ambruzsg Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Biztonságosabb, ha az ember szétszedi a motort és kitakarítja, utána új tömítésekkel és szimeringekkel összerakja. :D na ja, csak a kettő költsége nem igazán van partiban egymással... (még ha magad csinálod akkor se...ha meg nem akkor pláne)
ambruzsg Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Szerintem is baromság a motormosó.. Már qrva sokszor volt egyébként téma.. Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét.. Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát.. Baromság. oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne. Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni. Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni... A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még. A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj. A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból... De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne! Ámen! :D
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm!
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm! Mert nincs. Le kell venni a deklit, és ott kiömlik belőle. :D
egyhapsi Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm! Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság.
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Milyen dekni? A váltót szét kell szedni? Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle) Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság.
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Milyen dekni? A váltót szét kell szedni? Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle) Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :)
egyhapsi Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :) A deknin az ezer csavart ki kell csavarni, és alá kell állni :)
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton... Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem. De ezek után másképp fekszek alá.... Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :)
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés...Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton... Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem. De ezek után másképp fekszek alá....
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés... Lehet. :) Azt találták ki az okosok, hogy nem lesz cserélgetve úgysem, de azért cserélik a népek :) Olajból GM váltóolajat tegyél bele :D
Tiu Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés... 100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl. Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :D Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :) Általában a tömítés egy cserét kibír :) , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra)
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Köszönöm a gyors és pontos válaszokat! Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is... Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem ) Holnap melo: Jó éjt mindenkinek! A segítségeteket pedig nagyon köszönöm!
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Ezt még végig olvastam! No Comment! / aki keres az talál... :D / Köszönöm!100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl. Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :) Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :) Általában a tömítés egy cserét kibír :D , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra)
Tiu Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Ja, és a "szuszogó" (műanyag kupak) alatti hatlapú rész az kicsavarható, és úgy célszerű betölteni az olajat. :D
RobesPierre Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság. Csak azt ne felejtsük hozzá tenni, hogy a tervezők annakidején 8-10 évre tervezték ezeket a kocsikat. Nem pedig 17-18 éves használatra.
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Csak azt ne felejtsük hozzá tenni, hogy a tervezők annakidején 8-10 évre tervezték ezeket a kocsikat. Nem pedig 17-18 éves használatra. Jah. A mostaniakra már lassan motorolaj leeresztőt se tesznek. Arra a 2 évre minek... :) :D
daykiller Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne. Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni. Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni... A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még. A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj. A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból... De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne! Ámen! :) Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D
zotya975 Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Köszönöm a gyors és pontos válaszokat! Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is... Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem ) Holnap melo: Jó éjt mindenkinek! A segítségeteket pedig nagyon köszönöm! Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D
astra 8 Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe!
zotya975 Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe! Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb.
ZsöPö Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Na csak hogy talán pontot lehessen tenni a tisztító használat témára. A motortisztítót, aminek van értelme, azt közvetlen olajcsere előtt kell a motorba önteni. Kb 15 percet alapjáraton járatni a motort, majd leereszteni az olajat. A cél, hogy kioldja a lerakódásokat. Valóban ronthat a helyzeten, de úgy vélem, ha valahol már csak az olajsár tömít, akkor már réges-régen baj van. Az az egy biztos, hogy ki kell tapasztalni, melyik a jó, és melyik nem ér semmit. Ha egyszer közel új autóm lesz, biztosan alkalmazni fogom. Megelőzésre tökéletes. Üdv mindenkinek!
astra 8 Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb. Eddig mindig más olaj került bele és ugyan ez volt a helyzet! Valaki újított motort fel mostanában olvastam, leírhatná hogy vele mi a helyzet e téren. :D
demars Elküldve Január3, 2011 Elküldve Január3, 2011 Elvileg meg is tudnám csinálni, de szétszedés után látom csak , hogy mennyi helyem van, illetve, hogy milyen anyagból van a dekni ( öntvény vagy lemez ) Elvi akadályai nincsenek... de ha úgy is élettartamra szól a beletöltött olaj, s én most lecserélem akkor meg minek küszködjek vele... Lehet, hogy többet már nem is cserélek benne olajat. :) Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D
Recommended Posts