leslie Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Nem fogja vissza a széles gumi a kocsit? :) Fenéket. Egyedül akkor gáz, ha vízre futsz, egyébként mindenben jobb. Ja, nem. Jobban ráz, mint a ballonosabb. Viszont stabilabb is vele a gép. Nekem már nagyon ficeregnek a nyári gumik, de még tél van. ;) Tényleg. Elsők jobban kopnak, megcserélhetem az azonos oldali elsőket a hátsókra? Azaz a jobb hátsó megy előre, az első hátra, dettó a bal oldalon. Forgás irány nem változik, szóval nem látom, h miért ne menne ez. ;)
wzsolt_1.6_16V Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Brodgestone ER300 Van valakinek ezzel a gumival tapasztalata? ADAC legjobbnak hozta ki a legfrissebb tesztjén és a mintázata is hasonlít az SP01-hez. ADAC nyárigumiteszt 2006_03
Silver79 Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 De lehet hogy....kb 2km/ó-val, viszont nem kapar el induláskor olyan könnyen, jobban megáll, jobban tart a kanyarban, és azonos vezetési stílus mellett tovább tart. :) A 175-ös jó télre. Nem vezetek annyira sportosan hogy kaparnia kellene induláskor ;)
knight Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Tényleg. Elsők jobban kopnak, megcserélhetem az azonos oldali elsőket a hátsókra? Naná, hogy megteheted, sőt meg is kell tenned ! Az elsők ugyanis gyorsabban kopnak. Az 5e-nkénti cserét amit pl. az Így Csináld ír kicsit sűrűnek tartom, de a nyáriakat most tavasszal én is megcserélem. Jah és természetesen centíroztasd előtte.
opel16v Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Ez az "elsőt cseréljük a hátsókkal" egy régi szocis beidegződés, wareszon még tényleg mindegy volt... azért azt figyelembe kell venni, hogy pl. az Astrán az első futómű kicsit negatívos, ezért teljesen máshogy kopik rajta a gumi, mint a hátsón. Egy idő után mondjuk hozzákopik a megváltozott geometriához a gumi, de addig kevesebb lesz a tapadása mindenképpen.
mörfi Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Ez szemmel látható, mármint a kopás? Szóval a negatív futóműre gondolok.
knight Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 Ez az "elsőt cseréljük a hátsókkal" egy régi szocis beidegződés, wareszon még tényleg mindegy volt... azért azt figyelembe kell venni, hogy pl. az Astrán az első futómű kicsit negatívos, ezért teljesen máshogy kopik rajta a gumi, mint a hátsón. Egy idő után mondjuk hozzákopik a megváltozott geometriához a gumi, de addig kevesebb lesz a tapadása mindenképpen. Mindig tanul valamit az ember :) Eddig még én sem csináltam, de most tavasszal terveztem meglépni, mivel már 1mm a különbség a hátsók meg az elsők között. De még az elsők is 6mm-esek szal ezek után akkor hagyom.
leslie Elküldve Március7, 2006 Elküldve Március7, 2006 1 idényt futottak a gumik, és a kocsim jellegéből adódóan sejthetitek, h nem pörgetem a kerekeket, de az elsők maximum 2-3 tized mm-el jobban kopottak. Nem is tudom. Úgy jó ötletnek tűnt a cserebere. :)
opel16v Elküldve Március8, 2006 Elküldve Március8, 2006 Ha a gumi már eléggé le van kopva, akkor látszik hogy belső íven jobban meg van kopva, mint a külsőn. Szemmel is láthatóan, sőt, mérhetően.
Silver79 Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Kléber DYNAXER HP2 175/65R14 Ez milyen gumi? :) 12000ért fel is raknák és centíroznák a helyi gumisnál.
opel16v Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Ennyiért már van Falken is... szerintem inkább azt keresd. Vagy Dunlopot.
Silver79 Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Ennyiért már van Falken is... szerintem inkább azt keresd. Vagy Dunlopot. Itt a környéken nem találtam,de még nézelődök :)
1.7DTL Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Nekem épp van egy kis problémám a géppel jobbra huz nem erősen csak enyhén, nem is huz hanem jobbra tart mert a kormányom is kicsit jobbra áll. Problémát tegnap ota tapasztalom mivel lecseréltem a téligumeszt a nyárira.(külön felnin vannak) Viszont én mindig ugy rakom el a gumit hogy ráirom hova fog kerülni ha felrakom. Akkor lehet nekem is ilyen problémám lehet mert a gumik csak tavaly voltak fennt először és ez az első cserélye. (mármint összecserélve elsőt hátulra hátsót előlre). Sajna nemtudom hol volt mert azt nem jegyzem meg ;) Most problémám a következő gurul a gép ennyhén jobra tart gázt adok akkor is de kicsit erősebben ha fékezek tök egyenesen megy nem huz se jobbra se balra futóművet tavaly állitattam be. Most 7 végén tuti 600km megyek remélem bekopik mire haza érek ha nem akkor nemtudom majd a nyomással variálok valamit. Most minden kerékben megfelelő a nyomás a gumik nem ütnek 150-ig meghajtottam nem ütött. DE a gépnek is valahol ott a vége ;) elöl 2.1 hátul 2.0 Ja a másik hogy vékonyabb a nyári asszem 165/akármi nem 175/65. Nyáron nem kell akkora tapadás ;) Olvastam a könyvébe ezt még rálehet tenni a gépre még mielőtt valaki azt mondja tul vékony De a fogyasztás mindenek előtt :)
opel16v Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Pedig ez inkább nyomáskülönbségnek hangzik a két oldal között. Vagy a télen kapott a futóműved rendesen, és újra be kell állítani.
istván Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Nekem a régi gumikkal húzott félre, pedig a nyomás OK volt. Az új nem csinál ilyet, pedig nem volt futóműállítás. Szóval lehet gumibaj is... .
1.7DTL Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 A most le vett téligumikkal nem huzott. Mindegy akkor megprobálok a nyomással variálni. De ez hogy van amerre húz azt az oldalit kell emelni? Vagy fordítva?
leslie Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 A most le vett téligumikkal nem huzott. Mindegy akkor megprobálok a nyomással variálni. De ez hogy van amerre húz azt az oldalit kell emelni? Vagy fordítva? Arra húz, ahol nagyobb az ellenállás. A laposabb keréket nehezebb görgetni... :)
Gepard Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Nem akarok belepofázni, de szerintem nem kellene sajnálni azt a 2-3 ezrest amennyiért megnézik a futóművet. Én minden gumicsere alkalmával megnézetem, és ha kell állítanak rajta. (biztonság mindenek előtt) Arról még nem hallottam (lehet hogy csak én vagyok tudatlan) , hogy a keréknyomástól húznia kellene bármerre is. Szal én mindenképp a futóművizsgálatra szavazok.
Yahher Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Nem akarok belepofázni, de szerintem nem kellene sajnálni azt a 2-3 ezrest amennyiért megnézik a futóművet. Én minden gumicsere alkalmával megnézetem, és ha kell állítanak rajta. (biztonság mindenek előtt) Arról még nem hallottam (lehet hogy csak én vagyok tudatlan) , hogy a keréknyomástól húznia kellene bármerre is. Szal én mindenképp a futóművizsgálatra szavazok. Pedig húzhat! Nekem a régi kocsimon nemtudtuk mitől húz, aztán kiderült hogy nehezebb az egyik kerék... mert abban volt belső.
mörfi Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Pedig húzhat! Nekem a régi kocsimon nemtudtuk mitől húz, aztán kiderült hogy nehezebb az egyik kerék... mert abban volt belső. Simán húzhat lapos kerék miatt, szoruló fék miatt, :)
Gepard Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Simán húzhat lapos kerék miatt, szoruló fék miatt, ;) Mondom ÉN még nem láttam, hallottam ilyet de ettől függetlenül lehet. A lapos kereket, (úgy képzelem, hogy akkor már elég rendesen kell hiányozni a levegőnek) nagyon durvának tartom, hogy ne lehessen meglátni. Igaz volt már akit kivillogtam magam elől, hogy nézze már meg a kerekét, mivel tök lapos. Észre sem vette, hogy első defektje van és simán előzgetett. Az ilyet nem észrevenni pedig csak tehetséggel lehet. :) Ha a fék szorul és nem veszi észre a gazdája, (annak már szaga is meg hangja is kell, hogy legyen) akkor hát.... ;)
paja Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Hát elég sokan vannak akik szinte abroncson gurulnak, és észre sem veszik.. ;) A multkor épp Tomi023-al a Laverde elött szoltun egy Pizzafutira, hogy lapos a gumilya.. :) Még neki sem tünt fel... ;)
Silver79 Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 Ez azért van mert a gumiknak is van olyan tartása hogy a másik 3 gumival észre se veszi.Max ha gyorsan megy :)
paja Elküldve Március10, 2006 Elküldve Március10, 2006 A félre húzás lehet szálszakadt gumitól is.. :)
Recommended Posts