pebe Elküldve November30, 2010 Megoszt Elküldve November30, 2010 Annak van vmi jelentősége, hogy mennyi olaj van benne? Persze a megengedett MIN-MAX között. Konkrétan arra gondolok, hogy nekem pl. most kb. félúton van a MIN-MAX között és nem tudom, hogy fel töltsem-e MAX-ra, mert arra gondolok, hogy a kevesebb olaj gyorsabban fölmelegszik ebben a hidegben. Vagy annyira nincs jelentősége, és a több olaj jobban ken??? Elég elméleti a kérdés, de talán ha több érvet is ütköztetünk, akkor levonhatunk valami okosságot belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November30, 2010 Megoszt Elküldve November30, 2010 Annak van vmi jelentősége, hogy mennyi olaj van benne? Persze a megengedett MIN-MAX között. Konkrétan arra gondolok, hogy nekem pl. most kb. félúton van a MIN-MAX között és nem tudom, hogy fel töltsem-e MAX-ra, mert arra gondolok, hogy a kevesebb olaj gyorsabban fölmelegszik ebben a hidegben. Vagy annyira nincs jelentősége, és a több olaj jobban ken??? Elég elméleti a kérdés, de talán ha több érvet is ütköztetünk, akkor levonhatunk valami okosságot belőle. Te itt most pár deci, max. fél liter olajról beszélsz. Ha pont féluton van a két jel között, akkor nem érdemes problémázni ezen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November30, 2010 Megoszt Elküldve November30, 2010 Te itt most pár deci, max. fél liter olajról beszélsz. Ha pont féluton van a két jel között, akkor nem érdemes problémázni ezen. Pont ez volt a kérdésem lényege, hogy mi a hasznosabb? Ha az a plusz fél liter is keni az alkatrészeket, vagy ha a kisebb olajmennyiség valamivel hamarabb melegszik be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November30, 2010 Megoszt Elküldve November30, 2010 Pont ez volt a kérdésem lényege, hogy mi a hasznosabb? Ha az a plusz fél liter is keni az alkatrészeket, vagy ha a kisebb olajmennyiség valamivel hamarabb melegszik be. Pont ezt mondom, hogy nincs jelentősége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November30, 2010 Megoszt Elküldve November30, 2010 Pont ezt mondom, hogy nincs jelentősége. Akkor ezt kitárgyaltuk :excl: :( :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December1, 2010 Megoszt Elküldve December1, 2010 Pont ezt mondom, hogy nincs jelentősége. Merhogyez OPEL! :( Volt olyan "Totoja" tipus amelyiknél a 100 ezer km táján jelentkező irdatlan olajfogyasztás emelkedést utólag, egy 1 literrel nagyobb térfogatú olajteknővel előzték meg . :excl: Magyarán kapott egy új dugattyú szettet, meg egy új olajteknőt.... (szervízileg, garanciában, csak ezt nem propagálták.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 Sziasztok! Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban. C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt. Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs. 236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás. Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér? Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t? Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter? Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :( Most akkor mi az igazság? :excl: Ákos Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 Sziasztok! Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban. C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt. Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs. 236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás. Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér? Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t? Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter? Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :lol: Most akkor mi az igazság? :lol: Ákos ? :( Ha kicsit körbenézel, akkor azért látod hogy 6-7 ezer pénz körül rendes olajakat lehet kapni. GM-et nem kéne. Nem hal bele, (azonnal :lol: ) de azért picivel többért, sokkal jobb olajakat kapni. Ez az olajfogyi nem nagyon túlvészes, de azért érdemes lenne ránézni hogy hol fogy. Viszont inkább cseréld, mert az a hivatalos 15ezer, az 10 ezer :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 Sziasztok! Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban. C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt. Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs. 236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás. Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér? Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t? Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter? Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :( Most akkor mi az igazság? :excl: Ákos Akkor az 2 liter/10000 km? Szerintem kicsit sok. Én nem 10000-nél szoktam cserélni. 5800ért hozok neked Castrol Magnatec 10w40-et. Vagy 6000-ért Mobilt. Ha érdekel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 ? :( Ha kicsit körbenézel, akkor azért látod hogy 6-7 ezer pénz körül rendes olajakat lehet kapni. GM-et nem kéne. Nem hal bele, (azonnal :lol: ) de azért picivel többért, sokkal jobb olajakat kapni. Ez az olajfogyi nem nagyon túlvészes, de azért érdemes lenne ránézni hogy hol fogy. Viszont inkább cseréld, mert az a hivatalos 15ezer, az 10 ezer :excl: Akkor lehet a Daewoot sem kéne tovább kínozni vele :lol: Meggondolandó. Tavasszal tervezek egy motorátvizsgálást, de a vezérműtengely szimeringje száraz, a főtengelyé nyáron lett cserélve, olajteknő tömítést ősszel cseréltem, a többit nem tudom. Még :lol: Az olajbeöntő kupaknál viszont mindig van egy kis olajpermet nyom, lehet már nem tökéletes a tömítés, de nem hiszem hogy ott párolog ki ennyi olaj. Majd beszerzek azért egy újabb kupakot biztos ami biztos. Tudom, még ezer helyen lehet tömítetlenség a motorban, de egyelőre idáig sikerült eljutni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve December2, 2010 Megoszt Elküldve December2, 2010 Akkor az 2 liter/10000 km? Szerintem kicsit sok. Én nem 10000-nél szoktam cserélni. 5800ért hozok neked Castrol Magnatec 10w40-et. Vagy 6000-ért Mobilt. Ha érdekel. PÜ megy mindjárt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
