Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Szerintem is baromság a motormosó..

Már qrva sokszor volt egyébként téma..

Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét..

Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát..

Baromság.

oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne.

Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni.

Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni...

A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még.

A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj.

A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból...

De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne!

Ámen! :D

Link to comment
Megosztás:

Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül.

Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul.

Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat.

Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg.

Cserélt már valaki váltóolajat?

Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat?

A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül.

Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul.

Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat.

Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg.

Cserélt már valaki váltóolajat?

Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat?

A segítséget előre is köszönöm!

Mert nincs. Le kell venni a deklit, és ott kiömlik belőle. :D

Link to comment
Megosztás:

Nos a csere megtörtént. Adalékanyag illetve mosó folyadék nélkül.

Mintha enyhe szelep hangja lett volna a korábban, kíváncsi leszek, hogy reggel hogy indul.

Cseréltem még pollenszűrőt, inddex lámpa testet. Az ajtók kissé nyikorogtak, lezsíroztam a zsnérokat.

Viszont a váltó olajleeresztő csavarját nem találtam meg.

Cserélt már valaki váltóolajat?

Elárulhatná, hogy hol kell leengedni a régi olajat?

A segítséget előre is köszönöm!

Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar.

Ezért nem találsz.

A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le.

Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság.

Link to comment
Megosztás:

Milyen dekni?

A váltót szét kell szedni?

Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle)

Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar.

Ezért nem találsz.

A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le.

Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság.

Link to comment
Megosztás:

Milyen dekni?

A váltót szét kell szedni?

Nem egyszerűbb a féltengelynél leengedni? ( bár akkor nem tudom az összes olajat kicsalogatni belőle)

Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton...

Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem.

De ezek után másképp fekszek alá....

Merre kerested azt a csavart, ha az az ezercsavaros deklifedél nem szúrta ki a szemed a váltó alján? :D :)
Link to comment
Megosztás:

Remélem lehet hozzá tömítést kapni...

Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés...

Igazából olyan leersztőt kerestem, mint amilyen a motorolajnál van. Egy nagy csavart az alján, a legalacsonyabb ponton...

Fel sem merült bennem az, hogy több csavarral kell leszedni.. Így azt nem is figyeltem.

De ezek után másképp fekszek alá....

Link to comment
Megosztás:

Remélem lehet hozzá tömítést kapni...

Ciki lenne, ha lekapom, és nincs hozzá megfelelő tömítés...

100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl.

Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :D

Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :)

Általában a tömítés egy cserét kibír :) , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors és pontos válaszokat!

Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is...

Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem )

Holnap melo: Jó éjt mindenkinek!

A segítségeteket pedig nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ezt még végig olvastam!

No Comment!

/ aki keres az talál... :D /

Köszönöm!

100 ezer környékén elég csak a szintet leellenőrizni szerintem, és utántölteni. Itt volt róla szó pl.

Sokaknak a GM váltóolaj jött be, ezt is ajánlom. :)

Ezen az oldalon volt róla szó elég részletesen. :)

Általában a tömítés egy cserét kibír :D , ezért úgy vigyél tömítést, ha mégsem kell, akkor vissza tudd vinni. (vagy eltenni máskorra)

Link to comment
Megosztás:

Nincs külön váltóolaj leeresztő csavar.

Ezért nem találsz.

A váltóolajat a dekni leszedésével eresztik le.

Azt mondják, a váltóolaj élettartamra szól. De ez baromság.

Csak azt ne felejtsük hozzá tenni, hogy a tervezők annakidején 8-10 évre tervezték ezeket a kocsikat. Nem pedig 17-18 éves használatra.

Link to comment
Megosztás:

oldószer (jobbára kerozin) meg felületaktív anyagok vannak benne.

Gyakorlatilag oldószert csinálsz a motorolajból vele, aminek valószínűleg a kenőképessége is romlik ettől a beavatkozástól, nyilván ezért kell a motorból pár perc szigorúan alapjárati pöfögés után leengedni.

