Adam1 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Castrolból 2 litert evett meg , valvoline-ból csak 1-et. Szóval aszondod, próbáljam ki a Valovline-t, hátha abból csak felet fog bekajálni? :D Milyent használsz? 5W40 vagy 10W? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Metabondot töltenék én, ha tudnám, hogy hol lehet venni a közelben... :D Bár most van nagyobb baja is a kocsinak (motornak). :) Mi történt? Szétrugtad? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Én még csak a GM-et használtam, és igazából nincs rá panaszom, sőt azt lehet a legkedvezőbb áron megkapni. De kíváncsi vagyok, miben mások a többiek, és tényleg van-e érezhető hatása. Én castrolra váltáskor semmi különbséget nem vettem észre. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Szóval aszondod, próbáljam ki a Valovline-t, hátha abból csak felet fog bekajálni? :) Milyent használsz? 5W40 vagy 10W? Én csak annyit mondtam, hogy nálam egyenlőre a Valvoline Maxlife Diesel a nyerő. Ebbe engem nem rángatsz bele....... :D :) Maradtam a 10W40-nél :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Én castrolra váltáskor semmi különbséget nem vettem észre. :D Azért a pénztárcád megérezte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Azért a pénztárcád megérezte. Az meg, majdnem annyi volt az olaj, mint most az egész cserecucc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Az meg, majdnem annyi volt az olaj, mint most az egész cserecucc. Na pont ezért vagyok én GM párti: panaszom nincs rá és kedvező az ára, ráadásul nem csak 4 literes a kiszerelése, hanem 5, ami az én motoromba bele is szokott menni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Én csak annyit mondtam, hogy nálam egyenlőre a Valvoline Maxlife Diesel a nyerő. Ebbe engem nem rángatsz bele....... :D :) Maradtam a 10W40-nél :D Már póbáltam. Abból is megette a maga 1 literjét. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Mi történt? Szétrugtad? :) Mondjuk úgy, hogy érdekes a járása, de ez nem az a topic. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D Ua. mint az Opelnél az GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025. Az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak. Amit te írtál az egy VW specifikus szabvány. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Amikor egy olajra ráírják hogy "PDTDI VW 505.01" az miben különbözik egy ugyan olyan viszkozitású simán csak "dízel" feliratostól? Attól hogy hiperüber nagyon pédétédéís attól még mehet bele egy szívóba is, vagy mi a tökömöt jelentenek ezek a minőségi előírások? :D Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :) Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést. 505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40. 507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :) Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést. 505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40. 507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok. Szolgálati fosvágenembe is 5W30 Castrol Longlife került eddig. Csak Castrol-t tölthetnek bele... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Ua. mint az Opelnél az GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025. Az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak. Amit te írtál az egy VW specifikus szabvány. Jobb olajat tehetsz bele, csak rosszabbat ne. De ha 1.7 Dr-ről beszélünk, abba nem igazán lehet rossz olajat önteni. Hacsak nem varrógépolajjal próbálkozol :) Az 505.01-et a VW találta ki magának, amelyik olajat ezzel jelölik, az a PD TDI motor követelményeit teljesítni. Szintetikus 5W40 és szintén szintetikus, de ezt leszámítva "mezei" 5W30 szokta ezt a szintet megütni. Vannak ennek viszkozitási, meg egyéb alapkövetelményei, plusz ha jól tudom alávetik tesztnek az olajat, és ha megfelelt, akkor megkapja a minősítést. 505.00-val szokták jelölni a PD TDI-be nem való, de ez előtti dieselekbe alkalmas olajokat. 10W40 és 5W40. 507.00 val meg a longlife olajat jelölik, ami a motor és az olaj gyártó szerint kibírja a 30-50 ezer km-t adott típusú motorban. Ezek 0W30 vagy 5W30 olajok. Jáá, éértem. Köszi. (Csak mert ismerősömnek véletlenül "keletkezett" 5 liter ebből a fajtából otthon. Szerintem megpályázom :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Na pont ezért vagyok én GM párti: panaszom nincs rá és kedvező az ára, ráadásul nem csak 4 literes a kiszerelése, hanem 5, ami az én motoromba bele is szokott menni. Nekem is jó az 5 literes, úgy csak 2x 1litert kell vennem a következő cseréig. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 A váltó olajcseréhez szinte megvan minden ( illetve találtam GM olajat, megnéztem a váltó alját, ahol le kell engedni az olajat, meg van a szint ellenőrző nyílás, szuszogót is vágom, van tölcsér is meg cső is...) kivéve a fedél tömítést...na azt nem találtam. Szalonba még nem mentem be, holnap délelőtt oda is benézek, hátha van nekik raktáron vagy ilyesmi. Ha esetleg nem tudok hozzá venni, a régi tömítést spéci pasztával vissza tehetem, vagy felejtős? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Jóval a min alatt fog mutatni, mikor az olajnyomás jelezni fog. :D Jellemzően erős jobbos kanyarokban kezd el jelezgetni. :D 1 liter / 1000km a megadott. Ennek mióta a duplája az 5000km/1,5-2 liter? :P Egész konkrétan olyan 1.5 liternél fog a kanyarban jelezni, szerelő sráchoz, akivel csináltatni szoktam a kocsit, már vittek ilyen Astrát. Nagyon megdícsérte a tulajt :D Metabondot töltenék én, ha tudnám, hogy hol lehet venni a közelben... :) Bár most van nagyobb baja is a kocsinak (motornak). :) Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod. A váltó olajcseréhez szinte megvan minden ( illetve találtam GM olajat, megnéztem a váltó alját, ahol le kell engedni az olajat, meg van a szint ellenőrző nyílás, szuszogót is vágom, van tölcsér is meg cső is...) kivéve a fedél tömítést...na azt nem találtam. Szalonba még nem mentem be, holnap délelőtt oda is benézek, hátha van nekik raktáron vagy ilyesmi. Ha esetleg nem tudok hozzá venni, a régi tömítést spéci pasztával vissza tehetem, vagy felejtős? Nem kell paszta, csak óvatosan vedd le a deklit, és utána vissza tudod tenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Kicsit megnyugodtam... Nem is gondoltam volna, hogy ezekben az órákban más is a fórumot böngészi....Egész konkrétan olyan 1.5 liternél fog a kanyarban jelezni, szerelő sráchoz, akivel csináltatni szoktam a kocsit, már vittek ilyen Astrát. Nagyon megdícsérte a tulajt :D Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod. Nem kell paszta, csak óvatosan vedd le a deklit, és utána vissza tudod tenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Jut eszembe, olajcserekor észrevettük, hogy eléggé olajos a kartel... ( ugye ezt is most tudtam meg, hogy gyakorlatilag az olajteknőröl van szó ). De a szerelő ismerősöm elmondta, (mutatta) hogy le kell kapni a kipuffogót, kell tömítés, stb. így annak a javítása elmaradt. Az előző olajcsere óta 7200 km-t futott a gép, szinte maximumig töltöttük olajjal, s kg 1-1,5 mm-t csökkent a szint ( lehet, hogy annyit sem, csak nívó alapján mondom ), szinte semmi. Ezek szerint számottevően nem szivárog ott az olaj igaz? Rá ér ennek a javítása a következő cseréig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Jut eszembe, olajcserekor észrevettük, hogy eléggé olajos a kartel... ( ugye ezt is most tudtam meg, hogy gyakorlatilag az olajteknőröl van szó ). De a szerelő ismerősöm elmondta, (mutatta) hogy le kell kapni a kipuffogót, kell tömítés, stb. így annak a javítása elmaradt. Az előző olajcsere óta 7200 km-t futott a gép, szinte maximumig töltöttük olajjal, s kg 1-1,5 mm-t csökkent a szint ( lehet, hogy annyit sem, csak nívó alapján mondom ), szinte semmi. Ezek szerint számottevően nem szivárog ott az olaj igaz? Rá ér ennek a javítása a következő cseréig? Ráér. Egy kicsit nekem is mindig csillog az olaj a karter tömítése mellett, pedig már kétszer cserélve lett, mióta nálam van a kocsi. Mostmár nem érdekel, amíg jobban nem kezd el folyni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Metabond adalékot is használsz vagy csak az olajat? Adalék nélkül kb. annyiba kerül, mint a valvoline.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Metabond adalékot is használsz vagy csak az olajat? Adalék nélkül kb. annyiba kerül, mint a valvoline.... :D Régebben használtam (C-t), de már elfogyott, most csak simán az olaj van benne. Ha Opel16V Gábortól szerzed be, olcsóbb, mint a Metabond honlapon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 Azért emgem bosszant! A gyújtáselosztónál is szivárgott egy picit az olaj.. azt is kicseréltettem(tük). Ráér. Egy kicsit nekem is mindig csillog az olaj a karter tömítése mellett, pedig már kétszer cserélve lett, mióta nálam van a kocsi. Mostmár nem érdekel, amíg jobban nem kezd el folyni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 ... Ez nem olyan bonyolult. Vagy úgy csinálod, mint én, Gáboron keresztül, mikor az M7-en közlekedik, akkor szoktam Tőle átvenni, vagy utalsz nekem pénzt, átveszem Tőle, és ha legközelebb erre jársz (vagy én a Fehérvári állomás felé) akkor megkapod. ... Oks, majd megbeszéljük. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Most néztem olajszintet, és pótoltam a hiányt. 5000 km --> 1,5-2 liter olaj (GM10W40) (persze ezt nem most egyszerre kellett utántölteni :D ) Ez nagyon sok? Egyébként érdekes, hogy most nagyon a MIN közelében volt a szint, de a visszajlezőm még nem jelzett... Nem ismerem a dízel lelkét, de milyen visszajelzőre gondolsz? Ha olajszint jelzőre, akkor az csak fedélzeti komputeres gépekben van, és csak akkor jelez, ha már alig van olaj a teknőben, de még produkál némi használható olajnyomást. A fapados kocsikban csak olajnyomás jelző van, az pedig akkor jelez, ha a rendszernyomás kb. 1 -1,5 bar alá csökken, de az már vészhelyzet! Az olajfogyasztásod elég sok, ha 2 liter 5000 km-en. Próbálj tenni valamit ellene! Egy darabig még elmegy valamilyen "csodaszer" töltögetésével, erről megoszlanak a vélemények. Pénztárca kérdése a generálozás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts