Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Muttatok 4-5 F-et amik csak GM-et kaptak 5-15-éven átt és tökéletesen üzemelnek, meg tudok mutatni olyat is, ami már generálozva volt pölö Castrollal etetve. De nem vitázni akarok, csak megemlíttem. :D

Rám célzol? :D GM-mel is fos hangja volt amúgy, meg Castrollal is, de metával semmi baj, azonkívül, hogy becsörög a motor a generál óta. :D

Link to comment
Megosztás:

Rám célzol? :D GM-mel is fos hangja volt amúgy, meg Castrollal is, de metával semmi baj, azonkívül, hogy becsörög a motor a generál óta. :D

Nem, arra célzok, hogy ezek a kocsik papinál voltak jórészt tizen évekig, kapták a márkaszervizekben a GM-olajal működtek probléma nélkül. Aztán a papi eladta, megvettük, és hirtelen szar lett neki a GM-olaj.

Link to comment
Megosztás:

Itt nagyon sokan azt használnak. Jóka tapasztalatok vele.

Az előző periódusban nekem is az volt benne. Most is csak azért nem azt raktam bele, mert megszűnt a helyi lerakat.

Szerintem van lerakat, csak háznál, nem bérelnek bolt helyiséget.

Legalább is 1 hónapja még így volt.

Link to comment
Megosztás:

Nem, arra célzok, hogy ezek a kocsik papinál voltak jórészt tizen évekig, kapták a márkaszervizekben a GM-olajal működtek probléma nélkül. Aztán a papi eladta, megvettük, és hirtelen szar lett neki a GM-olaj.

A márkaszervizben valószínűleg valódi GM olaj került bele, amit boltban vehetsz pár éve, az már nem biztos, hogy az :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2000-es évjáratú 1,4 60 lovas f astrába (valós 38ekm!) tölthetek GM 5W30-as (dextron II) olajat?

(ezt használom a GTi be is, és van itthon belőle pár liter)

Előre is köszi a választ!

Ártani nem fog, de az 5W40 azért jobb lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2000-es évjáratú 1,4 60 lovas f astrába (valós 38ekm!) tölthetek GM 5W30-as (dextron II) olajat?

(ezt használom a GTi be is, és van itthon belőle pár liter)

Előre is köszi a választ!

Nem Dexos2-t akartál írni?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

leírom a tapasztalatomat egy olajjal kapcsolatban, illetve hárommal kapcsolatban amit szerintem érdemes kocsiba/motorba/kamionba rakni.

Salakmotor versenyző ismerősöm Fuchs Silkolone által támogatott versenyző ő ajánlotta nekem a Fuchs termékeit.

beszerezhető: http://olajwebshop.com

Nagyon jó olajnak találom minden téren túlteljesíti pl. a castrolt, mobil1-et stb. kb az ára is ott van.

A Silkolone olajok a motorkerékpár olajok.

Titan olajok mehetnek a kocsiba. 1l 10w 40-es 3450ft.

Titan Cargo a teherautók olaja.

Volt egy kis pénzem így az összes kocsi/teherautó/motor olaját( motor olaj, váltó olaj) átcseréltem Fuchsra

Nekem eddig nagyon bejön minden téren az olaj.

A másik az Orlen. Lengyelország legnagyobb benzinkúthálózata gyártja az olajat Orlen Platinum. Szintén kiváló és olcsó.

A harmadik a Lotos olaj. Lengyelország 2. legnagyobb olajipari cége. 5l 10w 40-es 5 ezer ft

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

leírom a tapasztalatomat egy olajjal kapcsolatban, illetve hárommal kapcsolatban amit szerintem érdemes kocsiba/motorba/kamionba rakni.

Salakmotor versenyző ismerősöm Fuchs Silkolone által támogatott versenyző ő ajánlotta nekem a Fuchs termékeit.

beszerezhető: http://olajwebshop.com

Nagyon jó olajnak találom minden téren túlteljesíti pl. a castrolt, mobil1-et stb. kb az ára is ott van.

A Silkolone olajok a motorkerékpár olajok.

Titan olajok mehetnek a kocsiba. 1l 10w 40-es 3450ft.

Titan Cargo a teherautók olaja.

Volt egy kis pénzem így az összes kocsi/teherautó/motor olaját( motor olaj, váltó olaj) átcseréltem Fuchsra

Nekem eddig nagyon bejön minden téren az olaj.

A másik az Orlen. Lengyelország legnagyobb benzinkúthálózata gyártja az olajat Orlen Platinum. Szintén kiváló és olcsó.

A harmadik a Lotos olaj. Lengyelország 2. legnagyobb olajipari cége. 5l 10w 40-es 5 ezer ft

A Fuchs olajok autószerelői körökben elég népszerűek, én ezt használom. Nézegettem az olajwebshopos árakat, az akció nélküli árak irreálisan magasak. A Kovácsautónál lényegesen olcsóbban be lehet őket szerezni még teljes áron is.

A többivel kapcsolatban még nincs tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

leírom a tapasztalatomat egy olajjal kapcsolatban, illetve hárommal kapcsolatban amit szerintem érdemes kocsiba/motorba/kamionba rakni.

Salakmotor versenyző ismerősöm Fuchs Silkolone által támogatott versenyző ő ajánlotta nekem a Fuchs termékeit.

beszerezhető: http://olajwebshop.com

Nagyon jó olajnak találom minden téren túlteljesíti pl. a castrolt, mobil1-et stb. kb az ára is ott van.

A Silkolone olajok a motorkerékpár olajok.

Titan olajok mehetnek a kocsiba. 1l 10w 40-es 3450ft.

Titan Cargo a teherautók olaja.

Volt egy kis pénzem így az összes kocsi/teherautó/motor olaját( motor olaj, váltó olaj) átcseréltem Fuchsra

Nekem eddig nagyon bejön minden téren az olaj.

A másik az Orlen. Lengyelország legnagyobb benzinkúthálózata gyártja az olajat Orlen Platinum. Szintén kiváló és olcsó.

A harmadik a Lotos olaj. Lengyelország 2. legnagyobb olajipari cége. 5l 10w 40-es 5 ezer ft

Salakmotor versenyző ismerős??

Akkor HAJRÁ JÓZSIKA

Link to comment
Megosztás:

Volt egy kis pénzem így az összes kocsi/teherautó/motor olaját( motor olaj, váltó olaj) átcseréltem Fuchsra

Nekem eddig nagyon bejön minden téren az olaj.

Mi az a plusz, ami a mérleg nyelvét jelenti ezen olajok esetében, az általad írt többihez képest?

Link to comment
Megosztás:

Mi az a plusz, ami a mérleg nyelvét jelenti ezen olajok esetében, az általad írt többihez képest?

A kamionba amivel járok mercedes actros van olajelhasználtságot mérő műszer ami ha már az olaj nemjó akkor jelez. 90ezer km-enként írja elő az olaj cserét a mercedes ha az ő olaját rakod bele. ha nem akkor valamivel sűrűbben kell. castrolallal mobil 1-el stb. 50 ezer előtt néha hibajelzést küldött a számítógép.

Fuchs Titanium cargo olajba jelenleg 91 ezer van és még mindig nincs semmiféle jelzés. Most lesz lecserélve.

Link to comment
Megosztás:

<br />A kamionba amivel járok mercedes actros van olajelhasználtságot mérő műszer ami ha már az olaj nemjó akkor jelez. 90ezer km-enként írja elő az olaj cserét a mercedes ha az ő olaját rakod bele. ha nem akkor valamivel sűrűbben kell. castrolallal mobil 1-el stb. 50 ezer előtt néha hibajelzést küldött a számítógép.<br /><br />Fuchs Titanium cargo olajba jelenleg 91 ezer van és még mindig nincs semmiféle jelzés. Most lesz lecserélve.<br />
<br /><br /><br />

Csocsi!

Bocs, hogy "kötözködök", de a kamion motorjának fordulatszáma meg sem közelíti a hagyományos benzines erőforrások szintjét, és a használat jellegéből adódóan ritka a sok rövid városi használat. Egy kamion egy szuszra megy annyit, mint itt sokan egész héten. És érdekes, hogy az átlag 1.6 motorok kb. 4 l olajat tartalmaznak 4 hengerre, a kamion ellenben (átlag) 12.000 cm3, 6 henger, és csak tippelek, de 30 l olaj tuti van bennük.

Ha mi a 4 l olajat 10.000 km után cseréljük, a kamion a 30 l olajat nyugodtan cserélheti 90.000 km után.

Ez eddig csak matek. Az olajminősítő műszer működését nem ismerem, de valószínűleg a Mercedes gyári töltésű olajához igazították az ellenőrzési paramétereket. Ha másik olaj kerül bele, azt ő nem ismeri fel, de észlelhet eltérő értékeket, így riadót fúj. Fogalmam sincs mit néz, ha valaki jártasabb a témában, avasson be nyugodtan.

Amivel pedig messzemenően egyetértek, az a Fuchs olaj minősége. Én ipari felhasználásból is ismerem néhány termékét, van, ahol speciálisan csak ők tudnak hűtő- vagy kenőolajat hozni. Ez a termékfejlesztőiket jellemzi.

Link to comment
Megosztás:

<br /><br /><br />

Csocsi!

Bocs, hogy "kötözködök", de a kamion motorjának fordulatszáma meg sem közelíti a hagyományos benzines erőforrások szintjét, és a használat jellegéből adódóan ritka a sok rövid városi használat. Egy kamion egy szuszra megy annyit, mint itt sokan egész héten. És érdekes, hogy az átlag 1.6 motorok kb. 4 l olajat tartalmaznak 4 hengerre, a kamion ellenben (átlag) 12.000 cm3, 6 henger, és csak tippelek, de 30 l olaj tuti van bennük.

Ha mi a 4 l olajat 10.000 km után cseréljük, a kamion a 30 l olajat nyugodtan cserélheti 90.000 km után.

Ez eddig csak matek. Az olajminősítő műszer működését nem ismerem, de valószínűleg a Mercedes gyári töltésű olajához igazították az ellenőrzési paramétereket. Ha másik olaj kerül bele, azt ő nem ismeri fel, de észlelhet eltérő értékeket, így riadót fúj. Fogalmam sincs mit néz, ha valaki jártasabb a témában, avasson be nyugodtan.

Amivel pedig messzemenően egyetértek, az a Fuchs olaj minősége. Én ipari felhasználásból is ismerem néhány termékét, van, ahol speciálisan csak ők tudnak hűtő- vagy kenőolajat hozni. Ez a termékfejlesztőiket jellemzi.

A kamionokban van valami olajregenerálló kütyü is nem? :D

Link to comment
Megosztás:

<br /><br /><br />

Csocsi!

Bocs, hogy "kötözködök", de a kamion motorjának fordulatszáma meg sem közelíti a hagyományos benzines erőforrások szintjét, és a használat jellegéből adódóan ritka a sok rövid városi használat. Egy kamion egy szuszra megy annyit, mint itt sokan egész héten. És érdekes, hogy az átlag 1.6 motorok kb. 4 l olajat tartalmaznak 4 hengerre, a kamion ellenben (átlag) 12.000 cm3, 6 henger, és csak tippelek, de 30 l olaj tuti van bennük.

Ha mi a 4 l olajat 10.000 km után cseréljük, a kamion a 30 l olajat nyugodtan cserélheti 90.000 km után.

Ez eddig csak matek. Az olajminősítő műszer működését nem ismerem, de valószínűleg a Mercedes gyári töltésű olajához igazították az ellenőrzési paramétereket. Ha másik olaj kerül bele, azt ő nem ismeri fel, de észlelhet eltérő értékeket, így riadót fúj. Fogalmam sincs mit néz, ha valaki jártasabb a témában, avasson be nyugodtan.

Amivel pedig messzemenően egyetértek, az a Fuchs olaj minősége. Én ipari felhasználásból is ismerem néhány termékét, van, ahol speciálisan csak ők tudnak hűtő- vagy kenőolajat hozni. Ez a termékfejlesztőiket jellemzi.

pontos adatok:

33 liter megy bele (énis csak gépkönyvből tudom)

6henger, 24 szelep

gyári olajnak megfelelő előírűsú bene a fuchs. az én kocsijaimban is ritka a rövid városi használat :D

olajregerálóról nemtudok

Link to comment
Megosztás:

Csocsi!

...

Az olajminősítő műszer működését nem ismerem, de valószínűleg a Mercedes gyári töltésű olajához igazították az ellenőrzési paramétereket. Ha másik olaj kerül bele, azt ő nem ismeri fel, de észlelhet eltérő értékeket, így riadót fúj. Fogalmam sincs mit néz, ha valaki jártasabb a témában, avasson be nyugodtan.

Amivel pedig messzemenően egyetértek, az a Fuchs olaj minősége. Én ipari felhasználásból is ismerem néhány termékét, van, ahol speciálisan csak ők tudnak hűtő- vagy kenőolajat hozni. Ez a termékfejlesztőiket jellemzi.

A legtöbb ilyen beépített rendszer, amelyik minőséget néz (nem mennyiséget) úgy működik, mint egy kézi ellenőrző készülék (Oil Check). Olajcsere után meghatározza a friss olaj dielektromos állandóját. Ahogy használódik az olaj, úgy változik majd ez az érték. Amikor elér egy bizonyos százalékos értéket a friss olajhoz viszonyítva, akkor jelez. Tehát minden olajat a saját "újkori" tulajdonságaihoz viszonyít a használat során, nem pedig egy másik olajhoz.

Csak érdekesség képpen írom: autószerelő tanulóimmal többször ellenőriztünk szgk motorolajokat a gyári csereperiódus (ált. 15ekm) alatt hitelesített kézi OilCheck-kel és a műszer soha nem ment a piros mezőbe (még egy kis túlhasználat esetén is csak a sárgáig jutott). 10ekm után pedig az átlag részszintetikus normál minőségű olajnál is csak a zöld sáv 2/3-ánál volt a műszer jelzése.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.