Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Köszönöm. Akkor marad a web, mintha egy-két helyen láttam volna online rendelhetőt majd meg próbálkozom azzal.

De mitől ilyen ritka és relatíve nehezen beszerezhető ez az olaj?

Üzlet 1: 1117 Budapest, Kaposvár u. 8. Tel: 06-12042983 Lágymányosi Autósbolt, mindig tartanak.

Üzlet 2: Érd, Velencei u. 23. Tel: 06-23362108 Autósbolt, odatelefonálsz, rendelsz, 2-3 nap múlva elviszed. (De nem hagyod ott, mert az én renomémat rontod, mert úgyis tudja, hogy én ajánlottam! Nem kapok jutalékot, ha erre gondolnál, mert rajtam kívül csak 1-2 ember viszi.)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. A weboldal és a Pesti cím is tökéletes. Pestre jár a kolléga, az oldalról meg 1200ft körül kiszállítják.

Most a Valvoline maxot kipróbálom, utánna jöhet a Metabond. Lehet hogy már kérdeztem, de a Metabondot hány ezer km után cserélitek?

Kösz mégegyszer.

10 ezer mint minden más olajat vagy évente. Kivéve ha dízel, akkor 7500-8000km.

Valvoline 10W40 van nekem is most benne és meg vagyok elégedve vele. Megérte a 11 ezer forintos árát.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit túllihegett már ez a hamis olaj-szar olaj dolog...a GM-hamis a Castrol hamis már a Meta is...minden hamis, de azért évtizedekig jó volt most meg pont a legolcsóbb GM-et hamisítják nahát... én is elmentem tegnap a tescóba oszt lehet nem is én jöttem vissza magam helyett. Az emberek fele alól kiesik az autó, meg áttoltuk műszakin lomis gumi egyebek, de fejegység van, meg nem jó a GM-mert hamistíják...egy elkezdi a többi megy utána , legalábbis én így látom. Senki nem akar kilógni a sorból, lehet a fele GM-et tesz bele de soha nem vallja be mert lifikázzák fórumon. XD. Főleg ha a "szerelőm" cserél olajat ebbe a kiélezett világban tuti nem basz átt és belerakja a legdrágább olajat hiszen egy olajcserén annyi, de annyi haszna van, szinte abból tartja el a az egész műhelyt. :D Jajj gyerekek........ :D

Link to comment
Megosztás:

Hol olvastál hamis Metá-ról? :rolleyes:

Lehet poénkodni, de az összeszerelés ill. elvégzett munka minőségét le lehet mérni a Dacia vs. Renault márkákon. Azt pedig mindenki saját elhatározása, hogy ezeket figyelembe veszi-e vagy nem. Elég az egy telet futott felniket egymás mellé tenni. Persze hiba általánosítani, de mindenki eldöntheti mit tesz az autójába és milyen szempontok alapján. Ehhez nyújthatnak segítséget az itteni tapasztalatok.

Nem volt bajom a Metával, de én azt kockázati tényezőként értékeltem és váltottam. ;)

Link to comment
Megosztás:

Pedig valamikor ezt tetted bele. ;) :D

Metát nem vettem azóta, mikor azt olvastam rajta, hogy csomagolva Romániában. :blink:

Hol olvastál hamis Metá-ról? :rolleyes:

Lehet poénkodni, de az összeszerelés ill. elvégzett munka minőségét le lehet mérni a Dacia vs. Renault márkákon. Azt pedig mindenki saját elhatározása, hogy ezeket figyelembe veszi-e vagy nem. Elég az egy telet futott felniket egymás mellé tenni. Persze hiba általánosítani, de mindenki eldöntheti mit tesz az autójába és milyen szempontok alapján. Ehhez nyújthatnak segítséget az itteni tapasztalatok.

Nem volt bajom a Metával, de én azt kockázati tényezőként értékeltem és váltottam. ;)

Nem kell róla olvasni elég ha elkezdem terjeszteni, fél év múlva senki nem veszi, mert valahol azt hallottam hamis...igazából készült független teszt pölö GM-Metabond mondjuk 100ezer kilóméteren keresztül? Vagy bármilyen más márkával? Mert ugye egyik mondja hogy nem jó a castról mert kopogott....erre a másik jé hát most hogy mondod az enyém is , meg a harmadiké is...kezünkben van egy 200-300-ezret futott kocsi, előtte egy papinál volt nagy részük a márkaszervízbe hordta ahol kapta a hordós GM-et most meg már áááá az nem jó neki mert hamis....hát mit lehet ezen ha nem poénkodni? Mintha 50 évig a kútból innád a vizet aztán az utolsó években hát kútból nem, mert tuti mérgező veszek inkább ásványvizet a boltból, de abból is csak a legdrágábbat. Kábé erről szól az egész.

Link to comment
Megosztás:

Ezt miért nekem írod? :rolleyes: Én a Meta flakonján olvastam amit írtam. :icon1:

Az igaz, hogy ezek nem mai autók, de pont ezért fontos a jó olaj, vagyis az amelyik teljesíti az előírt követelményeket.

Nem biztos, hogy ennek a legdrágábbnak kell lennie. Az olajnál is változnak a gyári beszállítók és ezek minősége nyilván eltérő.

Ahogy én az utóbbi idők javaslatait olvastam, általában a "bármelyik neves gyártótól" ajánlásokat láttam mellétéve, hogy lehetőleg ne legyen hamis.

A víz ugyanilyen nehéz kérdés, mert a szomszéd simán mellé építette azóta az emésztőt és néhány hormontartalmú cuccot is a környezetbe engedtünk már. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt miért nekem írod? :rolleyes: Én a Meta flakonján olvastam amit írtam. :icon1:

Az igaz, hogy ezek nem mai autók, de pont ezért fontos a jó olaj, vagyis az amelyik teljesíti az előírt követelményeket.

Nem biztos, hogy ennek a legdrágábbnak kell lennie. Az olajnál is változnak a gyári beszállítók és ezek minősége nyilván eltérő.

Ahogy én az utóbbi idők javaslatait olvastam, általában a "bármelyik neves gyártótól" ajánlásokat láttam mellétéve, hogy lehetőleg ne legyen hamis.

A víz ugyanilyen nehéz kérdés, mert a szomszéd simán mellé építette azóta az emésztőt és néhány hormontartalmú cuccot is a környezetbe engedtünk már. ;)

Nem pont neked írtam, csak pont jó példa volt arra hogy bárki feldob egy dolgot aztán hír lesz belőle, és mindenki megy utánna anélkül hogy valós alapja lenne. Azt meg hogy mi hamis mi nem ugyan honnan lehetne tudni? Amúgy meg:

955970-20130317-KsjyGX.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem pont neked írtam, csak pont jó példa volt arra hogy bárki feldob egy dolgot aztán hír lesz belőle, és mindenki megy utánna anélkül hogy valós alapja lenne. Azt meg hogy mi hamis mi nem ugyan honnan lehetne tudni? Amúgy meg:

Nekem a sárga cimkés GM olajjal volt rossz tapasztalatom, ezt a kéket, ami a képen is van még nem próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Mannolról mit lehet tudni minőség terén? Használta már itt vki...?

A családban több autóban is ez van(Mannol Classic 10W40 API SN). Tökéletesen megvagyunk vele elégedve. Nem habosodik(már mint nem mustárosodik ki az olajbeöntőre :) ), meg semmi ilyesmi, és árban is nagyon jó!

Link to comment
Megosztás:

Pedig valamikor ezt tetted bele. ;) :D

Metát nem vettem azóta, mikor azt olvastam rajta, hogy csomagolva Romániában. :blink:

Régi "szép" idők!

Különben nem ezt tettem a Simsonba, hanem Arol2T-t. Az már akkor is megvolt. (1963)

A képen látható olajat a fecskefarkú Octáviámba nyomtam. Volt egy szerelő abban a bontóban ahová akkoriban jártam (1977) alkatrészért akinek a híres mondása volt, hogy: öreg autóba mindegy, hogy milyen olaj van, csak legyen benne elég olaj! :D Szerintem még manapság is megállja a helyét, ha a sok öreg elhanyagolt trágya gépet elnézem.

Egyébként nem vagyok Metabond fetisiszta, de amikor ide a fórumra regisztráltam -elég régen volt- nagyon dicsérték.

Mivel azóta is könnyen jutok hozzá, és azóta sincs semmi panaszom rá, sőt semmiféle habosodás, hidrotőke hang, nem jelentkezik az óra szerint 280 ezren túl járó motoromban, amibe 130 ezret én tettem, ezért kitartok mellette. A motor bontatlan, amikor megvettem csak az olajteknőt takaríttattam ki.

Link to comment
Megosztás:

Régi "szép" idők!

Különben nem ezt tettem a Simsonba, hanem Arol2T-t. Az már akkor is megvolt. (1963)

A képen látható olajat a fecskefarkú Octáviámba nyomtam. Volt egy szerelő abban a bontóban ahová akkoriban jártam (1977) alkatrészért akinek a híres mondása volt, hogy: öreg autóba mindegy, hogy milyen olaj van, csak legyen benne elég olaj! :D Szerintem még manapság is megállja a helyét, ha a sok öreg elhanyagolt trágya gépet elnézem.

Egyébként nem vagyok Metabond fetisiszta, de amikor ide a fórumra regisztráltam -elég régen volt- nagyon dicsérték.

Mivel azóta is könnyen jutok hozzá, és azóta sincs semmi panaszom rá, sőt semmiféle habosodás, hidrotőke hang, nem jelentkezik az óra szerint 280 ezren túl járó motoromban, amibe 130 ezret én tettem, ezért kitartok mellette. A motor bontatlan, amikor megvettem csak az olajteknőt takaríttattam ki.

Motorgenerál után nekem is meta került bele, FPepe hozta Gabin keresztül. De előtte ugye Castrol volt és furcsa volt, hogy a motor hangosabb lett. A Metával szép hangja volt és most a Valvoline-nel sem változott ez meg. Csak teszt kedvéért nem fogok GM-et és Castrolt önteni bele, mert az övében jól működik...

Na meg nem vagyok smucig ha a kocsimról van szó. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a sárga cimkés GM olajjal volt rossz tapasztalatom, ezt a kéket, ami a képen is van még nem próbáltam.

A kék GM olajról annyit,hogy a Zotya álltal linkelt képen a dobozon nem látszik a GM hologrammos matrica.Szóval egy kicsit gyanús az az olaj.Egyébként amelyik GM olajon van hologrammos matrica azzal nekem semmi gondom nem volt.
Link to comment
Megosztás:

A kék GM olajról annyit,hogy a Zotya álltal linkelt képen a dobozon nem látszik a GM hologrammos matrica.Szóval egy kicsit gyanús az az olaj.Egyébként amelyik GM olajon van hologrammos matrica azzal nekem semmi gondom nem volt.

A képen nem én vagyok nem tudom az olaj eredetét, de ami itt van nálam a pincében 2 flakon azokon van matrinya.

Link to comment
Megosztás:

Urak (illetve előbb Hölgyek, ha vannak)! A múlt héten beszerzett járgányom olajbeöntőjén keresztül vizsgálva a motort elég sok lerakódást látok, illetve az olajteknő tömítésnél ereszt rendesen. Kérdésem, hogy milyen csodaszerrel lehet ezt feloldani, illetve kitakarítani? Olvasgatva a fórumot nem hinném, hogy mostanában Metabondot fogok beletölteni (előbb meg kell ismerni a gépet). Mit javasoltok kitakarítás utáni első két olajcserére?

Link to comment
Megosztás:

Urak (illetve előbb Hölgyek, ha vannak)! A múlt héten beszerzett járgányom olajbeöntőjén keresztül vizsgálva a motort elég sok lerakódást látok, illetve az olajteknő tömítésnél ereszt rendesen. Kérdésem, hogy milyen csodaszerrel lehet ezt feloldani, illetve kitakarítani? Olvasgatva a fórumot nem hinném, hogy mostanában Metabondot fogok beletölteni (előbb meg kell ismerni a gépet). Mit javasoltok kitakarítás utáni első két olajcserére?

Külön tísztítgatni nem kéne. Ha a teknő tömítés úgyis ereszt, akkor azt érdemes levenni, kitakarítani, új tömítéssel összerakni, A betöltőnél lévő trutyit okozhatja sok rövidtávú, használat, azzal különösebben nem érdemes foglalkozni amíg egyébként nem tűnik vizesnek az olaj, vagy nem ereget gőzt maga után. Olajteknő kitakarít, rendes olajjal (Valvoline, Q8, Mobil, Meta, stb, stb) feltölt, és használ. (és nézegetni, nem fogy, vagy nem vizesedik -e, normál használat mellett). ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Urak (illetve előbb Hölgyek, ha vannak)! A múlt héten beszerzett járgányom olajbeöntőjén keresztül vizsgálva a motort elég sok lerakódást látok, illetve az olajteknő tömítésnél ereszt rendesen. Kérdésem, hogy milyen csodaszerrel lehet ezt feloldani, illetve kitakarítani? Olvasgatva a fórumot nem hinném, hogy mostanában Metabondot fogok beletölteni (előbb meg kell ismerni a gépet). Mit javasoltok kitakarítás utáni első két olajcserére?

Külön tísztítgatni nem kéne. Ha a teknő tömítés úgyis ereszt, akkor azt érdemes levenni, kitakarítani, új tömítéssel összerakni, A betöltőnél lévő trutyit okozhatja sok rövidtávú, használat, azzal különösebben nem érdemes foglalkozni amíg egyébként nem tűnik vizesnek az olaj, vagy nem ereget gőzt maga után. Olajteknő kitakarít, rendes olajjal (Valvoline, Q8, Mobil, Meta, stb, stb) feltölt, és használ. (és nézegetni, nem fogy, vagy nem vizesedik -e, normál használat mellett). ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.