Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Jó, persze, én most az extrém mértékű olajfogyasztásra gondoltam. :D

Hát most nekem a GM-el nagyjából a csereperiódus felénél járok, két jel között félúton volt a nívó olajcsere után, most csökkent úgy negyedet. Castrolból 2-3-litert evett meg egy év alatt.(8ezerkm)

Link to comment
Megosztás:

Reggel feltűnt a cégesben, hogy nagyon csattog. Később megnéztem, nívó alig mutat. B) 37309km-rel zártam le a menetlevelet ma. :D 40000nél van a következő szerviz.

A Vivaro 30.000enként megy szervízre.

15.000ig nincs is gond vele, de ettől fogva a 30.000 eléréséig 2x1L megy bele! :)

Mondom is mindíg a főnöknek, hogy elég lenne ennek a 20ezrenkénti csere, akkor legalább nem kéne utánatölteni, nem menne bele 2 L +ba. De ők intézik, én hajtom, ez van... Én veszem bele az olajat, és viszem a számlát, hogy megint kérte az oilt. :D Ők meg szívják a fogukat, hogy má' megint? :D :D

Link to comment
Megosztás:

És keresik az új munkaerőt, mert azthiszik lopod az olajat :D

Amióta a főnök alatt kijelezte, hogy hoppá, kéne egy kis olaj, azóta elhiszi...

Villogott minden felirat, STOP, stb, stb... :D :)

Felhívott, hogy mi baja lehet? Mondom "vegyen 1 L olajat, oszt tőccse belé" :D Később hívott, "Igazam volt, ez volt a baj" B) :D

Link to comment
Megosztás:

Amióta a főnök alatt kijelezte, hogy hoppá, kéne egy kis olaj, azóta elhiszi...

Villogott minden felirat, STOP, stb, stb... :D :D

Felhívott, hogy mi baja lehet? Mondom "vegyen 1 L olajat, oszt tőccse belé" :D Később hívott, "Igazam volt, ez volt a baj" :) B)

Akkor jó, így legalább tapasztalta a problémát :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor jó, így legalább tapasztalta a problémát :D

Hja, mint a kuplungot, amikor beragadozott, és rángatva ment az autó, csak gyújtás levételre lehetett megölni a motort. :D

Mondom: főnök baj van a verdával!

Kipróbálja, csap vele egy kört: Nincs ezzel semmi baj!

Mondom jó, legyen úgy.

1 hétre elmentem szabira, ő ment a vivaróval néha addig...

Mindíg ügyeltem rá, hogy üresben legyen a váltó a garázsban való megálláskor, mert volt, hogy indításkor egyből megugrott az autó (jelzem üresben, a kuplung munkahengerekkel volt gond - nem tudom ez abban pontosan hogyan is működik)

Főnök hátramenetben hagyta amikor beállt, és amikor beindította, akkor konkrétan egyből kitolatott, az utcáig !!! :D :) B) (tanúk elmondása alapján leízzadt 2 mp alatt! :D :D

Megyek vissza 1 hét után, aszongya: vigyed az autót szervízbe, mert baja van... :D :D :D

Nocsak, mondom tényleg? :D

A poén az volt, hogy ekkorra letelt a garancia, 1 héttel!!! Ez sem miattam került 140.000 Ft-ba! Ha akkor visszük simán cserélik ingyen a munkahengereket!

Amikor előadtam a szervízben a problémát, azt mondja a szervíz vezető: ja, ez szériahiba! :(

Link to comment
Megosztás:

Amióta a főnök alatt kijelezte, hogy hoppá, kéne egy kis olaj, azóta elhiszi...

Villogott minden felirat, STOP, stb, stb... :D :D

Felhívott, hogy mi baja lehet? Mondom "vegyen 1 L olajat, oszt tőccse belé" :D Később hívott, "Igazam volt, ez volt a baj" :) B)

Én is szóltam, hogy nagyon kopogós hangja van a kocsijának, olaj van benne rendesen? Ja persze, még nem viágítt a kis kanna. :D

Link to comment
Megosztás:

Reggel feltűnt a cégesben, hogy nagyon csattog. Később megnéztem, nívó alig mutat. :) 37309km-rel zártam le a menetlevelet ma. :D 40000nél van a következő szerviz.

Én ma 260000-nél "zártam le a menetlevelet" B) és vittem olajcserére, (11600 km után.... sajnos túlfutottam! :D ) de az 1 liter a csereperiódusom alatt elég volt rátöltésre! :D

Igaz tegnap már az egyik parkolóba beállásnál, amikor lefékeztem, kírta, hogy : OILMANGE!

Ilyenkor már csak kb. 2 liter van a karterban.... :D

Ma aztán megkapta a 3,5 liter Metát. Most elégedetten dorombol! :D

Link to comment
Megosztás:

Én ma 260000-nél "zártam le a menetlevelet" :D és vittem olajcserére, (11600 km után.... sajnos túlfutottam! B) ) de az 1 liter a csereperiódusom alatt elég volt rátöltésre! :D

Igaz tegnap már az egyik parkolóba beállásnál, amikor lefékeztem, kírta, hogy : OILMANGE!

Ilyenkor már csak kb. 2 liter van a karterban.... :D

Ma aztán megkapta a 3,5 liter Metát. Most elégedetten dorombol! :D

Én meg megvettem a 10 lityis Metát a 2 autóhoz, 6 lityit megittak cserekor, azóta ott ül a maradék 4 a garázsban. Valahogy nem akar olyan ütemben fogyni, mint az eddigiek. Az enyémben benn van csere óta kb.2000km, de nem látszik változás a nívón....... :)

Link to comment
Megosztás:

Én meg megvettem a 10 lityis Metát a 2 autóhoz, 6 lityit megittak cserekor, azóta ott ül a maradék 4 a garázsban. Valahogy nem akar olyan ütemben fogyni, mint az eddigiek. Az enyémben benn van csere óta kb.2000km, de nem látszik változás a nívón....... :D

Enyémből se fogyott eddig a 4000 alatt.. :D

Link to comment
Megosztás:

Enyémből se fogyott eddig a 4000 alatt.. :)

Metát raktál bele Te is? Jól rémlik, hogy abban a mociban is 200e fölött vannak a km-ek?

A céges 206-ban kevés volt az olaj, el sem érte a nívót (80000 km van benne). Mondom a főnöknek kéne egy hosszabb pálca, erre nem beállít 1 lityi olajjal? :D Azon a vacakon még csak szintjelölés sincs. Igaz indításkor a compi kiírja az olajszintet :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszod! B)

Akkor hamarosan bele is kerül! Majd beszámolok a tapasztalataimról ezzel az olajjal kapcsolatban! :D

Vezérlés megrendelve, várom a futárt. :)

Mike Rowe segít ha gondolod :D

Link to comment
Megosztás:

Decemberben cseréltem az olajat, azóta 4 ezret mentem vele. Magnatec 5W-40-et raktam bele, 80.000km van most a kocsiban. Ami feltűnt, hogy hidegen nem kopog a hidrotőke, hamarabb indul a motor, és nem eszi az olajat. Remélem ez az állapot így is marad!:D

Link to comment
Megosztás:

Decemberben cseréltem az olajat, azóta 4 ezret mentem vele. Magnatec 5W-40-et raktam bele, 80.000km van most a kocsiban. Ami feltűnt, hogy hidegen nem kopog a hidrotőke, hamarabb indul a motor, és nem eszi az olajat. Remélem ez az állapot így is marad!:D

Ez már teljesen ellent mond eddigi tapasztalataimnak,

Újra minőség lesz a castrol? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy olyan kérdésem lenne, hogy mi számít még normális olajfogyasztásnak egy f astra 1.7 td-nél (x17dtl motorkódú). Jelenleg Liqui moly 10w40-es turbo disel motorolajat használok.

Köszi a segítséget.

1 dl/1000 km max , ha ennél több az hibát sejtet .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.