Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Manapság a lőtéri kutyát nem érdekli mi lesz egy autóval 250.000km után.

Már alig várom milyen házi megoldások lesznek mondjuk az új OOOO intelligens,rezgéscsillapítós (pont olyan frekvenciával rezeg a bak,hogy kioltsák a rezgések egymást) motorfelfüggesztésére ha az felmondja a szolgálatot. ;)

3310-es nokia rezgő-motorokkal telepakoljuk, és a fordulatszámmérőhöz gyógyítva lehet majd vezérelni az anti-rezgést ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mindig tanul valamit az ember...

Miért sárgás színű a henger fala belülről? Mert mikor cseréltük a hengerfej tömítést, nekem sárgás színű volt és még látszottak a gyári "minták" az oldalán...

A krómos felületnek van olyan sárgás színe, nem?

Úgy gondolom, hogy valami barnás szín tükröződött benne vissza, amit sárgának láttál. Pl. a dugattyúról visszaverődő szín. A keménykróm "króm" színű, azaz mint a tükör.

Link to comment
Megosztás:

Valami azért van benne, de nem ennyire gömbölyű a dolog. A hengerfurat felületi edzése csupán néhány század mm vastag. Ez idővel elkopik, és közel sem O keresztmetszetben, egy kicsit ovális lesz a henger. Ezt csak felfúrással és nagyobb dugattyúval tudják orvosolni. De ilyenkor már nem fogják az új furatot edzeni, tehát garantált a következő P. Mobil. Ja nem, a Generál!!! ;)

Erősen használatfüggő az ideje, ez lehet néhány ezer km is, de ez is extrém gyilkolós gazdánál.

A henger anyaga jelen esetben gömbgrafitos öntöttvas, ( saccperkábe GGG 50-es minőség) ami nem edzhető. Csak az acél edzhető.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Tud abban valaki segíteni,hogy Budapesten hol lehet Metabond 10W40-es olajat venni?Mert szerintem hamarosan le kell cserélnem!Mert eszegeti a Metát!Mert most is az van benne!És eddig 5000Km-t mentem vele és majdnem minimumon volt a pálcám!

Üdv.:zozo

Szerintem bármelyik autó alkatrészes bolt megrendeli neked. Én is úgy vettem, hogy ahova járok alkatrészért oda bementem, kérdeztem hogy van-e, azt mondták, hogy nincs, de ha kell akkor megrendelik nekem.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Tud abban valaki segíteni,hogy Budapesten hol lehet Metabond 10W40-es olajat venni?Mert szerintem hamarosan le kell cserélnem!Mert eszegeti a Metát!Mert most is az van benne!És eddig 5000Km-t mentem vele és majdnem minimumon volt a pálcám!

Üdv.:zozo

Sztem írj egy üzit Opel16V Gábornak, ő tud esetleg kedvezményesebb áron is, egyébként ha jól tudom, Ő valahol a Lágymányosi-híd környékén szerzi be.

Link to comment
Megosztás:

X16xel mindent meg fog enni.

Szerelő sem tud rajta segíteni.

Másik fórumon volt egy bigexpert aki megfúrkálta a dugattyút az olajlehúzó felett és állítólag jó lett.(amíg szét nem reped ;) )

Maradok a metabondnál!Meg azért hidro hangot is hallok!Csak azt nem értem,hogy mért nem töltödik fel?

Hát gratulálok a furkálásához! ;)

Link to comment
Megosztás:

T zozo astra1.6 16v!

Szerelőn nem gondolkodtál még?

Azt a tömítést, szelepszár szimeringet, olajlehúzó gyűrűt kicseréltesd, amely az olajfogyasztást okozza?

Mert a gyártóművi előírástól eltérő viszkozitású motorolajjal, csak a tünetet kezeled, az okot nem szünteted meg.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen segítséget!Irtam neki!

Vagy esetleg tudtok valami olyan olajat amit nem eszik meg annyira a verda?

Mert ebből a metabondból is eszeget!

Mennyit eszik meg 10000 alatt?

Nekem 7000.km ment le csere óta, és 1.6 litert töltöttem rá eddig. ;)

Ezek ilyen motorok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mennyit eszik meg 10000 alatt?

Nekem 7000.km ment le csere óta, és 1.6 litert töltöttem rá eddig. ;)

Ezek ilyen motorok. ;)

Ezek ilyen motorok?

Akkor én összeteszem a kezeim, összekókányolt autót vettem meg, elég sokat költöttem rá(fékrendszer, első futómű, egykét elektromos drágaság)

DEEE viszont mivel opel márkakereskedésben dolgozott szerelőként gondolom lopta a gyári 10w40-es olajat és ezzel jót tett a motornak. Buherált órával vettem 145ezer km-et írt akkor kitudja mennyi volt a tényleges. Olajcserét megcsináltam egyből és maxon hagytam az olaj szintet gondolván csipegetni fogja ,most kb 10ezer megtett km után ugyanott van a szint. Legalább erre nem kell költenem...

Link to comment
Megosztás:

Ezek ilyen motorok?

Akkor én összeteszem a kezeim, összekókányolt autót vettem meg, elég sokat költöttem rá(fékrendszer, első futómű, egykét elektromos drágaság)

DEEE viszont mivel opel márkakereskedésben dolgozott szerelőként gondolom lopta a gyári 10w40-es olajat és ezzel jót tett a motornak. Buherált órával vettem 145ezer km-et írt akkor kitudja mennyi volt a tényleges. Olajcserét megcsináltam egyből és maxon hagytam az olaj szintet gondolván csipegetni fogja ,most kb 10ezer megtett km után ugyanott van a szint. Legalább erre nem kell költenem...

Városban használod?

Link to comment
Megosztás:

Ezek ilyen motorok?

Akkor én összeteszem a kezeim, összekókányolt autót vettem meg, elég sokat költöttem rá(fékrendszer, első futómű, egykét elektromos drágaság)

DEEE viszont mivel opel márkakereskedésben dolgozott szerelőként gondolom lopta a gyári 10w40-es olajat és ezzel jót tett a motornak. Buherált órával vettem 145ezer km-et írt akkor kitudja mennyi volt a tényleges. Olajcserét megcsináltam egyből és maxon hagytam az olaj szintet gondolván csipegetni fogja ,most kb 10ezer megtett km után ugyanott van a szint. Legalább erre nem kell költenem...

Ha x16xel-röl beszélsz, akkor télleg összeteheted a kezed ;) Ha összekókányolt az autód, akkor lehet hogy a motorjához is nyulhattak valamikor...

Irtak itt már fiatallabb autókról,(x16xel) amik még az én autómnál is több olajat ettek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.