Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Sokat olvastam itt, hogy ki milyen olajat is használ, eléggé vegyes a kép. Szeretnék kapni egy átfogó képet, kinek milyen tapasztalatai vannak.

Motor: X14NZ, 213 ezer kilométerrel,2002-es évjárat. Eddig kezdetben gyári GM, majd (most már évek óta) Castrol Magnatec 10W40 olajat használok. Szerencsére ezt nem csipegeti, és jól is megy az autó, viszont a hidrotőkéim elég hangosan csattognak, különösen indítás után.

Olvastam, hogy másnak is volt ilyen gondja.

Következő cserére kinézett olajak:

Valvoline Maxlife 10W40

ELF Competition ST 10W40

Metabond Spees 10W40

Mivel én is sokat törődöm az autómmal (10-12e km/csere MAX), és szeretném ha még évekig jól szolgálna, kíváncsi lennék a véleményetekre, ki, miért, milyet rak bele ezek közül, illetve mi az, amit még ajánlani tudtok, hogy próbáljam ki, esetleges rossz tapasztalatok a fent említett olajakkal stb...

Nagyon szépen köszönöm!

Hello!

Nekem egy 97-es X16XEL motorú astrám van és a legelső olaj nekem is gyári GM volt!Azt megette nekem!Utána raktam vele Valvoline Maxlife 10W40-es kétszer is!Azzal nem volt úgy bajom!Egész jó kis olaj!És utána meg Metabond Speed 10W40-et raktam bele!Az is nagyon jó volt!Sőt nekem jobban bejött mint a Valvoline!Szóval ha választanom kéne akkor Metabond!

És most pedig OMW bixxol 10W40-et raktam bele!Ezzel sincs bajom!

Az elfet még nem próbáltam,de lehet,hogy legközelebb azt rakok bele!Arra is sokan mondták,hogy jó!

Én ezeket a tapasztalatokat tudom neked mondani! :)

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy 97-es X16XEL motorú astrám van és a legelső olaj nekem is gyári GM volt!Azt megette nekem!Utána raktam vele Valvoline Maxlife 10W40-es kétszer is!Azzal nem volt úgy bajom!Egész jó kis olaj!És utána meg Metabond Speed 10W40-et raktam bele!Az is nagyon jó volt!Sőt nekem jobban bejött mint a Valvoline!Szóval ha választanom kéne akkor Metabond!

És most pedig OMW bixxol 10W40-et raktam bele!Ezzel sincs bajom!

Az elfet még nem próbáltam,de lehet,hogy legközelebb azt rakok bele!Arra is sokan mondták,hogy jó!

Én ezeket a tapasztalatokat tudom neked mondani! :)

Üdv.:zozo

Köszönöm a tanácsot,ezzel is előrébb vagyok... :)

Sokan írtak itt a Metabond-ról, érdekelt több vélemény, de sajnos én még nem nagyon hallottam róla.

Lehet kipróbálom..

Köszi Mégegyszer!

Üdv:IMI

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem egy 97-es X16XEL motorú astrám van és a legelső olaj nekem is gyári GM volt!Azt megette nekem!Utána raktam vele Valvoline Maxlife 10W40-es kétszer is!Azzal nem volt úgy bajom!Egész jó kis olaj!És utána meg Metabond Speed 10W40-et raktam bele!Az is nagyon jó volt!Sőt nekem jobban bejött mint a Valvoline!Szóval ha választanom kéne akkor Metabond!

És most pedig OMW bixxol 10W40-et raktam bele!Ezzel sincs bajom!

Az elfet még nem próbáltam,de lehet,hogy legközelebb azt rakok bele!Arra is sokan mondták,hogy jó!

Én ezeket a tapasztalatokat tudom neked mondani! :)

Üdv.:zozo

A metabondból kevesebbet kért amúgy?

Van egy off autóm,amiből 2litert kell tölteni egy csereperiódus alatt,viszont gramm füst nem jön belőle semmikor. amikor megvettem meta 10w40 volt benne,utána kellett érdeklődnöm,hogy hidrotőkés vagy szelephézag állítós annyira csendben volt. Miután kötelezően lecseréltem Q8 10w-40re akkor már egyértelműen szóltak a hidrotőkék hidegen,hogy jelen vannak. <_<

Szóval van valakinek olyan tapasztalata,hogy egyik azonos viszkozitásút eszi másik márkát nem(annyira)?

Link to comment
Megosztás:

A metabondból kevesebbet kért amúgy?

Van egy off autóm,amiből 2litert kell tölteni egy csereperiódus alatt,viszont gramm füst nem jön belőle semmikor. amikor megvettem meta 10w40 volt benne,utána kellett érdeklődnöm,hogy hidrotőkés vagy szelephézag állítós annyira csendben volt. Miután kötelezően lecseréltem Q8 10w-40re akkor már egyértelműen szóltak a hidrotőkék hidegen,hogy jelen vannak. <_<

Szóval van valakinek olyan tapasztalata,hogy egyik azonos viszkozitásút eszi másik márkát nem(annyira)?

Én kettőt tudok csak mondani, mindegyikkel két csereperiódust mentem:

Castrol Magnatech-ből majdnem duplát evett, mint a Q8-ból.

Link to comment
Megosztás:

A metabondból kevesebbet kért amúgy?

Van egy off autóm,amiből 2litert kell tölteni egy csereperiódus alatt,viszont gramm füst nem jön belőle semmikor. amikor megvettem meta 10w40 volt benne,utána kellett érdeklődnöm,hogy hidrotőkés vagy szelephézag állítós annyira csendben volt. Miután kötelezően lecseréltem Q8 10w-40re akkor már egyértelműen szóltak a hidrotőkék hidegen,hogy jelen vannak. <_<

Szóval van valakinek olyan tapasztalata,hogy egyik azonos viszkozitásút eszi másik márkát nem(annyira)?

Szia!

Én anno egyszer próbáltam Mol Dynamic-ot is szintén 10W40-ben... Abból nekem dupla annyit evett, mint pl. a Castrolból, ahol max 1-2 dl/periódus.

Számomra is érdekes...

Szóval szerintem igen!

Link to comment
Megosztás:

A metabondból kevesebbet kért amúgy?

Van egy off autóm,amiből 2litert kell tölteni egy csereperiódus alatt,viszont gramm füst nem jön belőle semmikor. amikor megvettem meta 10w40 volt benne,utána kellett érdeklődnöm,hogy hidrotőkés vagy szelephézag állítós annyira csendben volt. Miután kötelezően lecseréltem Q8 10w-40re akkor már egyértelműen szóltak a hidrotőkék hidegen,hogy jelen vannak. <_<

Szóval van valakinek olyan tapasztalata,hogy egyik azonos viszkozitásút eszi másik márkát nem(annyira)?

Kevesebbet igen!ÉS csendesebb volt tőle a motor!Most is azt raktam volna bele csak nem tudtam beszerezni!

Nekem akkor füsttől ha nyomom neki!Például ha gyorsulok vagy ilyesmi!Ha kiforgatom olyan 4000-5000 fordulatig akkor füstöl!Amugy nem!És szerintem akkor zabálja az olajat!

Mondom én az elfre lennék kiváncsi még!

Link to comment
Megosztás:

Kevesebbet igen!ÉS csendesebb volt tőle a motor!Most is azt raktam volna bele csak nem tudtam beszerezni!

Nekem akkor füsttől ha nyomom neki!Például ha gyorsulok vagy ilyesmi!Ha kiforgatom olyan 4000-5000 fordulatig akkor füstöl!Amugy nem!És szerintem akkor zabálja az olajat!

Mondom én az elfre lennék kiváncsi még!

A metabond is elf. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvastam itt, hogy ki milyen olajat is használ, eléggé vegyes a kép. Szeretnék kapni egy átfogó képet, kinek milyen tapasztalatai vannak.

Motor: X14NZ, 213 ezer kilométerrel,2002-es évjárat. Eddig kezdetben gyári GM, majd (most már évek óta) Castrol Magnatec 10W40 olajat használok. Szerencsére ezt nem csipegeti, és jól is megy az autó, viszont a hidrotőkéim elég hangosan csattognak, különösen indítás után.

Olvastam, hogy másnak is volt ilyen gondja.

Következő cserére kinézett olajak:

Valvoline Maxlife 10W40

ELF Competition ST 10W40

Metabond Spees 10W40

Mivel én is sokat törődöm az autómmal (10-12e km/csere MAX), és szeretném ha még évekig jól szolgálna, kíváncsi lennék a véleményetekre, ki, miért, milyet rak bele ezek közül, illetve mi az, amit még ajánlani tudtok, hogy próbáljam ki, esetleges rossz tapasztalatok a fent említett olajakkal stb...

Nagyon szépen köszönöm!

Metabond Speed 10W40 már több mint 100 ezer kilométer óta. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv Mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: van egy 1996-os 1.4-es opel astram, mostanában vettem és nem tudom mikor volt benne olajcserélve, ezért úgy gondolom megérdemli hogy lecseréljem, szerintetek érdemes előtte "Meguin Motoröblítő-t" beleönteni járatni 5-10 percet és csak aztán leengedni az olajat? ettől lehet valami baja?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: van egy 1996-os 1.4-es opel astram, mostanában vettem és nem tudom mikor volt benne olajcserélve, ezért úgy gondolom megérdemli hogy lecseréljem, szerintetek érdemes előtte "Meguin Motoröblítő-t" beleönteni járatni 5-10 percet és csak aztán leengedni az olajat? ettől lehet valami baja?

Általában nem javasolt ezeket a tisztító-öblítő valamiket öntögetni az autóba :rolleyes: Nem új autó, nem új motor, nem új tömítésekkel. Itt ott már vannak benne "jótékony" lerakódások, ha beleöntöd, olyan dolgokat is kioldhat, amiket nem kéne, aztán meg jön majd a meglepi. Kapjon valami jóféle olajat, és kész. ;)

(és légy szíves, csak egy helyre írd be ugyan azt a kérdést, aki válaszol, úgyis megtalálja :closedeyes: )

Link to comment
Megosztás:

Általában nem javasolt ezeket a tisztító-öblítő valamiket öntögetni az autóba :rolleyes: Nem új autó, nem új motor, nem új tömítésekkel. Itt ott már vannak benne "jótékony" lerakódások, ha beleöntöd, olyan dolgokat is kioldhat, amiket nem kéne, aztán meg jön majd a meglepi. Kapjon valami jóféle olajat, és kész. ;)

(és légy szíves, csak egy helyre írd be ugyan azt a kérdést, aki válaszol, úgyis megtalálja :closedeyes: )

Rendben, köszönöm szépen a tanácsot!

Bocsi a dupláért.

Link to comment
Megosztás:

És ha nemrég vetted a kocsit, nem árt ilyenkor lecserélni a vezérlés dolgait is (Vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgő), mert sokba kerülhet, ha elszakad a szíj.

Köszi ezt én is tudom hogy jólenne cserélni ezeket is de most nincs rá... :( majd vigyázok remélem nem lesz baj.

Link to comment
Megosztás:

T Dáwid!

" Általában nem javasolt ..."

Miért?

"... "jótékony" lerakódások ..."

Azok micsodák?

"... olyan dolgokat is kioldhat, amiket nem kéne ..."

Melyek ezek?

T Mantec!

Úgy látom az "válasz" gomb használata még mindig fejtörést okoz. Javaslom a megkeresését, sokat javítana a hozzászólásainak megértésében.

Jótékony lerakódás? Hmm...látott már szétszedett, sokat futott blokkot?

Használt már ilyesféle adalékot?

Gelko elnökünk gépsasának motorját, pont egy ilyen beavatkozás után kellett nagy generálra küldeni.

Egy jó minőségű motorolaj, melyet rendszeresen és megfelelő időközönként cseréltek, minden olyan lebegő szennyeződést felvesz, amelynek nincs helye a motorblokkban.

Nem hinném, hogy a mosóadalék használata ilyes formában indokolt lenne.

U.i.: nagyon unom már eme topik "kínlódását", javasoltam már anno, hogy készítsünk egy táblázatot motorkódokra lebontva és pár márkanévvel megtámasztva és zárjuk le ezt a partalan vitát...

Link to comment
Megosztás:

T Dáwid!

" Általában nem javasolt ..."

Miért?

"... "jótékony" lerakódások ..."

Azok micsodák?

"... olyan dolgokat is kioldhat, amiket nem kéne ..."

Melyek ezek?

Javaslom, keress egy biztosan több-százezret futott, legalább 15 éves, ismeretlen előéletű motort, majd locsolj bele próbára, valami -az említetthez hasonló- terméket. Amikor majd orrán száján dől az olaj, akkor majd kielemezheted, hogy mi jött még ki, aminek nem kellett volna. Az előző motorom kb félmilliót futott, nem túl ápolt, viszont rendszeresen használt (kevesebb mint 1év-110.000 km Bp-n) eszköz volt, ami egy ilyen öblítés után, olyan mennyiségű olajat fogyasztott, hogy autópályázás után, olajcseppek borították a csomagtartó ajtómat. Használd egészséggel.

T Imi (Astra)!

" És hol lehet ilyet beszerezni? "

A Kenőolajipari Múzeum-ban.

Végül is önthet bele GM-et is, vagy, ha csattogós lepkét szeretne szimulálni, akkor remek Magnatecet...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.