Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Na, ha már így összeröffentek az 1.6 16V-s tulajok. Nektek hány liter megy a mociba? Mert ugye a nagykönyvben az vagyon megírva, hogy 3,5 liter. Nekem meg megmarad mindig 1 a 4-ből úgy, hogy a nívón max-ot jelez az olajszint.

Én 3.5 litert öntök bele cserekor mindig, (a könyv is ennyit ir) kimérve, és akkor van a nivópálca max jelnél. Ha jól emléxek ;)

Nem lehet hogy Nálad az elöző tulaj kicserélte a nivópálcát? Vagy nincs összenyomorgatva a karter?

Link to comment
Megosztás:

Én 3.5 litert öntök bele cserekor mindig, (a könyv is ennyit ir) kimérve, és akkor van a nivópálca max jelnél. Ha jól emléxek ;)

Nem lehet hogy Nálad az elöző tulaj kicserélte a nivópálcát? Vagy nincs összenyomorgatva a karter?

Ez jó ötlet volt és köszi hogy belinkelted a nívópálcát, mert nekem is megfordult a fejemben, hogy kicserélhette. Megmérem jól, hogy az enyém is 45/46 centi-e. A karter köszöni, jó állapotnak örvend. ;)

Link to comment
Megosztás:

A GYIK-ben a 2.1.1-es résznél motortípusoknál az X16XEL-hez 3,25 Litert ír... Én ennyit is tettem bele kb,,

Így már elfogadhatóbb ha 1 littyó megmarad,,, van ami nem tud lefolyni olajcserénél így valamennyi mindig marad amúgyis a motorban.

Nekem is ilyen a nívópálcám.

Link to comment
Megosztás:

Most 5000Km-t mentem olajcsere óta és most egy kicsivel több mint fél litert utánatöltöttem!Egy kicsi szokott maradni a kanna alján!

Miért neked?

Már belelocsoltam, ami megmaradt az 5 literböl, és megkezdtem az 1 literes bonusz dobozt ;)

7000 megtett km után.

Link to comment
Megosztás:

A GYIK-ben a 2.1.1-es résznél motortípusoknál az X16XEL-hez 3,25 Litert ír... Én ennyit is tettem bele kb,,

Így már elfogadhatóbb ha 1 littyó megmarad,,, van ami nem tud lefolyni olajcserénél így valamennyi mindig marad amúgyis a motorban.

Nekem is ilyen a nívópálcám.

Van nekem egy pdf file-om ahol szerepel az x16xel motor is, és ott x12xe- töl x16xel-ig, 3.5 litert ir, x18xe1-x20xev 4.25 litert.

Melyik lehet az igaz, nem tom, de következö cserekor lemérem pontosan mennyit locsolok bele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az igen!Akkor a tied kicsivel eszik többet mint az enyém! ;)

De akkor neked is lassan olajcsere nem?

Majd tavasszal, idén már nem lesz meg a 3 ezer km.

3-4liter egy csere alatt? Az mi? 10ekm alatt 5eft pluszköltség. Egy autó üzemeltetésénél ez semmi.

Az én 1.6sz-m masszív 1liter/1000km-t eszik teljes 150eft-os generál után. Már nem érdekel.Katalizátort nem teszi tönkre,mert az nincs. :lol:

Amúgy is lassan 1liter olaj hasonló áron lesz 1liter benzinnel. Szóval még azt az 1liter olajat 1000km alatt is nagy luxus elégetni. ;)

Link to comment
Megosztás:

3-4liter egy csere alatt? Az mi? 10ekm alatt 5eft pluszköltség. Egy autó üzemeltetésénél ez semmi.

Az én 1.6sz-m masszív 1liter/1000km-t eszik teljes 150eft-os generál után. Már nem érdekel.Katalizátort nem teszi tönkre,mert az nincs. :lol:

Amúgy is lassan 1liter olaj hasonló áron lesz 1liter benzinnel. Szóval még azt az 1liter olajat 1000km alatt is nagy luxus elégetni. ;)

Akkor az a generál nem sikerült túl jól. :lol:

Nekem a 3.5 literre, még olyan 2 litert kell rálocsolni a csereperiódus alatt.

De nem érdekel. ;) Lassan ugyis kutyaól lesz belölle.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az a generál nem sikerült túl jól. ;)

Nekem a 3.5 literre, még olyan 2 litert kell rálocsolni a csereperiódus alatt.

De nem érdekel. ;) Lassan ugyis kutyaól lesz belölle.

Múltkor jöttem vele tatás tempóban (kb. 100-al 3000nél elváltva) 250km-t az alatt semmit nem láttam,hogy mozdult volna a nívó. Lehet nem szereti,hogy 4-5ezer környékén váltom el. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Múltkor jöttem vele tatás tempóban (kb. 100-al 3000nél elváltva) 250km-t az alatt semmit nem láttam,hogy mozdult volna a nívó. Lehet nem szereti,hogy 4-5ezer környékén váltom el. ;)

Ha generál után is úgy váltogattál, nem csoda. Nekem is nemrég volt, hengerfej "felújítás", és gyűrűzés. Azelőtt ~5l olajjal mentem 12e km. Most járok 9e km-nél, úgy hogy nincs már olaj a flakonban, de a nívó maxot mutat. Ergo 9e km. és 1 liter olaj. Ehhez hozzájön az is, hogy:

- gázos üzem

- az olajleeresztő mellett szivárog (meleg motornál kb. 3 óra állás után a földön van egy söralátét nagyságú folt)

- a váltó felől szivárog. A vezérlés oldalán kicseréltük a szimeringet, ott száraz is.

Apropó nívó: megnéztem, az enyém is 46 centis! :büszke: ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok, milyen márkát javasoltok?

Előző kettő alkalommal Castrol Magnatech 10W-40 ment bele, halk lett tőle a motor és finoman jár, viszont megeszi (2,5dl/1000km) és 5 fok alatt hidrotőke csattogás van. C16NZ, 260.000km-rel.

Győr környékén beszerezhető olajat mondjatok légyszives ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok, milyen márkát javasoltok?

Előző kettő alkalommal Castrol Magnatech 10W-40 ment bele, halk lett tőle a motor és finoman jár, viszont megeszi (2,5dl/1000km) és 5 fok alatt hidrotőke csattogás van. C16NZ, 260.000km-rel.

Győr környékén beszerezhető olajat mondjatok légyszives ;)

Én Metabondot javaslok (Speed 10W40), úgy tudom, Győrben valahol beszerezhető, ottani cartársaktól érdeklődj.

Link to comment
Megosztás:

Ha generál után is úgy váltogattál, nem csoda. Nekem is nemrég volt, hengerfej "felújítás", és gyűrűzés. Azelőtt ~5l olajjal mentem 12e km. Most járok 9e km-nél, úgy hogy nincs már olaj a flakonban, de a nívó maxot mutat. Ergo 9e km. és 1 liter olaj. Ehhez hozzájön az is, hogy:

- gázos üzem

- az olajleeresztő mellett szivárog (meleg motornál kb. 3 óra állás után a földön van egy söralátét nagyságú folt)

- a váltó felől szivárog. A vezérlés oldalán kicseréltük a szimeringet, ott száraz is.

Apropó nívó: megnéztem, az enyém is 46 centis! :büszke: ;)

Bejárattam,7-800 km-ig szigorúan 2-3000 között járattam. Aztán már néha 4000-ig is és 1500km után terheltem csak 5000 körül. Szerintem ennél többet nem tehettem. Olvastam már ilyen 20-30ekm-ről szóló elvetemült bejáratásokat. Az szerintem felesleges.

De a szelepek környékén még mindig nem okés a dolog,mert hosszú alapjárat után rá lehet venni némi füstölésre. ;) Sokáig idegesít leborítom a hf-et és Si-t csinálok belőle. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap cseréltem olajat, eddig Q8 10w40 volt benne. nem volt semmi baj, olajat sem ette. most tudtam szerezni (olcson) Total Quartz 10w40-et és nagyon csattog a motor, gondolom az olaj miatt? valaki jár már igy? amúgy egyuttal teljes vezérlés csere is volt, de ennek gondolom nem lehet összefüggésben az csattogással?

Üdv: egy idegösszeomlás szélén álló büszke astra tulajdonos:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap cseréltem olajat, eddig Q8 10w40 volt benne. nem volt semmi baj, olajat sem ette. most tudtam szerezni (olcson) Total Quartz 10w40-et és nagyon csattog a motor, gondolom az olaj miatt? valaki jár már igy? amúgy egyuttal teljes vezérlés csere is volt, de ennek gondolom nem lehet összefüggésben az csattogással?

Üdv: egy idegösszeomlás szélén álló büszke astra tulajdonos:

Ha nem ment el a vezérlés, akkor elvileg nincs köze hozzá. :lol:

De nem értem, ha egy olaj beválik, minek váltani? ;)

Vagy te is úgy állsz, mint én, a pénz dominál? ;)

Link to comment
Megosztás:

T donpepe!

Az C14SE motorolaj követelménye:

ACEA A3 SAE 5W-30, 5W-40.

A Q8 márka gyártóművi előírást teljesítő motorolaja:

Q8 Excel 5W-40,

Q8 Formula Techno 5W-30,

Q8 Formula Special G Long Life 5W-30.

5W30-at semmiképp nem ajánlanám, az túl híg. Gazdaságossági oldalról sem egy ideális választás.

5W40 az ideális, de megfelelő a 10W40 is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.