mantec Elküldve November7, 2011 Elküldve November7, 2011 T Adam1! A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy "híg" nincs. Az "ideális olaj" kiválasztása a motor fejlesztése során - fejlesztő mérnökök által - már megtörtént. Ezt tette közzé a gyártó gyártóművi olajelőírásban. A 10W-40-es olaj - mivel eltér az autó gyártójának előírásától - -ha gazdaságos, -ha a szomszéd, szerelő, szerviz ... mondta, -ha sokan mondják akkor sem való az autóba.
donpepe Elküldve November7, 2011 Elküldve November7, 2011 5w40-et azt kicsit feleslegesnek tartom egy mutató szerint több mint 200e Ft-ot autón. Én nagyon megbántam hogy Totalt öntöttem bele, még akkor is ha ingyen volt. Közben kiderült hidrotöke csattogás van. várok vele egy 1000km, s ha nem javul lecserélem Q8 10W40-re. nekem az vált be. Esetleg valaki tud valami jó hidrotöke csattogás csökkentő motorolaj adalékot. Gondolom most ugy is lesz a olajfogyasztásom, 1000km után esetleg tennék bele valamit? amugy nekem eddig olajfogyasztásom se volt (10ekm-->kb 4dl), gondolom a lerakodott sok olaj miatt, és most a total olaj kimosta és innen a csattogás. valaki ezt a tézisemet meg tudja erősiteni???
Dáwid Elküldve November7, 2011 Elküldve November7, 2011 5w40-et azt kicsit feleslegesnek tartom egy mutató szerint több mint 200e Ft-ot autón. Én nagyon megbántam hogy Totalt öntöttem bele, még akkor is ha ingyen volt. Közben kiderült hidrotöke csattogás van. várok vele egy 1000km, s ha nem javul lecserélem Q8 10W40-re. nekem az vált be. Esetleg valaki tud valami jó hidrotöke csattogás csökkentő motorolaj adalékot. Gondolom most ugy is lesz a olajfogyasztásom, 1000km után esetleg tennék bele valamit? amugy nekem eddig olajfogyasztásom se volt (10ekm-->kb 4dl), gondolom a lerakodott sok olaj miatt, és most a total olaj kimosta és innen a csattogás. valaki ezt a tézisemet meg tudja erősiteni??? Szerintem egy gyengébb minőségű olaj, nem fog feloldani semmit a motorban, így gondolom kimosni sem. ;) Nekem az első nagy "halkítás" a castrolozás utáni repsolra váltás volt, de pont most hallottam ismerőstől, hogy a repsoltól jobban csattogott neki az XE mint az előző 3 pályanapot megélt olajjal ;) Most Mobil super2000-el megy az enyém is, és az x16XEL olajevő Zafiránk is, és eddig kevésbé hangoskodnak mint mással :lol: (igaz Q8-at még nem próbáltam) a viszkozitást ne a futott km-ektől függően válaszd meg, főleg hogy az üzemmeleg oldali mindkettőnek ugyan az :lol:
Adam1 Elküldve November7, 2011 Elküldve November7, 2011 T Adam1! A motorolajnak olyan tulajdonsága, hogy "híg" nincs. Az "ideális olaj" kiválasztása a motor fejlesztése során - fejlesztő mérnökök által - már megtörtént. Ezt tette közzé a gyártó gyártóművi olajelőírásban. A 10W-40-es olaj - mivel eltér az autó gyártójának előírásától - -ha gazdaságos, -ha a szomszéd, szerelő, szerviz ... mondta, -ha sokan mondják akkor sem való az autóba. Nekem nem kell ecsetelned, hogy milyen tulajdonsága van az olajnak, és milyen sincs. ;) Írhattam volna melegoldali viszkozitást is helyette, de mindenki tudja, hogy arra gondolok. ACEA A3-at ír elő a korabeli szervizkönyv, aminek már a 10W40 is megfelel. Én 5W40-et tennék bele. A saját motormba is azt rakok.
Zsoltee Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Tápiószecső Metabond Speed 10W40et töltött az autóba, Én sajnos ilyet nem tudok szerezni, szóval rendeltem Liqui Moly Leichtlauf 10W40et, 10490Ft belőle 5liter. Ilyet: MoS2-t már használtam a GSiben, abban elég jó volt ( nem hígult úgy fel, amikor meghajtottam, mint pl a Castrol Magnatec ), remélem hogy ebbe a motorba, az egyel "butább", jó lesz ;)
mantec Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 T Adam1! " ... nem kell ... " Én úgy látom kell, sőt érdemes. " ... arra gondolok ... " Én csak azt látom, amit leírsz. " ... korabeli szervizkönyv ..." Lásd: 7249 hsz.
J0hnny Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 "Keresztes hadjárat" ;) Amíg meg nem unom Mantec vesszőfutását és szét nem ültetem őket... ;)
Reeckatee Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Amíg meg nem unom Mantec vesszőfutását és szét nem ültetem őket... ;) Semmit sem változtál ;) Jól vagy?
Adam1 Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Amíg meg nem unom Mantec vesszőfutását és szét nem ültetem őket... ;) ;)
J0hnny Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Semmit sem változtál ;) Jól vagy? Megvagyok köszi! :lol: Elveszett... :lol: Amúgy pont azon agyalok, hogy csinálok egy táblázatot, hogy melyik motorba milyen oljat és lazárom a francba ezt a topikot, mert tele a hócipőm ezzel a farokméregetős olajokoskodással. Mindig jön egy autista, aki lusta visszaolvasni és mindig van egy 6 diplomás önjelölt olajmágnás, aki mindent jobban tud a löttyökről, mint más. Kezdem unni... ;)
Tiu Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Megvagyok köszi! :lol: Elveszett... :lol: Amúgy pont azon agyalok, hogy csinálok egy táblázatot, hogy melyik motorba milyen oljat és lazárom a francba ezt a topikot, mert tele a hócipőm ezzel a farokméregetős olajokoskodással. Mindig jön egy autista, aki lusta visszaolvasni és mindig van egy 6 diplomás önjelölt olajmágnás, aki mindent jobban tud a löttyökről, mint más. Kezdem unni... ;) Akkor hova írjuk ezután a hidrotőke gyógyító és méretvisszaállító olajmárkákat? :lol: ;) :lol:
Dáwid Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Akkor hova írjuk ezután a hidrotőke gyógyító és méretvisszaállító olajmárkákat? ;) ;) :lol: Így készül eredetileg is. Növesztik. Fognak egy zacskó tőke-magot, beledobják 2 liter olajba, és ősszel learatják a termést :lol:
Hjoe Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Így készül eredetileg is. Növesztik. Fognak egy zacskó tőke-magot, beledobják 2 liter olajba, és ősszel learatják a termést ;) Ezért cseréltem gyűrűt...?
J0hnny Elküldve November8, 2011 Elküldve November8, 2011 Akkor hova írjuk ezután a hidrotőke gyógyító és méretvisszaállító olajmárkákat? :lol: ;) :lol: Ne beszélj mellé, ciccentsünk fel egy pisszenős zsemlét és kortyoljunk! :lol: Offot befejezni, mert kiosztom a kis egyeseket! ;)
Reeckatee Elküldve November9, 2011 Elküldve November9, 2011 Megvagyok köszi! :lol: Elveszett... ;) Amúgy pont azon agyalok, hogy csinálok egy táblázatot, hogy melyik motorba milyen oljat és lazárom a francba ezt a topikot, mert tele a hócipőm ezzel a farokméregetős olajokoskodással. Mindig jön egy autista, aki lusta visszaolvasni és mindig van egy 6 diplomás önjelölt olajmágnás, aki mindent jobban tud a löttyökről, mint más. Kezdem unni... ;) Helyes :lol: Azt viszont szem előtt kell tartani, hogy nem mindenkinek jön be ugyanaz az olaj. Pl. nekem a GM egyáltalán nem vált be...a H kerregett tőle mint állat.
Adam1 Elküldve November9, 2011 Elküldve November9, 2011 .... Most látom csak, lecserélted az F Astrát?
Reeckatee Elküldve November9, 2011 Elküldve November9, 2011 T Reeckatee! Próbáltad már ezt? Igen. Na de kezdjük az elején... 2009 szeptemberében vettük az autót szalonból (persze GM olaj volt benne). Pár ezer km után ugrott bele a Valvoline mivel említettem, hogy kerregett mint egy Zetor traktor. Aztán jött a következő olajcsere, a már jól bevált Valvoline ment volna bele HA időközben nem kezdték volna el a bulgárok tölteni. Kerestem az alternatívákat, végül az általad is említett Mobil került bele, -de már akkor megjelentek abból is a bulgár töltésűek és tudtam következő olajcserekor már ezt sem fogom beletölteni- szerencsémre volt még polcon pár belga eredetű. Most Repsol került bele valamint Metabond GOLD fémfelület nemesítő és azt kell, hogy mondjam rendben van. A motor halk, dinamikus és az erdélyi klímát is jól viseli.
Zsoltee Elküldve November13, 2011 Elküldve November13, 2011 Bár az előző olajjal ami a kocsiban volt ( Metabond Speed 10W40 ), igazi hidegindítás még nem volt, de ezzel a Liqui Moly-val most reggel 1db hidrotőkém úgy szólt, mint annó a GSiben. Majd még próbálgatom azért, de ha ez így marad, akkor nem ez lesz a következő olaj, amit cserekor töltök, az tuti. ;)
hakapeszimaki Elküldve November13, 2011 Elküldve November13, 2011 Bár az előző olajjal ami a kocsiban volt ( Metabond Speed 10W40 ), igazi hidegindítás még nem volt, de ezzel a Liqui Moly-val most reggel 1db hidrotőkém úgy szólt, mint annó a GSiben. Majd még próbálgatom azért, de ha ez így marad, akkor nem ez lesz a következő olaj, amit cserekor töltök, az tuti. ;) A merciben amikor megvettem meta 10w-40 volt. Hidegen,melegen,doxa volt. Azt hittem nem is hidrotőkés. ;) Aztán a Q8 10W-40től meg jött a corsánál ismerős hidegen pár mp-es csörömpölés. Nem a többi rossz a meta nagyon jó, úgy néz ki.
Zsoltee Elküldve November13, 2011 Elküldve November13, 2011 A merciben amikor megvettem meta 10w-40 volt. Hidegen,melegen,doxa volt. Azt hittem nem is hidrotőkés. ;) Aztán a Q8 10W-40től meg jött a corsánál ismerős hidegen pár mp-es csörömpölés. Nem a többi rossz a meta nagyon jó, úgy néz ki. Metát akartam egyébként, mert Tápi azt mondta, eddig az volt benne és minden tökéletes volt. Csak a környéken sehol nem kapni, fel pestre meg egy olajért nem megyek, még kettőért sem, annyit nem ér az egész. Megpróbáltam a Liqui Moly-t, de hát sajnos zsákutca ez az olaj is. Következő olajcserére valahonnan szerzek Meta-t és kész ;)
pocak Elküldve November13, 2011 Elküldve November13, 2011 Metát akartam egyébként, mert Tápi azt mondta, eddig az volt benne és minden tökéletes volt. Csak a környéken sehol nem kapni, fel pestre meg egy olajért nem megyek, még kettőért sem, annyit nem ér az egész. Megpróbáltam a Liqui Moly-t, de hát sajnos zsákutca ez az olaj is. Következő olajcserére valahonnan szerzek Meta-t és kész ;) Ha nekem lenne 8 szelepes motorom (egyébként van, C20NE), én 5W-40 olajat adnék neki. Mindenki isteníti a metabond olajat, de az enyémbe a 400.000 km alatt egy csepp sem volt, és a mai napig vígan ketyeg. Szóval ezután sem teszek bele, meghagyom a csattogós hidrotőkés balekoknak.
Recommended Posts