Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Üdv!

A körülmények hasonlóak, a nyomaték pedig 2600-as fordulatnál max. Ha valamiért érdemes nagy és nehéz karosszériához nagy és erős motort választani, akkor ezért. A következő autóm villanyos lesz, az addig várható 15 évet a bálnával húzom ki. :lol: Ez a motor még akkor is menni fog! Azt sem bánom, ha addigra zabálja az olajat, én sem szeretek szomjazni.

Annál csak az jobb, ha kicsi és könnyű karosszériához választasz nagy és erős motort! :lol:

Link to comment
Megosztás:

120 felett a mostani váltóval ugrásszerűen megnő a fogyasztás. Benyeli a 6-6,5 litert. Míg 90-100-as tempónál 4-5-5 körül kér.

Vectrában a 2.0 dti motorknál a váltó kiosztása kicsit hosszabbb, az 100 km/h-nál 2200-at forog. 3000-es fordulaton megy 130-at.

Viszont az a motor 2000-nél leadja a maximális nyomatékát. Az 1.7es kamrás motorok pedig 2400-2500 körül.

Benzinesnél a 4000 még teljesen optimális a motornak, igazából ott érzi jól magát.

Légellenállásnak több köze van a nagyobb fogyasztáshoz szvsz.

Nekem meg eszi a 10w-60at is úgy néz ki.

Szerelőmnek van donor blokkja 18e lesz a munkadíja a gyűrűzésnek vagy dugócserének. Kedden viszem. Ha kiszedjük a dugókat látni fogjuk mi a helyzet. Szerintem 40körül megáll a történet. HF volt már leszedve,felújítva a hengerfalnak semmi válla,kopása nem volt.

Link to comment
Megosztás:

HF volt már leszedve,felújítva a hengerfalnak semmi válla,kopása nem volt.

Akkor ha volt szelepfészek marás, szelepköszörülés, szelepszár-szimering csere, stb... akkor tényleg már csak egy gyűrűzés segíthet.

Mi ezt megcsináltuk egyben, vissza is szorítottuk az olajfogyást a 12e km-re +1 flakont kb. 10e km-re 1 flakonra (ergo megy a motorba a 3,5 liter, és idővel rá az a fél lityó). Szerintem a sok olaj a szimeringnél ment az égéstérbe, mert nem 1 olyan szelep volt, amiről magától lepotyogott a szimering. No meg a főtengelyszimering csere is okozhat egy kis olajtöbbletet. :lol: Az a fél litert, amit rá kell dobni, azt betudom a gáz-üzemnek.

Link to comment
Megosztás:

Benzinesnél is megemelkedik a fogyasztás, nem csak dízelnél, amúgy meg logikus is: nagyobb erő -> több üzemanyag, fordítottja sosem lesz. :lol:

Ez megint nem teljesen igaz, mert amikor esni kezd a teljesítménygörbe akkor ott már előfordul olyan esett, hogy nagyobb fordulat, de kisebb erő, még több üzemanyag.

Egyébként már leírtam párszor itt is, hogy a fogyasztás két dologtól függ, és semmi mástól nem: 1. fordulatszám 2. gázpedálállás (szakkifejezéssel: terhelés)

Link to comment
Megosztás:

Ez megint nem teljesen igaz, mert amikor esni kezd a teljesítménygörbe akkor ott már előfordul olyan esett, hogy nagyobb fordulat, de kisebb erő, még több üzemanyag.

Egyébként már leírtam párszor itt is, hogy a fogyasztás két dologtól függ, és semmi mástól nem: 1. fordulatszám 2. gázpedálállás (szakkifejezéssel: terhelés)

Ez igaz, én már eddig nem mentem el. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs... Ha egy adott motort tekintünk, konstans üzemi körülmények között (tehát eltekintünk pl. a bemelegítés ciklustól) közvetlenül csak a fordulatszám és a gázpedálállás (terhelés) határozza meg a fogyasztást.

Mi más játszana még bele?

Pl a szembeszél is nagyobb 160-nál, nem? :lol:

Az autó terhelése

Tekintsük ugyanolyannak a terhelést. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs... Ha egy adott motort tekintünk, konstans üzemi körülmények között (tehát eltekintünk pl. a bemelegítés ciklustól) közvetlenül csak a fordulatszám és a gázpedálállás (terhelés) határozza meg a fogyasztást.

Mi más játszana még bele?

Jaaa,hogy konstans körülmények...így más a leányzó fekvése. :lol:

Bár azért számít a beszívott levegő hőmérséklete, páratartalma, az üzemanyag minősége, pár apró tényező... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jaaa,hogy konstans körülmények...így más a leányzó fekvése. :lol:

Bár azért számít a beszívott levegő hőmérséklete, páratartalma, az üzemanyag minősége, pár apró tényező... :lol:

Ezért mondom, hogy konstans...azonos hőmérséklet, páratartalom, és üzemmeleg motor mellett. :D

Bár a páratartalom nem a fogyasztást változtatja, hanem a teljesítményre hat ki, ezáltal a páratartalom hatásait is a gázpedállal kompenzálod.

Link to comment
Megosztás:

Ezért mondom, hogy konstans...azonos hőmérséklet, páratartalom, és üzemmeleg motor mellett. :lol:

Bár a páratartalom nem a fogyasztást változtatja, hanem a teljesítményre hat ki, ezáltal a páratartalom hatásait is a gázpedállal kompenzálod.

Egyszer eljöhetnél velem egy beüzemelésre...mikor végzel a sulival? Jöhetnél hozzánk mérnöknek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez megint nem teljesen igaz, mert amikor esni kezd a teljesítménygörbe akkor ott már előfordul olyan esett, hogy nagyobb fordulat, de kisebb erő, még több üzemanyag.

Egyébként már leírtam párszor itt is, hogy a fogyasztás két dologtól függ, és semmi mástól nem: 1. fordulatszám 2. gázpedálállás (szakkifejezéssel: terhelés)

Ennyi erővel, ha így leegyszerűsítünk mindent, akkor csak a gázpedáll állástól (befecskendezett üzemanyag) függ a fogyasztás. A fordulatszám már a befecskendezett üzemanyag és a terhelés viszonyától együtt függ.

Link to comment
Megosztás:

Ennyi erővel, ha így leegyszerűsítünk mindent, akkor csak a gázpedáll állástól (befecskendezett üzemanyag) függ a fogyasztás. A fordulatszám már a befecskendezett üzemanyag és a terhelés viszonyától együtt függ.

Nincs igazad, mivel a fordulatszám nem a gázpedálállás függvénye. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.