Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Annak van vmi jelentősége, hogy mennyi olaj van benne? Persze a megengedett MIN-MAX között. Konkrétan arra gondolok, hogy nekem pl. most kb. félúton van a MIN-MAX között és nem tudom, hogy fel töltsem-e MAX-ra, mert arra gondolok, hogy a kevesebb olaj gyorsabban fölmelegszik ebben a hidegben. Vagy annyira nincs jelentősége, és a több olaj jobban ken??? Elég elméleti a kérdés, de talán ha több érvet is ütköztetünk, akkor levonhatunk valami okosságot belőle.

Link to comment
Megosztás:

Annak van vmi jelentősége, hogy mennyi olaj van benne? Persze a megengedett MIN-MAX között. Konkrétan arra gondolok, hogy nekem pl. most kb. félúton van a MIN-MAX között és nem tudom, hogy fel töltsem-e MAX-ra, mert arra gondolok, hogy a kevesebb olaj gyorsabban fölmelegszik ebben a hidegben. Vagy annyira nincs jelentősége, és a több olaj jobban ken??? Elég elméleti a kérdés, de talán ha több érvet is ütköztetünk, akkor levonhatunk valami okosságot belőle.

Te itt most pár deci, max. fél liter olajról beszélsz. Ha pont féluton van a két jel között, akkor nem érdemes problémázni ezen.

Link to comment
Megosztás:

Te itt most pár deci, max. fél liter olajról beszélsz. Ha pont féluton van a két jel között, akkor nem érdemes problémázni ezen.

Pont ez volt a kérdésem lényege, hogy mi a hasznosabb? Ha az a plusz fél liter is keni az alkatrészeket, vagy ha a kisebb olajmennyiség valamivel hamarabb melegszik be.

Link to comment
Megosztás:

Pont ezt mondom, hogy nincs jelentősége.

Merhogyez OPEL! :(

Volt olyan "Totoja" tipus amelyiknél a 100 ezer km táján jelentkező irdatlan olajfogyasztás emelkedést utólag, egy 1 literrel nagyobb térfogatú olajteknővel előzték meg . :excl:

Magyarán kapott egy új dugattyú szettet, meg egy új olajteknőt.... (szervízileg, garanciában, csak ezt nem propagálták.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban.

C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt.

Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs.

236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás.

Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér?

Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t?

Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter?

Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :(

Most akkor mi az igazság? :excl:

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban.

C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt.

Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs.

236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás.

Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér?

Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t?

Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter?

Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :lol:

Most akkor mi az igazság? :lol:

Ákos

? :(

Ha kicsit körbenézel, akkor azért látod hogy 6-7 ezer pénz körül rendes olajakat lehet kapni. GM-et nem kéne. Nem hal bele, (azonnal :lol: ) de azért picivel többért, sokkal jobb olajakat kapni. Ez az olajfogyi nem nagyon túlvészes, de azért érdemes lenne ránézni hogy hol fogy. Viszont inkább cseréld, mert az a hivatalos 15ezer, az 10 ezer :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajvásárlás előtt állok és elég tanácstalan vagyok mert sokfélét lehet olvasni a témával kapcsolatban.

C16NZ motorom van, júliusban került hozzám a kocsi, valami taknyot öntött bele az előző tulaj mert rendes olajnyomás sem volt.

Szerelő lecserélte nekem az olajat Castrol 10W40-re, pontos típust sajnos nem tudok, de közép árkategóriás, és azóta olajnyomás gondom nincs.

236.000 km van a motorban, és 8000 km-en számolva 2dl/1000 km olajat eszik. Elég sok a városi közlekedés, hidegindítás.

Első kérdésem, hogy ez az olajfogyasztás még belefér?

Érdemes 8000 km után lecserélnem az egész olajat, vagy töltsem rá a hiányzó fél litert és várjam meg a hivatalos 15.000km-t?

Milyen olajat érdemes vennem ami nem Tescos de nem is 10.000 Ft belőle 5 liter?

Apu a Daewooba GM olajat használ 50.000 km óta és gyakorlatilag nulla az olajfogyasztás és semmiféle motorhiba nem jött elő, viszont olvasni olyat is hogy mindent szabad használni csak GM olajat nem :(

Most akkor mi az igazság? :excl:

Ákos

Akkor az 2 liter/10000 km? Szerintem kicsit sok. Én nem 10000-nél szoktam cserélni.

5800ért hozok neked Castrol Magnatec 10w40-et. Vagy 6000-ért Mobilt.

Ha érdekel.

Link to comment
Megosztás:

? :(

Ha kicsit körbenézel, akkor azért látod hogy 6-7 ezer pénz körül rendes olajakat lehet kapni. GM-et nem kéne. Nem hal bele, (azonnal :lol: ) de azért picivel többért, sokkal jobb olajakat kapni. Ez az olajfogyi nem nagyon túlvészes, de azért érdemes lenne ránézni hogy hol fogy. Viszont inkább cseréld, mert az a hivatalos 15ezer, az 10 ezer :excl:

Akkor lehet a Daewoot sem kéne tovább kínozni vele :lol: Meggondolandó.

Tavasszal tervezek egy motorátvizsgálást, de a vezérműtengely szimeringje száraz, a főtengelyé nyáron lett cserélve, olajteknő tömítést ősszel cseréltem, a többit nem tudom. Még :lol:

Az olajbeöntő kupaknál viszont mindig van egy kis olajpermet nyom, lehet már nem tökéletes a tömítés, de nem hiszem hogy ott párolog ki ennyi olaj. Majd beszerzek azért egy újabb kupakot biztos ami biztos. Tudom, még ezer helyen lehet tömítetlenség a motorban, de egyelőre idáig sikerült eljutni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

várjam meg a hivatalos 15.000km-t?

Ákos

Voltam olajat cseréltetni. Már ráfért, mer elég ronda színe és állaga volt a réginek. Kicsit jobban oda kell figyelnem rá, hogy 15e km-enként azért meglegyen a csere. Valvoline 10w-40-es került bele.

Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol:

Azért mert a félszintetikus motorolajak alapértelmezett(!) csereperiódusa 15ekm. Ezt felülírhatja lefelé a gyártó, a tapasztalat és a gondoskodás, felfelé pedig nemtörődömség és a pénztárca.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értem... Honnan jött ez a 15ezres csereperiódus? :lol: Totálkáron böfögte valami okos, vagy honnan?? :lol:

A B Vectrák kézikönyvében minden motorra 15 000 km vagy 1 év az ajánlott csereperiódus.

Ugyanez igaz az Astrákra is, a diesel kivételével, arra 7500km/1 évet ad. Ez utóbbiról megvan a véleményem, de inkább megtartom magamnak.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka?

Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :lol: :) Pedig bíztam benne.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka?

Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :) :D Pedig bíztam benne.

Igazából 8 decinek 7 ezer kilométer alatt én örülnék. :lol: Azonos minőséget illik utántölteni, de nem fog tönkremenni a motor pár deci 5W-40 től sem. Vidd el, azán ha lemegy az alsó jel alá töltsél rá, amíg a min-max-között van, addíg nem kell foglalkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

Megvolt az olajcsere. Castrol Magnatec C3 5W-40 ment bele. Ami elsőre feltűnt, hogy halkabb lett a motor és nem kopog a hidrotőke, mint a 10W-60-as olajoktól... Az Olajdoki is áldását adta az 5W olajra, remélem nem fogja enni, bár a motorban csak 76.000 van és nincsen szétgyilkolva.

Link to comment
Megosztás:

Megvolt az olajcsere. Castrol Magnatec C3 5W-40 ment bele. Ami elsőre feltűnt, hogy halkabb lett a motor és nem kopog a hidrotőke, mint a 10W-60-as olajoktól... Az Olajdoki is áldását adta az 5W olajra, remélem nem fogja enni, bár a motorban csak 76.000 van és nincsen szétgyilkolva.

Hol volt az Olajdoki, amikor ezt a kocsit tervezték, majd 10W40-es olajjal jött le a szallagról? :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Eljött a bűvös 6-7 ezer km futás a legutóbbi olajcsere óta és elkezdte enni az olajat, azaz kb 8 dl ment le neki. Kérdésem, mivel most megyek majd kb 1300 km-t autópályázni ezért viszek magammal majd olajat talán csipegeti majd újra, (vagy nem? szerintetek?), viszont van itthon 5W-40 -s szintetikus olajam ElF excelrium, eddig Valvoline Maxlife volt benne 10W-40 vajon ha elkezdi enni akkor 5W-40-nel is után tölthettem vagy szigóruan 10W-40 legyen és azonos márka?

Amúgy a Valvoline után szerintem a Castrol Magnatec-t fogom kiprobálni. Sajna a Valvoline ezek szerint nem vált be :lol: :lol: :) Pedig bíztam benne.

A márka nem lényeges, de inkább 10W-ssel tölts utána. Nekem a Magnatec (10W40) nem szimpi, csúnyán kopognak vele a hidrotőkék, amint lehet, megint Meta (10W40) lesz benne.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, csak nem látom be, hogyha egyszer van egy gyári előírás, akkor minek mást tenni bele? :lol:

A gyári előírás óta fejlődhetett az olajgyártás, szerintem... :lol: De ettől függetlenül én annak a híve vagyok, hogy bármi jó, ami belevaló, és legalább a gyári előírást teljesíti. Nekem az Astrában kb. 10000 km-es az olaj most, Valvoline Topgard 10w40 van benne... gondolkoztam az 5w40-en, de igazából ebből is egy fél-1 liter fogyott már, szóval lehet maradok a 10w40-nél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.