Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Eddig kb. 3000-et tettem bele.

Motor halkabb lett vele és eddig nem vettem észre ,hogy számottevően csipegetné, szóval vállalhatónak tűnik.

Ezt reklámozták az F1 futam közvetítésekor.

Ha a szeleptörésedhez vezető állapothoz méred a zajszintjét, akkor nem csoda. A másik kérdés az, hogy milyen előző olajhoz viszonyítod?

Ha meg vagy vele elégedve, akkor tarts ki nála!

Link to comment
Megosztás:

Hakapeszihez hasonlóan, haladok a korral/fejlődéssel.

Most Castrol Magnatec 5W30 olajat kapott. Nincs hangja hidegen és melegen sem. Nem füstöl, majd meglátjuk fogy-e.

Egyszer rég valszeg márkaszervizből hiányzó jó árfekvésű 5w-30-at adtam az 1.2-nek így november tájékán,áprilisig nem is fogyott,de utána azért látszott a fogyás,ahogy melegebb idő lett.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer rég valszeg márkaszervizből hiányzó jó árfekvésű 5w-30-at adtam az 1.2-nek így november tájékán,áprilisig nem is fogyott,de utána azért látszott a fogyás,ahogy melegebb idő lett.

A mostani 1,2-nek vagy a réginek?

Kapnánk mantec-től ha erre járna. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

C20XE-be mit javasoltok?

Mobil 1 New Life 0W-40 ez full szintetikus ha drágállod vagy nagyon eszi akkor Mobil Super 3000 x1 5W-40. Én ez utóbbit töltöttem nem rég a saját C20NE-mbe, mert a Mobil 1-et drágállom. 10W-40-et csak akkor töltenék, ha az előbbieket nagyon eszi. Egyébként a kezelési útmutató szerint 5W-30 -as dexos 2-t is lehetne önteni bele, de sokat futott kopottabb motornál nem ajánlott, de ha új vagy teljesen felújított a motor akkor ez a legjobb normál használatra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Haverom megkért cseréljem már le neki is az olaját de benzines Opel Astrával még nem volt dolgom. Megköszönném ha valaki segítene mert nincs kedvem a boltba visszahurcolni az olajszűrőt.

1.4-es motorkód C14SE

Milyen olaj való bele (viszkozitás) illetve Castrol részemről kizárva.

Olajszűrőböl mi való bele? Bárdi szerint ez: MANN-Filter MAW712/22

Külső átmérő/hossz1 (mm): 76 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 62 Magasság 1 (mm): 79 Belső átmérő/szélesség2 (mm): 71 Menet: M18x1,5

levegőszűrő: MANN-Filter MAC3148

Forma: Panel Külső átmérő/hossz1 (mm): 308,5 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 229,5 Magasság 1 (mm): 25

Előre is köszönöm a segítséget :) V.,9 mezőbe: 02 van írva, (Euro1-es szerintem nem tudom van e benne katalizátor) még nem néztem alá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Haverom megkért cseréljem már le neki is az olaját de benzines Opel Astrával még nem volt dolgom. Megköszönném ha valaki segítene mert nincs kedvem a boltba visszahurcolni az olajszűrőt.

1.4-es motorkód C14SE

Milyen olaj való bele (viszkozitás) illetve Castrol részemről kizárva.

Olajszűrőböl mi való bele? Bárdi szerint ez: MANN-Filter MAW712/22

Külső átmérő/hossz1 (mm): 76 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 62 Magasság 1 (mm): 79 Belső átmérő/szélesség2 (mm): 71 Menet: M18x1,5

levegőszűrő: MANN-Filter MAC3148

Forma: Panel Külső átmérő/hossz1 (mm): 308,5 Belső átmérő/szélesség1 (mm): 229,5 Magasság 1 (mm): 25

Előre is köszönöm a segítséget :) V.,9 mezőbe: 02 van írva, (Euro1-es szerintem nem tudom van e benne katalizátor) még nem néztem alá.

Olaj 10W40

Olajszűrőből és légszűrőből azt vedd amit az autósboltban az adott típushoz ajánlanak. Nem a márkán múlik a kocsi élettartama. Én a legolcsóbbat használom.

Link to comment
Megosztás:

10000km alatt kb. 2-3dl fogyott,ezért is mernék(és fogok is) váltani 5W-re

Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.)

Én azért használok GM 10W40-et mert a 91-es használati utasításban ez szerepel. Hiába írunk 2014-et az autó ugyanaz maradt. Ki tudná jobban mi kell az autónak mint aki megtervezte?

Link to comment
Megosztás:

Most 1 hónapja, hogy beletöltöttem az 5W-40-es olajat a sajátomba és most télen érezhetően könnyebben jár a motor hidegen mint a 10W-40-el. Nyáron nem hiszem, hogy érezhető lesz a különbség, de télen egy nagyságrenddel jobb. A 10W-40-nek a használatát csak az ára indokolja, de műszaki szempontból minden tekintetben és mindig jobb a kisebb hideg oldali viszkozitás! Nem értem egyesek miért csak a 10W-40-et ismerik és/vagy favorizálják itt, de nyilván csak az ára miatt mert más okot nem ismerek. Aki megteheti vagy csupán az átlagostól jobbat szeretne az miért ne töltsön 5W vagy akár 0W-s olajat? (Ez a kérdés nem neked csak azoknak szól akik mereven ragaszkodnak a 10W-40 hez.)

osztom a véleményt :icon13:,ezért váltok

Link to comment
Megosztás:

Én azért használok GM 10W40-et mert a 91-es használati utasításban ez szerepel. Hiába írunk 2014-et az autó ugyanaz maradt. Ki tudná jobban mi kell az autónak mint aki megtervezte?

Veled értek egyet. Eleve a gyárilag meghatározott viszkozitású olajat azért tervezték hozzá, mert az a típus mind hidegben, mind melegben szinte ugyan olyan kenést biztosít. A modern motorolajok többfokozatúak, így egyáltalán nem kell váltogatni. Ez annyit jelent, hogy megfelelő kenést biztosít -17-ben is, meg +40 fokban is. A hígabb olaj ugyan hidegben hamarabb ken, de miután a motor átmelegedett, már nem biztosítja azt a kenést, amit a gyári viszkozitású. -20fokig a 10W normálisan szivattyúzható. Ha magyarországot nézzük nagyon ritka, hogy -20 alá menjen a hőmérséklet, az is éjjel, tehát hideg motor esetén is kielégítőnek kell lennie. Az a pár másodperc, amíg kialakul a megfelelő nyomás, sokkal kevésbé károsítja a motort, mint a 100-150 fokos motor esetén hígabb olaj, ami már nem biztosít megfelelő kenést, mert nem alakul ki megfelelő vastagságú olajfilm réteg. Mondhatjuk úgy, hogy a kezdeti kopás elkerülése végett alacsonyabb viszkozitás nem kifizetődő.

Az olaj váltogatás még az egyfokozatú olajok esetén volt megoldás, ám ez manapság a technika fejlődésének köszönhetően már egy régi berögzült rossz szokás, amit inkább a zsigulis időszakra lehet visszavezetni. Az autógyártók bele kalkulálták azt, hogy a motor hidegben is jár, és pontosan kiszámolták, mely tartományban megfelelő a kenése az olajnak. Nem célja a gyártóknak sem, hogy idő előtt tönkre vágják az autót. Itt tenném hozzá, hogy mindösszesen 5 fokkal lehet hidegebb az 5W-s motorolaj, mint a 10w-s, hogy a szivattyú nyomni tudja, tehát nem olyan mértékű az előny, hogy megéri váltani, hiszen a melegen futása viszont már minőség romlást okoz.

Link to comment
Megosztás:

Veled értek egyet. Eleve a gyárilag meghatározott viszkozitású olajat azért tervezték hozzá, mert az a típus mind hidegben, mind melegben szinte ugyan olyan kenést biztosít. A modern motorolajok többfokozatúak, így egyáltalán nem kell váltogatni. Ez annyit jelent, hogy megfelelő kenést biztosít -17-ben is, meg +40 fokban is. A hígabb olaj ugyan hidegben hamarabb ken, de miután a motor átmelegedett, már nem biztosítja azt a kenést, amit a gyári viszkozitású. -20fokig a 10W normálisan szivattyúzható. Ha magyarországot nézzük nagyon ritka, hogy -20 alá menjen a hőmérséklet, az is éjjel, tehát hideg motor esetén is kielégítőnek kell lennie. Az a pár másodperc, amíg kialakul a megfelelő nyomás, sokkal kevésbé károsítja a motort, mint a 100-150 fokos motor esetén hígabb olaj, ami már nem biztosít megfelelő kenést, mert nem alakul ki megfelelő vastagságú olajfilm réteg. Mondhatjuk úgy, hogy a kezdeti kopás elkerülése végett alacsonyabb viszkozitás nem kifizetődő.

Az olaj váltogatás még az egyfokozatú olajok esetén volt megoldás, ám ez manapság a technika fejlődésének köszönhetően már egy régi berögzült rossz szokás, amit inkább a zsigulis időszakra lehet visszavezetni. Az autógyártók bele kalkulálták azt, hogy a motor hidegben is jár, és pontosan kiszámolták, mely tartományban megfelelő a kenése az olajnak. Nem célja a gyártóknak sem, hogy idő előtt tönkre vágják az autót. Itt tenném hozzá, hogy mindösszesen 5 fokkal lehet hidegebb az 5W-s motorolaj, mint a 10w-s, hogy a szivattyú nyomni tudja, tehát nem olyan mértékű az előny, hogy megéri váltani, hiszen a melegen futása viszont már minőség romlást okoz.

Miért? :huh:

5w-40 és 10W-40 között csak hidegoldali viszkozitásban van különbség az 5W javára

melegen majdnem egyforma viszkozitással bírnak

a kopás pont hidegindításkor a legjelentősebb,mikor az olajfilmréteg még nincs meg az alkatrészek között,ebben segít egy hidegen kevésbé viszkózus olaj(0w,5W)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.