bazs Elküldve Szeptember14, 2005 Elküldve Szeptember14, 2005 Háát nem tom ha jól értelmezem egy centi a különbség.. az ennyire gáz lenne? eléggé és gagyi is nem lórájder ez, bazz, hogy kis kerékkel járjál ;)
Stock16v Elküldve Szeptember14, 2005 Elküldve Szeptember14, 2005 Hali Srácok! Ismét kikérném a véleményeteket gumi ügyben. Szombaton gyorsulási verseny lesz itt helyben a reptéren. Idén már indultam 1x de sajna a döntőbe nem jutottam be mert a nyolcadik legjobb időt mentem a csoportomban(az első 6 jut be).Ha azt nézem hogy voltunk vagy 25-30-an,talán nem is olyan rossz.(teljesen széria géppel) Azt olvastam hogy ha nincs pénzed slickre akkor megteszi valami kopott téligumi is merthogy lényegesen lágyabb keverék. Illetve előny továbbá a kis kerékátmérő főleg hogy 1/8-ad mérföldről van szó mert pörgősebb a paripa vagyis olyan mintha a fokozatok rövidebbek lennének. De jó lenne a hondásokat 1kicsit megszorongatni!:smt082 Köszi a véleményeket,ötleteket mindenkinek előre is!!
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Gorsulásban sem vagyok szakértő,ezért csak egy kicsit fizikázok,hogy legyen több vélemény amire támaszkodhatsz. Kis kerék: -kevesebb út azonos fordulatszámnál -kevésbé terheli a motort ( könnyebben veszi fel a forduatot váltás után a motor) - indulásnál,és utána is könnyebben kipörög(raliban azért is használnak kis kereket,mert azt könnyebb túlpörgetni és az kell a kanyarokban. nagy kerék:-hosszabb út azonos fordulatnál -teheli a motort(nehezebben veszi fel a fordulatot váltás után a motor) -nehezebben csúszik meg Összességében: lehetőleg nagy kerék,amit induláskor még könnyen megindítanak a lóerők. (ez adott esetben persze valószínüleg kisebb mint a gyári méret) Jól megmontam mi? De ez egy ilyen dolog:sokféle méretet ki kell próbálni mire megtalálod az igazit.(mint a nőknél ;) )
opel16v Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Rallyban kis kerék? ;) Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton. :lol: Na az a lényeg, hogy szerintem is a gyorsulási versenyre minél kisebb átmérővel kell menni. Legjobban jársz, ha veszel két 14*7-es alufelnit (nem túl gyakori), arra pedig rádobsz két 14-es 195 széles gumit (ez is ritka és drága darab). Lehetőleg olyan típust, amit puhább keverékkel gyártanak (pl. Marangoni, Falken, Dunlop márkák között sok típus ilyen). Téli gumit és a slikket felejtsd el, az nem jó megoldás ide. A 14-es aluval vigyázz, öblös legyen, különben nem fog rámenni a fékre.
Tom Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Rallyban kis kerék? ;) Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton. :lol: Mondjuk ott leginkább azért hogy beférjen a nagy fék, ami aszfaltra azért jó ha van, nem?
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Rallyban kis kerék? Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton Én nem a felni méretéről beszéltem,18-as felnin is lehet kis átmérőjű gumi de az "peresebb".Természetesen a lóerőtől is függ a gumi külső átmérője azaz lehet nagy átmérőjű a gumi,a lényeg az - a raliban - hogy a hajtáslánc túl tudja azt pörgetni akár aszfalton is. Ezért nem biztos hogy egy relatív kis kerék jó a gyorsuláshoz,mert az könnyen tupörög.Erre volt példa a rali.
mélykék76 Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 ....a slikket felejtsd el, az nem jó megoldás ide.... Ja tisztára. Akik a szó szoros értelmében versenyezni járnak gyorsulásokra, azok is csak azért raknak fel ilyen gumikat, hogy neked ellentmondjanak, mert azért mert ez a jóv ;) :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
opel16v Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 300 lóerős autókra jól előmelegítve tényleg hasznos... De esetünkben nem, ez mérhetően igazolható. Ha mérések alapján az ellenkezőjét bebizonyítod, vendégem vagy két sörre! ;) A 18-as keréken sincs nagyon peres gumi, ugyanis a rally jellegzetesen szar minőségű utakon zajlik, még a magas gumikkal is sok a defekt. :lol: Egyébként nem csak a fék miatt használnak ilyet, hanem ennek a nagy keréknek jóval nagyobb a tapadási felülete, és nehezebben is melegszik túl a gumi. :lol:
mélykék76 Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 ....300 lóerős autókra jól előmelegítve tényleg hasznos... De esetünkben nem, ez mérhetően igazolható. Ha mérések alapján az ellenkezőjét bebizonyítod, vendégem vagy két sörre! ;).... Mondjuk evidens, hogy előmelegítve. Anti akár tudja igazolni is, mérhetően :wink:
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 opel16v írta:....a slikket felejtsd el, az nem jó megoldás ide.... Ja tisztára. Akik a szó szoros értelmében versenyezni járnak gyorsulásokra, azok is csak azért raknak fel ilyen gumikat, hogy neked ellentmondjanak, opel16v! Ezt kifejtenéd bővebben?Miért is nem jó? Én - és gyanitom rajtam kívűl sokan - eddig úgy tudtam,hogy a slick-nek jobb a tapadása,mint egy átlagos guminak,így az nehezebben csúszik meg,pörög ki és így nagyobb erő vihető át vele a talajra. Kicsit elkéstem a kérdéssel.
Tom Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Egyébként nem csak a fék miatt használnak ilyet, hanem ennek a nagy keréknek jóval nagyobb a tapadási felülete, és nehezebben is melegszik túl a gumi. ;) A nagy átmérőjű keréknek miért lenne nagyobb a tapadási felülete? Az úttal érintkező gumifelület, mindig közel ugyan annyi, függetlenül az átmérőtől, nem?
bazs Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 A nagy átmérőjű keréknek miért lenne nagyobb a tapadási felülete? Az úttal érintkező gumifelület, mindig közel ugyan annyi, függetlenül az átmérőtől, nem? ha nő az átmérő, nő a kerület is, így ugyanakkora távon a gumi egy pontja kevesebbszer érintkezik az úttal, ergó kevésbé melegszik gondolom, Gáborunk erre célzott ;-)
Tom Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 ha nő az átmérő, nő a kerület is, így ugyanakkora távon a gumi egy pontja kevesebbszer érintkezik az úttal, ergó kevésbé melegszik gondolom, Gáborunk erre célzott ;-) Ez okés, a melegedéssel nem is volt gond. Csak a TAPADÁSI felület megnövekedését nem értem. :wink:
bazs Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Ez okés, a melegedéssel nem is volt gond. Csak a TAPADÁSI felület megnövekedését nem értem. :wink: összeségében nő a hasznosítható tapadási felület (nagyobb kerület), de egyszerre kb. ugyanannyi tapad ;)
Tom Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 összeségében nő a hasznosítható tapadási felület (nagyobb kerület), de egyszerre kb. ugyanannyi tapad ;) Köszönöm, akkor ebben egyetértünk. :lol:
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfaltonA 18-as keréken sincs nagyon peres gumi, ugyanis a rally jellegzetesen szar minőségű utakon zajlik, még a magas gumikkal is sok a defekt. Azért el kellene döntenünk ,hogy most akkor hol megyünk,mert nem mindeggy! Ez nem F1 hogy 2 garn.gumi tipus oszt kalap! ;) (azfalton a raliban is peres gumit használnak-ott álltalában nem rossz az út miősége) És akkor mégegyszer alényeg-szerintem: A kerék lehet nagyméretű ha a hajtáslánc túl tudja azt pörgetni-a Raliban.
Stock16v Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Hát én csak abból következtettem arra hogy a kis kerületi átmérő előny,mert a kétszáz méteren éppen hogy csak föltudok váltani háromba. És hát a a harmadik sebesség fokozat nem éppen gyengéje a gépnek. :wink: Lehet hogy a gyári méret sem lenne olyan rossz(205/50 15),mert most a sikeres felnibiznic után az van rajta.Csak valami jobb gumi kéne rá. Tavaly 1ébként 215/40 16-tal indultam.
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Tavaly 1ébként 215/40 16-tal indultam Akkor már legalább 1 tapasztalatod van,tudod,hogy akkor miét maradtál le, amikor lemaradtál (kipörgött a kerék és az autó nem haladt=lehet nagyobb kereket rakni vagy megmarad az átmérő,de szélesebb gumival. Vagy nehezen vette fel a fordulatot - mire megjött az erő már lemaradtál= kisebb kerék kell)
Stock16v Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Ha jól emlékszem azzal volt a gond hogy álló helyzetből már közepes gázzal sem volt hajlandó túlzottan megindulni,mert elforgott a kerék alatta.Pedig nem ugrottam le a kuplongról. A legjobb időmet ezért úgy mentem hogy lájtos indulás,semmi túráztatás és amikor már megindult,akkor frutti gáz :smt045
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 akkor szerintem ez: lehet nagyobb kereket rakni vagy megmarad az átmérő,de szélesebb gumival elvileg a tapadást kellene növelni ezért a szélesebb gumi a nagyobb kerék viszont nehezebben pörög ki és ott az átmérő miatt körbefordulásonként nyersz pár centit
szantozoli Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Lenne egy off kérdésem! Az egyik kollegám most akar venni a téli garnitúráhuz ######nált felnit, csak nem tudja az ET számot. Off Megan 1999 utáni évjárat On.
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Itt megtalálod: http://www.gumibolt.hu/autotip/renault.htm
szantozoli Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Itt megtalálod:http://www.gumibolt.hu/autotip/renault.htm Köszi!
warwolf Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Amúgy a Meganera is jó a 4X100, ET49! ;)
Tóbiás Elküldve Szeptember15, 2005 Elküldve Szeptember15, 2005 Amúgy az ET szám a felni szélességétől is függ.Hogy nő vagy csökken,az eredeti szélességgel megadotthoz képest azt sajna nem tudom.
Recommended Posts