Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Castrolból 2 litert evett meg , valvoline-ból csak 1-et.

Szóval aszondod, próbáljam ki a Valovline-t, hátha abból csak felet fog bekajálni? :D

Milyent használsz? 5W40 vagy 10W?

Elküldve
Metabondot töltenék én, ha tudnám, hogy hol lehet venni a közelben... :D Bár most van nagyobb baja is a kocsinak (motornak). :)

Mi történt? Szétrugtad? :)

Elküldve
Én még csak a GM-et használtam, és igazából nincs rá panaszom, sőt azt lehet a legkedvezőbb áron megkapni. De kíváncsi vagyok, miben mások a többiek, és tényleg van-e érezhető hatása.

Én castrolra váltáskor semmi különbséget nem vettem észre. :D

Elküldve
Szóval aszondod, próbáljam ki a Valovline-t, hátha abból csak felet fog bekajálni? :)

Milyent használsz? 5W40 vagy 10W?

Én csak annyit mondtam, hogy nálam egyenlőre a Valvoline Maxlife Diesel a nyerő.

Ebbe engem nem rángatsz bele....... :D :) Maradtam a 10W40-nél :D

Elküldve

Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D

Elküldve
Az meg, majdnem annyi volt az olaj, mint most az egész cserecucc.

Na pont ezért vagyok én GM párti: panaszom nincs rá és kedvező az ára, ráadásul nem csak 4 literes a kiszerelése, hanem 5, ami az én motoromba bele is szokott menni.

Elküldve
Én csak annyit mondtam, hogy nálam egyenlőre a Valvoline Maxlife Diesel a nyerő.

Ebbe engem nem rángatsz bele....... :D :) Maradtam a 10W40-nél :D

Már póbáltam.

Abból is megette a maga 1 literjét. :)

Elküldve
Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D

Ua. mint az Opelnél az GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025. Az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak. Amit te írtál az egy VW specifikus szabvány.

Elküldve
Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D

Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :)

Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést.

505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40.

507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok.

Elküldve
Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :)

Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést.

505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40.

507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok.

Szolgálati fosvágenembe is 5W30 Castrol Longlife került eddig. Csak Castrol-t tölthetnek bele... :D

Elküldve
Ua. mint az Opelnél az GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025. Az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak. Amit te írtál az egy VW specifikus szabvány.

Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :)

Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést.

505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40.

507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok.

Jáá, éértem. Köszi. (Csak mert ismerősömnek véletlenül "keletkezett" 5 liter ebből a fajtából otthon. Szerintem megpályázom :D )

Elküldve
Na pont ezért vagyok én GM párti: panaszom nincs rá és kedvező az ára, ráadásul nem csak 4 literes a kiszerelése, hanem 5, ami az én motoromba bele is szokott menni.

Nekem is jó az 5 literes, úgy csak 2x 1litert kell vennem a következő cseréig. :D

Elküldve

A váltó olajcseréhez szinte megvan minden ( illetve találtam GM olajat, megnéztem a váltó alját, ahol le kell engedni az olajat, meg van a szint ellenőrző nyílás, szuszogót is vágom, van tölcsér is meg cső is...) kivéve a fedél tömítést...na azt nem találtam. Szalonba még nem mentem be, holnap délelőtt oda is benézek, hátha van nekik raktáron vagy ilyesmi.

Ha esetleg nem tudok hozzá venni, a régi tömítést spéci pasztával vissza tehetem, vagy felejtős?

Elküldve
Jóval a min alatt fog mutatni, mikor az olajnyomás jelezni fog. :D Jellemzően erős jobbos kanyarokban kezd el jelezgetni. :D

1 liter / 1000km a megadott. Ennek mióta a duplája az 5000km/1,5-2 liter? :P

Egész konkrétan olyan 1.5 liternél fog a kanyarban jelezni, szerelő sráchoz, akivel csináltatni szoktam a kocsit, már vittek ilyen Astrát. Nagyon megdícsérte a tulajt :D

Metabondot töltenék én, ha tudnám, hogy hol lehet venni a közelben... :) Bár most van nagyobb baja is a kocsinak (motornak). :)

Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod.

A váltó olajcseréhez szinte megvan minden ( illetve találtam GM olajat, megnéztem a váltó alját, ahol le kell engedni az olajat, meg van a szint ellenőrző nyílás, szuszogót is vágom, van tölcsér is meg cső is...) kivéve a fedél tömítést...na azt nem találtam. Szalonba még nem mentem be, holnap délelőtt oda is benézek, hátha van nekik raktáron vagy ilyesmi.

Ha esetleg nem tudok hozzá venni, a régi tömítést spéci pasztával vissza tehetem, vagy felejtős?

Nem kell paszta, csak óvatosan vedd le a deklit, és utána vissza tudod tenni.

Elküldve

Kicsit megnyugodtam...

Nem is gondoltam volna, hogy ezekben az órákban más is a fórumot böngészi....

Egész konkrétan olyan 1.5 liternél fog a kanyarban jelezni, szerelő sráchoz, akivel csináltatni szoktam a kocsit, már vittek ilyen Astrát. Nagyon megdícsérte a tulajt :D

Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod.

Nem kell paszta, csak óvatosan vedd le a deklit, és utána vissza tudod tenni.

Elküldve

Jut eszembe, olajcserekor észrevettük, hogy eléggé olajos a kartel... ( ugye ezt is most tudtam meg, hogy gyakorlatilag az olajteknőröl van szó ). De a szerelő ismerősöm elmondta, (mutatta) hogy le kell kapni a kipuffogót, kell tömítés, stb. így annak a javítása elmaradt. Az előző olajcsere óta 7200 km-t futott a gép, szinte maximumig töltöttük olajjal, s kg 1-1,5 mm-t csökkent a szint ( lehet, hogy annyit sem, csak nívó alapján mondom ), szinte semmi.

Ezek szerint számottevően nem szivárog ott az olaj igaz?

Rá ér ennek a javítása a következő cseréig?

Elküldve
Jut eszembe, olajcserekor észrevettük, hogy eléggé olajos a kartel... ( ugye ezt is most tudtam meg, hogy gyakorlatilag az olajteknőröl van szó ). De a szerelő ismerősöm elmondta, (mutatta) hogy le kell kapni a kipuffogót, kell tömítés, stb. így annak a javítása elmaradt. Az előző olajcsere óta 7200 km-t futott a gép, szinte maximumig töltöttük olajjal, s kg 1-1,5 mm-t csökkent a szint ( lehet, hogy annyit sem, csak nívó alapján mondom ), szinte semmi.

Ezek szerint számottevően nem szivárog ott az olaj igaz?

Rá ér ennek a javítása a következő cseréig?

Ráér. Egy kicsit nekem is mindig csillog az olaj a karter tömítése mellett, pedig már kétszer cserélve lett, mióta nálam van a kocsi. Mostmár nem érdekel, amíg jobban nem kezd el folyni :D

Elküldve
Metabond adalékot is használsz vagy csak az olajat? Adalék nélkül kb. annyiba kerül, mint a valvoline.... :D

Régebben használtam (C-t), de már elfogyott, most csak simán az olaj van benne. Ha Opel16V Gábortól szerzed be, olcsóbb, mint a Metabond honlapon.

Elküldve

Azért emgem bosszant! A gyújtáselosztónál is szivárgott egy picit az olaj.. azt is kicseréltettem(tük).

Ráér. Egy kicsit nekem is mindig csillog az olaj a karter tömítése mellett, pedig már kétszer cserélve lett, mióta nálam van a kocsi. Mostmár nem érdekel, amíg jobban nem kezd el folyni :D
Elküldve
...

Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod.

...

Oks, majd megbeszéljük. :D

Elküldve
Most néztem olajszintet, és pótoltam a hiányt.

5000 km --> 1,5-2 liter olaj (GM10W40) (persze ezt nem most egyszerre kellett utántölteni :D )

Ez nagyon sok?

Egyébként érdekes, hogy most nagyon a MIN közelében volt a szint, de a visszajlezőm még nem jelzett...

Nem ismerem a dízel lelkét, de milyen visszajelzőre gondolsz?

Ha olajszint jelzőre, akkor az csak fedélzeti komputeres gépekben van, és csak akkor jelez, ha már alig van olaj a teknőben, de még produkál némi használható olajnyomást.

A fapados kocsikban csak olajnyomás jelző van, az pedig akkor jelez, ha a rendszernyomás kb. 1 -1,5 bar alá csökken, de az már vészhelyzet!

Az olajfogyasztásod elég sok, ha 2 liter 5000 km-en. Próbálj tenni valamit ellene!

Egy darabig még elmegy valamilyen "csodaszer" töltögetésével, erről megoszlanak a vélemények.

Pénztárca kérdése a generálozás.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.