Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ha már olaj. Akkor ki, hogyan cserél olajat <_< Elviszi szakszervízbe, vagy lecseréli önerőből?

Én cserélem, azért mert:

a., Csóró vagyok, nem fizetek másnak olyan munkáért amit én is meg tudok csinálni.

b., Szeretek mindent bütykölni ami berreg.

c., Saját magam nem kúrom átt, ki tudja még a GM-et is ellopnák és valami szart tennének bele helyette. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Vegyítem a kettőt. Elviszem szákszervizbe, ahol én cserélem le :P :angry: (aztán olajnyomás visszajelzőt cserélek... <_< )

Nem alszik el indítás után az olajnyomáslámpa? Vagy eleve nem is világít gyújtás ráadásakor sem? Első esetben lehet, hogy csak azt a kis furatot kell kitisztítani, amin az olaj belemegy.

Link to comment
Megosztás:

Nem alszik el indítás után az olajnyomáslámpa? Vagy eleve nem is világít gyújtás ráadásakor sem? Első esetben lehet, hogy csak azt a kis furatot kell kitisztítani, amin az olaj belemegy.

Akkor úgy veszem észre, mindenki megtudja csinálni sajátmaga <_< De minek cserélsz visszajelzőt, ha működik?

Ne gondolkozzatok ennyit, mert az is megjavul aminek baja sincs :P :P Csak pont akkor égett ki az izzó, amikor csere után gyújtást ráadtam. Én láttam ahogy felvillant, aztán sötétség, de a colega úrnak nem szóltam, mondtam neki hogy akkora olajnyomást csináltam, hogy még tesztre se villan föl a lámpa. Ő is elkezdett gondolkozni, hogy furatot pucoljon, de addig gyorsan kicseréltem az izzót amíg rákészült :angry: :P

Link to comment
Megosztás:

Alumínium teknő esetén 3,25 liter. Acélnál 3,5 liter. Amúgy Castrollal vigyázni kell, mert már hamisítják és a Castrol nagy raktárában is megjelentek a hamisítványok. <_<

Hella!

Holnapra van betervezve az olajcsere, és kibökte a szemem ez a hamis castrol dolog. Van valami ismérve a hamisnak (apró eltérés a csomagoláson), vagy zsákbamacsek?

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon tudom. Annyit tudok, hogy az eredeti Castrol olaj az Németországban készül.

A kamura meg csak azt írják hogy Németországban készült, aztán nem is :P Most jól meg van különböztetve mi? <_< Nagyon régóta castrollal jártam, utolsó 3 cserénél sz.r volt. Vettem a Patacsinál, vettem a Norautonál, meg egyszer egy akármilyen autósboltban. Lehet hogy 3 helyen, 3 különböző sz.rba futottam bele, de meguntam. Most a Repsol hibátlan, többet nem bacakszom castrollal... :angry:

Link to comment
Megosztás:

A kamura meg csak azt írják hogy Németországban készült, aztán nem is :P Most jól meg van különböztetve mi? :angry: Nagyon régóta castrollal jártam, utolsó 3 cserénél sz.r volt. Vettem a Patacsinál, vettem a Norautonál, meg egyszer egy akármilyen autósboltban. Lehet hogy 3 helyen, 3 különböző sz.rba futottam bele, de meguntam. Most a Repsol hibátlan, többet nem bacakszom castrollal... :P

Metabond. <_<

Link to comment
Megosztás:

Pedig nem is bonyolult, csak 1x kéne kipróbálnod és utána nem kellene a szomszédba menned egy kis olajcsere miatt <_<

Az a baj, hogy se aknám nincs, se olyan szerszámom, amivel meg lehetne oldani a dolgot... persze biztos menne a kivitelezés, nem olyan nehéz azok alapján, amit láttam, csak a fenti tényezők elég sokat számítanak.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy se aknám nincs, se olyan szerszámom, amivel meg lehetne oldani a dolgot... persze biztos menne a kivitelezés, nem olyan nehéz azok alapján, amit láttam, csak a fenti tényezők elég sokat számítanak.

Én mostanában a járdán állok meg a kapu előtt. Épp annyi hely van, hogy kilóg az eleje, alá rakok egy az oldalán kivágott 5L-es kannát. Leveszem a jobb első kereket, meg le a szűrőt, kiveszem a leeresztőt, vízszintbe visszaengedem follyon ki az olaj a flakonba. Közben tiszta ruhával letörlöm a szűrő helyét a motoron. Az új olajból kenek egy vékony réteget a szűrő tömítésére és visszatekerem kézzel meghúzom. Kerék vissza, addig kicsorgott az olaj is. Visszatekerem a csavart, bele öntöm a friss olajat, várok vele egy darabig, aztán beindítom a motort. 1-2 mp alatt elalszik a lámpa és már kész is. Azt még el is felejtettem, hogy a szűrőbe is öntök friss olajat mielőtt feltekerem a újat. Szóval ennyi :P Legalábbis nekem :angry: És nem kell hozzá csak 1db torx kulcs, 1 olajszűrő fogó, meg egy használt semmire nem jó flakon, meg emelő és kerékkulcs, aminek lenni kell a kocsiban... <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.