Stevy Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Eddig kb. 3000-et tettem bele. Motor halkabb lett vele és eddig nem vettem észre ,hogy számottevően csipegetné, szóval vállalhatónak tűnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Victor75 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Én most A.Z. Meisterteile 10W-40, félszintetikus olajat próbáltam ki. Valaki próbálta már ? Ez az amit az Unixban kapni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Igen, ez az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Eddig kb. 3000-et tettem bele. Motor halkabb lett vele és eddig nem vettem észre ,hogy számottevően csipegetné, szóval vállalhatónak tűnik. Ezt reklámozták az F1 futam közvetítésekor. Ha a szeleptörésedhez vezető állapothoz méred a zajszintjét, akkor nem csoda. A másik kérdés az, hogy milyen előző olajhoz viszonyítod? Ha meg vagy vele elégedve, akkor tarts ki nála! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Hakapeszihez hasonlóan, haladok a korral/fejlődéssel. Most Castrol Magnatec 5W30 olajat kapott. Nincs hangja hidegen és melegen sem. Nem füstöl, majd meglátjuk fogy-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Előtte Castrol Magnatec 10W-40 volt benne, azt ette is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Hakapeszihez hasonlóan, haladok a korral/fejlődéssel. Most Castrol Magnatec 5W30 olajat kapott. Nincs hangja hidegen és melegen sem. Nem füstöl, majd meglátjuk fogy-e. Egyszer rég valszeg márkaszervizből hiányzó jó árfekvésű 5w-30-at adtam az 1.2-nek így november tájékán,áprilisig nem is fogyott,de utána azért látszott a fogyás,ahogy melegebb idő lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November7, 2013 Megoszt Elküldve November7, 2013 Egyszer rég valszeg márkaszervizből hiányzó jó árfekvésű 5w-30-at adtam az 1.2-nek így november tájékán,áprilisig nem is fogyott,de utána azért látszott a fogyás,ahogy melegebb idő lett. A mostani 1,2-nek vagy a réginek? Kapnánk mantec-től ha erre járna. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 Előtte Castrol Magnatec 10W-40 volt benne, azt ette is. Mondják, ahhoz képest nem nehéz jobbnak lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lakatos Elküldve November15, 2013 Megoszt Elküldve November15, 2013 Én Castrol edge 5W-30-ast tetettem bele, szerelő ismerősőm ajánlotta dízelhez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve November17, 2013 Megoszt Elküldve November17, 2013 C20XE-be mit javasoltok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Január13, 2014 Megoszt Elküldve Január13, 2014 C20XE-be mit javasoltok? Mobil 1 New Life 0W-40 ez full szintetikus ha drágállod vagy nagyon eszi akkor Mobil Super 3000 x1 5W-40. Én ez utóbbit töltöttem nem rég a saját C20NE-mbe, mert a Mobil 1-et drágállom. 10W-40-et csak akkor töltenék, ha az előbbieket nagyon eszi. Egyébként a kezelési útmutató szerint 5W-30 -as dexos 2-t is lehetne önteni bele, de sokat futott kopottabb motornál nem ajánlott, de ha új vagy teljesen felújított a motor akkor ez a legjobb normál használatra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.7DTL Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Sziasztok! Haverom megkért cseréljem már le neki is az olaját de benzines Opel Astrával még nem volt dolgom. Megköszönném ha valaki segítene mert nincs kedvem a boltba visszahurcolni az olajszűrőt. 1.4-es motorkód C14SE Milyen olaj való bele (viszkozitás) illetve Castrol részemről kizárva. Olajszűrőböl mi való bele? Bárdi szerint ez: MANN-Filter MAW712/22 Külső átmérő/hossz1 (mm): 76 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 62 Magasság 1 (mm): 79 Belső átmérő/szélesség2 (mm): 71 Menet: M18x1,5 levegőszűrő: MANN-Filter MAC3148 Forma: Panel Külső átmérő/hossz1 (mm): 308,5 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 229,5 Magasság 1 (mm): 25 Előre is köszönöm a segítséget :) V.,9 mezőbe: 02 van írva, (Euro1-es szerintem nem tudom van e benne katalizátor) még nem néztem alá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Sziasztok! Haverom megkért cseréljem már le neki is az olaját de benzines Opel Astrával még nem volt dolgom. Megköszönném ha valaki segítene mert nincs kedvem a boltba visszahurcolni az olajszűrőt. 1.4-es motorkód C14SE Milyen olaj való bele (viszkozitás) illetve Castrol részemről kizárva. Olajszűrőböl mi való bele? Bárdi szerint ez: MANN-Filter MAW712/22 Külső átmérő/hossz1 (mm): 76 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 62 Magasság 1 (mm): 79 Belső átmérő/szélesség2 (mm): 71 Menet: M18x1,5 levegőszűrő: MANN-Filter MAC3148 Forma: Panel Külső átmérő/hossz1 (mm): 308,5 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 229,5 Magasság 1 (mm): 25 Előre is köszönöm a segítséget :) V.,9 mezőbe: 02 van írva, (Euro1-es szerintem nem tudom van e benne katalizátor) még nem néztem alá. Olaj 10W40 Olajszűrőből és légszűrőből azt vedd amit az autósboltban az adott típushoz ajánlanak. Nem a márkán múlik a kocsi élettartama. Én a legolcsóbbat használom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.7DTL Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Olaj 10W40 Olajszűrőből és légszűrőből azt vedd amit az autósboltban az adott típushoz ajánlanak. Nem a márkán múlik a kocsi élettartama. Én a legolcsóbbat használom. Köszönöm, online rendelek mindent :) 4 vagy 5 liter megy bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Köszönöm, online rendelek mindent :) 4 vagy 5 liter megy bele? 5L és még marad utánatölteni is :hehe: én mindegyikből GMet veszek, de a szűrőből tényleg majd mind1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Használ valaki Mobil 3000 X1 5W-40 motorolajat? Tapasztalat?Most váltanék Shell Helix 10W-40 ről,ezért kérdezem Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Január19, 2014 Megoszt Elküldve Január19, 2014 Használ valaki Mobil 3000 X1 5W-40 motorolajat? Tapasztalat?Most váltanék Shell Helix 10W-40 ről,ezért kérdezem Én 2 éve ezt használom és tökéletes, nem is eszi. Ha a 10W-40-eset sem eszi, vagy csak minimálisan, akkor szerintem nyugodtan mehet bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január20, 2014 Megoszt Elküldve Január20, 2014 Én 2 éve ezt használom és tökéletes, nem is eszi. Ha a 10W-40-eset sem eszi, vagy csak minimálisan, akkor szerintem nyugodtan mehet bele. 10000km alatt kb. 2-3dl fogyott,ezért is mernék(és fogok is) váltani 5W-re Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Január23, 2014 Megoszt Elküldve Január23, 2014 10000km alatt kb. 2-3dl fogyott,ezért is mernék(és fogok is) váltani 5W-re Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január24, 2014 Megoszt Elküldve Január24, 2014 Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.) Én azért használok GM 10W40-et mert a 91-es használati utasításban ez szerepel. Hiába írunk 2014-et az autó ugyanaz maradt. Ki tudná jobban mi kell az autónak mint aki megtervezte? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január24, 2014 Megoszt Elküldve Január24, 2014 Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.) osztom a véleményt :icon13:,ezért váltok Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január24, 2014 Megoszt Elküldve Január24, 2014 Én azért használok GM 10W40-et mert a 91-es használati utasításban ez szerepel. Hiába írunk 2014-et az autó ugyanaz maradt. Ki tudná jobban mi kell az autónak mint aki megtervezte? Veled értek egyet. Eleve a gyárilag meghatározott viszkozitású olajat azért tervezték