leslie Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Vizes úton akkor nem száguldozok. :blink: Fékút sem mindegy. B)
Gepard Elküldve Április5, 2006 Elküldve Április5, 2006 Fékút sem mindegy. :blink: Valami hasonlóra gondoltam én is. B)
Kontárgyerek Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 Sziasztok, Aminap vettem egy alufelnit (még nem raktam fel). Ezzel kapcsolatban a segítségetekre volna szükségem. Megjegyezném, hogy idáig csak lemezfelnim volt. A kérdések: - azt hallotam, hogy amit a lemezfelnihez használok csavarok, nem jók az alufelnihez. Ez igaz? - Van az a tehermentesítő ami az agyfurathoz kell, ha nem azonos a méret (van is hozzá müanyag, de nem jó a méret). Lehet ezt kapni? Hol? Vagy csináltatnom kell esztergályossal? Válaszaitokat előre is köszönöm!
mackosajt Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 ... - azt hallotam, hogy amit a lemezfelnihez használok csavarok, nem jók az alufelnihez. Ez igaz? - Van az a tehermentesítő ami az agyfurathoz kell, ha nem azonos a méret (van is hozzá müanyag, de nem jó a méret). Lehet ezt kapni? Hol? Vagy csináltatnom kell esztergályossal? 1. Valóban van benne igazság. más a kúpkiképzése a csavar fejének. 2. központosító(mert többnyire műanyagból van), lehet kapni, olyan helyen, ahol felnit is árulnak. Esztergályos is csinálhat, ha tud. :blink:
Kontárgyerek Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 1. Valóban van benne igazság. más a kúpkiképzése a csavar fejének. 2. központosító(mert többnyire műanyagból van), lehet kapni, olyan helyen, ahol felnit is árulnak. Esztergályos is csinálhat, ha tud. :blink: ______________________________ Nagyon szépen köszi az infót !!!!!!!! ______________________________
redline Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 1. Valóban van benne igazság. más a kúpkiképzése a csavar fejének. én ugyanazzal a szettel használtam a 15ös nyári alut majd a 15ös téli lemezt és a mostani 16os alut is...vmit rosszul csinálok? :blink:
opel16v Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 A legtöbb esetben jó az eredeti csavar az aluhoz is, mert csak a spéci aluknak van más kiképzése, de ahhoz meg általában adnak csavart is (pl. Stilauto).
Kontárgyerek Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 Kérném a véleményeteket az alábbi felnihez: http://www.kepfeltoltes.hu/view/060407/A_f...ltoltes.hu_.jpg 7X15-ös.
Gepard Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 Vetted, kaptad, eladod? ET? Mivel véleményt kértél az én véleményem szerint: ütött-kopott, és NEKEM speciel nem tetszik.
ujjzol Elküldve Április7, 2006 Elküldve Április7, 2006 Hi cartársak! Ma reggel (tegnap) megvettem a Firestone F590 FS-eket, nagyon zsír újak! :D Most egy darabig talán nem kell vennem nyári gummákat. Valaki tudja esetleg h az FS (Fuel Saver) jelzés itt hogy értendő? :blink: (vagy ez már a fogyasztás topic? B) ) Üdv. ujjzol
J0hnny Elküldve Április8, 2006 Elküldve Április8, 2006 Hi cartársak! Ma reggel (tegnap) megvettem a Firestone F590 FS-eket, nagyon zsír újak! :D Most egy darabig talán nem kell vennem nyári gummákat. Valaki tudja esetleg h az FS (Fuel Saver) jelzés itt hogy értendő? :blink: (vagy ez már a fogyasztás topic? B) ) Üdv. ujjzol Gratula! Fuel Saver- Üzemanyag takarékos Szerintem ez azt jelenti,hogy a gördülési ellenállása alacsony,így megtakaríthatsz némi üa-t!
Gepard Elküldve Április8, 2006 Elküldve Április8, 2006 Gratula! Fuel Saver- Üzemanyag takarékos Szerintem ez azt jelenti,hogy a gördülési ellenállása alacsony,így megtakaríthatsz némi üa-t! De akkor ez viszont a tapadás rovására megy, ha jól okoskodok.
warwolf Elküldve Április8, 2006 Elküldve Április8, 2006 Kérném a véleményeteket az alábbi felnihez: http://www.kepfeltoltes.hu/view/060407/A_f...ltoltes.hu_.jpg 7X15-ös. Egy erős polír, és O.K. lesz. :blink: Amúgy nekem tecc. B)
Tom Elküldve Április8, 2006 Elküldve Április8, 2006 De akkor ez viszont a tapadás rovására megy, ha jól okoskodok. Hát igen. Nem kopik, nem tapad de a fogyiból levesz egy decit. B) Biztos meg lehet takarítani vele éves szinten 10-20 ezer forintot benyán, reméljük nem kell majd 100at költeni cserébe lámpa és hűtő és lökős cserére. :blink:
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Köszönöm a véleményeket a felniről, 50-50 % ezt is vártam :blink: Egyébként az alábbi dolgot tudtam meg (hasznos infó az olyan tudatlanoknak mint én!) (Idáig lemezfelnit használtam) Alufelnit akartam felrakni de, nem kókány módra hanem rendesen. Bementem egy alufelni szaküzletbe és meginfóztam a dolgokat. Az eladó nagyon korrekt és normális volt. A lényeg: Nem biztos, hogy 100%-os dolog ha a lemezfelnis csavarokat rakod fel az alufelnihez, mert nem biztos, hogy elég hosszan tartja a menet. A megfelelő 6-8. ha enél kevesebb az nem a legbiztonságosabb. Egyébként a csavarhely kikébzése ugyan olyan mint a lemezfelnié. Ha csak nem valami speckó alufelniről van szó. Ha nem egyezik az anyfurat, a tehermentesítő sem elhanyagolható! A vérbeli Opelesek véleményére azért kiváncsi volnék, mit mondanak mi az igaz ebből ....
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Egyébként mindenhol ijen drága a tehermentesítő? Vagy tud valaki olcsobban? Darabjára 1000 Ft.-ot mondtak. ugye 4db = 4000 Ft. Az a vacak kis műanyag!
redline Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Volt pár köröm az elmúlt 2 hétben tehermentesítő miatt. Tapasztalatok: - OZ gyári alugyűrű 1500/db - Az egyik helyen (szentmihályi nonstop gumis) a srác aki rakta fel azt mondta, hogy szerinte jobb a műanyag, mert a az alu rá tud rohadni/gyógyulni elég erősen és akkor csak erőböl jön le. Én ennek ellenére valamiért mégis jobban bizok az aluban mint a műanyagban. - Ezeken az utakon semmiképpen ne legyen tehermentesítő nélkül szerintem, mert a NASA-nak sincs olyan számítógépes gépparkja amivel a magyar utakon keletkező erőhatásokat lehetne szimulálni, szegény futómű olyanokat kap hogy nekem fáj :blink: B) Egyébként mindenhol ijen drága a tehermentesítő? hááát szélsőséges esetben az életedet bízod rá......rosszabb esetben csak a csavarjaidat nyírja szét és a felnidet futóművedet teszi tönkre műanyag és máanyag között azért van különbség
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Volt pár köröm az elmúlt 2 hétben tehermentesítő miatt. Tapasztalatok: - OZ gyári alugyűrű 1500/db - Az egyik helyen (szentmihályi nonstop gumis) a srác aki rakta fel azt mondta, hogy szerinte jobb a műanyag, mert a az alu rá tud rohadni/gyógyulni elég erősen és akkor csak erőböl jön le. Én ennek ellenére valamiért mégis jobban bizok az aluban mint a műanyagban. - Ezeken az utakon semmiképpen ne legyen tehermentesítő nélkül szerintem, mert a NASA-nak sincs olyan számítógépes gépparkja amivel a magyar utakon keletkező erőhatásokat lehetne szimulálni, szegény futómű olyanokat kap hogy nekem fáj :blink: B) hááát szélsőséges esetben az életedet bízod rá......rosszabb esetben csak a csavarjaidat nyírja szét és a felnidet futóművedet teszi tönkre műanyag és máanyag között azért van különbség Oké, köszönöm válaszod............. tehát mindehol drága. Ez szerintem műanyag (legalább is a csákó a boltban azt mutogatta) de mindenképp megveszem.
opel16v Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Akkor had oszlassak el mégeccer egy tévhitet (mint azt kicsit korábban is megtettem): annak a gyűrűnek nem tehermentesítés, hanem központosítás a szerepe. Addig jut szerephez, amíg a felnit felhúzzák a csavarok a kerékagyra (ill féktárcsára közvetlenül). Ha a csavarok meg vannak húzva, onnantól kezdve az égegyadta világon semmi szerepe nincs, ezért tök mindegy hogy fémből vagy műanyagból van (a kerék súlyát mindegyik elbírja). A felnicsavar hosszához: szakik akkor ítélik jónak a csavar hosszát, ha a keresztkulccsal háromszor, de legalább két és félszer körbe lehet forgatni, mielőtt rászorul.
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 igen, bocs én használtam rosszul ( tehermentesítő ). Valaki így nevezte azt azóta ez ugrik be mindig. Egyébként nem egészen értem igazán miért szükséges, mert nem oválissak a kerék lukak? tehát semmi képpen nem tudod ferdén felfogatni... Vagy mégis?
opel16v Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 A csavarok nem minden esetben tudják maradéktalanul központosan felhúzni a felnit, főleg ha már öregebb felniről van szó, ahol esetleg már sokat láttak a csavarlyukak.
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 ok értem. ___________________________________________________ A csavaroknak bizti elég amit mondtál?: szakik akkor ítélik jónak a csavar hosszát, ha a keresztkulccsal háromszor, de legalább két és félszer körbe lehet forgatni, mielőtt rászorul. Bocs, hogy hitetlen vagyok, de nekem kevésnek tünik.... legalábis így hallásra. _____________________________________________________ Tudod a trotyi az emberben van mikor a családdal mozog az utakon és nem biztos a dolgában....
opel16v Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Ez az infó olyan szakitól származik, aki már akkor is ebben melózott, amikor én még nem is csajoztam. :blink: Mivel nem ült még börtönben munkakörben elkövetett gondatlan emberölésért, ezért megbízom benne. B)
Kontárgyerek Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Ok, elhiszem. ______________________________ Persze, nem élte túl senki aki beperelje mi...... :-)))
mörfi Elküldve Április10, 2006 Elküldve Április10, 2006 Akkor had oszlassak el mégeccer egy tévhitet (mint azt kicsit korábban is megtettem): annak a gyűrűnek nem tehermentesítés, hanem központosítás a szerepe. Addig jut szerephez, amíg a felnit felhúzzák a csavarok a kerékagyra (ill féktárcsára közvetlenül). Ha a csavarok meg vannak húzva, onnantól kezdve az égegyadta világon semmi szerepe nincs, ezért tök mindegy hogy fémből vagy műanyagból van (a kerék súlyát mindegyik elbírja). Azért nekem inkább az agy rész legyen teherviselő mint :blink: a 4 db csavar.
Recommended Posts