Amúgy nekem objektív módon bizonyított a cucc (kompresszió mérés). A tényeknek meg szeretek hinni...

A másik teszt (ez már nem annyira objektív) az az volt hogy a motormosás után beöntött friss olaj 30km után sárga volt még.

A motormosás nélküli olajcserekor ugyanezen táv (szüleim aknás garázsa - lakásunk...) után már látványosan szürke volt az olaj.

A motormosó gyönyörűen kikapta a retket a blokkból...

De persze mindenki azt tesz amit szeretne (a blokkba is) illetve abban hisz amiben szeretne!

Ámen! :)

Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors és pontos válaszokat!

Jövő 7 végén cserés lesz a váltó olajam is...

Egy megjegyzés: Igazán tehettek volna egy leeresztő csavart oda... ( de ez az én véleményem )

Holnap melo: Jó éjt mindenkinek!

A segítségeteket pedig nagyon köszönöm!

Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D

Link to comment
Megosztás:

Remélem ez nem csak én szememet szúrja, srácok. :D

Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe!

Link to comment
Megosztás:

Attól hogy a te motorod kopott tiszta kosz belülről attól a másé lehet kevésbé kopott és nincs annyi lerakódás benne. Remélem nem veszed sertésnek! Nekem kb olyan 100-200km után kell kezd el változni a színe!

Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb.

Link to comment
Megosztás:

Na csak hogy talán pontot lehessen tenni a tisztító használat témára.

A motortisztítót, aminek van értelme, azt közvetlen olajcsere előtt kell a motorba önteni. Kb 15 percet alapjáraton járatni a motort, majd leereszteni az olajat.

A cél, hogy kioldja a lerakódásokat. Valóban ronthat a helyzeten, de úgy vélem, ha valahol már csak az olajsár tömít, akkor már réges-régen baj van.

Az az egy biztos, hogy ki kell tapasztalni, melyik a jó, és melyik nem ér semmit.

Ha egyszer közel új autóm lesz, biztosan alkalmazni fogom. Megelőzésre tökéletes.

Üdv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Igazából azt mondják jó olajnak, ami sötétedik, mert ugye lebegtetve tartja a szennyeződéseket, kormot, kokszot, stb. Persze ha van mit lebegtetnie. De azért valjuk be, ezek az autók amikról beszélünk nem mai gyerekek, és a legtöbbjük nem az első tulajnál van, tehát nem tudtunk az első kilómétertől vigyázzni rá, ezért talán ki lehet jelenteni, hogy bellüről tiszta motor nálunk csak elméletben létezik, egy-két kivétellel. A motormosó szerintem meg tiszta motornál minek, dzsuvás olajsárosnál, meg valszeg csak ront a helyzeten. Persze biztos van olyan amikor pont a mosó takarítja ki az eltömődött olajjáratot, de nem hiszem hogy ez a jellemző. Az összes tömítést, szimeringet O-gyűrűt cserélni a motoron meg szerintem egyszerűen nem éri meg ilyen korú kocsin, ha amúgy nincs vele gond, nem ereszt...stb.

Eddig mindig más olaj került bele és ugyan ez volt a helyzet! Valaki újított motort fel mostanában olvastam, leírhatná hogy vele mi a helyzet e téren. :D

Link to comment
Megosztás:

Elvileg meg is tudnám csinálni, de szétszedés után látom csak , hogy mennyi helyem van, illetve, hogy milyen anyagból van a dekni ( öntvény vagy lemez )

Elvi akadályai nincsenek... de ha úgy is élettartamra szól a beletöltött olaj, s én most lecserélem akkor meg minek küszködjek vele... Lehet, hogy többet már nem is cserélek benne olajat. :)

Ha már egyszer úgyis leveszed akkor most pont tudsz is rakni bele. Én is gondolkodok rajta, csak egy aggályom van, hogy egy csomószor túrtam már vele a földet, ha teszek oda csavart még kitépném. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.