kisp113 Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Én ezt mind értem és látom benne a rációt, de akkor ezek szerint pl. az Alfa motorok idő előtt kikukázódnak...? Mivel nem hiszem, hogy minden Alfa tulaj versenyüzemmódban használja a gépet... Jó lenne valahol egy hőmérséklet szerinti kenőképességet nézni 10W-60 olajok esetében. Köszi egyébként a válaszokat! :lol: Bocs, de mi az a "kenokepesseg"? Mertekegysege van?
kisp113 Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Értsd:viszkozitás (mm2/s) Ha erdekelnek az osszefuggesek es a miertek ajanlok egy jo olvasnivalot: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-vis...-0w-5w-10w.html http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html
Adam1 Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Ráraktam a diagramra a 10W60-at, és érdekességképpen a 0W30-as olajat is. Látható, hogy a 10W60, fent van valahol északon, míg a 0W30 alig tér el a 0W40-től bár picit lejjebb van. Olajevés ellen például meg lehet próbálkozni a 10W60-al. Kíváncsi lennék az eredményre.
Adam1 Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Ha erdekelnek az osszefuggesek es a miertek ajanlok egy jo olvasnivalot: http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-vis...-0w-5w-10w.html http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-vis...io-suruseg.html Ebben van a lényeg, a 10W60 jobban bírja a hőt, illetve magasabb hőmérsékleten sem válik olyan híggá, hogy a kenőfilm megszakadjon az egymáson elcsúszó felületeken. Ez persze a motor illesztésétől, kopottságától is függ.
kisp113 Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Ebben van a lényeg, a 10W60 jobban bírja a hőt, illetve magasabb hőmérsékleten sem válik olyan híggá, hogy a kenőfilm megszakadjon az egymáson elcsúszó felületeken. Ez persze a motor illesztésétől, kopottságától is függ. Meg az olajnyomasnak sem mindegy nagy fordulaton. Erdemes mindenkinek elolvasni.
öcsibácsi Elküldve December14, 2010 Elküldve December14, 2010 Ráraktam a diagramra a 10W60-at, és érdekességképpen a 0W30-as olajat is. Látható, hogy a 10W60, fent van valahol északon, míg a 0W30 alig tér el a 0W40-től bár picit lejjebb van. Az a 14 W 40-es a rajzon az milyen olaj? :lol:
Adam1 Elküldve December15, 2010 Elküldve December15, 2010 15W40 akar lenni. Még annyit, hogy a viszkozitás-hőmérséklet függés nem lineáris, csak az egyszerűség kedvéért ábrázoltam így,
bandika Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Hali Kellemes karácsonyt mindenkinek! Érdeklődnék olaj terén hogy szeretnék tenni a mociba agip 5w-40 es teljes szintetikus olajat, és a kérdésem hogy belemehet-e vagy csak kizárolagosan félszintetikus mehet bele ezekbe a járgányokba.
Guest gorbi Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Hali Kellemes karácsonyt mindenkinek! Érdeklődnék olaj terén hogy szeretnék tenni a mociba agip 5w-40 es teljes szintetikus olajat, és a kérdésem hogy belemehet-e vagy csak kizárolagosan félszintetikus mehet bele ezekbe a járgányokba. Természetesen igen.
RCsaba Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is...
Guest gorbi Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is... Ez a motornál már sajnos a klimax tűnetei :lol:
bandika Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is... És milyen olajat öntöttél bele?
kknl Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Miután én is 5W-40-re váltottam feltűnt, hogy megszűnt a jól hallható csattogó hang, ami indulás után olajcsere előtt 10W-s olajokkal még pár percig meg is maradt... Nem csattog, csak szépen duruzsol... Még hidegen is... Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol: De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett.
bandika Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol: De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett. ezeket már én is elvégeztettem és nem történt semmi változás
RCsaba Elküldve December26, 2010 Elküldve December26, 2010 Igazán a csattogás a kopott-szutykos tőkék miatt van , ne agodj hamar megjön a hangja :lol: De ha zavar ez a dolog szedegesd ki őket szedd szét és pucold meg , csak arra figyelj hogy ugyanoda ted vissza a kopotságuk végett. Kopott, szutykos tőkék??? Egyik olajam sem ment 10.000nél többet és ezek mind Castrol, Mobil, vagy Agip olajok voltak... Az első tulaj rakott bele 15W-40-es Opel olajat, de ezzel csak 9600-at ment. 18.000-rel vettük a kocsit, most 76.000 van benne. A szerelő még nézte is, hogy milyen tiszta a teknő... Kizárólag a 10W-60-asoktól volt csattogás, a 10W-40től már nem olyan erős, a mostanitól meg semmi. Bár persze ettől még lehet gond, mert én nem láttam azt, amit a szerelő barátom...:lol: Amúgy Castrol Magnatec C3 5W-40 van benne.