glutamin Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Voltam olajat cseréltetni. Már ráfért, mer elég ronda színe és állaga volt a réginek. Kicsit jobban oda kell figyelnem rá, hogy 15e km-enként azért meglegyen a csere. Valvoline 10w-40-es került bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December10, 2010 Megoszt Elküldve December10, 2010 Sziasztok! várjam meg a hivatalos 15.000km-t? Ákos Voltam olajat cseréltetni. Már ráfért, mer elég ronda színe és állaga volt a réginek. Kicsit jobban oda kell figyelnem rá, hogy 15e km-enként azért meglegyen a csere. Valvoline 10w-40-es került bele. Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol: Azért mert a félszintetikus motorolajak alapértelmezett(!) csereperiódusa 15ekm. Ezt felülírhatja lefelé a gyártó, a tapasztalat és a gondoskodás, felfelé pedig nemtörődömség és a pénztárca. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol: A B Vectrák kézikönyvében minden motorra 15 000 km vagy 1 év az ajánlott csereperiódus. Ugyanez igaz az Astrákra is, a diesel kivételével, arra 7500km/1 évet ad. Ez utóbbiról megvan a véleményem, de inkább megtartom magamnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoollanderhu Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 sziasztok! Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka? Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :lol: :) Pedig bíztam benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 sziasztok! Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka? Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :) :D Pedig bíztam benne. Igazából 8 decinek 7 ezer kilométer alatt én örülnék. :lol: Azonos minőséget illik utántölteni, de nem fog tönkremenni a motor pár deci 5W-40 től sem. Vidd el, azán ha lemegy az alsó jel alá töltsél rá, amíg a min-max-között van, addíg nem kell foglalkozni vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RCsaba Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Megvolt az olajcsere. Castrol Magnatec C3 5W-40 ment bele. Ami elsőre feltűnt, hogy halkabb lett a motor és nem kopog a hidrotőke, mint a 10W-60-as olajoktól... Az Olajdoki is áldását adta az 5W olajra, remélem nem fogja enni, bár a motorban csak 76.000 van és nincsen szétgyilkolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Már 6ezer km nél tartok ezzel az 5W30 Dexos2 olajjal, de még mindig max jelnél van a szint, ahová olajcserekor is töltöttem.Hihetetlen, és 200.000km van a motorban:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Megvolt az olajcsere. Castrol Magnatec C3 5W-40 ment bele. Ami elsőre feltűnt, hogy halkabb lett a motor és nem kopog a hidrotőke, mint a 10W-60-as olajoktól... Az Olajdoki is áldását adta az 5W olajra, remélem nem fogja enni, bár a motorban csak 76.000 van és nincsen szétgyilkolva. Hol volt az Olajdoki, amikor ezt a kocsit tervezték, majd 10W40-es olajjal jött le a szallagról? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Hol volt az Olajdoki, amikor ezt a kocsit tervezték, majd 10W40-es olajjal jött le a szallagról? :lol: Állt a szalag mellett, és figyelt. És megállapította, hogy ebbe az is jó. Látod hiába mondod hogy mi kell bele, úgyis mást öntenek bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RCsaba Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Ugyan, sztem Zotya975 tudja rólam, hogy olaj ügyben mindig renitens vagyok :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 sziasztok! Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka? Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :lol: :) Pedig bíztam benne. A márka nem lényeges, de inkább 10W-ssel tölts utána. Nekem a Magnatec (10W40) nem szimpi, csúnyán kopognak vele a hidrotőkék, amint lehet, megint Meta (10W40) lesz benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Ugyan, sztem Zotya975 tudja rólam, hogy olaj ügyben mindig renitens vagyok :lol: Igaz, csak nem látom be, hogyha egyszer van egy gyári előírás, akkor minek mást tenni bele? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve December11, 2010 Megoszt Elküldve December11, 2010 Igaz, csak nem látom be, hogyha egyszer van egy gyári előírás, akkor minek mást tenni bele? :lol: A gyári előírás óta fejlődhetett az olajgyártás, szerintem... :lol: De ettől függetlenül én annak a híve vagyok, hogy bármi jó, ami belevaló, és legalább a gyári előírást teljesíti. Nekem az Astrában kb. 10000 km-es az olaj most, Valvoline Topgard 10w40 van benne... gondolkoztam az 5w40-en, de igazából ebből is egy fél-1 liter fogyott már, szóval lehet maradok a 10w40-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts