Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Nem ismerem a dízel lelkét, de milyen visszajelzőre gondolsz?

Ha olajszint jelzőre, akkor az csak fedélzeti komputeres gépekben van, és csak akkor jelez, ha már alig van olaj a teknőben, de még produkál némi használható olajnyomást.

A fapados kocsikban csak olajnyomás jelző van, az pedig akkor jelez, ha a rendszernyomás kb. 1 -1,5 bar alá csökken, de az már vészhelyzet!

Az olajfogyasztásod elég sok, ha 2 liter 5000 km-en. Próbálj tenni valamit ellene!

Egy darabig még elmegy valamilyen "csodaszer" töltögetésével, erről megoszlanak a vélemények.

Pénztárca kérdése a generálozás.

Az olajnyomás visszajelzőre gondoltam.

Na most megint sikerült neked is elbizonytalanítani a fogyással kapcsolatban. Tegnap már megnyugodtam, hogy rendben van a dolog. Most pedig te azt mondod, hogy sok.

Biztos ami biztos ebédszünetben (30 perc) meggyűrűzöm :D

Link to comment
Megosztás:

Az olajfogyasztásod elég sok, ha 2 liter 5000 km-en. Próbálj tenni valamit ellene!

Egy darabig még elmegy valamilyen "csodaszer" töltögetésével, erről megoszlanak a vélemények.

Pénztárca kérdése a generálozás.

Egy darabig?? Az enyém már több mint 100ekm-t ment a 0,5-0,7l/100km olajfogyasztással és ezen kívül semmi baja az autónak. Ha belegondolok hogy évekkel ezelőtt beleöltem volna több száz ezer forintott egy generálba míg így pár 10eFt-al megúsztam olajköltségben.

Igaz hozzá kell tenni hogy nekem a hírhedt olajzadáló x16xel motorom van aminél a generál sem garancia az olajfogyás megszüntetésére.

Szerintem még ráér a generállal...

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomás visszajelzőre gondoltam.

Na most megint sikerült neked is elbizonytalanítani a fogyással kapcsolatban. Tegnap már megnyugodtam, hogy rendben van a dolog. Most pedig te azt mondod, hogy sok.

Biztos ami biztos ebédszünetben (30 perc) meggyűrűzöm :D

Bizony sok az a 2 liter 5000 km-re. Nekem nem fogy el egy liter a teljes csereperiódus alatt. 10 ezrenként cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Egy darabig?? Az enyém már több mint 100ekm-t ment a 0,5-0,7l/100km olajfogyasztással és ezen kívül semmi baja az autónak. Ha belegondolok hogy évekkel ezelőtt beleöltem volna több száz ezer forintott egy generálba míg így pár 10eFt-al megúsztam olajköltségben.

Igaz hozzá kell tenni hogy nekem a hírhedt olajzadáló x16xel motorom van aminél a generál sem garancia az olajfogyás megszüntetésére.

Szerintem még ráér a generállal...

Az Ecotec az máááás kategóriaaaa! :D

Link to comment
Megosztás:

Az Ecotec az máááás kategóriaaaa! :)

Már amelyik (vagy kivétel erősíti a szabályt :) ):D és most sűrű lekopogások közepedte írom le: nekem a 10ezer km alatt 0,3 litret csámcsog el a '95ös, sosemgenerálozott X16XEL :D. Pedig rengeteget használom rövidtávon (2-5km)

Link to comment
Megosztás:

Már amelyik (vagy kivétel erősíti a szabályt :) ):P és most sűrű lekopogások közepedte írom le: nekem a 10ezer km alatt 0,3 litret csámcsog el a '95ös, sosemgenerálozott X16XEL :D. Pedig rengeteget használom rövidtávon (2-5km)

Pörgesd meg jól. :) Mindjárt megjön az olajfogyid. :D

Link to comment
Megosztás:

Pörgesd meg jól. :D Mindjárt megjön az olajfogyid. :)

Szoktam néha akár 6ezerig is, de nem tartósan, csak amolyan "kikormolás" céljából :)

Egy tartós 3000 fölötti száguldozás Olaszországba és vissza csak megmutatkozott volna az olajon...

Link to comment
Megosztás:

Már amelyik (vagy kivétel erősíti a szabályt :) ):) és most sűrű lekopogások közepedte írom le: nekem a 10ezer km alatt 0,3 litret csámcsog el a '95ös, sosemgenerálozott X16XEL :D. Pedig rengeteget használom rövidtávon (2-5km)

Ez az eset foroghat fent! :D

MÁZLISTAAAA!!!

Link to comment
Megosztás:

Már amelyik (vagy kivétel erősíti a szabályt :) ):D és most sűrű lekopogások közepedte írom le: nekem a 10ezer km alatt 0,3 litret csámcsog el a '95ös, sosemgenerálozott X16XEL :D. Pedig rengeteget használom rövidtávon (2-5km)

Pont az nem :D Városban hamarabb elfogy :P

Ahogy látom erről is nyílhatna vita :o Hosszúban (200-300km egyhuzamban) évente 4-5ször használom és amint fennebb írtam, leggyakrabban pedig ilyen 2-5-15-25km-es távon... sose tudni mitől nem eszi :D De ettől én jól alszom, s a Meta is :)

Link to comment
Megosztás:

Hogyan lehet így kicentizni az olajfogyást... Én alig láttam a nívón, hogy fogyott volna.max-ra állítottuk be, s kb 2mm-t ment le a szint ( csak kb) ez mennyi olajnak felel meg? Gondolom nem sok ez 7200 km-en :D

A min-max jel között kb. 1 liter van.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy látom erről is nyílhatna vita :D Hosszúban (200-300km egyhuzamban) évente 4-5ször használom és amint fennebb írtam, leggyakrabban pedig ilyen 2-5-15-25km-es távon... sose tudni mitől nem eszi :) De ettől én jól alszom, s a Meta is :)

A tied egy "hibás" darab, és kifelejtették belőle az olajfogyasztás funkciót. Evvan :D

Link to comment
Megosztás:

Egy 16 szelepesnek nem kell törvényszerüen enni az olajat , sok múlik a gazdin.

Kösz...

Amugy előttem öreg papa használta 50ekm-t. Kétlem, hogy széthajtotta volna. Szervízkönyve ugyan nem volt, de minden szervízről olajcseréről mindenről megkaptam a számlákat (rajta rendszám, óraállás), szóval rendesen szervizelte és jó olajakat kapott. Mikor hozzám került már ette az olajat. Amióta nálam van belehajtottam 100ekm-t mindíg jó olajakat és minden gondoskodást megkapott. Ezen 100ekm alatt semmit nem nőtt az olajfogyasztás pont annyit eszik mint amikor megvettem, szóval ez inkább konstrukciós hiba/tulajdonság amivel nehezen de megtanultam együtt élni.

Link to comment
Megosztás:

Kösz...

Amugy előttem öreg papa használta 50ekm-t. Kétlem, hogy széthajtotta volna. Szervízkönyve ugyan nem volt, de minden szervízről olajcseréről mindenről megkaptam a számlákat (rajta rendszám, óraállás), szóval rendesen szervizelte és jó olajakat kapott. Mikor hozzám került már ette az olajat. Amióta nálam van belehajtottam 100ekm-t mindíg jó olajakat és minden gondoskodást megkapott. Ezen 100ekm alatt semmit nem nőtt az olajfogyasztás pont annyit eszik mint amikor megvettem, szóval ez inkább konstrukciós hiba/tulajdonság amivel nehezen de megtanultam együtt élni.

A cégemnél sokan, sok Opelt használtunk 1994 óta. Összejött a tapasztalat. Ráadásul olyan kollégákkal akikkel 1988-tól együtt dolgoztunk és még ma is a cégnél vannak, tehát ismerjük egymást és a vezetési stílusunkat.

A gondoskodással sincs baj, mert úgy kezeltük a kocsikat mint a sajátunkat, sőt jobban, mert nem zsebből fizettük a szervizt és nálunk nem volt váltott vezető.

Amíg nyóccelepes Opelok voltak nálunk, addig jobbára kitartott az 1 liter tarcsi olaj a csomagtartóból az egész gyári 15 ezer kilométeres szerviz intervallum alatt.

Amikor bejöttek a 16 szelepesek, már új korukban is rá kellett tölteni 2-3 ezer kilométer után!

30 ezer után pedig már 4 ezrenként 1 liter ment beléjük! Ugyanaz a sofőr, ugyanaz a használati mód, és mégis. Tehát ez konstrukciós okra vezethető vissza. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez mondjuk igaz, erre nincs is válaszom... Ősszel 8 liter fagyállót vettem a hengerfejpakolás miatt :D

Másnak ez az adag kb 4évre elegendő :)

Jó, mondjuk ez így hülyeség, hogy kipótolja hűtővízből, de az olaj higul sőt asszem valamennyi vizet is felvesz, ennek köszönhető, hogy egyáltalán nem "eszik" olajat egy kocsi a csereperiódusok alatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.