Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv jóemberek,

Ha a motoron kivan a főtengelyszimering, a szelepfedélnél, vákumpumpánál, hengerfej/vezérműtengely háznál folyik az olaj, de az autó alatt nincs olajfolt sosem, akkor mennyi olajat fogyaszthat egy motor 10000km-en kb?

Vagyis olajcserétől olajcseréig.

Köszi. :)

Elküldve

Üdv jóemberek,

Ha a motoron kivan a főtengelyszimering, a szelepfedélnél, vákumpumpánál, hengerfej/vezérműtengely háznál folyik az olaj, de az autó alatt nincs olajfolt sosem, akkor mennyi olajat fogyaszthat egy motor 10000km-en kb?

Vagyis olajcserétől olajcseréig.

Köszi. :)

Szerintem ha a motor rendben van,az olajszivárgás mennyiségétől függően olyan 1-1.5 liter/10000km.

  • Like 1
Elküldve

A 8000km óta gyűrűzött verklimről lenne szó, abban reménykedek, hogy csak a hülye fejjel ki nem cserélt tömítéseknél folyik az olaj el. Mondom, az autó alatt nincs olajfolt, de a karter alja olajos, meg a hengerfej felül. Az utastérben meg letekert ablaknál az a jellegzetes büdös, meleg, motorolajszag van.

Majd következő szíjcserénél cserélek főtengelyszimeringet is.

Elküldve

Igen, kerüld el messzire ;)

Szerelőm azt hozott a Vitarámba,kicsit féltem tőle,mer azthallja az ember...de már azt is védi hologramos matricával a castrol.

Csakúgy,mint a GM a saját olajait.

Már mentem vele 1000km-t (most vettem)elég súlyos terepeken is,csendes,nem fogyasztja,semmi gondom nincs vele.

Egy A6 2.4 30V-t is hordok szervizbe,két év/15ekm előírás olajra,tulaja végig castrol 5w-40et kért bele. 2év és 16ekm után lett leengedve,azt kell mondjam sokkal szebb volt (szinte sárga),mint a 100ekm-t futott x16szr motoromból 8ekm-enként leengedett mobil 10w-40. Persze két motor nagyon távol áll egymástól techológiában, de ha olyan fos lenne a castrol az azért látszana szvsz.

Volt olyan,hogy kisiparilag fröccsöntött castol utánzat flakonba öntötték pár éve az olcsó olajat,egyrészt gyorsan lebuktak (néhányan azért vehettek a termékükből) másrészt én mostanában nem igazán láttam annyira olcsó motorolajat,amit érdemes lenne átpalackozva jobb névvel árulni. 1200-1300ft/liter alatt ásványi 20w-50,15w-40 sincs...jó nevű 10w-40ek meg 1500-1600ft/liter.

Elküldve

Szerelőm azt hozott a Vitarámba,kicsit féltem tőle,mer azthallja az ember...de már azt is védi hologramos matricával a castrol.

Csakúgy,mint a GM a saját olajait.

Már mentem vele 1000km-t (most vettem)elég súlyos terepeken is,csendes,nem fogyasztja,semmi gondom nincs vele.

Egy A6 2.4 30V-t is hordok szervizbe,két év/15ekm előírás olajra,tulaja végig castrol 5w-40et kért bele. 2év és 16ekm után lett leengedve,azt kell mondjam sokkal szebb volt (szinte sárga),mint a 100ekm-t futott x16szr motoromból 8ekm-enként leengedett mobil 10w-40. Persze két motor nagyon távol áll egymástól techológiában, de ha olyan fos lenne a castrol az azért látszana szvsz.

Volt olyan,hogy kisiparilag fröccsöntött castol utánzat flakonba öntötték pár éve az olcsó olajat,egyrészt gyorsan lebuktak (néhányan azért vehettek a termékükből) másrészt én mostanában nem igazán láttam annyira olcsó motorolajat,amit érdemes lenne átpalackozva jobb névvel árulni. 1200-1300ft/liter alatt ásványi 20w-50,15w-40 sincs...jó nevű 10w-40ek meg 1500-1600ft/liter.

Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj.

Ha ez neked jó akkor válaszd azt!

Elküldve

A 8000km óta gyűrűzött verklimről lenne szó, abban reménykedek, hogy csak a hülye fejjel ki nem cserélt tömítéseknél folyik az olaj el. Mondom, az autó alatt nincs olajfolt, de a karter alja olajos, meg a hengerfej felül. Az utastérben meg letekert ablaknál az a jellegzetes büdös, meleg, motorolajszag van.

Majd következő szíjcserénél cserélek főtengelyszimeringet is.

Mert az olajad menet közben csöpög el és nem álló helyzetben!

Elküldve

Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj.

Ha ez neked jó akkor válaszd azt!

:icon13:

Elküldve

Mert az olajad menet közben csöpög el és nem álló helyzetben!

Nekem is van némi Olajnedvesség a tömítésnél de nem fogy az olajam... még edig 1xersem kellet utántölterni pedig volt,h a szelepfedél alól szinte csorgott az olaj... :D

Elküldve

Ez nem azt jelenti, hogy az az olaj nagyon jó, hanem azt, hogy olyan rossz, hogy nem tartja oldatban a szennyeződést, hanem hagyja leülepedni a motor zugaiban, pl az olajtekenőben! Ezért aztán olajcserénél a kosz sem jön ki a motorból, hanem csak a "tiszta" olaj.

Ha ez neked jó akkor válaszd azt!

Tehát azt mondod létezik olyan folyadék,ami párszáz órát kering egy rendszerben néhány bar nyomáson 80-100fokon és nem lép kapcsolatba semmilyen szennyeződéssel hanem csak elszállítja egyik helyről a másikra,kvázi összegyűjti azt. Szóval már csak azt kellene megoldani,hogy egy helyen gyűjtse össze és csak azt kellene néha kiszedni a rendszerből! A castrol feltalálta az örök olajat!!!

Elküldve

Tehát azt mondod létezik olyan folyadék,ami párszáz órát kering egy rendszerben néhány bar nyomáson 80-100fokon és nem lép kapcsolatba semmilyen szennyeződéssel hanem csak elszállítja egyik helyről a másikra,kvázi összegyűjti azt. Szóval már csak azt kellene megoldani,hogy egy helyen gyűjtse össze és csak azt kellene néha kiszedni a rendszerből! A castrol feltalálta az örök olajat!!!

Senki nem mondta, hogy nem lép reakcióba a szennyeződésekkel, egy normális olaj összeszedi a szennyeződéseket, és szépen el is feketedik pont azért kell lecserélni, mert reakcióba lép a benne lévő dolgokkal. Eddig 3 autónál váltottuk le a castrolt családon belül, és mind a 3 jobb lett tőle. Az enyém az első pár évében csak castrolt kapott, mert úgy gondoltam az a jó. Mivel kegyetlen sokat mentem az autóval, kb 1.5-2 havonta olajcsere volt, így még viszonylag intezíven élt bennem az előző cserék utáni változás. Csendesedés, nyugodtabb járás, reggeli hidegindítás utáni csattogás, stb. Na ezek elkezdtek elmúlni. Nem egyik cseréről a másikra, mert akkor értem hogy valami dizsnózsírt adtak castrolos dobozban, hanem szépen fokozatosan. 3csere után elértünk arra a szintre, hogy kipróbáltam a repsolt. Beletölt, indít, aaanyááád... ez ilyen halk is tud lenni? Reggeli tőke- koncert nagyjából harmada lett. Csere jött, de hirtelen kellett volna olajat szerezni, mert jött egy hosszú út, és nem akartam túlfutni. Mink van... gm, castrol, meg motul, de az 15w... oké, castrol. Lecserél, beindít, friss olajjal sz.rabb hangja volt, mknt a repsollal, ami akkor lett leengedve belőle. Elmentünk ezzel, út lezavar. Persze a csattogás visszajött, hangja maradt. Visszaérve első dolog, keressünk normális olajat. Repsolt éppen nem találtam, legyen mobil. Lecserél, kussolás. Csereperiódus végéig alig lett hangosabb. A zafira okádja az olajat. Ha a nívó pálca alsó csíkját elérte a szint, már úgy csattogott, hogy félreálltam megnézni, mi lóg bele a ventillátorba... őt is megküldtem mobillal, azóta meg kussol. A pálca már nem ér bele, de még mindig nem csattog. Lehet hogy a castrol jó, meg hologrammos, meg még szép uvérzékeny olaja is van, de hogy nálam kihullott a rendes olaj kategóriából, az tuti. Meg az is, hogy nem én flesseltem be magamnak, mert abban az időszakban kb 5ismerősöm váltott castrolról, anélkül, higy beszéltek volna egymással... :D tőlem lehet rajta zenélő sapka is, meg komplett hologram kivetítő, autóba többet nem öntök.
Elküldve

Miután fémtisztára kimostam az olajteknőt a hengerfejet a szelepfedelet elég sokáig tiszta maradt az olaj a csere után.

Nem jó olajat raktál bele,az a jó ha egyet fordul benne és tiszta retek lesz!

Elküldve

ma meló után olajcsere volt, kb fél óra alatt meg is volt, amikor megnéztem a "Szerviz" könyvbe mennyi olaj kell bele

akkor látom, hogy SAE 15W40 SF/CD -et ír, most akkor mi van nem 10W40 kell bele? (GM10W40 ACEA A3/B3/B4 API SL/CF-et raktam bele)

Elküldve

Ha már megszokta akár maradhat is... :D

ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted

azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D

Elküldve

ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted

azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D

Lehet hogy kissé lassabban épül fel az olajnyomás de ha kopott a moci akkor meg talán jobban megtartja vagy tudomisén...

Elküldve

ja csak így most 3-4mp még lesz nyomás, ez 1 kicsit aggaszt, aztán ugye ha tényleg 15W kéne bele, szóval érted

azé szoktam ilyenkor csere olaj, hogy hidegben talán "sürögőbb" hamarabb felkapja, nyárra meg úgyis bekokszolódik :D

a 15W olaj viszkózusabb tehát hidegen később jut el a kenési helyekre mint a 10W,később épül fel az olajnyomás :icon1:

10W-40 a belevaló

Elküldve

szerintetek van ennek értelme?

http://www.ebay.com/itm/Opel-Astra-F-Classic-Estate-Red-Magnetic-Sump-Plug-Washer-/270975112808?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f17601668

vagyis tudom hogy van, csak mennyi?

( ja nem azé me piros, hanem a mágnes miatt :D )

jól megszopattam magam, olajcsere után visszaraktam a régi réz tömítést a leresztőnél (pedig vót másik :omg: ) á gondoltam jó lesz, lett a ló######t, csepeg, mondjuk most az új olajjal(híg) folyik orán száján, fent-lent, de most a leeresztőnél is csepeg.....

80forint.....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.