mantec Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 T Dáwid! A karbantartási hiányosságokat csak karbantartással lehet megszüntetni. A motorolajnak más a feladata. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 T Dáwid! A karbantartási hiányosságokat csak karbantartással lehet megszüntetni. A motorolajnak más a feladata. Írtam olyat, hogy az olajnak a feladata a karbantartási hiányosságok megszüntetése? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 Ezaz, már vártam a tudományos oldal és a félmillió kilómétert futott blokkot valóban látott oldal újabb összecsapását :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 Én egyszer használtam "5 perces" motormosó adalékot, mert a GM 10W40-es olaj 6000 km alatt szinte belekokszosodott a motoromba. Akkor lecseréltem GM 5W40-es szintetikusra, ami már nem égett meg. Viszont most ami benne van, ELF 10W40-es sem kokszosodik. De a mosóadalék után sem kezdte el felfalni vagy kihányni az olajat. Igaz, hogy csak 160.000 km van az autóban... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 Sziasztok! Megszeretném kérdezni, hogy hány liter olajat kell beletölteni egy 1992-es Opel Astra F 1.8i Caravanba? Köszike.... :) 4L Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Június6, 2012 Megoszt Elküldve Június6, 2012 Most kapja meg a motor a finom ELF olajat, kíváncsi vagyok ezt is csipegetni fogja-e mint a GM-et. Kap mellé új 2 pólusú gyári GM gyertyákat, talán a rángatózás is elmarad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Június6, 2012 Megoszt Elküldve Június6, 2012 Most kapja meg a motor a finom ELF olajat, kíváncsi vagyok ezt is csipegetni fogja-e mint a GM-et. Kap mellé új 2 pólusú gyári GM gyertyákat, talán a rángatózás is elmarad. csak vigyázz ne hegyesedjen ki a visszapillantó tükör :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
eFeMeR Elküldve Június6, 2012 Megoszt Elküldve Június6, 2012 http://www.xado-germany.de/engine_3.swf http://www.ripca.hu/termekeink/xado/hogyanmukodikSziasztok! Sokat olvastam itt, hogy ki milyen olajat is használ, eléggé vegyes a kép. Szeretnék kapni egy átfogó képet, kinek milyen tapasztalatai vannak. Motor: X14NZ, 213 ezer kilométerrel,2002-es évjárat. Eddig kezdetben gyári GM, majd (most már évek óta) Castrol Magnatec 10W40 olajat használok. Szerencsére ezt nem csipegeti, és jól is megy az autó, viszont a hidrotőkéim elég hangosan csattognak, különösen indítás után. Olvastam, hogy másnak is volt ilyen gondja. Következő cserére kinézett olajak: Valvoline Maxlife 10W40 ELF Competition ST 10W40 Metabond Spees 10W40 Mivel én is sokat törődöm az autómmal (10-12e km/csere MAX), és szeretném ha még évekig jól szolgálna, kíváncsi lennék a véleményetekre, ki, miért, milyet rak bele ezek közül, illetve mi az, amit még ajánlani tudtok, hogy próbáljam ki, esetleges rossz tapasztalatok a fent említett olajakkal stb... Nagyon szépen köszönöm! Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj és olajszűrő csere 10w-40 olaj és láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szépen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gélt amiből még 1 hátra van úgy 150km múlva :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FDaniel91 Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj És olajszűrő csere 10w-40 olaj És láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szÉpen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gÉlt amiből mÉg 1 hátra van úgy 150km múlva :) Szia! Te melyik fajta VitaFlush-t vetted? A kis tubusosat, vagy amelyik olyan csomagolásban van mint az energiaital? A másik kérdésem, hogy hol vetted és mennyiért? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június12, 2012 Megoszt Elküldve Június12, 2012 Szeretném kérdezni a népet,hogy milyen olajat rakjak bele (x16sz),mert közeleg a csere ideje. Olyan problémám van jelenleg a motorommal,hogy indítás után 1percig szépen jár,aztán dízeles csapágyhangú lesz az alapjárat,fordulatra elmúlik,majd eléri az üzemi hőfokot és megint szép csendben van alapjáraton is,szinte csak a kipufogót hallani. Tehát kb. 40fok és 80fok közötti olajhőmérsékletnél van hangja alapjáraton és az a kérdés,hogy akkor milyen hidegoldali viszkozitás felé lenne érdemes elmozdulni. A.5w-40 B.15w-40 C. Maradjon 10w-40,rakhatok bele akármit nem fogja meghatni. (a motor nagygenerál: gyűrűzés,csapágysorcsere után csinálja,szét volt borítva egy csapszegen sem a régi csapágyakon főtengelyen nem volt látványos durva maródás,kopás) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Június12, 2012 Megoszt Elküldve Június12, 2012 Üdv! Megkapta a motor az ELF 10W40 olajat(eddig GM volt benne), mellé mahle levegő-, pollen-, olajszűrőt és 4db új GM gyertyát. Mentem vele ~500km-t és ma reggel indításnál furcsa ciripelő hangot adott a motortérből, majd 1km-nyi megtett út után már nem hallottam. Vajon tisztít az új olaj vagy inkább nem tetszik neki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Június12, 2012 Megoszt Elküldve Június12, 2012 Szeretném kérdezni a népet,hogy milyen olajat rakjak bele (x16sz),mert közeleg a csere ideje. Olyan problémám van jelenleg a motorommal,hogy indítás után 1percig szépen jár,aztán dízeles csapágyhangú lesz az alapjárat,fordulatra elmúlik,majd eléri az üzemi hőfokot és megint szép csendben van alapjáraton is,szinte csak a kipufogót hallani. Tehát kb. 40fok és 80fok közötti olajhőmérsékletnél van hangja alapjáraton és az a kérdés,hogy akkor milyen hidegoldali viszkozitás felé lenne érdemes elmozdulni. A.5w-40 B.15w-40 C. Maradjon 10w-40,rakhatok bele akármit nem fogja meghatni. (a motor nagygenerál: gyűrűzés,csapágysorcsere után csinálja,szét volt borítva egy csapszegen sem a régi csapágyakon főtengelyen nem volt látványos durva maródás,kopás) Szerintem ha nem eszi számottevően az olajat, akkor mehet bele 5W40-es nyugodtan, ha jobban eszegeti, akkor 10W40, de 15W40-et semmiképpen sem! Lehetőleg ne Castrol, vagy GM olajat tegyél bele, hanem pl Elf, Mobil, Metabond, Valvoline. Q8. Nekem is Castrol van most benne, de télen eléggé csattogtak vele a hidrotőkék, de még most is hidegindításnál 1-2 percig jelentkezik a csattogás, melegen viszont szép csendesen jár. Én következő olajcserekor lefogom cserélni 5W40-es Elfre. Majd kiderül azzal mit muzsikál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Én is ebben a cípőben jártam. Nagyon sokat olvastam utána Van egy Orosz csoda VitaFlush olajcsere előtt 2X 250 ml beleöntöttem amivel elmentem úgy 600 km max: 1000km lehet. Ez teljesen átmossa a motort, olaj járatok, hidrotőke stb. Utána jöhet a olaj és olajszűrő csere 10w-40 olaj és láss csodát a kopogás megszünt a motor alapjáraton is szépen jár. Most kezdtem el a kúrát is a motoron . Pont ma nyomtam bele a 2. tubus Xado gélt amiből még 1 hátra van úgy 150km múlva :) Kívánicsan várom majd a tapasztalataidat erről a Xado csodaszerről. Volt-e olajfogyasztás előtte, ha igen mennyi, illetve utánna. Utánna olvasgattam, lényegében csak olyan szubjektív dolgokat írnak róla, amelyek "nem kézzel foghatóak". Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot, Visszaadja a motor erejét, Csökkenti a káros anyag kibocsátást, Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját stb, ezek jól hangzanak, de senki sem tudja bizonyítani, hogy ez így van. Én az objektív dolgokat hiányolom, amelyek pl a motor kopottságára utaló jeleket csökkentik, mérsékelik. - csökkenti a gyűrűk illetve a hengerfal kopásaiból eredő olajfogyasztást, - csökkenti a kartergázt, stb. Mert ha igaz a mese, hogy felépíti a hengerfalat, akkor ezeknek csökkenniük kellene! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Szerintem ha nem eszi számottevően az olajat, akkor mehet bele 5W40-es nyugodtan, ha jobban eszegeti, akkor 10W40, de 15W40-et semmiképpen sem! Lehetőleg ne Castrol, vagy GM olajat tegyél bele, hanem pl Elf, Mobil, Metabond, Valvoline. Q8. Nekem is Castrol van most benne, de télen eléggé csattogtak vele a hidrotőkék, de még most is hidegindításnál 1-2 percig jelentkezik a csattogás, melegen viszont szép csendesen jár. Én következő olajcserekor lefogom cserélni 5W40-es Elfre. Majd kiderül azzal mit muzsikál. Pont annyira eszi amennyire hígul 8000km megtétele után,tehát a szint ugyanott van. Az 5w40 elf-et néztem én is ki magamnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Kívánicsan várom majd a tapasztalataidat erről a Xado csodaszerről. Volt-e olajfogyasztás előtte, ha igen mennyi, illetve utánna. Utánna olvasgattam, lényegében csak olyan szubjektív dolgokat írnak róla, amelyek "nem kézzel foghatóak". Csökkenti a felületi súrlódást és növeli az élettartamot, Visszaadja a motor erejét, Csökkenti a káros anyag kibocsátást, Helyreállítja az alkatrészek eredeti alakját stb, ezek jól hangzanak, de senki sem tudja bizonyítani, hogy ez így van. Én az objektív dolgokat hiányolom, amelyek pl a motor kopottságára utaló jeleket csökkentik, mérsékelik. - csökkenti a gyűrűk illetve a hengerfal kopásaiból eredő olajfogyasztást, - csökkenti a kartergázt, stb. Mert ha igaz a mese, hogy felépíti a hengerfalat, akkor ezeknek csökkenniük kellene! Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Üdv! Megkapta a motor az ELF 10W40 olajat(eddig GM volt benne), mellé mahle levegő-, pollen-, olajszűrőt és 4db új GM gyertyát. Mentem vele ~500km-t és ma reggel indításnál furcsa ciripelő hangot adott a motortérből, majd 1km-nyi megtett út után már nem hallottam. Vajon tisztít az új olaj vagy inkább nem tetszik neki? Ciripelni a tőkék szoktak,azokkal meg az a helyzet,hogy a tőfoknyi furatokon keresztül nem fogja semmilyen olaj kiszedni a bennük százezerkm(ek) alatt összegyűlt olajtrutymót. Nyolcszelepeseket szét lehet szedni,kimosni,friss olajjal feltölteni és akkor csendben lesznek,16V-ket nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D Nekem is ugyanez a gyanum. Éppen ezért konrét kézzel fogható dolgokat nem írnak róla, csak "lózungokat", amelyek jól hangzanak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Június13, 2012 Megoszt Elküldve Június13, 2012 Én megjártam egy pár ilyen csodaszerrel és azt kell mondjam,hogy felesleges pénzszórás. Röviden: Beleteszed,kicsit tényleg csendesebb lesz,de pár ekm után ez is elmúlik mind a teflonos Slick mind a csodapolimeres qurvadrága metabond gold esetében. Volt hogy próbáltam szar szelepszár-szimmeringek orvoslására,kicsit jobb lett,pont annyira amikor lemosod és megtankolod,kiporszívózod és érezhetően jobban megy az autó. Aztán kopott gyűrűket még ennyire sem hatja meg,egykedvűen megeszik a drága löttyöt az olajjal együtt. :goofy: Szerelő haverhoz hoztak volna a szomszéd utcából egy meghalt olajpumpás bigulit,amiben benne volt a metabond adalék,gondolták sima ügy,mert ugye a szlogen szerint több ekm-t is elmegy olaj nélkül a metabonddal kezelt motor,na itt nem jött össze,mert csak a sarokig jutott. :D Jó napot mindenkinek!Való igaz az,hogy pénzkidobás kölönféle olajadalék használata.amikor a szer hatása elmúlik,általában rosszabb lesz mint előtte volt.Ha egy motor kopott,azt már csak ideiglenesen lehet csodaszerrel kezelni.Mindíg időben olajcsere,egy jó minőségű olajra,és hidegen nem kinyomni a motor szemét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni. Hy daykiller!Az a motor most nagyon jó állapotban van,nehogy beleöntsél akámi olajadalékot is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Mivel nekem 1 éve lett felújítva a motor így nagyon gondolkodom abban, hogy a metabond 10W40 mellé kap egy kis csodapolimeres adalékot. Mert ugye mind a négy dugó ki lett cserélve, új gyűrűsor, új hajtókarcsapágysor és hasonló finomságok. Gyakorlatilag csak a blokk és a szelepfedél az eredeti valamint a hengerfej esett át egy felújításon. Így úgy gondolom, hogy nekem jelenleg nem kopott a motorom, így nem tesz csodát, mert amúgy is szépen jár a motor. Érdemes vagy nem érdemes? Az biztos, hogy amíg nálam lesz a kocsi, csak minőségi metabond olajat fog kapni. Olyan mint a szenteltvíz. Nem is árt,de nem is használ. Am a metabond olaj az nem elf metabond címkével? Én is metát raktam másik autómba,csak jó lenne tudni,hogy akkor bíbelődjek a beszerzésével legközelebb vagy vegyem le a polcról az elf-et? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Olyan mint a szenteltvíz. Nem is árt,de nem is használ. Am a metabond olaj az nem elf metabond címkével? Én is metát raktam másik autómba,csak jó lenne tudni,hogy akkor bíbelődjek a beszerzésével legközelebb vagy vegyem le a polcról az elf-et? Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh: Az enyémet nem. Már 6 éve használom (100 ezer km) és tökéletes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve Június17, 2012 Megoszt Elküldve Június17, 2012 Ezt mantec-től kérdezd, Ő keni-vágja ezeket a dolgokat. ;) Bár mintha valahol már írta volna, hogy nem így van. :rolleyes: Nekem azóta kérdéses a Metabond, mióta azt látom rajt, hogy Romániában csomagolják. :huh: Szerintem ettől még a megszokott minőségnek kell lennie.Most kipróbálom a Shell olaját,akciósan lehet venni a Shell Magyországi hivatalos honlapjáról.Én a Shell Helix HX7 10W-40-et vettem,ez teljes szintetikus olaj,annak ellenére,hogy 10W40-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Június18, 2012 Megoszt Elküldve Június18, 2012 T frici12650! "... teljes szintetikus olaj ..." Nem. A Shell Helix HX7 10W-40 szintetikus technológiával készült. Amit a köznyelvben a "majdnem szűz" kifejezéssel jellemezhetünk. A Shell aktuális GM (Opel) olajkövetelményt (GM Dexos 2) teljesítő olaja: Shell Helix Ultra AG 5W-30. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts