mantec Elküldve Május17, 2012 Elküldve Május17, 2012 T Dáwid! A karbantartási hiányosságokat csak karbantartással lehet megszüntetni. A motorolajnak más a feladata.
Dáwid Elküldve Május17, 2012 Elküldve Május17, 2012 T Dáwid! A karbantartási hiányosságokat csak karbantartással lehet megszüntetni. A motorolajnak más a feladata. Írtam olyat, hogy az olajnak a feladata a karbantartási hiányosságok megszüntetése?
Krajcso Elküldve Május17, 2012 Elküldve Május17, 2012 Ezaz, már vártam a tudományos oldal és a félmillió kilómétert futott blokkot valóban látott oldal újabb összecsapását :D
pszilaj Elküldve Május17, 2012 Elküldve Május17, 2012 Én egyszer használtam "5 perces" motormosó adalékot, mert a GM 10W40-es olaj 6000 km alatt szinte belekokszosodott a motoromba. Akkor lecseréltem GM 5W40-es szintetikusra, ami már nem égett meg. Viszont most ami benne van, ELF 10W40-es sem kokszosodik. De a mosóadalék után sem kezdte el felfalni vagy kihányni az olajat. Igaz, hogy csak 160.000 km van az autóban... :)
Dark_Errant Elküldve Június3, 2012 Elküldve Június3, 2012 Sziasztok! Megszeretném kérdezni, hogy hány liter olajat kell beletölteni egy 1992-es Opel Astra F 1.8i Caravanba? Köszike.... :) 4L
ZsolsZ Elküldve Június6, 2012 Elküldve Június6, 2012 Most kapja meg a motor a finom ELF olajat, kíváncsi vagyok ezt is csipegetni fogja-e mint a GM-et. Kap mellé új 2 pólusú gyári GM gyertyákat, talán a rángatózás is elmarad.
Dark_Errant Elküldve Június6, 2012 Elküldve Június6, 2012 Most kapja meg a motor a finom ELF olajat, kíváncsi vagyok ezt is csipegetni fogja-e mint a GM-et. Kap mellé új 2 pólusú gyári GM gyertyákat, talán a rángatózás is elmarad. csak vigyázz ne hegyesedjen ki a visszapillantó tükör :)
eFeMeR Elküldve Június6, 2012 Elküldve Június6, 2012 http://www.xado-germany.de/engine_3.swf http://www.ripca.hu/termekeink/xado/hogyanmukodikSziasztok! Sokat olvastam itt, hogy ki milyen olajat is használ, eléggé vegyes a kép. Szeretnék kapni egy átfogó képet, kinek milyen tapasztalatai vannak. Motor: X14NZ, 213 ezer kilométerrel,2002-es évjárat. Eddig kezdetben gyári GM, majd (most már évek óta) Castrol Magnatec 10W40 olajat használok. Szerencsére ezt nem csipegeti, és jól is megy az autó, viszont a hidrotőkéim elég hangosan csattognak, különösen indítás után. Olvastam, hogy másnak is volt ilyen gondja. Következő cserére kinézett olajak: Valvoline Maxlife 10W40 ELF Competition ST 10W40 Metabond Spees 10W40 Mivel én is sokat törődöm az autómmal (10-12e km/csere MAX), és szeretném ha még évekig jól szolgálna, kíváncsi lennék a véleményetekre, ki, miért, milyet rak bele ezek közül, illetve mi az, amit még ajánlani tudtok, hogy próbáljam ki, esetleges rossz tapasztalatok a fent említett olajakkal stb... Nagyon szépen köszönöm! Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj és olajszűrő csere 10w-40 olaj és láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szépen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gélt amiből még 1 hátra van úgy 150km múlva :)
FDaniel91 Elküldve Június10, 2012 Elküldve Június10, 2012 Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj És olajszűrő csere 10w-40 olaj És láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szÉpen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gÉlt amiből mÉg 1 hátra van úgy 150km múlva :) Szia! Te melyik fajta VitaFlush-t vetted? A kis tubusosat, vagy amelyik olyan csomagolásban van mint az energiaital? A másik kérdésem, hogy hol vetted és mennyiért? Köszi!
hakapeszimaki Elküldve Június12, 2012 Elküldve Június12, 2012 Szeretném kérdezni a népet,hogy milyen olajat rakjak bele (x16sz),mert közeleg a csere ideje. Olyan problémám van jelenleg a motorommal,hogy indítás után 1percig szépen jár,aztán dízeles csapágyhangú lesz az alapjárat,fordulatra elmúlik,majd eléri az üzemi hőfokot és megint szép csendben van alapjáraton is,szinte csak a kipufogót hallani. Tehát kb. 40fok és 80fok közötti olajhőmérsékletnél van hangja alapjáraton és az a kérdés,hogy akkor milyen hidegoldali viszkozitás felé lenne érdemes elmozdulni. A.5w-40 B.15w-40 C. Maradjon 10w-40,rakhatok bele akármit nem fogja meghatni. (a motor nagygenerál: gyűrűzés,csapágysorcsere után csinálja,szét volt borítva egy csapszegen sem a régi csapágyakon főtengelyen nem volt látványos durva maródás,kopás)
ZsolsZ Elküldve Június12, 2012 Elküldve Június12, 2012 Üdv! Megkapta a motor az ELF 10W40 olajat(eddig GM volt benne), mellé mahle levegő-, pollen-, olajszűrőt és 4db új GM gyertyát. Mentem vele ~500km-t és ma reggel indításnál furcsa ciripelő hangot adott a motortérből, majd 1km-nyi megtett út után már nem hallottam. Vajon tisztít az új olaj vagy inkább nem tetszik neki?
djhalasi Elküldve Június12, 2012 Elküldve Június12, 2012 Szeretném kérdezni a népet,hogy milyen olajat rakjak bele (x16sz),mert közeleg a csere ideje. Olyan problémám van jelenleg a motorommal,hogy indítás után 1percig szépen jár,aztán dízeles csapágyhangú lesz az alapjárat,fordulatra elmúlik,majd eléri az üzemi hőfokot és megint szép csendben van alapjáraton is,szinte csak a kipufogót hallani. Tehát kb. 40fok és 80fok közötti olajhőmérsékletnél van hangja alapjáraton és az a kérdés,hogy akkor milyen hidegoldali viszkozitás felé lenne érdemes elmozdulni. A.5w-40 B.15w-40 C. Maradjon 10w-40,rakhatok bele akármit nem fogja meghatni. (a motor nagygenerál: gyűrűzés,csapágysorcsere után csinálja,szét volt borítva egy csapszegen sem a régi csapágyakon főtengelyen nem volt látványos durva maródás,kopás) Szerintem ha nem eszi számottevően az olajat, akkor mehet bele 5W40-es nyugodtan, ha jobban eszegeti, akkor 10W40, de 15W40-et semmiképpen sem! Lehetőleg ne Castrol, vagy GM olajat tegyél bele, hanem pl Elf, Mobil, Metabond, Valvoline. Q8. Nekem is Castrol van most benne, de télen eléggé csattogtak vele a hidrotőkék, de még most is hidegindításnál 1-2 percig jelentkezik a csattogás, melegen viszont szép csendesen jár. Én következő olajcserekor lefogom cserélni 5W40-es Elfre. Majd kiderül azzal mit muzsikál.
Adam1 Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj és olajszűrő csere 10w-40 olaj és láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szépen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gélt amiből még 1 hátra van úgy 150km múlva :) Kívánicsan várom majd a tapasztalataidat erről a Xado csodaszerről. Volt-e olajfogyasztás előtte, ha igen mennyi, illetve utánna. Utánna olvasgattam, lényegében csak olyan szubjektív dolgokat írnak róla, amelyek "nem kézzel foghatóak". Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot, Visszaadja a motor erejét, Csökkenti a káros anyag kibocsátást, Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját stb, ezek jól hangzanak, de senki sem tudja bizonyítani, hogy ez így van. Én az objektív dolgokat hiányolom, amelyek pl a motor kopottságára utaló jeleket csökkentik, mérsékelik. - csökkenti a gyűrűk illetve a hengerfal kopásaiból eredő olajfogyasztást, - csökkenti a kartergázt, stb. Mert ha igaz a mese, hogy felépíti a hengerfalat, akkor ezeknek csökkenniük kellene!
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Szerintem ha nem eszi számottevően az olajat, akkor mehet bele 5W40-es nyugodtan, ha jobban eszegeti, akkor 10W40, de 15W40-et semmiképpen sem! Lehetőleg ne Castrol, vagy GM olajat tegyél bele, hanem pl Elf, Mobil, Metabond, Valvoline. Q8. Nekem is Castrol van most benne, de télen eléggé csattogtak vele a hidrotőkék, de még most is hidegindításnál 1-2 percig jelentkezik a csattogás, melegen viszont szép csendesen jár. Én következő olajcserekor lefogom cserélni 5W40-es Elfre. Majd kiderül azzal mit muzsikál. Pont annyira eszi amennyire hígul 8000km megtétele után,tehát a szint ugyanott van. Az 5w40 elf-et néztem én is ki magamnak.
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Kívánicsan várom majd a tapasztalataidat erről a Xado csodaszerről. Volt-e olajfogyasztás előtte, ha igen mennyi, illetve utánna. Utánna olvasgattam, lényegében csak olyan szubjektív dolgokat írnak róla, amelyek "nem kézzel foghatóak". Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot, Visszaadja a motor erejét, Csökkenti a káros anyag kibocsátást, Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját stb, ezek jól hangzanak, de senki sem tudja bizonyítani, hogy ez így van. Én az objektív dolgokat hiányolom, amelyek pl a motor kopottságára utaló jeleket csökkentik, mérsékelik. - csökkenti a gyűrűk illetve a hengerfal kopásaiból eredő olajfogyasztást, - csökkenti a kartergázt, stb. Mert ha igaz a mese, hogy felépíti a hengerfalat, akkor ezeknek csökkenniük kellene! Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Üdv! Megkapta a motor az ELF 10W40 olajat(eddig GM volt benne), mellé mahle levegő-, pollen-, olajszűrőt és 4db új GM gyertyát. Mentem vele ~500km-t és ma reggel indításnál furcsa ciripelő hangot adott a motortérből, majd 1km-nyi megtett út után már nem hallottam. Vajon tisztít az új olaj vagy inkább nem tetszik neki? Ciripelni a tőkék szoktak,azokkal meg az a helyzet,hogy a tőfoknyi furatokon keresztül nem fogja semmilyen olaj kiszedni a bennük százezerkm(ek) alatt összegyűlt olajtrutymót. Nyolcszelepeseket szét lehet szedni,kimosni,friss olajjal feltölteni és akkor csendben lesznek,16V-ket nem tudom.
Adam1 Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D Nekem is ugyanez a gyanum. Éppen ezért konrét kézzel fogható dolgokat nem írnak róla, csak "lózungokat", amelyek jól hangzanak.
frici12650 Elküldve Június13, 2012 Elküldve Június13, 2012 Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D Jó napot mindenkinek!Való igaz az,hogy pénzkidobás kölönféle olajadalék használata.amikor a szer hatása elmúlik,általában rosszabb lesz mint előtte volt.Ha egy motor kopott,azt már csak ideiglenesen lehet csodaszerrel kezelni.Mindíg időben olajcsere,egy jó minőségű olajra,és hidegen nem kinyomni a motor szemét.
daykiller Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni.
frici12650 Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni. Hy daykiller!Az a motor most nagyon jó állapotban van,nehogy beleöntsél akámi olajadalékot is.
hakapeszimaki Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni. Olyan mint a szenteltvíz. Nem is árt,de nem is használ. Am a metabond olaj az nem elf metabond címkével? Én is metát raktam másik autómba,csak jó lenne tudni,hogy akkor bíbelődjek a beszerzésével legközelebb vagy vegyem le a polcról az elf-et?
Tiu Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Olyan mint a szenteltvíz. Nem is árt,de nem is használ. Am a metabond olaj az nem elf metabond címkével? Én is metát raktam másik autómba,csak jó lenne tudni,hogy akkor bíbelődjek a beszerzésével legközelebb vagy vegyem le a polcról az elf-et? Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh:
epk947 Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh: Az enyémet nem. Már 6 éve használom (100 ezer km) és tökéletes.
frici12650 Elküldve Június17, 2012 Elküldve Június17, 2012 Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh: Szerintem ettől még a megszokott minőségnek kell lennie.Most kipróbálom a Shell olaját,akciósan lehet venni a Shell Magyországi hivatalos honlapjáról.Én a Shell Helix HX7 10W-40-et vettem,ez teljes szintetikus olaj,annak ellenére,hogy 10W40-es.
mantec Elküldve Június18, 2012 Elküldve Június18, 2012 T frici12650! "... teljes szintetikus olaj ..." Nem. A Shell Helix HX7 10W-40 szintetikus technológiával készült. Amit a köznyelvben a "majdnem szűz" kifejezéssel jellemezhetünk. A Shell aktuális GM (Opel) olajkövetelményt (GM Dexos 2) teljesítő olaja: Shell Helix Ultra AG 5W-30.
Recommended Posts