Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Nekem egyre jobban tetszik a Metabond. Túllépett az 1000km-en és egyre csendesebb az autó. Fogyni sem fogyott még belőle. 100-200 km után vissza kellett vennem az alapjáratból, pedig adalékot nem használtam. 3500-as fordulatnál, ha felváltottam elég ronda feketét pöffent, most a metával alig látszik valami pöff....... :D

Lehet, hogy 5000 km után köpködni fogok rá, de egyenlőre nagyon jó. A corsának is tetszik, elmúltak a különböző ciripelő, cicergő hangok a mocijából, sokkal finomabb, egyenletesebb a járása. Meglátjuk mit mutat a periódus végén. B)

Én meg voltam vele elégedve.

Majdnem másfél évig mentem egy periódusban(tudom, tudom...mit akartok mondani...), igaz hogy nem volt meg a 10000 km, de akkor sem égett bele. Befeketedett, de nem vészesen.

Most nem tudtam bele jó áron szerezni, ezért inkább Elf olajat dobtam bele.

Érzik, hogy friss olaj van benne. Sokkal csendesebb lett. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyre jobban tetszik a Metabond. Túllépett az 1000km-en és egyre csendesebb az autó. Fogyni sem fogyott még belőle. 100-200 km után vissza kellett vennem az alapjáratból, pedig adalékot nem használtam. 3500-as fordulatnál, ha felváltottam elég ronda feketét pöffent, most a metával alig látszik valami pöff....... :D

...

Ezt úgy érted, hogy kevesebb kormot lök ki a kéményen Metával? B) (Mert ha igen, akkor ez a Metabond lehet, hogy még a lúdtalpra is jó :) .)

Link to comment
Megosztás:

Az csak egy elb.szott tévedés, hogy többet futott motorba sűrűbb lé kell B) . 10w40-et neki (vagy ha elég perverz vagy hozzá akkor 5w40 :D )

Nekem pont az van benne, ne kérdezd kitől.

Gondoltam jót tesz a -20 C-os indításoknál, alig volt.

Kicsapódás volt viszont, bőven a sapkán, meg a karter tömítés megindult.

De lassult a csöpögés, alig pöttyen egyet már.

Szerk:

viszont pár hete nem néztem a nívót, ma reggel félig melegen rendesen a min alatt volt.

Rátöltöttem. Hidegen max felett van egy 2 milivel.

Mivel keveset megy rövideket, ezért kitolom 15 E ig vagy a vezérlés cseréig az olajcserét.

De akkor a dekli is lejön, tömítés cserél(tet).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem ma 5 liter GM olajat c16nz-s astrámba. Van aki megvan elégedve vele,vagy jobb lenne valami másfajta olaj bele?

Ezzel járok már egy ideje nincs vele gondom. Sőt egy csomó ismerősöm ezt használ, nekik sem volt vele gondjuk. De még azt is elárulom, hogy a mostani F-astrák nagy része Józsi-Pista-Béla bácsinál volt akár ujkorától kezdve , aki nem szerelgette otthon, hanem elvitte a márkaszervízbe, ahol GM-olajat kapott 150-200ezer kilóméteren keresztül. Utánna eladták mert váltottak G-Astrára, az F-eket meg megvettük mondjuk mi fórumozók. Ezután valaki maradt a GM-olajnál, egy része meg áttért a márkásabb olajra, mert az sokkal jobb, a GM-meg szar mert hamisítják a kannás kiszerelést. Én a magam részéről nem látom értelmét a 240ezret GM-el futott kocsimba drágább (talán jobb) olajat tenni. UFF én beszéltem. B)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel járok már egy ideje nincs vele gondom. Sőt egy csomó ismerősöm ezt használ, nekik sem volt vele gondjuk. De még azt is elárulom, hogy a mostani F-astrák nagy része Józsi-Pista-Béla bácsinál volt akár ujkorától kezdve , aki nem szerelgette otthon, hanem elvitte a márkaszervízbe, ahol GM-olajat kapott 150-200ezer kilóméteren keresztül. Utánna eladták mert váltottak G-Astrára, az F-eket meg megvettük mondjuk mi fórumozók. Ezután valaki maradt a GM-olajnál, egy része meg áttért a márkásabb olajra, mert az sokkal jobb, a GM-meg szar mert hamisítják a kannás kiszerelést. Én a magam részéről nem látom értelmét a 240ezret GM-el futott kocsimba drágább (talán jobb) olajat tenni. UFF én beszéltem. B)

Hát ha már megvettem akkor beletöltöm, csak nem csinálok hülyeséget vele. Nagyon megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban úgy látom.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha már megvettem akkor beletöltöm, csak nem csinálok hülyeséget vele. Nagyon megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban úgy látom.

Az én tapasztalatom az, hogy a 10W40-es GM olaj 6000 km után bekátrányosodott. Az 5W40-es GM simán kibírt 10000 km-t. A Metabond 10W40-es simán kibírt 10000-et, most pedig ELF 10W40-es van benne. Meglátjuk mit bír! B)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel járok már egy ideje nincs vele gondom. Sőt egy csomó ismerősöm ezt használ, nekik sem volt vele gondjuk. De még azt is elárulom, hogy a mostani F-astrák nagy része Józsi-Pista-Béla bácsinál volt akár ujkorától kezdve , aki nem szerelgette otthon, hanem elvitte a márkaszervízbe, ahol GM-olajat kapott 150-200ezer kilóméteren keresztül. Utánna eladták mert váltottak G-Astrára, az F-eket meg megvettük mondjuk mi fórumozók. Ezután valaki maradt a GM-olajnál, egy része meg áttért a márkásabb olajra, mert az sokkal jobb, a GM-meg szar mert hamisítják a kannás kiszerelést. Én a magam részéről nem látom értelmét a 240ezret GM-el futott kocsimba drágább (talán jobb) olajat tenni. UFF én beszéltem. B)

Pedig van értelme. Kilométerállástól függetlenül megérdemli a minőségi olajat. Írd azt inkább, hogy spórolsz. :D

Link to comment
Megosztás:

Van valami konkrét bizonyíték arról hogy a GM-szarabb? Nem olyanra gondolok, hogy nekem így ment vele, nekem meg úgy....

A hozzászólásomban konkrét tapasztalat volt... :) :D

Igaz, hogy mintát nem tudok belőle küldeni, mert jó pár éve volt...de 5 perces motormosóval szedtük ki belőle... B)

Link to comment
Megosztás:

Van valami konkrét bizonyíték arról hogy a GM-szarabb? Nem olyanra gondolok, hogy nekem így ment vele, nekem meg úgy....

Van. Ha lett volna nálam egy decibel mérő, akkor számokban is elég komoly különbségek lennének. (és akkor azt, hogy mennyivel kultúráltabban, simábban jár, és hogy 25-ről 3-asban remegés, és morgás nélkül indul el, még nem mondtam) B)

Link to comment
Megosztás:

A hozzászólásomban konkrét tapasztalat volt... :) :(

Igaz, hogy mintát nem tudok belőle küldeni, mert jó pár éve volt...de 5 perces motormosóval szedtük ki belőle... :)

Van. Ha lett volna nálam egy decibel mérő, akkor számokban is elég komoly különbségek lennének. (és akkor azt, hogy mennyivel kultúráltabban, simábban jár, és hogy 25-ről 3-asban remegés, és morgás nélkül indul el, még nem mondtam) B)

Esetleg még valaki? :D Én semmi negatívumot nem vettem észre, sőt a Castrolt jobban ette.

Link to comment
Megosztás:

Van valami konkrét bizonyíték arról hogy a GM-szarabb? Nem olyanra gondolok, hogy nekem így ment vele, nekem meg úgy....

Kezdetben nekem is GM volt benne, egész addig, amíg a város kellős közepén ki nem lőtte a nívópálcát 2-3 deci olajjal együtt, ami szépen füstölgött a kipuff. leömlőn és a blokkon. Ez 1-2000 km-el az olajcsere után volt. Akkor rögtön le is cseréltem Speed-re . Szegény GM úgy folyt ki az autóból, mint a meleg pisi. A nívópálca azóta is jó elvan a helyén. B) Nem sokkal ezután olvastam, hogy a GM olaj beszállítót váltott.

Link to comment
Megosztás:

Kezdetben nekem is GM volt benne, egész addig, amíg a város kellős közepén ki nem lőtte a nívópálcát 2-3 deci olajjal együtt, ami szépen füstölgött a kipuff. leömlőn és a blokkon. Ez 1-2000 km-el az olajcsere után volt. Akkor rögtön le is cseréltem Speed-re . Szegény GM úgy folyt ki az autóból, mint a meleg pisi. A nívópálca azóta is jó elvan a helyén. :D Nem sokkal ezután olvastam, hogy a GM olaj beszállítót váltott.

Ez sem közvetlen bizonyíték.... B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az érdekelne, hogy 150.000 Km-t futott, x20xev-s motorba milyen olaj ajánlott, meleg oldalra? Mert 5W-s lesz, csak azt nem tudom, hogy 30-as vagy 40-es legyen? Eddig Fuchs 10W-40 volt és azt nem ette. Most is ennél a márkánál maradnék.

Elolvastam azt a 2007-es mazda-auto.hu-s cikket és úgy gondolom 5W-s szintetikus minimum kell nekem. A szervízkönyv meg az én olvasatomban ajánl mindent ami akkor kapható volt 20W-50-től, 5W-30-ig. Ráadásul minden motorhoz. Tehát azt a könyvet nem értem. Gondolom nekem 147.oldal "C" sorból kellene választani, azok a modernebb olajok. Az "olajválasztók" szintén 5W-30, 5W-40, 10W-40-et ajánlanak. És Ti? (5W) 30 vagy 40 legyen?

Link to comment
Megosztás:

Ezt úgy érted, hogy kevesebb kormot lök ki a kéményen Metával? B) (Mert ha igen, akkor ez a Metabond lehet, hogy még a lúdtalpra is jó :) .)

A 19 éves autóm az utóbbi 5 évben (amióta az enyém) csak Metát kap és azóta is hibátlanul jár a bontatlan motorja.

10 ezren 1 litert fogyaszt belőle és kopogás mentes. A lúdtalpamra még nem próbáltam, de ha ajánlod, kipróbálhatom egy kis Meta Golddal tuningolva! :D

Link to comment
Megosztás:

A 19 éves autóm az utóbbi 5 évben (amióta az enyém) csak Metát kap és azóta is hibátlanul jár a bontatlan motorja.

10 ezren 1 litert fogyaszt belőle és kopogás mentes. A lúdtalpamra még nem próbáltam, de ha ajánlod, kipróbálhatom egy kis Meta Golddal tuningolva! B)

Azért a talpadra ne kend, mert a surlódás jó dolog :) Gondolj csak bele, ha nem lenne surlódás, meg sem születtünk volna :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az érdekelne, hogy 150.000 Km-t futott, x20xev-s motorba milyen olaj ajánlott, meleg oldalra? Mert 5W-s lesz, csak azt nem tudom, hogy 30-as vagy 40-es legyen? Eddig Fuchs 10W-40 volt és azt nem ette. Most is ennél a márkánál maradnék.

Elolvastam azt a 2007-es mazda-auto.hu-s cikket és úgy gondolom 5W-s szintetikus minimum kell nekem. A szervízkönyv meg az én olvasatomban ajánl mindent ami akkor kapható volt 20W-50-től, 5W-30-ig. Ráadásul minden motorhoz. Tehát azt a könyvet nem értem. Gondolom nekem 147.oldal "C" sorból kellene választani, azok a modernebb olajok. Az "olajválasztók" szintén 5W-30, 5W-40, 10W-40-et ajánlanak. És Ti? (5W) 30 vagy 40 legyen?

Ha mindenképp 5W-set akarsz, akkor legyen 40-es. Szerintem. Így télen és nyáron is jó lesz az olaj, bár annyit nem számít igazából, hogy évszakokhoz megfelelően kéne csinálni az olajcserét (télen 5W40, nyáron 10W40). Én mondjuk maradnék a 10W40-nél, ha megkérdeznéd tőlem ezt a véleményt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az érdekelne, hogy 150.000 Km-t futott, x20xev-s motorba milyen olaj ajánlott, meleg oldalra? Mert 5W-s lesz, csak azt nem tudom, hogy 30-as vagy 40-es legyen? Eddig Fuchs 10W-40 volt és azt nem ette. Most is ennél a márkánál maradnék.

Elolvastam azt a 2007-es mazda-auto.hu-s cikket és úgy gondolom 5W-s szintetikus minimum kell nekem. A szervízkönyv meg az én olvasatomban ajánl mindent ami akkor kapható volt 20W-50-től, 5W-30-ig. Ráadásul minden motorhoz. Tehát azt a könyvet nem értem. Gondolom nekem 147.oldal "C" sorból kellene választani, azok a modernebb olajok. Az "olajválasztók" szintén 5W-30, 5W-40, 10W-40-et ajánlanak. És Ti? (5W) 30 vagy 40 legyen?

Én továbbra is maradnék a 40-esnél. A 30-asból lehet hogy már jobban csipegetne.

Én is ezt a márkát használom.

Link to comment
Megosztás:

A csipegetés nem számít nekem ha megvan az olajnyomás és jobb a kenés, pláne hideg (nem feltétlenül tél, csak nem üzem meleg motor) indításkor. Mondjuk remélem, nagyon nem enné a 30-ast sem. 10.000-ként ehet felőlem 2 litert is akár, az még nem sok szerintem. De azt gondolom nem lehet tudni sehonnan, hogy fogja e enni a 30-ast? Próba? Lehet nagyobb baj is az olaj fogyasztásnál?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.