Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

A csipegetés nem számít nekem ha megvan az olajnyomás és jobb a kenés, pláne hideg (nem feltétlenül tél, csak nem üzem meleg motor) indításkor. Mondjuk remélem, nagyon nem enné a 30-ast sem. 10.000-ként ehet felőlem 2 litert is akár, az még nem sok szerintem. De azt gondolom nem lehet tudni sehonnan, hogy fogja e enni a 30-ast? Próba? Lehet nagyobb baj is az olaj fogyasztásnál?

Ha olajcsere után hidegindításkor csattogni kezdenek a tőkék, akkor igencsak baj van azzal az olajjal, de ha semmit nem veszel észre a motor működésén, akkor maradhat.

Link to comment
Megosztás:

Olaj fogyasztásból mennyi számít már olyan soknak, hogy foglalkozni kell vele?

Erre mindenki mást mond. A szervizkönyv szerint 1000 kmenként 1 liter még megengedhető.

De ezt én túlzásnak tartom, 1000 km-en 2-3 decinél több az már nem normális olajfogyás.

Link to comment
Megosztás:

Pont így gondolom én is.

Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba.

Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot.

Link to comment
Megosztás:

Olaj fogyasztásból mennyi számít már olyan soknak, hogy foglalkozni kell vele?
Ha 10 ezer km alatt eszik meg 1 litert, akkor az még elfogadható, szerintem. De ezrenként 3 dl az már kicsit sok... Akkor már valamit cserélni kell, de nem olajat, mert azt 10 ezer alatt ki is cseréled 2-3 decinként.
Link to comment
Megosztás:

Pont így gondolom én is.

Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba.

Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot.

Én a fiatalabba a Syn MC-t rakom, az öregebbe pedig a CFE MC-t. Mindkettő 10w-40-es és az utóbbi molibdén diszulfidos.

Link to comment
Megosztás:

Pont így gondolom én is.

Kipróbálom a 5W40-est következő cserekor. És ha minden ok, akkor Esetleg legközelebb 30-as próba.

Adalék? Mos2-ről mi a véleményetek? Mással nem nagyon akarok próbálkozni. A mostani olajomban gyárilag belekevert van, de az 5W-sbe én raknék (ua. a márka Fuchs) adalékot.

Én már másodszor 5w30 at használok x20xev be és igen jók a tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy írtál! Végre, akinek szintén ilyen motorja van! :-) Én is 30-ra gondolok, de szerintem előbb 40 lesz. Most az akciós a Fuchs-nál. B) De ha tudok ugyan annyiban venni 30-ast, akkor az lesz. Te milyen márkájú és azon belül milyen típusú olajat tettél bele amivel "igen jók a tapasztalataid"?

Amúgy inkább nem fogom adalékolni semmivel. Megnéztem a Mos2-s olajnak tényleg gyengébb minősítései vannak mint ugyan annak az olajnak Mos2 nélkül. Ez nem azt jelenti, hogy rossz, de a külön adalékolgatást inkább kihagyom.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy írtál! Végre, akinek szintén ilyen motorja van! :-) Én is 30-ra gondolok, de szerintem előbb 40 lesz. Most az akciós a Fuchs-nál. :D De ha tudok ugyan annyiban venni 30-ast, akkor az lesz. Te milyen márkájú és azon belül milyen típusú olajat tettél bele amivel "igen jók a tapasztalataid"?

Amúgy inkább nem fogom adalékolni semmivel. Megnéztem a Mos2-s olajnak tényleg gyengébb minősítései vannak mint ugyan annak az olajnak Mos2 nélkül. Ez nem azt jelenti, hogy rossz, de a külön adalékolgatást inkább kihagyom.

Először GM Dexos2 ment bele, most másodszorra Agip Formula Prestige! B) Neked mennyi km van benne? Enyémbe 205.000

Link to comment
Megosztás:

Nekem 143.000. Azok az olajok nem is olyan drágák! B) Ahhoz képest, hogy Dexos2.

A Dexos2 minősítés fontos volt neked, vagy más miatt vetted pont ezeket? Mert szerintem ennek a motornak bőven elég a GM-LL-A/B-25 is, sőt, még az API SL is. De ha van GM-LL-A/B-25 az olajon (vagy Dexos2) az nekem megnyugtatóbb mint amin csak API SL van. Könyv szerint API SG vagy SH is elég. De hát mikor azt a könyvet nyomták és azt a motort csinálták, még nem volt SL, de még GM-LL-A/B-25 sem. De mivel visszafelé kompatibilisek, minden ok! A Dexos is jó. Csak az a kérdés, hogy jobb e nekünk, a mi motorunk tudja e élvezni, kihasználni a 2-3 kategóriával jobb olaj előnyeit (nem a viszkozitásra gondolok, hanem a minőségre)?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet.

Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel.

Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés?

C18XE-s motorról van szó.

A túl sok olaj nem jó. Én leengednék belőle ha a sajátomnál tapasztalnék ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet.

Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel.

Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés?

C18XE-s motorról van szó.

Az azé' elég sok. Nem állt ferdén mikor megnézted B) Ha nem akkor kicsit le kéne szedni belőle :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hete volt olajcserém,ma tevékenykedtem kicsit a vason,és gondoltam megnézem a szintet.

Nagy meglepetésemre a MAX jel felett van egy centivel.

Kérdés:ez nagy baj?Milyen problémákat tud okozni a túltöltés?

C18XE-s motorról van szó.

Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!!

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!!

Köszi a tippet! B)

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp vissza kell ereszteni belőle! Fogsz egy injekciót, rádugsz a végére egy vékony csövet, és lenyomod a nívópálca helyén. Fél litert vegyél vissza, kb. akkor lesz max. szinten. Túl sok olaj nem olyan jó, kinyomja a szimeringeket, vagy rosszabb esetben valamelyik tömítést! Ezt tapasztalatból mondom!!

Na és ha az olajleeresztőn engedné ki a felesleget? B)

Link to comment
Megosztás:

Vannak olyan motorok, amiben olyan elb@szott a nívócső/pálca kialakítása, hogy ahányszor nézed, mindig mást mutat, vagy pedig állandóan hülyeséget mérsz. Megcsavarodik a pálca, meg telítődik a nícócső olajjal, stb... Apósom gépében is 1cm-el mutatja túl a max.-on, pedig még 3,5L olaj sincs benne, aminél elvileg max és min között kellene lennie.

Szerk: Vagy az is lehet, hogy jól mutatja a szintet, maxig volt töltve és elég sokat hígult az olaj, bizonyos okokból.

Link to comment
Megosztás:

Szerk: Vagy az is lehet, hogy jól mutatja a szintet, maxig volt töltve és elég sokat hígult az olaj, bizonyos okokból.

Persze!Iljesztegess még hasonlókkal...... B)

Ha összejönnek a dolgok, akkor akár képes 25-30%-ot is felhígulni az olaj anélkül, hogy semmi hibája a motorodnak.

Link to comment
Megosztás:

Na és ha az olajleeresztőn engedné ki a felesleget? :)

Akkor azt már nem nagyon tudná felhasználni, mert koszolódna. :) (esetleg ha átszűri utána, vagy teljesen letakarítja az olajteknőt B) )

Nincs aknám...

Minek ehhez akna? :D

Akkor megnyugodtam...mondjuk nem volt benzinszaga.. :(

Inkább a víztől félnék... :) De ha nincs baj a motorral, nem melegszik, meg hasonlók, akkor sima túltöltésről van szó... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.