stirlitz Elküldve Augusztus30, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus30, 2013 sztem is bár a gyári GM, annyi mint a többi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Üdv jóemberek, Ha a motoron kivan a főtengelyszimering, a szelepfedélnél, vákumpumpánál, hengerfej/vezérműtengely háznál folyik az olaj, de az autó alatt nincs olajfolt sosem, akkor mennyi olajat fogyaszthat egy motor 10000km-en kb? Vagyis olajcserétől olajcseréig. Köszi. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Üdv jóemberek, Ha a motoron kivan a főtengelyszimering, a szelepfedélnél, vákumpumpánál, hengerfej/vezérműtengely háznál folyik az olaj, de az autó alatt nincs olajfolt sosem, akkor mennyi olajat fogyaszthat egy motor 10000km-en kb? Vagyis olajcserétől olajcseréig. Köszi. :) Szerintem ha a motor rendben van,az olajszivárgás mennyiségétől függően olyan 1-1.5 liter/10000km. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Szerintem ha a motor rendben van,az olajszivárgás mennyiségétől függően olyan 1-1.5 liter/10000km. /1000Km pontosabban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 A 8000km óta gyűrűzött verklimről lenne szó, abban reménykedek, hogy csak a hülye fejjel ki nem cserélt tömítéseknél folyik az olaj el. Mondom, az autó alatt nincs olajfolt, de a karter alja olajos, meg a hengerfej felül. Az utastérben meg letekert ablaknál az a jellegzetes büdös, meleg, motorolajszag van. Majd következő szíjcserénél cserélek főtengelyszimeringet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Igen, kerüld el messzire ;) Szerelőm azt hozott a Vitarámba,kicsit féltem tőle,mer azthallja az ember...de már azt is védi hologramos matricával a castrol. Csakúgy,mint a GM a saját olajait. Már mentem vele 1000km-t (most vettem)elég súlyos terepeken is,csendes,nem fogyasztja,semmi gondom nincs vele. Egy A6 2.4 30V-t is hordok szervizbe,két év/15ekm előírás olajra,tulaja végig castrol 5w-40et kért bele. 2év és 16ekm után lett leengedve,azt kell mondjam sokkal szebb volt (szinte sárga),mint a 100ekm-t futott x16szr motoromból 8ekm-enként leengedett mobil 10w-40. Persze két motor nagyon távol áll egymástól techológiában, de ha olyan fos lenne a castrol az azért látszana szvsz. Volt olyan,hogy kisiparilag fröccsöntött castol utánzat flakonba öntötték pár éve az olcsó olajat,egyrészt gyorsan lebuktak (néhányan azért vehettek a termékükből) másrészt én mostanában nem igazán láttam annyira olcsó motorolajat,amit érdemes lenne átpalackozva jobb névvel árulni. 1200-1300ft/liter alatt ásványi 20w-50,15w-40 sincs...jó nevű 10w-40ek meg 1500-1600ft/liter. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Szerelőm azt hozott a Vitarámba,kicsit féltem tőle,mer azthallja az ember...de már azt is védi hologramos matricával a castrol. Csakúgy,mint a GM a saját olajait. Már mentem vele 1000km-t (most vettem)elég súlyos terepeken is,csendes,nem fogyasztja,semmi gondom nincs vele. Egy A6 2.4 30V-t is hordok szervizbe,két év/15ekm előírás olajra,tulaja végig castrol 5w-40et kért bele. 2év és 16ekm után lett leengedve,azt kell mondjam sokkal szebb volt (szinte sárga),mint a 100ekm-t futott x16szr motoromból 8ekm-enként leengedett mobil 10w-40. Persze két motor nagyon távol áll egymástól techológiában, de ha olyan fos lenne a castrol az azért látszana szvsz. Volt olyan,hogy kisiparilag fröccsöntött castol utánzat flakonba öntötték pár éve az olcsó olajat,egyrészt gyorsan lebuktak (néhányan azért vehettek a termékükből) másrészt én mostanában nem igazán láttam annyira olcsó motorolajat,amit érdemes lenne átpalackozva jobb névvel árulni. 1200-1300ft/liter alatt ásványi 20w-50,15w-40 sincs...jó nevű 10w-40ek meg 1500-1600ft/liter. Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj. Ha ez neked jó akkor válaszd azt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 A 8000km óta gyűrűzött verklimről lenne szó, abban reménykedek, hogy csak a hülye fejjel ki nem cserélt tömítéseknél folyik az olaj el. Mondom, az autó alatt nincs olajfolt, de a karter alja olajos, meg a hengerfej felül. Az utastérben meg letekert ablaknál az a jellegzetes büdös, meleg, motorolajszag van. Majd következő szíjcserénél cserélek főtengelyszimeringet is. Mert az olajad menet közben csöpög el és nem álló helyzetben! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj. Ha ez neked jó akkor válaszd azt! :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dodi.astra Elküldve Augusztus31, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus31, 2013 Mert az olajad menet közben csöpög el és nem álló helyzetben! Nekem is van némi Olajnedvesség a tömítésnél de nem fogy az olajam... még edig 1xersem kellet utántölterni pedig volt,h a szelepfedél alól szinte csorgott az olaj... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj. Ha ez neked jó akkor válaszd azt! Tehát azt mondod létezik olyan folyadék,ami párszáz órát kering egy rendszerben néhány bar nyomáson 80-100fokon és nem lép kapcsolatba semmilyen szennyeződéssel hanem csak elszállítja egyik helyről a másikra,kvázi összegyűjti azt. Szóval már csak azt kellene megoldani,hogy egy helyen gyűjtse össze és csak azt kellene néha kiszedni a rendszerből! A castrol feltalálta az örök olajat!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Tehát azt mondod létezik olyan folyadék,ami párszáz órát kering egy rendszerben néhány bar nyomáson 80-100fokon és nem lép kapcsolatba semmilyen szennyeződéssel hanem csak elszállítja egyik helyről a másikra,kvázi összegyűjti azt. Szóval már csak azt kellene megoldani,hogy egy helyen gyűjtse össze és csak azt kellene néha kiszedni a rendszerből! A castrol feltalálta az örök olajat!!! Senki nem mondta, hogy nem lép reakcióba a szennyeződésekkel, egy normális olaj összeszedi a szennyeződéseket, és szépen el is feketedik pont azért kell lecserélni, mert reakcióba lép a benne lévő dolgokkal. Eddig 3 autónál váltottuk le a castrolt családon belül, és mind a 3 jobb lett tőle. Az enyém az első pár évében csak castrolt kapott, mert úgy gondoltam az a jó. Mivel kegyetlen sokat mentem az autóval, kb 1.5-2 havonta olajcsere volt, így még viszonylag intezíven élt bennem az előző cserék utáni változás. Csendesedés, nyugodtabb járás, reggeli hidegindítás utáni csattogás, stb. Na ezek elkezdtek elmúlni. Nem egyik cseréről a másikra, mert akkor értem hogy valami dizsnózsírt adtak castrolos dobozban, hanem szépen fokozatosan. 3csere után elértünk arra a szintre, hogy kipróbáltam a repsolt. Beletölt, indít, aaanyááád... ez ilyen halk is tud lenni? Reggeli tőke- koncert nagyjából harmada lett. Csere jött, de hirtelen kellett volna olajat szerezni, mert jött egy hosszú út, és nem akartam túlfutni. Mink van... gm, castrol, meg motul, de az 15w... oké, castrol. Lecserél, beindít, friss olajjal sz.rabb hangja volt, mknt a repsollal, ami akkor lett leengedve belőle. Elmentünk ezzel, út lezavar. Persze a csattogás visszajött, hangja maradt. Visszaérve első dolog, keressünk normális olajat. Repsolt éppen nem találtam, legyen mobil. Lecserél, kussolás. Csereperiódus végéig alig lett hangosabb. A zafira okádja az olajat. Ha a nívó pálca alsó csíkját elérte a szint, már úgy csattogott, hogy félreálltam megnézni, mi lóg bele a ventillátorba... őt is megküldtem mobillal, azóta meg kussol. A pálca már nem ér bele, de még mindig nem csattog. Lehet hogy a castrol jó, meg hologrammos, meg még szép uvérzékeny olaja is van, de hogy nálam kihullott a rendes olaj kategóriából, az tuti. Meg az is, hogy nem én flesseltem be magamnak, mert abban az időszakban kb 5ismerősöm váltott castrolról, anélkül, higy beszéltek volna egymással... :D tőlem lehet rajta zenélő sapka is, meg komplett hologram kivetítő, autóba többet nem öntök. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember1, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2013 Miután fémtisztára kimostam az olajteknőt a hengerfejet a szelepfedelet elég sokáig tiszta maradt az olaj a csere után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember2, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember2, 2013 Miután fémtisztára kimostam az olajteknőt a hengerfejet a szelepfedelet elég sokáig tiszta maradt az olaj a csere után. Nem jó olajat raktál bele,az a jó ha egyet fordul benne és tiszta retek lesz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember6, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember6, 2013 Nem jó olajat raktál bele,az a jó ha egyet fordul benne és tiszta retek lesz! Mitől ha a motor tiszta? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember7, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2013 Mitől ha a motor tiszta? Ez eszedbe sem juthat! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2013 Ez eszedbe sem juthat! :D Szerintem a legtöbb dzsuva a karterban rakódik le azt meg kimostam a hengerfejet és a szelepfedelet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 ma meló után olajcsere volt, kb fél óra alatt meg is volt, amikor megnéztem a "Szerviz" könyvbe mennyi olaj kell bele akkor látom, hogy SAE 15W40 SF/CD -et ír, most akkor mi van nem 10W40 kell bele? (GM10W40 ACEA A3/B3/B4 API SL/CF-et raktam bele) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Szeptember10, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2013 Jó amit beletettél, a 15W-st felejtsd is el. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 ja hát ezt teszek már bele jó pár éve, meg is lepett, hogy ez olvastam Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 ja hát ezt teszek már bele jó pár éve, meg is lepett, hogy ez olvastam Ha már megszokta akár maradhat is... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 Ha már megszokta akár maradhat is... :D ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2013 ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D Lehet hogy kissé lassabban épül fel az olajnyomás de ha kopott a moci akkor meg talán jobban megtartja vagy tudomisén... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Szeptember12, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2013 ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D a 15W olaj viszkózusabb tehát hidegen később jut el a kenési helyekre mint a 10W,később épül fel az olajnyomás :icon1: 10W-40 a belevaló Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember15, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2013 szerintetek van ennek értelme? http://www.ebay.com/itm/Opel-Astra-F-Classic-Estate-Red-Magnetic-Sump-Plug-Washer-/270975112808?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f17601668 vagyis tudom hogy van, csak mennyi? ( ja nem azé me piros, hanem a mágnes miatt :D ) jól megszopattam magam, olajcsere után visszaraktam a régi réz tömítést a leresztőnél (pedig vót másik :omg: ) á gondoltam jó lesz, lett a ló######t, csepeg, mondjuk most az új olajjal(híg) folyik orán száján, fent-lent, de most a leeresztőnél is csepeg..... 80forint..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts