Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Oké egyértelmű, hogy üzemi körülmények között kell mérni. De a pótkereket sem szokták csak azért felszerelni, hogy pontosan belőhessék a nyomást. Szerintem azt még direkt túl is fújják, hogy amikor kell ne legyen lapos. Nomármost ezen meggondolásból a tag benzinkúton belerak pl. 2.3 bar-t, jön a meleg, ami még növeli a nyomást és mondjuk elől lepadkázza az egyik kereket. Kicseréli, de ekkor már túl nagy a nyomás (kb.2.7), de nem mér rá, mivel nem lapít. Aztán hónapok múlva meg csodálkozik, hogy középen elkopott.

Elküldve
Oké egyértelmű, hogy üzemi körülmények között kell mérni. De a pótkereket sem szokták csak azért felszerelni, hogy pontosan belőhessék a nyomást. Szerintem azt még direkt túl is fújják, hogy amikor kell ne legyen lapos. Nomármost ezen meggondolásból a tag benzinkúton belerak pl. 2.3 bar-t, jön a meleg, ami még növeli a nyomást és mondjuk elől lepadkázza az egyik kereket. Kicseréli, de ekkor már túl nagy a nyomás (kb.2.7), de nem mér rá, mivel nem lapít. Aztán hónapok múlva meg csodálkozik, hogy középen elkopott.

A pótkerék egy kicsit más téma (sok esetben szükségpótkerék van csak), de ha precíz vagy, akkor a kerékcsere után az első adódó alkalommal ellenőrzöd a légnyomást a felszerelt pótkerékben!

Elküldve

Oké, én is mindíg utánellenőrzöm. De szerintem sokan a kocsi tömege nélkül állítják be a keréknyomást (leggyakrabban pótkerék) és csak akkor nézi meg a nyomást, ha lapít. Mondjuk gyakorlatban a túlnyomást kompenzálja a szivárgás.

Elküldve
Hali!

Van egy ilyen felni garnitúra: "Dezent 7×15, 4×100, ET35", ez szerintetek

alámegy az Astrának, és 40 ezret megér?

dezent.jpg Elméletileg jónak kell lennie,de a legjobb lenne egy próba!Ha szép állapotban van én gyorsan megvenném! :wink:

Elküldve

Hmm, nem szimpi ez az új fórummotor, még nem jöttem rá, hogy lehet idézni vele...

Szóval az R5 felnivel kapcsolatban: ha minden más szempontból megfelel (osztókör, ET), akkor csak egy közdarab (tehermentesítő) kell hozzá, az Astrához asszem 56.5 belső átmérő tartozik, szóval egy olyan fémgyűrűt kell csináltatnod egy esztergályossal, aminek a belső átmérője 56.5mm, a külső 60mm, a szélességét meg meg kell mérni, nemtom mekkora kell oda a kerékagyhoz :lol:

Elküldve
Hmm, nem szimpi ez az új fórummotor, még nem jöttem rá, hogy lehet idézni vele...

OK, kösz! Egyébként megnyomod az idéz gombot, majd új hozzászólás, ettől függetlenül nekem is jobb teccett a régi, (bocsánat ha bárkit is megbántok ezzel, ez csak egy személyes vélemény) és ráadásul az értesítéseim sem jönnek meg a hozzászólásokról automatikusan :lol:

MEg van egy válasz gomb is, de a javít nálam pl nem csinál semmitse.

Elküldve
sziasztok

megoldható a 4x100-as körosztás átalakítása másra anélkül, hogy agyat kellene cserélni??? :roll:

Szerintem igen, pogácsával vagy minek hívják....nyomtávszélesítővel.

De lehet, hogy így már túl széles lesz?:

Eredeti lukasztás-sülyesztett felfogatás a csavarnak.

másik átalakított lukasztás meg amilyenre akarod lukfúrás +menetfúrás.

Szerintem. De ha nagy hülyeséget írtam bocsi mindenkitől.

Igen, elfér!

Igencsak!

Elküldve

osztókör-módosító

csökkenti az ET-t, jobban kiáll majd a felni, ezért olyan felnire érdemes rakni, ami eleve nagy ET-vel rendelkezik (Mercedes, Porsche stb)

Elküldve
Halihó!

Mit tudtok a Kléber gumikról?

Van valakinek tapasztalata velük?

Köszi a választ előre is!

Nyáron kléber dynaxer volt fennt...és majd az is megy vissza, most meg krisapl hp...eddig meg vagyok velük elégedve, bár így télen az esetleg jeges úton mindegy milyen gumi van fennt...hóban, vizes-latyakos úton viszont egész jó...szerintem. Szóval megveheted....ha ezért kérdezted. Ja, és ha teljes garnit veszel, akkor kéne, hogy adjank egy lapot, amit lepecsétel a gumis, beküldöd, és 3 évig asszisztance van...ha valahol defekt(mucsaröcsögénél pl.), akkor 1 órán belül segít egy gumis....a kiszállást a kléber, a javítást Te fizeted. :lol:

jobb lenne, ha ez utóbbit is ők...viszont ez se rossz...pláne női vezetőknek, akik még soha nem cseréltek kereket.

Elküldve

"bár így télen az esetleg jeges úton mindegy milyen gumi van fennt"

Hát ez így nem egészen igaz... A jó téligumi a jeges úton is különbözik a rossztól. :lol:

Ugyanis a jó téligumiból nem sajnálják a kaucsukot, és a szilikonhomokot, ami a jeges

felületen is viszonylag jól tud kapaszkodni. Na ebben különbözik a 10000-es és a 18000-es

gumi. :lol:

Elküldve
"bár így télen az esetleg jeges úton mindegy milyen gumi van fennt"

Hát ez így nem egészen igaz... A jó téligumi a jeges úton is különbözik a rossztól. :lol:

Ugyanis a jó téligumiból nem sajnálják a kaucsukot, és a szilikonhomokot, ami a jeges

felületen is viszonylag jól tud kapaszkodni. Na ebben különbözik a 10000-es és a 18000-es

gumi. :lol:

Jégre a szöges gumi való... :lol:

Szerintem jégen a reakciók, a sebesség, meg egy csomó minden számít még...

Sokszor nem az ár határozza meg a tudását a guminak...Van amikor a barum leveri a michelin-t, vagy a goodyeart.... (most egy téligumi összehasonlító teszt jutott eszembe, ahol tesztelték őket...több szempont alapján..)

Elküldve

Hát amelyik teszten egy barum gumi lever egy michelin-t, azon csak mosolyogni

tudok... :lol: Ugyanúgy, mint az intelligens mosópor reklámon, amit ugyancsak

különböző "neves" intézetekben teszteltek, és találtak jobbnak az összes többinél. :lol:

Hidd el, gumiban igenis számít az ára, persze nem mindegy hol/kinél veszed. :lol:

Elküldve
Sokszor nem az ár határozza meg a tudását a guminak...Van amikor a barum leveri a michelin-t, vagy a goodyeart.... (most egy téligumi összehasonlító teszt jutott eszembe, ahol tesztelték őket...több szempont alapján..)

Árban biztos leveri... :lol:

Elküldve
Hát amelyik teszten egy barum gumi lever egy michelin-t, azon csak mosolyogni

tudok... :lol: Ugyanúgy, mint az intelligens mosópor reklámon, amit ugyancsak

különböző "neves" intézetekben teszteltek, és találtak jobbnak az összes többinél. :lol:

Hidd el, gumiban igenis számít az ára, persze nem mindegy hol/kinél veszed. :lol:

Amúgy ha jól emléxem a németek tesztelték...valamelyik neves szaklap..

Lehet, hogy nem teljesen verte le őket...de több kérdésben is jobb volt, mert ugye nem csak a megállás számít.. van még vonóerő(havon, jégen, vizes úton), stb... Mert ugye el is kell tudni indulni..

De ne vitázzunk ezen...Speed infót kért a Kléberről, én meg azt használok...jobb, mint az Eurotech, vagy a kormorán, a Savatól is jobb szerintem...olcsó, de ehhez képest jó...Nem versenycélokra lett kitalálva, de ha az ember tisztában van a vezetési tudádával, akkor elmegy....meg nem mindenkinek van lehetősége 100e-t költeni egy garnitúrára....

Bocs. kicsit kezdünk OFF lenni.

Elküldve

Nem off, mert nagyon hasznos egy első kézből származó infó sztem.

Jövőre úgyis téli papucsokat kell vennem, szal lehet véleményezni őket. :lol: És tuti nem fogok 100-at rákölteni.

Elküldve

Nem a Klébert szidtam. Nekem is volt téliben, és átlagosan jónak találtam.

De a Barumot nem lehet egy lapon említeni semelyik "nevesebb" márka

bármilyen típusú gumijával... gyenge szerkezete, olcsó anyaga van, inkább

egy négyévszakos gumihoz hasonlít, mint télihez, csak a mintázata olyan.

Ez személyes tapasztalat, úgy érzem jogosan szólom le... :lol:

Amikről nekem eddig kiemelkedően jó tapasztalatom volt téliben:

Toyo, Good Year, Marshal

Ami meg nem nekem volt, de meggyőződhettem a minőségéről: Nokian :lol:

Ezek mind 16-18e huf körül mozognak az általam használt méretben,

míg pl. a Barumot meg lehet kapni feleennyiért is. :lol: Ezért írtam az ártényezőt.

A "német szaklap" pedig számomra nem mond semmit, azzal pedig végképp

elveszti szememben a még meg sem levő hitelét, hogy bármilyen szempont

alapján jobbnak ítéli az egyik legrosszabb minőségű téligumit a prémiumkategóriás

társánál.

Elküldve

Bocs,hogy megzavarom e kedélyes csevelyt,de van valakinek tapasztalata ,véleménye a Bridgestone téli gummáról???Én Kb:3hete használom (Blizzak LM 18) ,zsír új,garnitúra és mivel ez az első téli gumi szettem(eddig nyári volt meg 4 évszakos,de beláttam,hogy az nem pálya) nincs igazán összehasonlítási alapom más téli gumikkal.Sokkal jobb az biztos mint akár egy 4évszakos,de milyen egy -Gabi által említett-Michelin,Toyo,Nokian-Barum-Kleber-Matador stb-hez képest???

Elküldve
Bocs,hogy megzavarom e kedélyes csevelyt,de van valakinek tapasztalata ,véleménye a Bridgestone téli gummáról???Én Kb:3hete használom (Blizzak LM 18) ,zsír új,garnitúra és mivel ez az első téli gumi szettem(eddig nyári volt meg 4 évszakos,de beláttam,hogy az nem pálya) nincs igazán összehasonlítási alapom más téli gumikkal.Sokkal jobb az biztos mint akár egy 4évszakos,de milyen egy -Gabi által említett-Michelin,Toyo,Nokian-Barum-Kleber-Matador stb-hez képest???

Az én tudomásom szerint a Bridgestone is tud nagyon jó téli gumikat csinálni.Én még nem használtam ilyen márkájú abroncsot de mindkét főnökömnek ilyen van a terepjáróján téliben,csak nekik Blizzak DM-Z3-as és nagyon dícsérik.

1etlen1 hátrányáról azonban én is meggyőződhettem:mivel hallatlanul puha keverék,(más álltalam használt téligumihoz képest)ezért nagyon gyorsan kopik,de gondolom tapad is amikor kell! :lol:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.