opel16v Elküldve Június20, 2005 Megoszt Elküldve Június20, 2005 Újabb teszten esett át a Metabond Speed 10W40... :lol: A kisgépkölcsönzőnkben Kaposváron sok benzinmotorral (négyütemű Honda motorok) működő aggregátor, lapvibrátor, stb. gép van, melyek elég nagy terhelésnek vannak kitéve, szinte minden nap mennek. Ezekben eddig a szakszervíze által javasolt MOL és Aral olajok voltak. Nagyon hamar öregedett benne az olaj, egy hónap után már alig lehetett leengedni, úgy besűrűsödött. Jelenleg a fent említett Metabond olajjal üzemel legtöbbjük, és látványos a különbség. :lol: Továbbra is tudom ajánlani. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Június20, 2005 Megoszt Elküldve Június20, 2005 Sokminent láttam már rövidke életem során, de lapvibrátort... :lol: :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június20, 2005 Megoszt Elküldve Június20, 2005 Gondolom most elleszel két napra ezekkel a gondolatokkal... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Június20, 2005 Megoszt Elküldve Június20, 2005 Jó olaj. :lol: Lehet, h képzelődöm, de mintha könnyebben pörögne fel a gépem olajcsere után. Bár az is lehet, h olajcsere után ez totál természetes dolog. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzingoz Elküldve Június20, 2005 Megoszt Elküldve Június20, 2005 Jó olaj. :lol: Lehet, h képzelődöm, de mintha könnyebben pörögne fel a gépem olajcsere után. Bár az is lehet, h olajcsere után ez totál természetes dolog. :lol: Szerintem is jó,igaz csak 500km van benne.Köszönet opel16v-nek!! uhuhu=fejet hajtok az olajcsere periodus javaslatod előtt/és a többiek előtt is /akik a sürübb cserét ajánlották.Igaz csere után,most olvastam a vw az új tdi motorokhoz 50-60000km cserét irt elő,aztán 23-25000km-nél a komputer kiirta az olajcserét!!Mindezt több mint 10000 kocsiból álló flottánál!!A cég rögtön módosított-akár 50000km is lehet!!-de kicsit ciki!! köszönöm a tanácsot!! :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június21, 2005 Megoszt Elküldve Június21, 2005 Használjátok egészséggel. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hil1 Elküldve Június26, 2005 Megoszt Elküldve Június26, 2005 Sziasztok! Nagyon figyelmesen és időt nem kímélve elolvastam az összes írást a témában. Nekem z18xe motorom van (Vectra B2) Milyen olajat javasoltok bele? Most Opel 5/30 W full synt van, semmi bajom vele, de az olvasás hatására nagyon megrendült a bizodalmam benne. Köszi előre is a tanácsot: hil1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Általam csak a 10W40 Opel olaj lett tesztelve és gagyira minősítve. Az 5W30-ról nem tudok saját tapasztalatot mondani, már hallottam mástól hogy az nem olyan rossz mint a 10W40. Egyébként ajánlom figyelmedbe a Metabond Top 5W40-et, minőségben bizonyosan jobb mint a fent említett. :lol: 2106Ft/L, 9984Ft/5L Link to comment Megosztás: More sharing options...
szgabor Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Sziasztok, Van egy 85-ös Kadettem 1.3 NB -s motorral. 6000 km-rel ezelőtt volt főtengelyköszörülés, és csapágyazás. Utána mentem 2000 km-t, aztán olajcsere, és most Valvoline Maxlife 15w-40 van benne (4000 km), de olyat vettem észre ebben a melegben, hogy amikor nagyon meredek hegyre megyek felfele, és kinyomom a kuplungot sokáig (sima vezetés nem indokolná, csak így vettem észre) felvillan az olajnyomásvisszajelző. Alapjáraton lett emelve, most már csak az igazán nagy emelkedőnél csinálja és csak akkor amikor meleg a motor. Az egyik szerelő gyári Opel olajat ajánlott (10w-40), de ha a 15w-40-es valvoline ilyen melegben veszít a viszkozitásból (gondolom ezért villan be néha az olajnyomás visszajelző, mert nyomás van (alapjáraton 1 bar, terhelve 3bar)). Én szerintem reálisabb lenne Castrol 15w-40 ásványi olaj bele, mert az még vastagabb mint a valvoline. Nagyon megköszönöm mindenkinek a hozzászólását. Kérlek írjátok le mi a véleményetek. Üdv. Szenti Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Meg kellene nézni az olajpumpa nyomásszabályzóját! Abba a motorba én is a 15W40-et ajánlanám... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szgabor Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Azt hol tudom megnézni? Mértünk olajnyomást, leírtam az értékeket az előbb, bár az igaz, hogy azt nem tudom mi a normális nyomás. Amúgy Castrol GTX-re gondoltam 15w40-esre. Ebben a Valvoline olajban 4000 km van. Ajánlatos lecserélni ha ilyen jelenség van? Köszi a gyors választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Azt egy jó szerelőre kell bízni. Olajszint rendben van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szgabor Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 1 deci hiányzik kb a maxtól. Az mitől lehet szerinted, hogy csak nagyon meredek hegyre menet csinálja ezt, kinyomott kuplunggal (üresben nem). A légszűrőm olajos szokott lenni, mert a kartergázt oda nyomja, szelepszálszimeringek cserélve lettek. Erről is írnál valamit? Ha veszek új olajat, akkor milyen jelölésűt vegyek? Jó az SF,SG vagy valami jobbat? Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június27, 2005 Megoszt Elküldve Június27, 2005 Itt találsz infót az olajok viszkozitásáról és teljesítményszintjéről: http://www.opel16v.hu/metabond/olajok.htm A hibajelenségről nem igazán tudok mit mondani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Üdv! Esedékes nálam is az olajcsere, ez lesz az első, mivel kb fél éve van még csak meg az Astrám, és most olyan 9000 km van benne (mármint annyit tettem bele, amióta megvan, persze a vásárlás után rögtön ment "nagyszervízre", akkor volt olajcsere). A gondom az, hogy nemtudom, mit öntöttek akkor bele, de ha jóltudom full szintetikusat, arról meg azt olvastam, hogy 15e km-ig bátran lehet használni. De mivel nemtudom biztosra, így inkább most 10e km környékén lecserélném. Csak azt nemtudom, hogy mennyi kell egy teljes olajcserénél? :lol: Nem én fogom cserélni ("nemértekalovakhoz"), de kéne tudnom előre, hogy mennyi olajat is kell vennem?! Tehát hány liter megy bele egy ilyen (C14NZ) motorba? Továbbá, milyen olajat szeret ez a gép? Nincsen nagyon hajtva, teljesen nagypapis módon van használva, ilyen esetben is kerülendő a gyári Opel 10W40? Ha igen, milyen olaj van még, ami viszonylag olcsó, de picit jobb, mint a gyári, és ilyen kímélő üzemmódhoz megfelelő? Ha hajtva lenne a gép, akkor nem is lenne kérdés, hogy a lehető legjobbat rakjam bele, de így... nem látom értelmét. Vagy én gondolom rosszul... Köszi a segítséget előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Metabond Speed 10W40 Metabond Gold adalék. Ez így elég combos árban, ~14eFt, de megéri, nem az olajon kell spórolni sztem. Olyan 3-3.5L fog belemenni. Más fórumon olvastam, hogy érdemes a full olaj leengedés után önindítóval megforgatni a motort párszor, h kinyomja a lukakon a maradék régi olajat is. Azaz akkor, amikor az olajteknő csavar ki van csavarva, és az olajszűrő le van véve. Végül is, ártani nem árthat. Majd legközelebb megpróbálom. :lol: Én csak hagytam 1 órát csöbögni belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szantozoli Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Helló Exian! Úgy 4 liternyi olaj megy az autódba! Vegyél egy 5 l-es kiszerelésűt (jobban jársz anyagilag), és a maradékot felhasználod majd tavasszal! :wink: Elég a 10w40-es, a márkába én nem tudok beleszólni! Bár az Opel olaj a "legrosszabb" a fórumozók véleménye szerint, én azt hallottam hogy hamisítják a gyári olajat, de van köztejó is, csak nem lehet megállapítani külsőleg. Nézz egy másik márkát! Az szerintem mindent elárul, hogy a szervízekben Elf és Metabond olajakat használnak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szantozoli Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Bár ha nem hajtod nagyon a gépet, és 10.000 km-enként pontosan cseréled az olajat, nem árthat az Opel olaj sem szerintem! A szüleim például az 1.4-es ecotec motorhoz Opel 5w30-as olajat tettek, és semmivel nem megy rosszabbul a gép, pedig apukám még hidegen is pörgeti a motort (kb 5000-nél vált). Sőt, a motor sem melegszik jobban, mint eddig, és semmi csörgést, vagy egyéb gyanús jelet nem lehet észrevenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Metabond Speed 10W40 1L=1560, 5L=7410 Metabond Gold,C 250ml=8400, M 250ml=7700 Ha 5L olaj + adalék egyben, akkor -10% :lol: Klubtagoknak csak olajból is -10% http://www.opel16v.hu/metabond/metabond.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Nem akarok kötözködni,de a metabondon kivűl mostmár más olaj szóba sem jöhet? :roll: :smt017 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Köszi az infókat, tehát egy 5L-es kanna elég lesz ezekszerint. Még nemtudom, milyen lesz, jó lenne valami jobb, de nemtudom, hogy az én vezetési szokásaimmal ("nagypapi is megelőz") kell e drágább, van e értelme. Bár gondolom ilyen használtatnál is egészségesebb a motornak egy jobb olaj, mint a gyári Opel, ami hamar kop el :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyuri_bácsi Elküldve Június29, 2005 Megoszt Elküldve Június29, 2005 Más fórumon olvastam, hogy érdemes a full olaj leengedés után önindítóval megforgatni a motort párszor, h kinyomja a lukakon a maradék régi olajat is. Azaz akkor, amikor az olajteknő csavar ki van csavarva, és az olajszűrő le van véve. Végül is, ártani nem árthat. Majd legközelebb megpróbálom. Én azért óvatos lennék ezzel az önindítózással. Igaz, nem nagyon értek hozzá, de bátyám is csinálta annó a Ladájával és kopogós lett a motor. Utána inkább csak kurblizott rajta egy párat olajcserénél. Olyat is hallottam, hogy valaki fúróval tekertette meg egy kicsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leslie Elküldve Június29, 2005 Megoszt Elküldve Június29, 2005 Én sem beröffenteni gondoltam. Ha belegondolsz, eleve hidegen indításnál is kajak lennt van az olaj... Kellhet neki jó pár fordulat, mig eljut mindenhova. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június29, 2005 Megoszt Elküldve Június29, 2005 "Nem akarok kötözködni,de a metabondon kivűl mostmár más olaj szóba sem jöhet? " Nem kötelező, én csak egy igényre tettem egy ajánlatot. :( Nálam egyébként így van ahogy mondtad, Omegába is és Astrába is csak ilyen olaj megy. :lol: Az önindítózást azért nem ajánlom, mert a hidrotőkés motornál ha olaj nélkül elkezded megpörgetni, akkor a tőkékből kimegy az olaj, és utána nehezen áll vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Exian Elküldve Június30, 2005 Megoszt Elküldve Június30, 2005 Nos, hát akkor szeretnék olajat cserélni, a kérdésem az volna, hogy mennyire bonyolult művelet ez? :( Még sohasem csináltam... Megtudom "házilag" csinálni, vagy mindenképp szakember kell? Ha nem olyan bonyolult, letudja valaki írni ("lépésről lépésre"), hogy hogyan kell? Főleg az olajszűrő levétele az, amit nemtudok. Szóval egy leírást megköszönnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts