daykiller Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 A csipegetés nem számít nekem ha megvan az olajnyomás és jobb a kenés, pláne hideg (nem feltétlenül tél, csak nem üzem meleg motor) indításkor. Mondjuk remélem, nagyon nem enné a 30-ast sem. 10.000-ként ehet felőlem 2 litert is akár, az még nem sok szerintem. De azt gondolom nem lehet tudni sehonnan, hogy fogja e enni a 30-ast? Próba? Lehet nagyobb baj is az olaj fogyasztásnál? Ha olajcsere után hidegindításkor csattogni kezdenek a tőkék, akkor igencsak baj van azzal az olajjal, de ha semmit nem veszel észre a motor működésén, akkor maradhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 Olaj fogyasztásból mennyi számít már olyan soknak, hogy foglalkozni kell vele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 Olaj fogyasztásból mennyi számít már olyan soknak, hogy foglalkozni kell vele? Erre mindenki mást mond. A szervizkönyv szerint 1000 kmenként 1 liter még megengedhető. De ezt én túlzásnak tartom, 1000 km-en 2-3 decinél több az már nem normális olajfogyás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 Pont így gondolom én is. Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba. Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Porter Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 Olaj fogyasztásból mennyi számít már olyan soknak, hogy foglalkozni kell vele? Ha 10 ezer km alatt eszik meg 1 litert, akkor az még elfogadható, szerintem. De ezrenként 3 dl az már kicsit sok... Akkor már valamit cserélni kell, de nem olajat, mert azt 10 ezer alatt ki is cseréled 2-3 decinként. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Porter Elküldve Április23, 2011 Megoszt Elküldve Április23, 2011 Nekem a régi autóm volt olyan, hogy mire kiértünk bécsbe és ott megálltunk, bele töltöttem egy litert. Mikor haza értünk, megint bele ment 1L . De aztán mindent felújíttattam és 6-7 évig nem evett meg egy grammot sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április24, 2011 Megoszt Elküldve Április24, 2011 Pont így gondolom én is. Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba. Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot. Én a fiatalabba a Syn MC-t rakom, az öregebbe pedig a CFE MC-t. Mindkettő 10w-40-es és az utóbbi molibdén diszulfidos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Április24, 2011 Megoszt Elküldve Április24, 2011 Azért a talpadra ne kend, mert a surlódás jó dolog :) Gondolj csak bele, ha nem lenne surlódás, meg sem születtünk volna :D Csak azért ajánlottam fel mert én hiszékeny vagyok, B) és az előbb felvetetted, hogy talán még arra is jó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Április24, 2011 Megoszt Elküldve Április24, 2011 Pont így gondolom én is. Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba. Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot. Én már másodszor 5w30 at használok x20xev be és igen jók a tapasztalataim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Április24, 2011 Megoszt Elküldve Április24, 2011 Örülök, hogy írtál! Végre, akinek szintén ilyen motorja van! :-) Én is 30-ra gondolok, de szerintem előbb 40 lesz. Most az akciós a Fuchs-nál. B) De ha tudok ugyan annyiban venni 30-ast, akkor az lesz. Te milyen márkájú és azon belül milyen típusú olajat tettél bele amivel "igen jók a tapasztalataid"? Amúgy inkább nem fogom adalékolni semmivel. Megnéztem a Mos2-s olajnak tényleg gyengébb minősítései vannak mint ugyan annak az olajnak Mos2 nélkül. Ez nem azt jelenti, hogy rossz, de a külön adalékolgatást inkább kihagyom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Április25, 2011 Megoszt Elküldve Április25, 2011 Örülök, hogy írtál! Végre, akinek szintén ilyen motorja van! :-) Én is 30-ra gondolok, de szerintem előbb 40 lesz. Most az akciós a Fuchs-nál. :D De ha tudok ugyan annyiban venni 30-ast, akkor az lesz. Te milyen márkájú és azon belül milyen típusú olajat tettél bele amivel "igen jók a tapasztalataid"? Amúgy inkább nem fogom adalékolni semmivel. Megnéztem a Mos2-s olajnak tényleg gyengébb minősítései vannak mint ugyan annak az olajnak Mos2 nélkül. Ez nem azt jelenti, hogy rossz, de a külön adalékolgatást inkább kihagyom. Először GM Dexos2 ment bele, most másodszorra Agip Formula Prestige! B) Neked mennyi km van benne? Enyémbe 205.000 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Soma01 Elküldve Április26, 2011 Megoszt Elküldve Április26, 2011 Nekem 143.000. Azok az olajok nem is olyan drágák! B) Ahhoz képest, hogy Dexos2. A Dexos2 minősítés fontos volt neked, vagy más miatt vetted pont ezeket? Mert szerintem ennek a motornak bőven elég a GM-LL-A/B-25 is, sőt, még az API SL is. De ha van GM-LL-A/B-25 az olajon (vagy Dexos2) az nekem megnyugtatóbb mint amin csak API SL van. Könyv szerint API SG vagy SH is elég. De hát mikor azt a könyvet nyomták és azt a motort csinálták, még nem volt SL, de még GM-LL-A/B-25 sem. De mivel visszafelé kompatibilisek, minden ok! A Dexos is jó. Csak az a kérdés, hogy jobb e nekünk, a mi motorunk tudja e élvezni, kihasználni a 2-3 kategóriával jobb olaj előnyeit (nem a viszkozitásra gondolok, hanem a minőségre)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BIKER30 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok! Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet. Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel. Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés? C18XE-s motorról van szó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok! Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet. Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel. Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés? C18XE-s motorról van szó. A túl sok olaj nem jó. Én leengednék belőle ha a sajátomnál tapasztalnék ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok! Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet. Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel. Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés? C18XE-s motorról van szó. Az azé' elég sok. Nem állt ferdén mikor megnézted B) Ha nem akkor kicsit le kéne szedni belőle :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Sziasztok! Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet. Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel. Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés? C18XE-s motorról van szó. Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
BIKER30 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!! Köszi a tippet! B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!! Na és ha az olajleeresztőn engedné ki a felesleget? B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
BIKER30 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Na és ha az olajleeresztőn engedné ki a felesleget? B) Nincs aknám... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Vannak olyan motorok, amiben olyan elb@szott a nívócső/pálca kialakítása, hogy ahányszor nézed, mindig mást mutat, vagy pedig állandóan hülyeséget mérsz. Megcsavarodik a pálca, meg telítődik a nícócső olajjal, stb... Apósom gépében is 1cm-el mutatja túl a max.-on, pedig még 3,5L olaj sincs benne, aminél elvileg max és min között kellene lennie. Szerk: Vagy az is lehet, hogy jól mutatja a szintet, maxig volt töltve és elég sokat hígult az olaj, bizonyos okokból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BIKER30 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Szerk: Vagy az is lehet, hogy jól mutatja a szintet, maxig volt töltve és elég sokat hígult az olaj, bizonyos okokból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Szerk: Vagy az is lehet, hogy jól mutatja a szintet, maxig volt töltve és elég sokat hígult az olaj, bizonyos okokból. Persze!Iljesztegess még hasonlókkal...... B) Ha összejönnek a dolgok, akkor akár képes 25-30%-ot is felhígulni az olaj anélkül, hogy semmi hibája a motorodnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Ha összejönnek a dolgok, akkor akár képes 25-30%-ot is felhígulni az olaj anélkül, hogy semmi hibája a motorodnak. Ezért mondtam autószerelőmnek, hogy ne töltse felső nívóig olajjal, hanem 3/4-ig max. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
BIKER30 Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Ha összejönnek a dolgok, akkor akár képes 25-30%-ot is felhígulni az olaj anélkül, hogy semmi hibája a motorodnak. Akkor megnyugodtam...mondjuk nem volt benzinszaga.. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Április28, 2011 Megoszt Elküldve Április28, 2011 Na és ha az olajleeresztőn engedné ki a felesleget? :) Akkor azt már nem nagyon tudná felhasználni, mert koszolódna. :) (esetleg ha átszűri utána, vagy teljesen letakarítja az olajteknőt B) ) Nincs aknám... Minek ehhez akna? :D Akkor megnyugodtam...mondjuk nem volt benzinszaga.. :( Inkább a víztől félnék... :) De ha nincs baj a motorral, nem melegszik, meg hasonlók, akkor sima túltöltésről van szó... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts