Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Szia!

X20XEV:

A GM (Opel) 1994-2001 között szerelte a motort Astra G, Vextra B, Omega és Calibra karosszériákba.

Feltöltési mennyiség: 4-5 liter.

Olajcsere periódus: 15 ekm / 1 év.

GM érvényes gyártóművi olajelőírása: GM Dexos2

Ezt teljesítő motorolajok:

Genuine GM Motor Oil 5W-30 dexos2,

Mobil Super 3000 Formula G 5W-30,

Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30,

Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30,

Q8 Formula Special G Long Life 5W-30.

Agip Formula Prestige 5W-30,

Valvoline Synpower MST 5W-30,

Castrol SLX Professional B4 5W-30. Egyébként a sógorom használ Shell Helix HX7 olajat,igaz X14-es motorba.Jó olaj,semmi gondja vele.

Köszönöm! De igazából gyárila 5w30 tól egészen 20w50 ig ajánl olajokat a nagykönyv ehhez a motorhoz. Jelenleg is 5w30 as olaj van benne. Így télen nagyon jó, de nyáron picit csippenti, bár annyira nem veszélyesen. Gm Dexos2 es olajával kapcsolatban nagyon jó véleményem van, nálam nagyon bevállt, ebből evett a legkevesebbet!(0,5l/10000km), Agip Formula Prestiget is próbáltam, ebből már többet csippentett, de legjobban az ELF 5w30 at csippentette, ami most van benne! 5000km/1,2liter! Ezért szeretnék bele egy viszkozitással nagyobb olajat. De aztán lehet maradok az olcsó, ámde jó GM dexos2 olajnál! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért annak külön örülök, hogy ezt az OPEL boltban nem mondták el. Eleve 10w40-van benne, ami ezek szerint a GYÁRI leírásnak meg sem felel? Hát backuphatják!!

Én a helyedben igy télen megpróbálnék valamelyik nevesebb gyártó,minőségi 5W-40-es olaját,és ha nem kopott a motor akkor melegebb idöben,nyáron is használnám.Szerintem ez egy ideális megoldás lenne.De ne aggódj,nem lesz baja a 10W-40-es olajtól,ha ilyenkor télen ameddig be nem melegszik,nem tiprod ki a belét.Boldog Karácsonyt Kívánok Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Azért annak külön örülök, hogy ezt az OPEL boltban nem mondták el. Eleve 10w40-van benne, ami ezek szerint a GYÁRI leírásnak meg sem felel? Hát backuphatják!!

Valahol a gépkönyv ajánlani fogja a 10W-40 olajat is, de a táblázatot sokan szentírásnak veszik... azt észre sem veszik, hogy azon kívül más olajakat is közzétesz...

Évekkel ezelőtt lecseréltem a lakásomban az összes hagyományos izzót energiatakarékos (max 20W) izzókra. Azon kívül, hogy nagyobb fényereje van, már régen megtérült az akkori magasabb vételár. És még mind működnek... mert minőségi (magyar) Tungsram izzók!

Szóval a hasonlat megáll az olajokra is... hagyományos 10W-40, vagy kicsit drágább és tényleg energiatakarékos 5W-40, esetleg 5W-30, vagy 0W-40.

Logikusnak az tűnik, hogy egyszerre csak egy osztálynyit csökkents (tehát 10W-40 után 5W-40) aztán ha olajcseréhez érsz 5W-40 > 5W-30 vagy 0W-40. És ne csak ezek a számok lebegjenek a szemed előtt, az ACEA besorolás is fontos!

És legyen tartalék olajad, sosem tudhatod mikor éhezik meg a motorod a finom olajra! Vagy vegyél hosszabb nívópálcát... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valahol a gépkönyv ajánlani fogja a 10W-40 olajat is, de a táblázatot sokan szentírásnak veszik... azt észre sem veszik, hogy azon kívül más olajakat is közzétesz...

Évekkel ezelőtt lecseréltem a lakásomban az összes hagyományos izzót energiatakarékos (max 20W) izzókra. Azon kívül, hogy nagyobb fényereje van, már régen megtérült az akkori magasabb vételár. És még mind működnek... mert minőségi (magyar) Tungsram izzók!

Szóval a hasonlat megáll az olajokra is... hagyományos 10W-40, vagy kicsit drágább és tényleg energiatakarékos 5W-40, esetleg 5W-30, vagy 0W-40.

Logikusnak az tűnik, hogy egyszerre csak egy osztálynyit csökkents (tehát 10W-40 után 5W-40) aztán ha olajcseréhez érsz 5W-40 > 5W-30 vagy 0W-40. És ne csak ezek a számok lebegjenek a szemed előtt, az ACEA besorolás is fontos!

És legyen tartalék olajad, sosem tudhatod mikor éhezik meg a motorod a finom olajra! Vagy vegyél hosszabb nívópálcát... :lol:

Az 5W30 nem igazán ajánlott ilyen idős motorokba, de a 40-esből a 0W és az 5W feltétlenül! Ki mennyi pénzt szán olajra. Olyan kombináció is jó, hogy télen 0W, nyáron 5W. Vagy télen 5W, nyáron 10W. De pl én télen-nyáron 5W40-et használok.

Link to comment
Megosztás:

Az 5W30 nem igazán ajánlott ilyen idős motorokba, de a 40-esből a 0W és az 5W feltétlenül! Ki mennyi pénzt szán olajra. Olyan kombináció is jó, hogy télen 0W, nyáron 5W. Vagy télen 5W, nyáron 10W. De pl én télen-nyáron 5W40-et használok.

Én is, az vált be, és saját tapasztalatból. Nem a huszadik szomszéd javaslatára. A hozzászólásomban azért írtam a választáshoz "vagy" szót, mert az legyen a tulaj saját mérlegelése. 5W-40 után vagy 0W-40, vagy 5W-30. Opel motorja is válogatja, nekem volt mindkettő a 21 éves C20NE motoromban. A 0W a Mobil1 gyártmánya volt, nagyon elégedett voltam vele, akkor viszont még 15 ezer volt egy 5l kanna. Egyszer élünk alapon vettem, nem bántam meg.

5W-30 egy márkaszervízből került hozzám, bal kézről, így most hagyjuk a témát. Ez féláron olcsóra jött ki, és takarította a rendszert rendesen. Hamar feketedett, de a cserék után mindinkább kitolódott a feketedési fázis kezdete. Szinte hallom, ahogy néhányan lehülyéznek, mert olyan lerakódást oldottam le, ami jó, ha a motorban van, mert az tömít. Hát nekem ne a trutyi tömítsen, ha baj van a motorral, azt a gépműhely oldja meg.

Hazudnék, ha állítanám, hogy nem ette az olajat, de nem vészes szinten, és inkább nyáron, a nagy hőségben, autópálya utazó sebességnél (nálam 160). Az utántöltéssel pedig csak frissült a mennyiség...

És az olaj márkája is állandó vita tárgya, én csak azt tudom, hogy mi nem kerül bele soha. Ezt megtartom magamnak... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Raktam már mindkét motoromba castrol 10w-40-et valvoline 10w-40et,mert csattogtak a hidrotőkék hiába lettek kitisztítva.

Szóval váltogattam az olajokat,hogy hátha valamelyik jó lesz és a kémia megoldja a fizikai problémát.

Aztán a mostani 16sz motoromba raktam mobil1 10w-40et,mert olvastam,hogy az jó.

Most hazudnék ha azt mondanám,hogy nem ugyanúgy csattognak néha a mobil1-től mint a castroltól.

12sz motoromban volt 5w-40is,nyáron szerintem nem tartott volna benne 1000km-t/liter, így inkább leeresztettem.Igen tudom mi a hideg,meleg viszkozitás a motor nem tudta úgy nézett ki.Visszament bele a 10w-40,mert attól hangosabb volt,de legalább nem kellett utántölteni.

Haver rakott a 150ekm-t futott,német donorból származó c18nz-be a rettegett,oly sokat köpködött GM 10w-40et. Érdekes módon előtte is nagyon szép zajmentes volt,meg GM-mel is ugyanolyan szépen járt. Szülei szalonból vett 120ekm-es x12sz corsájába is rak mindenféle 10w-40et ,GM-et is,de olyan szépen zajmentesen jár, hogy szoktam rajta csodálkozni,mert nekem eddig csak hidrotőke-hangos opel motorokat sikerült kifogni,akárhogy tisztogattam,cserélgettem a tőkéket,akkor is maradt egy kis csattogás.

Johnny légyszi,ne zárd le ezt a topikot, mert jó látni,-ebben a mai világban-,hogy emberek hisznek még valamiben.

Konkrétan,hogy fizikai problémákat (tömítetlenség,zajok) meg lehet oldani kémiával. Én már ebben sem tudok hinni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Johnny légyszi,ne zárd le ezt a topikot, mert jó látni,-ebben a mai világban-,hogy emberek hisznek még valamiben.

Konkrétan,hogy fizikai problémákat (tömítetlenség,zajok) meg lehet oldani kémiával. Én már ebben sem tudok hinni. :lol:

Csak a te szórakoztatásod miatt nem fogom nyitva hagyni. :D

Valszeg csinálok egy nyílvános google táblázatot és gyüjtjük az infót.

Link to comment
Megosztás:

T hakapeszimaki!

Csattogó hidrotőkék problémájának megoldását a motorolajtól ne várd.

A gépjármű gyártó előírásánál rosszab minőségű motorolajtól csak a motor élettartama csökken, szervizköltsége emelkedik.

A problémát szakértő szerelő az elhasználódott alkatrész cseréjével tudja megoldani.

Mobil 1 10W-40 motorolaj nincs.

Link to comment
Megosztás:

T hakapeszimaki!

Csattogó hidrotőkék problémájának megoldását a motorolajtól ne várd.

A gépjármű gyártó előírásánál rosszab minőségű motorolajtól csak a motor élettartama csökken, szervizköltsége emelkedik.

A problémát szakértő szerelő az elhasználódott alkatrész cseréjével tudja megoldani.

Mobil 1 10W-40 motorolaj nincs.

Tessék Haka! Ezt megkaptad! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tessék Haka! Ezt megkaptad! :lol:

Igen,már vártam. :D

Csak nem jutott eszembe a szakértő kolléga neve,aki mindenkit helyretesz. :devlish:

Bár én nem értek hozzá és nem is akarom gugliból osztani az észt,de a Dexos 2,az nem kb. Z-s motorokra vonatkozik? Csak úgy nagyjából időben oda teszem.

Mert szerintem amikor szóban forgó c20xe kijött,olyan 90-es évek nagyon eleje,de lehet,hogy 80'-as vége,akkor még félszintetikus 10w-40 is csodaszámba ment.

Tehát teljesen felesleges 2000-es évek utáni Dexos 2 szabvánnyal dobálózni meg népet riogatni.

Link to comment
Megosztás:

Igen,már vártam. :D

Csak nem jutott eszembe a szakértő kolléga neve,aki mindenkit helyretesz. :devlish:

Bár én nem értek hozzá és nem is akarom gugliból osztani az észt,de a Dexos 2,az nem kb. Z-s motorokra vonatkozik? Csak úgy nagyjából időben oda teszem.

Mert szerintem amikor szóban forgó c20xe kijött,olyan 90-es évek nagyon eleje,de lehet,hogy 80'-as vége,akkor még félszintetikus 10w-40 is csodaszámba ment.

Tehát teljesen felesleges 2000-es évek utáni Dexos 2 szabvánnyal dobálózni meg népet riogatni.

Várjá má! Majd megkapom én is, hogy a 93-as 17DR-be tegyek 5-ös vagy 0-ás olajat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Várjá má! Majd megkapom én is, hogy a 93-as 17DR-be tegyek 5-ös vagy 0-ás olajat! :lol:

Háámme talán az jobb, mint a vacak 10W-s. :D

Különbenis, ha azt tennél bele, nem is kellene olajat cserélni, csak néha megtoldani a nívót. Mire lefutná a csereperiódust, úgyis megenné az olajat.

Link to comment
Megosztás:

Háámme talán az jobb, mint a vacak 10W-s. :lol:

Különbenis, ha azt tennél bele, nem is kellene olajat cserélni, csak néha megtoldani a nívót. Mire lefutná a csereperiódust, úgyis megenné az olajat.

Viszont nagyon jó lenne a motor kenése. Mindenhová eljutna az olaj pillanatok alatt -30fokban is.

Állítólag szebben is égnek ezek a 0-5w fullszintetikus olajok,lerakódás,kokszosodás nélkül,tehát nem is baj ha megeszi. :D

(egyébként nehezen tudom elképzelni,hogy mondjuk 40ekm alatt elégetett röpke 20liter olaj nem marad nyom nélkül,nekem valami hasonló mennyiség fogyott 5w-40ből)

Link to comment
Megosztás:

T hakapeszimaki!

Csattogó hidrotőkék problémájának megoldását a motorolajtól ne várd.

A gépjármű gyártó előírásánál rosszab minőségű motorolajtól csak a motor élettartama csökken, szervizköltsége emelkedik.

A problémát szakértő szerelő az elhasználódott alkatrész cseréjével tudja megoldani.

Mobil 1 10W-40 motorolaj nincs.

Üdv!

A fenti megállapítás részben igaz, az Exxon marketingesei döntöttek úgy valamikor, hogy a most érvényes szisztéma szerint a full szintetikus olajok élvezik kizárólag a Mobil 1 elnevezést. Az ásványi és félszintetikus olajak Mobil néven futnak. És ha jól tudom már számos kiegészítésel,pl. Mobil 2000, Mobil 3000 stb.

Valamikor 2002 tájékán még én is használtam a Mobil 1 10W-40 olajat, ha jól emlékszem egy "S" jelölés is volt rajta.

Tehát akkor még volt Mobil 1 10W-40, jelenleg nincs.

Olyan ez, mint a magánnyugdíj pénzem. Ma még van, de holnaptól... :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

T pocak!

" ... Exxon ..."

Nem. ExxonMobil most a cég neve.

A Mobil 1 márkanév tartalmát még az összeolvadás előtt, a Mobil-nál találták ki, - ha jól emékszem - 1995-ben.

"... full szintetikus ..."

Nem. Az API Group IV-es PAO alapolajból készített motorolajok.

"... ásványi és félszintetikus ..."

Nem. AZ API Group II-es ásványi és API Group III-as hidrokrakk alapolajokból vagy ezek keverékeiből készített motorolajok.

"... 2002 táján ..."

Mobil 1 10W-40 nem volt és nincs.

Mobil Formula S 10W-40-nek hívták azt, akkoriban.

"... Olyan ez ..."

Neeem, nem olyan. Szép is lenne ...

Link to comment
Megosztás:

T JOhnny!

" ... Haladok ..."

Miért nem nyitsz egy "VICCES FIÚK" topikot?

Ott elviccelődhetnétek, ahelyett, hogy egy más témájú topikot szét offoltok.

Az egy másik kérdés, hogy ilyen mentalitással egyáltalán hogy kerültél moderátorság közelébe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.