Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ha GM 10w40et raktam a astrámba 230ezervan benne és egy G dieselbe 305ezer van benne! Remélem nem lessz baja az autóknak! Nálam még sosem láttak a gépek gm olajat csak most vettem először! de igy utánna olvasva mér szidják elég sokan! van aki aztmonta h suzu swiftbe rakott és vezértengelyt kellett az olajmiatt cserélnie! :S

Link to comment
Megosztás:

Ha GM 10w40et raktam a astrámba 230ezervan benne és egy G dieselbe 305ezer van benne! Remélem nem lessz baja az autóknak! Nálam még sosem láttak a gépek gm olajat csak most vettem először! de igy utánna olvasva mér szidják elég sokan! van aki aztmonta h suzu swiftbe rakott és vezértengelyt kellett az olajmiatt cserélnie! :S

Ez hülyeség. Egy rosszabb minőségű olaj se tud egy csereperiódus alatt megölni egy vezérműtengelyt :D Akart mondani valami okosat... Nem szeretjük általában, mert randább hangja van vele az autónak mint egy jobb olajtól, csattognak a tőkék (és tovább csattognak) mint egy jobb olajjal, de nem megeszi a motoralkatrészeket... Van aki többszázezret elment már GM olajjal, és nem is érti, hogy más miért szidja. Én is csak azóta tudom, mióta ugyan abba a csattogós sz.rba mást tettem, és 2 kategóriával halkabb autóm lett. Nem sósav ez, csak nem a legjobb olaj, de megenni nem fogja.

Link to comment
Megosztás:

Ha GM 10w40et raktam a astrámba 230ezervan benne és egy G dieselbe 305ezer van benne! Remélem nem lessz baja az autóknak! Nálam még sosem láttak a gépek gm olajat csak most vettem először! de igy utánna olvasva mér szidják elég sokan! van aki aztmonta h suzu swiftbe rakott és vezértengelyt kellett az olajmiatt cserélnie! :S

Nincs semmi probléma a GM olajjal, aki szidja vagy a hamisítványt vette meg, vagy már bajos volt a blokk amúgy is, csak pont annál az olajnál jött ki. Annyi a lényeg, ha GM olajat veszel csak azt vedd meg aminek a dobozán rajta van a "fémjelzés" hasonló mint a cd lemezeken az artjustis-os matrica. Literes kiszerelésen jobb felső sarokban szokott lenni az 5 literesen most nem tudom, nálam az 1.2-esben az volt többször is, most került bele Shell mert azt sikerült szerezni, de soha nem volt vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Nincs semmi probléma a GM olajjal, aki szidja vagy a hamisítványt vette meg, vagy már bajos volt a blokk amúgy is, csak pont annál az olajnál jött ki. Annyi a lényeg, ha GM olajat veszel csak azt vedd meg aminek a dobozán rajta van a "fémjelzés" hasonló mint a cd lemezeken az artjustis-os matrica. Literes kiszerelésen jobb felső sarokban szokott lenni az 5 literesen most nem tudom, nálam az 1.2-esben az volt többször is, most került bele Shell mert azt sikerült szerezni, de soha nem volt vele gond.

Az eredeti GM olajdobozokon a jobb felső részen van a hologrammos matrica.A matricán megtalálható az Opel embéma,és az Opel felirat is.Ahogy mozgatjuk a dobozt és figyeljük a matricát,mint az Opel logo.és az Opel felirat is 90 fokban elfordul a hologrammos maticán.
Link to comment
Megosztás:

Mivel Metabond olajat nem tudtam beszerezni, így vásároltam 5 liter Valvoline fél-szintetikus 10W40-et. Nem volt olcsó. :D Egyik boltban rám akartak sózni valami Mannol márkát. Merhogy az összes astrás ezt viszi. Aha mondom persze, inkább az ára miatt. :D 5500Ft.

Holnap belelocsolom a Valvo-t. :)

Link to comment
Megosztás:

Mivel Metabond olajat nem tudtam beszerezni, így vásároltam 5 liter Valvoline fél-szintetikus 10W40-et. Nem volt olcsó. :D Egyik boltban rám akartak sózni valami Mannol márkát. Merhogy az összes astrás ezt viszi. Aha mondom persze, inkább az ára miatt. :D 5500Ft.

Holnap belelocsolom a Valvo-t. :)

Nekem az van benne, mióta nálam van az autó. 160 ezer km. 5 év. 10 ezrenként cserélve. Semmi gond vele.

Mármint a Valvoline 10W40

Link to comment
Megosztás:

Nekem az van benne, mióta nálam van az autó. 160 ezer km. 5 év. 10 ezrenként cserélve. Semmi gond vele.

Mármint a Valvoline 10W40

Nos én kicsit túlhúztam a metabondot. 16 ezer kilométer van már benne. :blush: De legalább vizsgázott. Még így se csattognak a tőkék indításkor, hidegen. De vethetitek rám a követ és én is tudatában vagyok annak, hogy nem kellene így vizsgáznom, de sajnos közbejött egykét dolog.

Link to comment
Megosztás:

Nos én kicsit túlhúztam a metabondot. 16 ezer kilométer van már benne. :blush: De legalább vizsgázott. Még így se csattognak a tőkék indításkor, hidegen. De vethetitek rám a követ és én is tudatában vagyok annak, hogy nem kellene így vizsgáznom, de sajnos közbejött egykét dolog.

Nekem is 7-8 ezernél kéne cserélni. De semmi gond 10 ezer után sem vele.

Link to comment
Megosztás:

Dexos2 minősítésű olajat szeretnék venni, és a GM-es(hologramos) itt a környéken 8-10ezer ft lenne az 5liter. Ilyen árban kapok jobb minőségű dexos2 olajat is? Ha igen, milyent? A másik: A vectra, felcsavarozható olajszűrő. Van ebből a sima(amit általában adnak) és van a longlife os szűrő. Ez a 2 miben különbözik egymástól?

Link to comment
Megosztás:

Dexos2 minősítésű olajat szeretnék venni, és a GM-es(hologramos) itt a környéken 8-10ezer ft lenne az 5liter. Ilyen árban kapok jobb minőségű dexos2 olajat is? Ha igen, milyent? A másik: A vectra, felcsavarozható olajszűrő. Van ebből a sima(amit általában adnak) és van a longlife os szűrő. Ez a 2 miben különbözik egymástól?

Bár én még longlife szűrővel nem találkoztam, de gondolom, hogy azért longlife, mert tovább "tart"...

Aztán meg az olaj, -amit a longlife szűrő szűr- is "longlife" lesz a szűrőtől?

Csak a kérdés az, hogy a motor meddig "tart" a longlife szűrővel?

Én nem variálnék!

Tipikus fillérb@szós marketing.

Link to comment
Megosztás:

Bár én még longlife szűrővel nem találkoztam, de gondolom, hogy azért longlife, mert tovább "tart"...

Aztán meg az olaj, -amit a longlife szűrő szűr- is "longlife" lesz a szűrőtől?

Csak a kérdés az, hogy a motor meddig "tart" a longlife szűrővel?

Én nem variálnék!

Tipikus fillérb@szós marketing.

Ugyanaz a hagyományos felcsavarozhatós szűrő, csak 1-2 Z-s motorkódúhoz való. De méretben ugyanaz mint a "sima" felcsavarozhatós. A sima az pl. Mann Filter W712/22, a longlife meg W712/75.

Link to comment
Megosztás:

Dexos2 minősítésű olajat szeretnék venni, és a GM-es(hologramos) itt a környéken 8-10ezer ft lenne az 5liter. Ilyen árban kapok jobb minőségű dexos2 olajat is? Ha igen, milyent? A másik: A vectra, felcsavarozható olajszűrő. Van ebből a sima(amit általában adnak) és van a longlife os szűrő. Ez a 2 miben különbözik egymástól?

Motul 8100 x-clean-t tudok szerezni kb. 14kFt. Ennél jobb már nemigen kell... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanaz a hagyományos felcsavarozhatós szűrő, csak 1-2 Z-s motorkódúhoz való. De méretben ugyanaz mint a "sima" felcsavarozhatós. A sima az pl. Mann Filter W712/22, a longlife meg W712/75.

Nem tudom kinek mit mondanak ezek a számok, de a lényeg a szűrési finomság. Általában a 10 mikronos elfogadható, de ezt persze az "átlagpolgár" nem tud(hat)ja. Az összes többi csak duma!

Mi az, hogy longlife? Mi a longlife? A szűrőt úgyis mindig az olajjal együtt kell cserélni. Akkor minek a "longlife"-ja?

A vicc az, hogy a világon van kb. 3 - 4 szűrőpapír gyártó, és minden alkatrészgyártó tőlük veszi a papírt.

A Mann az alapanyag gyártó. Az Armafilt alkatrészgyártó, és veszi a papírt. Ezért is használok minden aggály nélkül magyar szűrőt, mert ők is ugyanazt a papirbetétet használják mint a "neves" gyártók, ők csak szabják, hajtogatják, ragasztják. Viszont nagyságrenddel olcsóbbak.

Annó a '80-as években angol hűtőkompresszort gyártottunk angol licensz alapján. Eleinte hozattuk hozzá az olajszűrőt Angliából, ami akkoriban 20 ezer forintba került nekünk / 1db. Mi adtuk 40 ezerért.

Aztán elmentem az Armafilthez a mintával, és ők elkészítették ugyanazt 1 ezer forintért!

Ezek után mi már csak 15 ezerért árultuk és minden vevőnk nagyon boldog volt.

Szóval ennyit a "márkás" szűrőkről.....

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom kinek mit mondanak ezek a számok, de a lényeg a szűrési finomság. Általában a 10 mikronos elfogadható, de ezt persze az "átlagpolgár" nem tud(hat)ja. Az összes többi csak duma!

Mi az, hogy longlife? Mi a longlife? A szűrőt úgyis mindig az olajjal együtt kell cserélni. Akkor minek a "longlife"-ja?

A vicc az, hogy a világon van kb. 3 - 4 szűrőpapír gyártó, és minden alkatrészgyártó tőlük veszi a papírt.

A Mann az alapanyag gyártó. Az Armafilt alkatrészgyártó, és veszi a papírt. Ezért is használok minden aggály nélkül magyar szűrőt, mert ők is ugyanazt a papirbetétet használják mint a "neves" gyártók, ők csak szabják, hajtogatják, ragasztják. Viszont nagyságrenddel olcsóbbak.

Annó a '80-as években angol hűtőkompresszort gyártottunk angol licensz alapján. Eleinte hozattuk hozzá az olajszűrőt Angliából, ami akkoriban 20 ezer forintba került nekünk / 1db. Mi adtuk 40 ezerért.

Aztán elmentem az Armafilthez a mintával, és ők elkészítették ugyanazt 1 ezer forintért!

Ezek után mi már csak 15 ezerért árultuk és minden vevőnk nagyon boldog volt.

Szóval ennyit a "márkás" szűrőkről.....

Egyetértek.

Csak azért veszek gyári Opel-t amit lengyelben gyártanak, mert az biztos nincs összetákolva és nem is drága.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok lenne nekem egy szakmai kérdésem a x17 dtl motorok gyanánt. tavaly az autom saját motorja sajnos elkopott és én vettem hozzá egy másik motortömböt de amikor már elhoztuk rájöttünk hogy mégse pontosan ugyanolyan pedig rávanirva hogy dtl. az olajdeknivel vagyok bajba mert az nemugyanolyan és nemtudom hogy pontosan mennyi olaj kell bele. a réginek a nivoja megvan deaz nemegy bele. ha valaki tudná hogy mikori évjárattol modositottak és pontosan mennyi olaj kell bele a maxig akkor tudnék bele csinálni én nivot. az én autom 97-es tehát valoszinü hogy a régebbi évjáratut kaphattam volna hozzá.

Link to comment
Megosztás:

szevasztok lenne nekem egy szakmai kérdésem a x17 dtl motorok gyanánt. tavaly az autom saját motorja sajnos elkopott és én vettem hozzá egy másik motortömböt de amikor már elhoztuk rájöttünk hogy mégse pontosan ugyanolyan pedig rávanirva hogy dtl. az olajdeknivel vagyok bajba mert az nemugyanolyan és nemtudom hogy pontosan mennyi olaj kell bele. a réginek a nivoja megvan deaz nemegy bele. ha valaki tudná hogy mikori évjárattol modositottak és pontosan mennyi olaj kell bele a maxig akkor tudnék bele csinálni én nivot. az én autom 97-es tehát valoszinü hogy a régebbi évjáratut kaphattam volna hozzá.

Benzineseknél 96-tól a vas olajteknőt lecserélték alura. Emiatt 0,25 literrel kevesebb olaj is fér bele. Lehet dízelnél is váltottak.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere előtt állok és még azon vacillálok,hogy 5W-30 vagy 10W-40 legyen a viszkozitás

Az előző csere óta(tavaly szept.) 8 ezer km-t mentem kb.3dl fogyott

Ennek nagyobb része hosszútáv kisebb város és ez így lesz ezután is

A motor X16SZR és ennek még ugye nem volt követelmény a Dexos-2 olaj

Most Castrol Magnatec 10W-40 van benne,evvel annyi van,hogy hidegindítás után 2-3 mp-ig csattog de aztán többet nem meg télen a beöntő sapkán "capuccino"van.Most másik márkát tennék bele Ti melyiket javasolnátok?

Ja és a szűrő Mann Filter van benne,gyári esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.