kknl Elküldve December27, 2010 Elküldve December27, 2010 Kopott, szutykos tőkék??? Egyik olajam sem ment 10.000nél többet és ezek mind Castrol, Mobil, vagy Agip olajok voltak... Az első tulaj rakott bele 15W-40-es Opel olajat, de ezzel csak 9600-at ment. 18.000-rel vettük a kocsit, most 76.000 van benne. A szerelő még nézte is, hogy milyen tiszta a teknő... Kizárólag a 10W-60-asoktól volt csattogás, a 10W-40től már nem olyan erős, a mostanitól meg semmi. Bár persze ettől még lehet gond, mert én nem láttam azt, amit a szerelő barátom...:lol: Amúgy Castrol Magnatec C3 5W-40 van benne. Szerinted az olajat miért kell cserélni? Nem az a lényege hogy igy szokták.... A használlat során az szedi össze a motorba jutó-képzödö kormot és lerakodásokat pl a gyártás során keletkezett forgácsot .a kopás miatt keletkezett üledéket. Ha friss olajattöltesz a rendszerbe az elöször felolgja a lerakódásokat..... A szeleptőkék nem csattoghatnának ha épek mivel az olaj nem folyhatna ki belölük ez csak akkor történik ha elpiszkosodik a olajszelep vagy túl kopott. Lehet rugótörés , beszorult golyó és persze ha 1 tőkéd kopott és elfolyik melette az olaj akkor a többi sem tud feltöltődni. Talán halottál motoröblitőről az ugyanugy kitisztitja az olajteret mint a friss olaj. A hibalehetőség minden motorban benne van még ha nem is mész vele..........
demars Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 [quote name='kknl' date='2010-12-27 - 05:25' post='737482' Talán halottál motoröblitőről az ugyanugy kitisztitja az olajteret mint a friss olaj
Tiu Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Ma lesz olajcsere! Egy szerelő ismerősömmel szoktuk elvégezni! Felhívtam, hogy vegyek esetleg motoröblítőt? ( több féle is létezik, van kifejezetten szeleptisztítós is ) Azt mondta erre, hogy Ő nem ajánlja, mert az mindent kiold, s lehet h rosszabb lesz mint volt ( elkezdi enni az olajat ) Akkor most mi igaz? Érdemes venni öblítő folyadékot vagy sem? STP cuccokat nézegettem interneten, rengeteg van. Felesleges. :D
Dáwid Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Ma lesz olajcsere! Egy szerelő ismerősömmel szoktuk elvégezni! Felhívtam, hogy vegyek esetleg motoröblítőt? ( több féle is létezik, van kifejezetten szeleptisztítós is ) Azt mondta erre, hogy Ő nem ajánlja, mert az mindent kiold, s lehet h rosszabb lesz mint volt ( elkezdi enni az olajat ) Akkor most mi igaz? Érdemes venni öblítő folyadékot vagy sem? STP cuccokat nézegettem interneten, rengeteg van. Ez az igaz :D
ambruzsg Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Felesleges. :) Nekem felszabadította a beragadt kompressziógyűrűimet és helyreállt a kompresszió a motorban, ez tán felesleges lett volna? :D Amúgy gyönyörűen kipucolja a blokkból az összes retket ez tény. Ha valahol mondjuk egy tömítés szétmállófélben van és csak a bekokszosodott olajsár tömít azt is hajlamos kimosni. Ekkor biza jönni fog az olaj a blokkból, ez is egy tény... Ezt a két dolgot kell a mérleg két serpenyőjébe helyezni és eldönteni hogy melyik oldal tetszik jobban. uff...
Tiu Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Nekem felszabadította a beragadt kompressziógyűrűimet és helyreállt a kompresszió a motorban, ez tán felesleges lett volna? :D ... A keresővel ennyi (3 oldal) válasz jön a motormosóra. Ebből nem sok van, ahol itt normál használat mellett, ajánlanák a motormosó adalékot. (indoklással, vagy anélkül) :D Az, hogy leragadt gyűrűnél mi segít az másik kérdés. :) Egyébként felőlem mindenki azt önt az autójába amit akar, de ha megkérdeznek, akkor normál esetben nem ajánlom. :)
egyhapsi Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 A keresővel ennyi (3 oldal) válasz jön a motormosóra. Ebből nem sok van, ahol itt normál használat mellett, ajánlanák a motormosó adalékot. (indoklással, vagy anélkül) :) Az, hogy leragadt gyűrűnél mi segít az másik kérdés. :D Egyébként felőlem mindenki azt önt az autójába amit akar, de ha megkérdeznek, akkor normál esetben nem ajánlom. :) Szerintem is baromság a motormosó.. Már qrva sokszor volt egyébként téma.. Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét.. Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát.. Baromság.
daykiller Elküldve Január2, 2011 Elküldve Január2, 2011 Szerintem is baromság a motormosó.. Már qrva sokszor volt egyébként téma.. Gondolja el mindenki, hozzáöntök 2 deci tisztitólét.. Az olaj vagy átalakul oldószerré, vagy ken és teszi a dolgát.. Baromság. Biztonságosabb, ha az ember szétszedi a motort és kitakarítja, utána új tömítésekkel és szimeringekkel összerakja. :D
Recommended Posts