hozzá, mert az a típus mind hidegben, mind melegben szinte ugyan olyan kenést biztosít. A modern motorolajok többfokozatúak, így egyáltalán nem kell váltogatni. Ez annyit jelent, hogy megfelelő kenést biztosít -17-ben is, meg +40 fokban is. A hígabb olaj ugyan hidegben hamarabb ken, de miután a motor átmelegedett, már nem biztosítja azt a kenést, amit a gyári viszkozitású. -20fokig a 10W normálisan szivattyúzható. Ha magyarországot nézzük nagyon ritka, hogy -20 alá menjen a hőmérséklet, az is éjjel, tehát hideg motor esetén is kielégítőnek kell lennie. Az a pár másodperc, amíg kialakul a megfelelő nyomás, sokkal kevésbé károsítja a motort, mint a 100-150 fokos motor esetén hígabb olaj, ami már nem biztosít megfelelő kenést, mert nem alakul ki megfelelő vastagságú olajfilm réteg. Mondhatjuk úgy, hogy a kezdeti kopás elkerülése végett alacsonyabb viszkozitás nem kifizetődő. Az olaj váltogatás még az egyfokozatú olajok esetén volt megoldás, ám ez manapság a technika fejlődésének köszönhetően már egy régi berögzült rossz szokás, amit inkább a zsigulis időszakra lehet visszavezetni. Az autógyártók bele kalkulálták azt, hogy a motor hidegben is jár, és pontosan kiszámolták, mely tartományban megfelelő a kenése az olajnak. Nem célja a gyártóknak sem, hogy idő előtt tönkre vágják az autót. Itt tenném hozzá, hogy mindösszesen 5 fokkal lehet hidegebb az 5W-s motorolaj, mint a 10w-s, hogy a szivattyú nyomni tudja, tehát nem olyan mértékű az előny, hogy megéri váltani, hiszen a melegen futása viszont már minőség romlást okoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január24, 2014 Megoszt Elküldve Január24, 2014 Veled értek egyet. Eleve a gyárilag meghatározott viszkozitású olajat azért tervezték hozzá, mert az a típus mind hidegben, mind melegben szinte ugyan olyan kenést biztosít. A modern motorolajok többfokozatúak, így egyáltalán nem kell váltogatni. Ez annyit jelent, hogy megfelelő kenést biztosít -17-ben is, meg +40 fokban is. A hígabb olaj ugyan hidegben hamarabb ken, de miután a motor átmelegedett, már nem biztosítja azt a kenést, amit a gyári viszkozitású. -20fokig a 10W normálisan szivattyúzható. Ha magyarországot nézzük nagyon ritka, hogy -20 alá menjen a hőmérséklet, az is éjjel, tehát hideg motor esetén is kielégítőnek kell lennie. Az a pár másodperc, amíg kialakul a megfelelő nyomás, sokkal kevésbé károsítja a motort, mint a 100-150 fokos motor esetén hígabb olaj, ami már nem biztosít megfelelő kenést, mert nem alakul ki megfelelő vastagságú olajfilm réteg. Mondhatjuk úgy, hogy a kezdeti kopás elkerülése végett alacsonyabb viszkozitás nem kifizetődő. Az olaj váltogatás még az egyfokozatú olajok esetén volt megoldás, ám ez manapság a technika fejlődésének köszönhetően már egy régi berögzült rossz szokás, amit inkább a zsigulis időszakra lehet visszavezetni. Az autógyártók bele kalkulálták azt, hogy a motor hidegben is jár, és pontosan kiszámolták, mely tartományban megfelelő a kenése az olajnak. Nem célja a gyártóknak sem, hogy idő előtt tönkre vágják az autót. Itt tenném hozzá, hogy mindösszesen 5 fokkal lehet hidegebb az 5W-s motorolaj, mint a 10w-s, hogy a szivattyú nyomni tudja, tehát nem olyan mértékű az előny, hogy megéri váltani, hiszen a melegen futása viszont már minőség romlást okoz. Miért? :huh: 5w-40 és 10W-40 között csak hidegoldali viszkozitásban van különbség az 5W javára melegen majdnem egyforma viszkozitással bírnak a kopás pont hidegindításkor a legjelentősebb,mikor az olajfilmréteg még nincs meg az alkatrészek között,ebben segít egy hidegen kevésbé viszkózus olaj(0w,5W) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Január24, 2014 Megoszt Elküldve Január24, 2014 Kezdődik :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts