Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Az 5w-40nek nagyobb a terheléstűrése de tulajdonképp a 30 az igazi ezekbe ha nem versenytempóban használod.

Ezt meg honnan vetted? :rolleyes: Valószínű ezért írnak elő manapság minden modern motorba 5W30 at vagy 0W30at, igaz? És ezért felel meg magasabb teljesítményszintnek a ...W30 is, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ezt meg honnan vetted? <_<

Hát nem a semmiből :rolleyes: tulajdonképp az enyémbe is azt tennék vagy 5w-30-ast ha nem használnám téli -20 fokban is.. -_-

Link to comment
Megosztás:

Hát nem a semmiből :rolleyes: tulajdonképp az enyémbe is azt tennék vagy 5w-30-ast ha nem használnám téli -20 fokban is.. <_<

Nem akarom elvenni a kedved, de a 0W30-as, vagy a 0W40es jobb a motornak -20 fokban, mint azt 5W30 vagy az 5W40.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom elvenni a kedved, de a 0W30-as, vagy a 0W40es jobb a motornak -20 fokban, mint azt 5W30 vagy az 5W40.

17dtl motornak? <_< Bizonyára könnyebben kapják a kenendő alkatrészek a kenést a hidegindítás pillanatában és az üzemi hőfok közelének eléréséig de utána mi van? :) Van olyan, hogy nyári 40akárhány fokban hegymenet kilómétereken keresztül 4 személlyel plusz cucc ésatöbbi, aztán hiába az olajhűtő mivel nem 400 lovas motor és nem megy 16-20%-os emelkedőn lazából 3-4 fokozatban így hamar szétégne a szuperszintetik olaj mindene B) ha nem sajnálsz rá egy motort próbáld ki :rolleyes: és ezt nem szimpla hülyeségből mondom B) na meg azért ilyen hőtartományban annak az olajnak tudnia kell a kompressziót is megtartania valamint a szükséges kenést biztosítania :D tudván, hogy egy rég elavult és belső kopástól nem mentes cuccról van szó.. -_-

Link to comment
Megosztás:

Szerintem teljesen felesleges mélyebben belemenni a témába.

Ha egy olajon ott szerepel a GM-LL-B-025 minősítés, ez azt jelenti minden szempontból megfelel abba a motorba, amelybe ilyen minősítéssel rendelkező olajat írnak elő. Ismétlem minden szempontból, nem csak a teljesítményszint és a hideg- és melegoldali viszkozitás szempontjából.

Ameliyken ez nem szerepel, az lutri. Nem két forintos motorba önti az ember.

Szerintem Reeckatee jól döntöttél, hogy minősített olajat teszel bele, hiszen az még is csak egy az Opel által csomó háziteszten bevizsgált olaj. Nem beszélve arról, hogy ha későbbiekben valamilyen motorpanaszod lenne, senki nem hivatkozhat olajproblémára! Ja és tedd el a számlákat.

Szerk:

Ja, ahogy jobban megnézem, itt már nem is erről megy a vita. :rolleyes: De akkor is értelmetlen, plussz vannak azért itt félreértések is.

Link to comment
Megosztás:

17dtl motornak? <_< Bizonyára könnyebben kapják a kenendő alkatrészek a kenést a hidegindítás pillanatában és az üzemi hőfok közelének eléréséig de utána mi van? :) Van olyan, hogy nyári 40akárhány fokban hegymenet kilómétereken keresztül 4 személlyel plusz cucc ésatöbbi, aztán hiába az olajhűtő mivel nem 400 lovas motor és nem megy 16-20%-os emelkedőn lazából 3-4 fokozatban így hamar szétégne a szuperszintetik olaj mindene B) ha nem sajnálsz rá egy motort próbáld ki :rolleyes: és ezt nem szimpla hülyeségből mondom B) na meg azért ilyen hőtartományban annak az olajnak tudnia kell a kompressziót is megtartania valamint a szükséges kenést biztosítania :D tudván, hogy egy rég elavult és belső kopástól nem mentes cuccról van szó.. -_-

Nem akarlak elkeseríteni ismét, de a "szuperszintetik" olaj jobban bírja a hőt is, és a terhelést is, mint a félszintetikus vagy az ásványi.

Ettől függetlenül a Z19DT-be ...W30-as olaj kell (0 vagy 5), az X17DTL-be meg ...W40-es (gazdaságossági szempontok miatt 10, de lehet 5 is).

Mivel látom, nem igazán vágod a témát, rajzoltam egy diagramot, amiből látszik, hogy mi a különbség a 0W, 5W és 10W 40 között.

Az olajoknak van egy rossz tulajdonsága, hogy viszkozitásukat változtatják a hőmérséklet hatására. Persze a jó az volna, ha ezt nem tennék, mert akkor a -20 fokos indítás első pillanatától tökéletes kenése lenne a motornak. De sajnos teszik. Egy adott nyári viszokozitási osztályon belül (pl 40-es) annál jobb egy olaj, minél kevésbé változtatja viszkozitását a hőmérséklet hatására.

426860317V_g_lap02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üzemi hőfokon (ami az olajnál 100 körül, de inkább az alatt van, hiába nyomod neki km-eken keresztül 3-4ben, emelkedőkön) szinte ugyanazt a viszkozitást produkálja mind a 4 olaj, hidegben (40 fokon) azonban jelentősen eltérnek, egy 15W-s pl jelentősen sűrűbb, mint a 0W-s, látszik a diagramból is.

Ami nem látszik a diagramból, hogy a fullszintetikus jobban bírja a hőt, és terhelést, kevésbé illékony, kevesebb válik belőle gőzzé, amit a kartelgázzal együtt elfogyaszt a motor.

Ebből persze gondolhatja azt az ember, hogy akkor miért nem raknak minden autóba 0W40es olajat? Azért mert drága, nem éri meg egy 15 éves motorba beletölteni 4000 Ft/liter árú olajat, gazdaságossági szempontok miatt. Én azt mondom, 2000 Ft/ literig van értelme elmenni egy ilyen korú autónál. A topiktárs Z19DT-je más tészta, mert több 100 ezer Ft-os kár is keletkezhet a motorban nem megfelelő olaj miatt. Nem biztos, hogy fog, de valszeg nem poénból írják elő hozzá az 5W30-at.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek olajcsere előtt öntsek motormosót a régi olajba?

Áruld el mit akarsz kimosni az új autód motorjából! :rolleyes:

Amikor én a jelenlegi ótómat megvettem 13 évesen, ki kellett a karteR tömítést cserélni rajta, mert szivárgott.. A leszereléskor konstatáltam (nem konfirmáltam!!! <_< ), hogy az olajteknő belül tök tiszta volt, pedig neppertől vettem a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Ne!!

Oké

Áruld el mit akarsz kimosni az új autód motorjából! :rolleyes:

Amikor én a jelenlegi ótómat megvettem 13 évesen, ki kellett a karteR tömítést cserélni rajta, mert szivárgott.. A leszereléskor konstatáltam (nem konfirmáltam!!! <_< ), hogy az olajteknő belül tök tiszta volt, pedig neppertől vettem a kocsit.

Gondoltam ilyenkor még akad szennyeződés a motor belselyében amit esetleg a szűrő nem bír kifogni.

Link to comment
Megosztás:

Vadi új mociban? Hogyan került bele? Azért ez már nem trabi, ahol a bejáratással kopnak össze az alkatrészek , aztán televan fémsorjával az első olaj.

De azért minden új mociban 5000-ben kell megejteni az elsô cserét. :rolleyes: Régiben is, ebben is 7500-ként cserélem az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Áruld el mit akarsz kimosni az új autód motorjából! :rolleyes:

Amikor én a jelenlegi ótómat megvettem 13 évesen, ki kellett a karteR tömítést cserélni rajta, mert szivárgott.. A leszereléskor konstatáltam (nem konfirmáltam!!! -_- ), hogy az olajteknő belül tök tiszta volt, pedig neppertől vettem a kocsit.

pl a kormot a dugattyu gyuru feszkebol.

mondjuk nem egy uj h astra eseten <_<.

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam ilyenkor még akad szennyeződés a motor belsejében amit esetleg a szűrő nem bír kifogni.

Ha látnád hogyan tesztelik a gyárban a "0" km-es motorokat a szívinfláció venne elő -_- ezért van az egyes gyártók márkaszervízeiben, hogy 1000 km után olajcsere <_< aztán már csak frankó lónyál bele és 10e km-ként csere.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

pl a kormot a dugattyu gyuru feszkebol.

mondjuk nem egy uj h astra eseten :rolleyes:.

1) Nincs az a legkiválóbb mosóolaj ami a kormot kimosná a gyűrű mellől!

2) Ha azt valahogy ki is mosnád, akkor meg úgy elmenne a kompressziód egy kopott motorból, hogy akár dobhatod is el azt a motrot..... <_< (közkívánatra! -_- )

Link to comment
Megosztás:

1) Nincs az a legkiválóbb mosóolaj ami a kormot kimosná a gyűrű mellől!

2) Ha azt valahogy ki is mosnád, akkor meg úgy elmenne a kompressziód egy kopott motorból, hogy akár dobhatod is el azt a motrot..... :rolleyes: (közkívánatra! <_< )

bizonyos aromas szenhidrogenek kemenyen nekiesnek a koksznak meg az olajos szennyezodeseknek ez teny.

a masik dolog ami teny hogy a motor mosas utan helyreallt a hengeremben a kompresszio...

na most ha ezt a ketto osszerakom akkor az jon ki hogy mukodik a dolog.

Link to comment
Megosztás:

De azért minden új mociban 5000-ben kell megejteni az elsô cserét. :rolleyes: Régiben is, ebben is 7500-ként cserélem az olajat.

3000 Ft-os olajat 7500 km-enként cserléni? Ezt hívják úgy, hogy pazarlás, pénzkidobás. Kb 30 ezer a gyári csereciklus, ami lehet hogy túlzás, de 15-20 ezret simán, mindenféle gond nélkül elmegy.

Ilyen felfogással teljesen felesleges diesel autót venni, ami 5-6 litert fogyaszt, de cserébe az olajcsere költsége 3-4 Ft-ot tesz ki km-enként.

Link to comment
Megosztás:

3000 Ft-os olajat 7500 km-enként cserléni? Ezt hívják úgy, hogy pazarlás, pénzkidobás. Kb 30 ezer a gyári csereciklus, ami lehet hogy túlzás, de 15-20 ezret simán, mindenféle gond nélkül elmegy.

Ilyen felfogással teljesen felesleges diesel autót venni, ami 5-6 litert fogyaszt, de cserébe az olajcsere költsége 3-4 Ft-ot tesz ki km-enként.

Tényleg? A benzinesnél meg 10 ezer? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

3000 Ft-os olajat 7500 km-enként cserléni? Ezt hívják úgy, hogy pazarlás, pénzkidobás.

Kár, hogy nem fotóztam le milyen volt a 8 ezres Selenia meg a Helix :rolleyes: mint a hígított korom B) az Astrában a 16 ezres Magnatec nem volt olyan -_- most a First 400 vizsgázik, ha ez se akkor a Mobil következik :D erre mondtam, hogy nem mindegy mi kerül ezekbe az agyonillesztett csodákba de hát nem hiszel nekem <_< pedig én nem az adatlapokból lesem ki a dolgokat hanem tapasztalatból.. :D

Tényleg? A benzinesnél meg 10 ezer? B)

100 :D :P egy haver Puntoja gyári olajjal elgurult 106 ezret :D mondjuk csak azért mert beállt a főtengely.. :)

Link to comment
Megosztás:

Kár, hogy nem fotóztam le milyen volt a 8 ezres Selenia meg a Helix :rolleyes: mint a hígított korom :D az Astrában a 16 ezres Magnatec nem volt olyan -_- most a First 400 vizsgázik, ha ez se akkor a Mobil következik B) erre mondtam, hogy nem mindegy mi kerül ezekbe az agyonillesztett csodákba de hát nem hiszel nekem <_< pedig én nem az adatlapokból lesem ki a dolgokat hanem tapasztalatból.. :)

Minél kormosabb az olaj a csereperiódus vége felé, annál jobb. Ha tiszta az olaj, az azt jelenti, hogy szart sem ér, nem tartja lebegésben a kormot és a szennyeződéseket, amit a szűrő nem szűr ki. Ez a korom lerakódik a motorba, és lehet különféle kencékkel meg motortisztító adalékokkal szarakodni.

Link to comment
Megosztás:

bizonyos aromas szenhidrogenek kemenyen nekiesnek a koksznak meg az olajos szennyezodeseknek ez teny.

a masik dolog ami teny hogy a motor mosas utan helyreallt a hengeremben a kompresszio...

na most ha ezt a ketto osszerakom akkor az jon ki hogy mukodik a dolog.

Felénk az olajkályhákat mindig mossák! Én a benzinest minden 2. dik cserénél. Valami van a dologban mert felszabadultabban megy a motor tényleg a mosás után. De jártunnk ugyis hogy kimostuk haver ezer éves escortját és az olajpumpa alá ment az összes retek belöle és elment az olajnyomás, tehát vannnak veszélyei is. Mondjuk időben leállitotta igy kitakarit és megy a motor a mai napig is.

Én Speciel AC Delco Supreme 10w40 et rakok mind 2 kocsiba bőven elég.

Próbáltam már a GM 10w40-et ami egy kalap kaki volt, Karamellás valami lett belüle 2 szer tahát hanagoltam.

Rowe 10w40 nagyon jó olaj volt csak csere között 3 litert öntöttem bele a Bmw-be anno aztán haver hozta az AC-t és ennél leragadtam jó az olaj és az ára sem rossz.

Link to comment
Megosztás:

Kár, hogy nem fotóztam le milyen volt a 8 ezres Selenia meg a Helix

Akkor hol is beszélünk itt 30 ezres dízel motorolajról? B) Ugye kompressziótűrés kell -motor szempontjából extrém használatban is- és ha ezt figyelembe se vesszük akkor ott az olajban szállított ki nem szűrt korom valamint a kopásból eredő mikron méretű szemcsék és ezek így együttesen kifejezetten jót tesznek az egész blokknak mert ugye ez nem mint koptató hanem kenő tulajdonságokkal rendelkezik.. -_-

Akkor még1x: nagyjából mennyi km megtételére is képes bármilyen jó állapotú dízelmotor egy olajjal egészségesen? :rolleyes: Mert ha te vagy bárki más folyamatosan 30 ezrenként cseréli abban a szerencsétlen traktorban (motor minőségétől függetlenül -gondolok itt a felhasznált anyagok minőségére) akkor az már nem olajra hanem motorra (és ha egyáltalán lehet alkatrészeket kapni hozzá mivel itt szó esett az E4-5 kategóriáról is) való pocsékolás. Bár fogyasztó társadalomban élünk így teljesen fölösleges ez az egész: "de akkor is...". :D Nagyon nem egyről beszélünk ezek szerint... :)

Na ez egy majdnem 9 ezres Fina First 400 5W-40 olaj:

www.tvn.hu_a80a92092963644bc34a59f699864929.jpg

Biztos kibírna 25-30 ezret csak a motor nem díjazná.. <_<

Link to comment
Megosztás:

3000 Ft-os olajat 7500 km-enként cserléni? Ezt hívják úgy, hogy pazarlás, pénzkidobás. Kb 30 ezer a gyári csereciklus, ami lehet hogy túlzás, de 15-20 ezret simán, mindenféle gond nélkül elmegy.

Ilyen felfogással teljesen felesleges diesel autót venni, ami 5-6 litert fogyaszt, de cserébe az olajcsere költsége 3-4 Ft-ot tesz ki km-enként.

Nem azért vettem dízelt, hogy spóróljak, hanem menjen mikor odalépek neki. Ha számolgatunk egy keveset az olajra kidobott pénzösszeg jóval kevesebb mint egy elhanyagolt motor javítási költsége.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.