zotya975 Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Ezzel csak az a baj, hogy most jön a tél! Egy keményebb fagyban gallyra mehet az önindítód, meg a motor sem kap eleinte kellő kenést, és végső soron mehetsz motort csapágyaztatni. Igazából az ilyen "öreg motor 15W40" szerelőkkel nem is tudom mit kellene csinálni, főleg ha még az olajfogysztás sem indokolja, mert ugye az is csak tüneti kezelés. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Igazából az ilyen "öreg motor 15W40" szerelőkkel nem is tudom mit kellene csinálni, főleg ha még az olajfogysztás sem indokolja, mert ugye az is csak tüneti kezelés. ;) Nevetséges . "öreg a motor ez kell már bele " az iljen szerelőnek vissza kéne adni a bizonyítványt , szerintem kellene bele tenni jófajta ikarusz buszokba való diesel olajat az tutibb lenne .Ebbe 10W40 -kell és kész ha öreg ha fiatal . ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Igazából az ilyen "öreg motor 15W40" szerelőkkel nem is tudom mit kellene csinálni, főleg ha még az olajfogysztás sem indokolja, mert ugye az is csak tüneti kezelés. ;) 15 W-s olajat nincs olyan dolog, ami indokolhatna. Talán a pénz, de ez sem igazán, mert a 10W-s olaj alig drágább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ph0enx Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 15 W-s olajat nincs olyan dolog, ami indokolhatna. Talán a pénz, de ez sem igazán, mert a 10W-s olaj alig drágább. Uraim, köszönöm a kielégítő válaszokat, mindent figyelembe véve, azt hiszem megyek olajat cseréltetni télire. Nem másért, csak szeretem az autómat, és ha én jó vagyok hozzá, akkor ő is hozzám. Nemde? U.I.: Milyen olajat ajánlotok, és esetleg valami adalékanyagot szükséges használni ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Uraim, köszönöm a kielégítő válaszokat, mindent figyelembe véve, azt hiszem megyek olajat cseréltetni télire. Nem másért, csak szeretem az autómat, és ha én jó vagyok hozzá, akkor ő is hozzám. Nemde? U.I.: Milyen olajat ajánlotok, és esetleg valami adalékanyagot szükséges használni ? Bármilyen 10W40, ami nevesebb gyártó olaja: Castrol, Mobil, Total, Elf, Valvoline, és még sorolhatnám. Amihez olcsón hozzájutsz. Adalék nem kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Uraim, köszönöm a kielégítő válaszokat, mindent figyelembe véve, azt hiszem megyek olajat cseréltetni télire. Nem másért, csak szeretem az autómat, és ha én jó vagyok hozzá, akkor ő is hozzám. Nemde? U.I.: Milyen olajat ajánlotok, és esetleg valami adalékanyagot szükséges használni ? Bármilyen 10W40, ami nevesebb gyártó olaja: Castrol, Mobil, Total, Elf, Valvoline, és még sorolhatnám. Amihez olcsón hozzájutsz. Adalék nem kell. Mondjuk én a Castrolt nem ajánlom (hamisítják, többen tapasztaltuk már), a többi jó lehet, esetleg még a Metabondot tudom ajánlani, ha lakhelyed közelében beszerezhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Mondjuk én a Castrolt nem ajánlom (hamisítják, többen tapasztaltuk már), a többi jó lehet, esetleg még a Metabondot tudom ajánlani, ha lakhelyed közelében beszerezhető. Én nyomattam most két autóba is slick50-et. 3000Ft egy doboz. Próbaképpen,mit tud csinálni a hosszúalapjárat utáni füstöléssel az 1.6ban. Mentem vele 1200km és megszüntette a füstölést. Tömít,mert teflon. ;) Régebben fater is rakott cápa bömbibe meg nagypolákba slicket jó tapasztalatai voltak vele neki is. Szerintem a meta is teflon származék lehet. "Polikerámia" olyasmi lehet. Amikor bejött a meta akkor még egy árban voltak,érdekes. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pocak Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Uraim, köszönöm a kielégítő válaszokat, mindent figyelembe véve, azt hiszem megyek olajat cseréltetni télire. Nem másért, csak szeretem az autómat, és ha én jó vagyok hozzá, akkor ő is hozzám. Nemde? U.I.: Milyen olajat ajánlotok, és esetleg valami adalékanyagot szükséges használni ? Motorolajat tegyé bele! ;) Adalékanyagnak meg igyá sört! Sok sört!! ;) Én saját példát hozok fel, nem kell követni. Meg úgyis vannak öreg autó-vastag olaj mekkmesterek. A motorom egy C20NE blokk, és túl van a 400.000 km-en. Évek óta 5W-40 olajat kap, kivéve, amikor 5W-30 ment a vérfrissítésre. Na azt ette, nem az 5W-40-et! Ez nagyon bejött, több márkát is kipróbáltam, inkább azokat emelném ki, amiket NEM raktam bele: GM, Castrol, Metabond. Hidd el, ezek nélkül is boldogul a motorod. Adaléknak pedig megint csak a sört tudom ajánlani, a gyomrodba. A motorba semmit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október24, 2011 Megoszt Elküldve Október24, 2011 Sokáig castroloztam, de aztán annyira kula lett, hogy az isszonyat... Első próbám váltani, a Repsol volt. Naggyon jó féle lé, nekem nagyon bejött, árban is ugyan ott van, ahol a többi, tényleg bejött. Aztán a következő cserémre nem készültem rá és pont nem volt amikor kellett volna, így Mobil S2000-et kapott. Ez is jóféle, lassan már ezt is cserélem, de még teljesen jónak tűnik. Árban ez még egy kicsit olcsóbban is volt, mint a valvo-elf-total vonal. Szerintem ezt kapja legközelebb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Október25, 2011 Megoszt Elküldve Október25, 2011 Sokáig castroloztam, de aztán annyira kula lett, hogy az isszonyat... Első próbám váltani, a Repsol volt. Naggyon jó féle lé, nekem nagyon bejött, árban is ugyan ott van, ahol a többi, tényleg bejött. Aztán a következő cserémre nem készültem rá és pont nem volt amikor kellett volna, így Mobil S2000-et kapott. Ez is jóféle, lassan már ezt is cserélem, de még teljesen jónak tűnik. Árban ez még egy kicsit olcsóbban is volt, mint a valvo-elf-total vonal. Szerintem ezt kapja legközelebb is. Nálam is bejött a Mobil S2000, elötte kétszer Castrol volt, és minden inditásnál hidrotöke kopogás volt, mióta Mobil van, kopogás nincs ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október25, 2011 Megoszt Elküldve Október25, 2011 Nálam is bejött a Mobil S2000, elötte kétszer Castrol volt, és minden inditásnál hidrotöke kopogás volt, mióta Mobil van, kopogás nincs ;) Nah, akkor képzeld el, csóri dízelből milyen hangok jöttek ki, hidegindításnál, azzal a löttyel :lol: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október25, 2011 Megoszt Elküldve Október25, 2011 Motorolajat tegyé bele! ;) Adalékanyagnak meg igyá sört! Sok sört!! ;) Én saját példát hozok fel, nem kell követni. Meg úgyis vannak öreg autó-vastag olaj mekkmesterek. A motorom egy C20NE blokk, és túl van a 400.000 km-en. Évek óta 5W-40 olajat kap, kivéve, amikor 5W-30 ment a vérfrissítésre. Na azt ette, nem az 5W-40-et! Ez nagyon bejött, több márkát is kipróbáltam, inkább azokat emelném ki, amiket NEM raktam bele: GM, Castrol, Metabond. Hidd el, ezek nélkül is boldogul a motorod. Adaléknak pedig megint csak a sört tudom ajánlani, a gyomrodba. A motorba semmit! A PSA legújabb dízelmotorjainál valami "polikerámiás" cuccal vonta be a hengerfalat meg a csapágyakat gyárilag. Súrlódás csökkentés és tüzelőnyag-megtakarítás céljából. Prolong,meta,slick pont ilyen vagy nagyon hasonló bevonatot épít. Nélküle is elvan a motor meg nem folyékony szerelő,de a használatának csak előnyei vannak. Tapasztalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ph0enx Elküldve Október25, 2011 Megoszt Elküldve Október25, 2011 A PSA legújabb dízelmotorjainál valami "polikerámiás" cuccal vonta be a hengerfalat meg a csapágyakat gyárilag. Súrlódás csökkentés és tüzelőnyag-megtakarítás céljából. Prolong,meta,slick pont ilyen vagy nagyon hasonló bevonatot épít. Nélküle is elvan a motor meg nem folyékony szerelő,de a használatának csak előnyei vannak. Tapasztalat. Tisztelt Uraim! Le vagyok nyűgözve! Az ember feldob 1 aprócska témát és mindenki ugrik segítséget nyújtani. Hát nem találok szavakat. csak annyit tudok mondani de azt tiszta szívből: KÖSZÖNÖM!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pocak Elküldve Október25, 2011 Megoszt Elküldve Október25, 2011 A PSA legújabb dízelmotorjainál valami "polikerámiás" cuccal vonta be a hengerfalat meg a csapágyakat gyárilag. Súrlódás csökkentés és tüzelőnyag-megtakarítás céljából. Prolong,meta,slick pont ilyen vagy nagyon hasonló bevonatot épít. Nélküle is elvan a motor meg nem folyékony szerelő,de a használatának csak előnyei vannak. Tapasztalat. És pont a polikerámia fogja megakadályozni, hogy normális gépműhelyi túlméretes megmunkálás ne jöhessen szóba. Úgy kikeményedik a cucc, hogy kis túlzással a gyémánt is kicsorbul. De kopni azért fog a drága jó olajkályha is... de csak egyszer, aztán kuka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 És pont a polikerámia fogja megakadályozni, hogy normális gépműhelyi túlméretes megmunkálás ne jöhessen szóba. Úgy kikeményedik a cucc, hogy kis túlzással a gyémánt is kicsorbul. De kopni azért fog a drága jó olajkályha is... de csak egyszer, aztán kuka. Ez már az F Astra korában is majdhogynem így van. Ha lefúrod a krómozott hengerfalat, akkor pár tízezer km és dobhatod a kukába a blokkot... Legalábbis én így tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Ez már az F Astra korában is majdhogynem így van. Ha lefúrod a krómozott hengerfalat, akkor pár tízezer km és dobhatod a kukába a blokkot... Legalábbis én így tudom. Ezt a butaságot hol hallottad? Opel és a krómozott henger! Mondhatni egymást kizáró tényezők. Mondom én, akinek már volt dolga keménykrómos hengerekkel már 1976-ban is. Magam krómoztattam. Igaz, az motorkerékpár volt. Különben ha igaz lenne amit írsz, akkor miért gyártanának túlméretes dugattyút? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Ezt a butaságot hol hallottad? Opel és a krómozott henger! Mondhatni egymást kizáró tényezők. Mondom én, akinek már volt dolga keménykrómos hengerekkel már 1976-ban is. Magam krómoztattam. Igaz, az motorkerékpár volt. Különben ha igaz lenne amit írsz, akkor miért gyártanának túlméretes dugattyút? ;) Mindig tanul valamit az ember... Miért sárgás színű a henger fala belülről? Mert mikor cseréltük a hengerfej tömítést, nekem sárgás színű volt és még látszottak a gyári "minták" az oldalán... A krómos felületnek van olyan sárgás színe, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Mindig tanul valamit az ember... Miért sárgás színű a henger fala belülről? Mert mikor cseréltük a hengerfej tömítést, nekem sárgás színű volt és még látszottak a gyári "minták" az oldalán... A krómos felületnek van olyan sárgás színe, nem? Miért sárgás? Nekem csak az volt az, amelyikbe a víz belefolyt. Az meg gondolom a felületi rozsda kivirágzás volt. http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30794&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30833&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30866&sort= Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Ezt a butaságot hol hallottad? Opel és a krómozott henger! Mondhatni egymást kizáró tényezők. Mondom én, akinek már volt dolga keménykrómos hengerekkel már 1976-ban is. Magam krómoztattam. Igaz, az motorkerékpár volt. Különben ha igaz lenne amit írsz, akkor miért gyártanának túlméretes dugattyút? :lol: 76-ban, emlékszem pont akkor tanultam járni..... ;) Meg kavargattam a pisikását. Milyen motor volt? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Miért sárgás? Nekem csak az volt az, amelyikbe a víz belefolyt. Az meg gondolom a felületi rozsda kivirágzás volt. http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30794&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30833&sort= http://xfree.hu/kep_show.tvn?aid=211904&am...30866&sort= Nekem is az a henger ázott be, de mindegyiknek volt egy egységes és egyenletes halvány sárgás színeződése... ;) Nem ilyen rozsdafoltos... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pocak Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Mindig tanul valamit az ember... Miért sárgás színű a henger fala belülről? Mert mikor cseréltük a hengerfej tömítést, nekem sárgás színű volt és még látszottak a gyári "minták" az oldalán... A krómos felületnek van olyan sárgás színe, nem? A gyári "minták" felületi érdesség nyomai, csúnya szóval a hónolás jelei. A krómozás mint bevonat szép fényes, és kemény felületet ad (fegyvercsövek), de egy kis bibi azért akad vele. Volt szerencsém közelebbről megismerni egy kecskeméti fékrendszer gyártó cég egy selejt szállítmányát. A munkahenger szárát tükrösre finiselték (csiszolási eljárás, polír) és rövid időn belül aljasul kopni kezdett!!! Az, ami elvileg olajban ázik! Ugyanis nem maradt felületi érdesség, ahol megülhetett volna az olaj, és a tök sima felületen nem tapadt meg a kenést adó filmréteg. A megoldás a durvább felületi érdességben volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pocak Elküldve Október26, 2011 Megoszt Elküldve Október26, 2011 Ezt a butaságot hol hallottad? Opel és a krómozott henger! Mondhatni egymást kizáró tényezők. Mondom én, akinek már volt dolga keménykrómos hengerekkel már 1976-ban is. Magam krómoztattam. Igaz, az motorkerékpár volt. Különben ha igaz lenne amit írsz, akkor miért gyártanának túlméretes dugattyút? ;) Valami azért van benne, de nem ennyire gömbölyű a dolog. A hengerfurat felületi edzése csupán néhány század mm vastag. Ez idővel elkopik, és közel sem O keresztmetszetben, egy kicsit ovális lesz a henger. Ezt csak felfúrással és nagyobb dugattyúval tudják orvosolni. De ilyenkor már nem fogják az új furatot edzeni, tehát garantált a következő P. Mobil. Ja nem, a Generál!!! ;) Erősen használatfüggő az ideje, ez lehet néhány ezer km is, de ez is extrém gyilkolós gazdánál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2011 Megoszt Elküldve Október27, 2011 A gyári "minták" felületi érdesség nyomai, csúnya szóval a hónolás jelei. A krómozás mint bevonat szép fényes, és kemény felületet ad (fegyvercsövek), de egy kis bibi azért akad vele. Volt szerencsém közelebbről megismerni egy kecskeméti fékrendszer gyártó cég egy selejt szállítmányát. A munkahenger szárát tükrösre finiselték (csiszolási eljárás, polír) és rövid időn belül aljasul kopni kezdett!!! Az, ami elvileg olajban ázik! Ugyanis nem maradt felületi érdesség, ahol megülhetett volna az olaj, és a tök sima felületen nem tapadt meg a kenést adó filmréteg. A megoldás a durvább felületi érdességben volt... Nem azért vannak a gyári karcok(hónolás?) hogy megtartsák az olajfilmet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október27, 2011 Megoszt Elküldve Október27, 2011 Nem azért vannak a gyári karcok(hónolás?) hogy megtartsák az olajfilmet? Nem. A hónolás, konkrétan nem azért van hogy összekarcolják a hengerfalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október27, 2011 Megoszt Elküldve Október27, 2011 És pont a polikerámia fogja megakadályozni, hogy normális gépműhelyi túlméretes megmunkálás ne jöhessen szóba. Úgy kikeményedik a cucc, hogy kis túlzással a gyémánt is kicsorbul. De kopni azért fog a drága jó olajkályha is... de csak egyszer, aztán kuka. Manapság a lőtéri kutyát nem érdekli mi lesz egy autóval 250.000km után. Már alig várom milyen házi megoldások lesznek mondjuk az új OOOO intelligens,rezgéscsillapítós (pont olyan frekvenciával rezeg a bak,hogy kioltsák a rezgések egymást) motorfelfüggesztésére ha az felmondja a szolgálatot. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts