Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Én majd látni is szeretném. :lol:

Ahhoz venned kell! :lol:

Úgy tűnik nem kell kipróbálni ezt a löttyöt.

Már kb. 500km-t jöttem 10w-60 olajjal és semmit nem mozdult a nívópálcán az olaj. :D

Ennyi km alatt 10w-40 valvoline-ból megevett kb.1 litert, 20w-50 agip-ből meg kb. 0.5 litert. :D

Elküldve
Úgy tűnik nem kell kipróbálni ezt a löttyöt.

Már kb. 500km-t jöttem 10w-60 olajjal és semmit nem mozdult a nívópálcán az olaj. :lol:

Ennyi km alatt 10w-40 valvoline-ból megevett kb.1 litert, 20w-50 agip-ből meg kb. 0.5 litert. :D

Vagy csak kipótolta vízzel. :lol:

Elküldve
Nem,nem. :D :lol:

HF fel lett újítva. Reinz tömítésekkel,szimeringekkel. ;)

A 10w-60at le tudja húzni a gyűrű úgy néz ki.

Elég baj, hogy a 10W40-et nem. :lol:

Nekem a komplett motor lett felújítva. Azóta nem eszi az olajat. 5000km után van egy hangyányival lejjebb a szint a felső nívótól. :D

Elküldve
Nem,nem. :D :lol:

HF fel lett újítva. Reinz tömítésekkel,szimeringekkel. :D

A 10w-60at le tudja húzni a gyűrű úgy néz ki.

Az nem struccpolitika hogy addíg próbálgatod az olajokat amíg az egyiket már nem eszi, és akkor megnyugszol, hogy jó a motor? :lol:

Elküldve
Az nem struccpolitika hogy addíg próbálgatod az olajokat amíg az egyiket már nem eszi, és akkor megnyugszol, hogy jó a motor? :lol:

Üdv!

Pontosan látod a problémát, engem a 45-ös cipő nem szokott szorítani. Ja, mert 42-es a lábam!

A 10W-60 olajakat pályára való gépekbe tenném, a tuningolt autó pedig még nem az a kategória, ami igényli. Pl. a Brabus a saját feltuningolt Merci motorjaiba 0w-40 Aral olajat pakol. Tudom, ők hülyék, mert ez azé mégiscsak egy Opel....

Végszükségben tompíthatod 5W-50-re....

Elküldve
Az nem struccpolitika hogy addíg próbálgatod az olajokat amíg az egyiket már nem eszi, és akkor megnyugszol, hogy jó a motor? :lol:

Igazad van!

Hétfőn szaladok, szétborítom,felgeneráloztatom az amúgy csendes,keveset fogyasztó motoromat 150 ropiért, aztán elégedetten hátradőlök,hogy igen, a 10w-40 is megáll benne. :lol: :D

Elküldve
Igazad van!

Hétfőn szaladok, szétborítom,felgeneráloztatom az amúgy csendes,keveset fogyasztó motoromat 150 ropiért, aztán elégedetten hátradőlök,hogy igen, a 10w-40 is megáll benne. :lol: :lol:

Ahogy gondolod, de én nem térek el a gyári előírástól csak azért mert csipegeti. Végülis a motor ugyanolyan kopott marad...

Elküldve
Üdv!

Pontosan látod a problémát, engem a 45-ös cipő nem szokott szorítani. Ja, mert 42-es a lábam!

A 10W-60 olajakat pályára való gépekbe tenném, a tuningolt autó pedig még nem az a kategória, ami igényli. Pl. a Brabus a saját feltuningolt Merci motorjaiba 0w-40 Aral olajat pakol. Tudom, ők hülyék, mert ez azé mégiscsak egy Opel....

Végszükségben tompíthatod 5W-50-re....

Júúj te nagyon fordítva ülsz a lovon.

Elküldve
Igazad van!

Hétfőn szaladok, szétborítom,felgeneráloztatom az amúgy csendes,keveset fogyasztó motoromat 150 ropiért, aztán elégedetten hátradőlök,hogy igen, a 10w-40 is megáll benne. :lol: :lol:

A 10W60-as akkor sem való bele. Hosszabb távon nagyobb kárt csinál, mint hasznot.

Ha most generáloztatnád, akkor lehet, hogy csak a lehúzógyűrűket kellene cseréltetned.

A 10W60-as olaj jóval sűrűbb az utcai autó üzemi hőmérsékletén, ezért a kenőképessége is rosszabb. Nehezebben jut el a csapágyakhoz, a vezérműtengelyhez.

Így meg majd a csapágyakat is dobhatod a kukába, és 3x annyiba fog kerülni a motorgenerál.

Elküldve
A 10W60-as akkor sem való bele. Hosszabb távon nagyobb kárt csinál, mint hasznot.

Ha most generáloztatnád, akkor lehet, hogy csak a lehúzógyűrűket kellene cseréltetned.

A 10W60-as olaj jóval sűrűbb az utcai autó üzemi hőmérsékletén, ezért a kenőképessége is rosszabb. Nehezebben jut el a csapágyakhoz, a vezérműtengelyhez.

Így meg majd a csapágyakat is dobhatod a kukába, és 3x annyiba fog kerülni a motorgenerál.

Szeretnék azokkal találkozni,akiknek gallyra vágta a csapágyait a 10w60. :lol:

Megbontott motort régi csapágyakkal amúgy sem raknék össze.

x16sz motorról beszélünk,amiben akkora olajcsatornák vannak,hogy a kisujjam elfér bennük kb. Hangján hallom,hogy hamar eljut ez mindenhová. Nagyon jó olaj én azt mondom.

Elküldve
Szeretnék azokkal találkozni,akiknek gallyra vágta a csapágyait a 10w60. :lol:

Megbontott motort régi csapágyakkal amúgy sem raknék össze.

x16sz motorról beszélünk,amiben akkora olajcsatornák vannak,hogy a kisujjam elfér bennük kb. Hangján hallom,hogy hamar eljut ez mindenhová. Nagyon jó olaj én azt mondom.

Csá!

Nem biztos, hogy maga az olaj vágja tönkre a csapágyat, de lassabban fogja elérni az üzemi hőmérsékletet, tehát a legjobb kenést. Ha előtte meghajtod, tolod neki, akkor hiába "verseny olaj", nem fog elegendő kenést adni. Kicsi probléma a fejekben, de azért leírom, hogy a normál üzemi hőfok a motornál kb. 100 C fok. A verseny vagy pályagépeknél ez lehet 150 C fok is. Itt a normál olaj annyira elvékonyodik, hogy nem fog kenni, tehát game over. A mostani olaj bírná a strapát, de csak 110-130 C fok között, rövid távon elviseli a 150-et!!! Ha te ezt közúton is garantálod neki, akkor én metróval fogok közlekedni, mert egy igazi állat lehetsz! :lol: :D :D

Viccet félretéve, majd télen dícsérd az olajat, egy -30 C fokos reggelen.... sejted miért?

Elküldve
Szeretnék azokkal találkozni,akiknek gallyra vágta a csapágyait a 10w60. :lol:

Megbontott motort régi csapágyakkal amúgy sem raknék össze.

x16sz motorról beszélünk,amiben akkora olajcsatornák vannak,hogy a kisujjam elfér bennük kb. Hangján hallom,hogy hamar eljut ez mindenhová. Nagyon jó olaj én azt mondom.

Lehet hogy olyanok az olajcsatornák , de pölö a hidrotőkén nincs nagyobb lyuk mint másnak. Ez is egy sarkalatos pontja a rendszernek.

Elküldve
Csá!

Nem biztos, hogy maga az olaj vágja tönkre a csapágyat, de lassabban fogja elérni az üzemi hőmérsékletet, tehát a legjobb kenést. Ha előtte meghajtod, tolod neki, akkor hiába "verseny olaj", nem fog elegendő kenést adni. Kicsi probléma a fejekben, de azért leírom, hogy a normál üzemi hőfok a motornál kb. 100 C fok. A verseny vagy pályagépeknél ez lehet 150 C fok is. Itt a normál olaj annyira elvékonyodik, hogy nem fog kenni, tehát game over. A mostani olaj bírná a strapát, de csak 110-130 C fok között, rövid távon elviseli a 150-et!!! Ha te ezt közúton is garantálod neki, akkor én metróval fogok közlekedni, mert egy igazi állat lehetsz! :lol: :lol: :D

Viccet félretéve, majd télen dícsérd az olajat, egy -30 C fokos reggelen.... sejted miért?

10w azt jelenti hogy -20 fokon is biztos kenést biztosít.

20w-50 olajból kért 1litert 1000km-en. Ebből 400km alatt semmit. Én nem feleségül akarom venni ezt az autót, max. 20ekm múlva elválnak útjaink. Meg amúgy is vasáron veszek egy ilyen kipróbálható motort.

Tehát ha igaz is,hogy nem kap elég kenést (ha gyári könyv szerint jó bele az ásványi 20w-50 is,akkor nem hiszem,hogy a szintetikus 10w-60 akkora problémát okozna neki ami teljesíti az előírt A3/B3 szabványt egyébként) az sem nagyon érdekel. :D

Elküldve
10w azt jelenti hogy -20 fokon is biztos kenést biztosít.

20w-50 olajból kért 1litert 1000km-en. Ebből 400km alatt semmit. Én nem feleségül akarom venni ezt az autót, max. 20ekm múlva elválnak útjaink. Meg amúgy is vasáron veszek egy ilyen kipróbálható motort.

Tehát ha igaz is,hogy nem kap elég kenést (ha gyári könyv szerint jó bele az ásványi 20w-50 is,akkor nem hiszem,hogy a szintetikus 10w-60 akkora problémát okozna neki ami teljesíti az előírt A3/B3 szabványt egyébként) az sem nagyon érdekel. :lol:

Csá!

A kiemelt mondatod focinyelven szólva: kapufa!!!

A 10W azt jelenti, hogy -20 C fokon MÉG ÉPPEN NEM DERMED SZARRÁ AZ OLAJ! Tehát valahol a méz és a lekvár környékén lehet a folyóssága, ha erősen túlozni akarok. Igazi akkulemerítő vállalkozás reggel beindítani. Hidegindításnál az olajszivattyú bypass (megkerülő) szelepe egy bizonyos nyomás felett nem a rendszerbe, hanem visszatérő ágon a teknőbe keringeti vissza a hideg olajat. Mindig a kisebb ellenállás felé próbál haladni az olajad, mert ismeri a fizikát. És itt egy kérdés: mi a jobb kenés, nagyobb nyomás (ellenállás leküzdése), vagy nagyobb áramlás (nagyobb olajmennyiség)?

Ha pedig úgyis leharcolod a verdát, akkor tényleg mindegy! Én sem foglalkoztam azzal, hogy utánnam ki hogyan kettyintette az exeimet. :lol:

Elküldve
Csá!

A kiemelt mondatod focinyelven szólva: kapufa!!!

A 10W azt jelenti, hogy -20 C fokon MÉG ÉPPEN NEM DERMED SZARRÁ AZ OLAJ! Tehát valahol a méz és a lekvár környékén lehet a folyóssága, ha erősen túlozni akarok. Igazi akkulemerítő vállalkozás reggel beindítani. Hidegindításnál az olajszivattyú bypass (megkerülő) szelepe egy bizonyos nyomás felett nem a rendszerbe, hanem visszatérő ágon a teknőbe keringeti vissza a hideg olajat. Mindig a kisebb ellenállás felé próbál haladni az olajad, mert ismeri a fizikát. És itt egy kérdés: mi a jobb kenés, nagyobb nyomás (ellenállás leküzdése), vagy nagyobb áramlás (nagyobb olajmennyiség)?

Ha pedig úgyis leharcolod a verdát, akkor tényleg mindegy! Én sem foglalkoztam azzal, hogy utánnam ki hogyan kettyintette az exeimet. :lol:

Akkor mindenkinek szétkopik a motorja aki 10w-t használ?

Egyszer az 1.2be kaptam 5w-40 vagy 30 olajat, na az télen nagyon tuti volt,de amikor 20fok fölé ment a külső hőmérséklet simán félig ette a nívót pár száz km alatt.

De 10w-40ből konstans mennyiségű oldat,szuszpenzió volt,van a karterban.

A nyomás és az áramlás között fordított arányosság van ezt Bernoulli bácsi is megmondta már. Tehát az utóbbi biztosít jobb kenést. Igen ám, de nálam annyira jól átkeni a 40-es 50es olaj a rendszert,hogy a hengerekbe is bőven jut belőle. :lol:

Viszont kapott már a mostani motorom is http://www.youtube.com/watch?v=muIycLgqBLY. :D

:D

Vagy annyit kopik majd a motorom ,hogy a 60as olajjal is annyi lesz az olajnyomás és az áramlási sebesség mint a 40es olaj esetében. Problem?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.