Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

4 éve "szállítom" a Metabondot a vejemnek, de most utoljára nem kérte, hanem azt töltött a szerelője bele ami "vót a műhelybe".

Karácsonykor, a látogatásukkor életemben először hallottam akkora hidrotőke csimbum cirkuszt, hogy azt hittem szétugrik a motorja! Kb. 10 másodpercig tartott a koncert, de még a negyedik szomszédban is lehetett hallani.

Ennyit a Metabondról...

Szerintem - de ez csak magánvélemény - egy jó motor bármilyen márkájú motorolajjal jó (persze a viszkozitást és egyéb előírásokat betartva), nem csattognak a hidrotőkék, és nem is fogyasztja. Ha már válogatni kell közöttük, az már régen rossz. Én már sokfélével talákoztam, amelyik motor ette, az ugyanannyit evett mindegyik féléből, amelyik meg nem, az meg már a 250 ezret is túllépte folyamatosan Tescós legolcsóbb olajjal is használva, mégse eszi semennyire sem. Mindenkinek szíve joga mit választ, de túlmisztifikálni nem érdemes ezt az olaj témát.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem - de ez csak magánvélemény - egy jó motor bármilyen márkájú motorolajjal jó (persze a viszkozitást és egyéb előírásokat betartva), nem csattognak a hidrotőkék, és nem is fogyasztja. Ha már válogatni kell közöttük, az már régen rossz. Én már sokfélével talákoztam, amelyik motor ette, az ugyanannyit evett mindegyik féléből, amelyik meg nem, az meg már a 250 ezret is túllépte folyamatosan Tescós legolcsóbb olajjal is használva, mégse eszi semennyire sem. Mindenkinek szíve joga mit választ, de túlmisztifikálni nem érdemes ezt az olaj témát.

Castrollal minden indításnál csattogott a motor, Valvoline olajjal semmi hangja nincsen. Persze, hogy nem érdemes túlmisztifikálni, csak amíg benzinből is van 56 fajta ami ugyan úgy megfelel az előírásoknak és mégis érezhető különbségek vannak köztük, addig olajból is pontosan ez lesz a helyzet. Mindegyik megfelel az előírt kritériumoknak, csak valamelyik jobb attól, valamelyik meg épphogy vagy zsíros milliókért üti meg a mércét.

Link to comment
Megosztás:

Castrollal minden indításnál csattogott a motor, Valvoline olajjal semmi hangja nincsen. Persze, hogy nem érdemes túlmisztifikálni, csak amíg benzinből is van 56 fajta ami ugyan úgy megfelel az előírásoknak és mégis érezhető különbségek vannak köztük, addig olajból is pontosan ez lesz a helyzet. Mindegyik megfelel az előírt kritériumoknak, csak valamelyik jobb attól, valamelyik meg épphogy vagy zsíros milliókért üti meg a mércét.

Az üzemanyagról ugyanez a véleményem. Egy beteg motor persze, hogy megérzi ha szarabb benzint/gázolajat raksz bele. De ez nem az üzemanyag hibája. Sokan szidják a MOL kutakat hogy szar üzemanyagot árul (szarul adalékolja). Hát én az autóimmal megtett km-ek nagyrészében a MOL-nál tankolok. A Vectránál 60 e km-enként cserélek üzemanyag szűrőt, mindig makulátlan tiszta volt, amit levettem. És soha nem voltak indítási gondok :) Még télen se a nyáron tankolt üzemanyagtól :)

Egy időben átmentem a Shellhez tankolni, és azt vettem észre, hogy a MOL-os tankolás utáni első Shelles tankolánál kb 50-60 km-rel többet ment el az autó. A második tankolásnál már nem produkálta ezt, sőt, kicsit több fogyott. Először azt hittem, a Shell-esből kevesebbet eszik, de végül csak annyi az oka, hogy kicsit más mennyiségűt enged bele a töltő pisztoly, máskor kattan :)

Lehet, hogy vannak apróbb különbségek, de egy jó motor nem érzi meg.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem - de ez csak magánvélemény - egy jó motor bármilyen márkájú motorolajjal jó (persze a viszkozitást és egyéb előírásokat betartva), nem csattognak a hidrotőkék, és nem is fogyasztja. Ha már válogatni kell közöttük, az már régen rossz. Én már sokfélével talákoztam, amelyik motor ette, az ugyanannyit evett mindegyik féléből, amelyik meg nem, az meg már a 250 ezret is túllépte folyamatosan Tescós legolcsóbb olajjal is használva, mégse eszi semennyire sem. Mindenkinek szíve joga mit választ, de túlmisztifikálni nem érdemes ezt az olaj témát.

Kéne már ide egy tribológus! :D

Valószínűleg azoknak van igazuk akik azt mondják, hogy be kellene már zárni ezt az olaj topicot.

385 oldalon keresztül lehet olvasni véleményeket a használatos olajokról, de mégis napról napra valaki "újszülött" megkérdezi, hogy milyen olajat borítson a kocsijába. Arra lusta az illető, hogy átolvasson több száz oldalt, inkább kérdez.

Valamelyik mazohista pedig (sokszor én is) válaszol.

Aztán jönnek a tiédhez hasonló cáfolatok, amit egyébként nem veszünk a lelkünkre, mivel egyikünk sem hittérítő.

Jobb ha megtartom magamnak a tapasztalatomat, abból nincs vita.

Egyébként a példát arra hoztam fel, hogy a kérdés úgy szólt:

"Ki mondott rosszat a Metabond olajról!!!???? Méghogy mindegyik hideget-meleget... :)"

Azaz mindegyikről lehetett itt-ott rosszat hallani, de a Metabondról eddig még nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! valaki töltött már a kocsijába rimet motorolajkadalék terméket? az írja már le nekem hogy hosszútávon is eredményes -e?mik voltak a tapasztalatok?

köszi előre is .

Károsnak tutira nem káros, mert különben nem árulnák :)

Link to comment
Megosztás:

1500 km alatt 3-4 deci olajfogyasztás túl durva, igaz? X16XEL (EcoTech) Érdemes adalékokkal próbálkozni, vagy motorgenerál kell? :S

Én Valvoline max life olajat használok amióta tapasztaltam muterék autóján hogy mit tud. Nekik a polojuk 2000 km alatt majdnem egy litert evett meg, amióta ezt az olajat használják (5000 km) egyre kevesebbet kell töltögetniük. a harmadik olajcserénél szerintem be fog állni :)

Ez ilyen motorregeneráló olaj ami a 100000 km feletti motorokba való. Autószerelő rokon csak ezt ajánlja

nagyon jó kis olaj az én astrámba is ilylen van :D

Link to comment
Megosztás:

Őszintén megmondom neked nem tudom. Nem szoktam megvárni a 10.000Km-t.Sok rövidtávot megyek lehet azért is.Meg azért csipegeti is az olajat.Egyszer kéne egy jó fajta olajat találnom.A következőnél kipróbálok valami mást.

Te gondolom 10.000Km-enként cseréled.

Valvoline max life!!!! és még csipegetni se fog :D személyes tapasztalat

Link to comment
Megosztás:

Valvoline max life!!!! és még csipegetni se fog :D személyes tapasztalat

Én is Valvo Max Life-ot használok, így majdnem 7000 km után mintha fáradna az olaj. Egyre hangosabb az autó. Nyilván nem az olaj feladata a hangtompítás, meg lehet ,hogy az olaj fáradása és a hangerő növekedése közt nincs szoros összefüggés. De hangosodik az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Én is Valvo Max Life-ot használok, így majdnem 7000 km után mintha fáradna az olaj. Egyre hangosabb az autó. Nyilván nem az olaj feladata a hangtompítás, meg lehet ,hogy az olaj fáradása és a hangerő növekedése közt nincs szoros összefüggés. De hangosodik az biztos.

De nem eszi az olajat!!! vagy igen? nálunk nincs ilyen tapasztalat ami nálad

Link to comment
Megosztás:

De nem eszi az olajat!!! vagy igen? nálunk nincs ilyen tapasztalat ami nálad

Az nívópálcán, az olajszint nem, vagy csak minimális csökkenést mutat. Kétszer ugyan olyan körülmény közt nem mértem :D Na meg aztán nem is sokszor néztem rá eddig.

Az olaj fáradását alá tudom írni, főleg indításkor lehet hallani leginkább. Persze még így is óriási különbség van azzal a zaj áradattal szemben mint amit Castrollal produkált az autó .... Az a fémes nyekergés,csikorgás indításkor vagy egy fél percig ha nem tovább. Ezzel már amikor beletöltöttem sem volt ilyen geba, se hidegen, se melegen. Most egy kicsit mintha zajosabb lenne, de az is lehet ,hogy beképzelem :D

Link to comment
Megosztás:

1500 km alatt 3-4 deci olajfogyasztás túl durva, igaz? X16XEL (EcoTech) Érdemes adalékokkal próbálkozni, vagy motorgenerál kell? :S

A családban lévő x14xe is csipegette az olajat (5-40 ből 1-1,5 liter tünt el két olajcsere közt). A probléma annyi volt, hogy főtengely szimeringet kelett cserélni a szabad végen + egy szelepszár szimerin úgy engedte át az olajat ahogy nem szégyenli (kipufogó szelepnél). Ezeket kicseréltük (+ a HFtömítést) és azóta két olajcsere közt (8-10e km) MAXIMUM 1 dl olaj tűnik el :D Azt mondták, hogy ez EcoTech hiba (ismerős szerint). Ja.... és mivel a kipu szeepnél engedte gy az égéstérbe nem került be a cucc csak a kipuba :P

Link to comment
Megosztás:

A családban lévő x14xe is csipegette az olajat (5-40 ből 1-1,5 liter tünt el két olajcsere közt). A probléma annyi volt, hogy főtengely szimeringet kelett cserélni a szabad végen + egy szelepszár szimerin úgy engedte át az olajat ahogy nem szégyenli (kipufogó szelepnél). Ezeket kicseréltük (+ a HFtömítést) és azóta két olajcsere közt (8-10e km) MAXIMUM 1 dl olaj tűnik el :D Azt mondták, hogy ez EcoTech hiba (ismerős szerint). Ja.... és mivel a kipu szeepnél engedte gy az égéstérbe nem került be a cucc csak a kipuba :P

Ez tök jól hangzik, csak nem értem hogyan kerül olaj a kipufogószelephez..... :D vagy csak én nem értem? :D Szelepszár szimering engedte az olajat.......ne már most én vagyok a hülye vagy én vagyok a hülye? :D Amennyire értek hozzá a kopott szelepszár szimering miatt beszivárog az olaj a hengerbe tehát ott elég. :omg: Az égéstérbe nincs olaj onnan nem tud ki csak bejutni.

Link to comment
Megosztás:

Ez tök jól hangzik, csak nem értem hogyan kerül olaj a kipufogószelephez..... :D vagy csak én nem értem? :D Szelepszár szimering engedte az olajat.......ne már most én vagyok a hülye vagy én vagyok a hülye? :D Amennyire értek hozzá a kopott szelepszár szimering miatt beszivárog az olaj a hengerbe tehát ott elég. :omg: Az égéstérbe nincs olaj onnan nem tud ki csak bejutni.

Féltengely lesz ennek is a baja! :D

Link to comment
Megosztás:

Ez tök jól hangzik, csak nem értem hogyan kerül olaj a kipufogószelephez..... :D vagy csak én nem értem? :D Szelepszár szimering engedte az olajat.......ne már most én vagyok a hülye vagy én vagyok a hülye? :D Amennyire értek hozzá a kopott szelepszár szimering miatt beszivárog az olaj a hengerbe tehát ott elég. :omg: Az égéstérbe nincs olaj onnan nem tud ki csak bejutni.

Felül a szelepek szára olajban fut a hengerfejben. Onnan le tud szivárogni az olaj.

Szívó oldalon a szívócsatornába, ahonnan az égéstérbe jut.

Kipufogó oldalon pedig a kipufogó csatornába, de innen már csak a kipufogó felé van áramlás, az égéstér felé nincs. ;) (a gázelvételkori áramlástól most tekintsünk el)

http://www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/2/01-02-03/2-29.jpg

Link to comment
Megosztás:

Felül a szelepek szára olajban fut a hengerfejben. Onnan le tud szivárogni az olaj.

Szívó oldalon a szívócsatornába, ahonnan az égéstérbe jut.

Kipufogó oldalon pedig a kipufogó csatornába, de innen már csak a kipufogó felé van áramlás, az égéstér felé nincs. ;) (a gázelvételkori áramlástól most tekintsünk el)

http://www.kiskun.au...-02-03/2-29.jpg

Na hát akkor én vagyok a hülye. :D

Link to comment
Megosztás:

Na hát akkor én vagyok a hülye. :D

Csak arra akarom kihozni az egészet, hogy mivel nekünk annó a kipufogó szelep, szelepszár szimeringje adta meg magát a gyertya nem volt koxos, olajos. :D Mikor lekaptuk a hengerfejet, akkor láttuk, hogy "Ni-ni... olaj koxos az egyik kipucsatorna!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.