ambruzsg Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Biztonságosabb, ha az ember szétszedi a motort és kitakarítja, utána új tömítésekkel és szimeringekkel összerakja. :D na ja, csak a kettő költsége nem igazán van partiban egymással... (még ha magad csinálod akkor se...ha meg nem akkor pláne) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Szerintem is baromság a motormosó.. Már qrva sokszor volt egyébként téma.. Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét.. Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát.. Baromság. oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne. Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni. Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni... A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még. A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj. A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból... De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne! Ámen! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm! Mert nincs. Le kell venni a deklit, és ott kiömlik belőle. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül. Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul. Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat. Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg. Cserélt már valaki váltóolajat? Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat? A segítséget előre is köszönöm! Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Milyen dekni? A váltót szét kell szedni? Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle) Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Milyen dekni? A váltót szét kell szedni? Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle) Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :) A deknin az ezer csavart ki kell csavarni, és alá kell állni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton... Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem. De ezek után másképp fekszek alá.... Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés...Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton... Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem. De ezek után másképp fekszek alá.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés... Lehet. :) Azt találták ki az okosok, hogy nem lesz cserélgetve úgysem, de azért cserélik a népek :) Olajból GM váltóolajat tegyél bele :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Leeresztő, töltő, szintellenőrző. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Remélem lehet hozzá tömítést kapni... Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés... 100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl. Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :D Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :) Általában a tömítés egy cserét kibír :) , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Köszönöm a gyors és pontos válaszokat! Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is... Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem ) Holnap melo: Jó éjt mindenkinek! A segítségeteket pedig nagyon köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Ezt még végig olvastam! No Comment! / aki keres az talál... :D / Köszönöm!100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl. Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :) Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :) Általában a tömítés egy cserét kibír :D , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Ja, és a "szuszogó" (műanyag kupak) alatti hatlapú rész az kicsavarható, és úgy célszerű betölteni az olajat. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar. Ezért nem találsz. A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le. Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság. Csak azt ne felejtsük hozzá tenni, hogy a tervezők annakidején 8-10 évre tervezték ezeket a kocsikat. Nem pedig 17-18 éves használatra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Megoszt Elküldve Január2, 2011 Csak azt ne felejtsük hozzá tenni, hogy a tervezők annakidején 8-10 évre tervezték ezeket a kocsikat. Nem pedig 17-18 éves használatra. Jah. A mostaniakra már lassan motorolaj leeresztőt se tesznek. Arra a 2 évre minek... :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne. Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni. Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni... A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még. A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj. A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból... De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne! Ámen! :) Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Köszönöm a gyors és pontos válaszokat! Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is... Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem ) Holnap melo: Jó éjt mindenkinek! A segítségeteket pedig nagyon köszönöm! Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe! Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsöPö Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Na csak hogy talán pontot lehessen tenni a tisztító használat témára. A motortisztítót, aminek van értelme, azt közvetlen olajcsere előtt kell a motorba önteni. Kb 15 percet alapjáraton járatni a motort, majd leereszteni az olajat. A cél, hogy kioldja a lerakódásokat. Valóban ronthat a helyzeten, de úgy vélem, ha valahol már csak az olajsár tömít, akkor már réges-régen baj van. Az az egy biztos, hogy ki kell tapasztalni, melyik a jó, és melyik nem ér semmit. Ha egyszer közel új autóm lesz, biztosan alkalmazni fogom. Megelőzésre tökéletes. Üdv mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb. Eddig mindig más olaj került bele és ugyan ez volt a helyzet! Valaki újított motort fel mostanában olvastam, leírhatná hogy vele mi a helyzet e téren. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
demars Elküldve Január3, 2011 Megoszt Elküldve Január3, 2011 Elvileg meg is tudnám csinálni, de szétszedés után látom csak , hogy mennyi helyem van, illetve, hogy milyen anyagból van a dekni ( öntvény vagy lemez ) Elvi akadályai nincsenek... de ha úgy is élettartamra szól a beletöltött olaj, s én most lecserélem akkor meg minek küszködjek vele... Lehet, hogy többet már nem is cserélek benne olajat. :) Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts