Dáwid Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Sokféle "szak"véleményt olvastam már az olajfogyással kapcsolatban. Legutóbbi olajcserénél 5 liter (10W40) ment az autómba, azóta mentem vele 3000 km-et, és most van a nívópálca min. jelzésénél, tehát kb. 1 litert kell utántöltenem. 1,7 szívódízel motor, óra szerint 258e km van benne. Ez jó olajfogyási adat??? Nekem a DR, (ha nem történik semmi extra) akkor kihúzza a csereperiódust :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Nekem a DR, (ha nem történik semmi extra) akkor kihúzza a csereperiódust :excl: Ezt akkor úgy vegyem, hogy az enyém "sokat eszik"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Ezt akkor úgy vegyem, hogy az enyém "sokat eszik"? Nem. Ezt vedd úgy hogy többet eszik mint az enyém :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Nem. Ezt vedd úgy hogy többet eszik mint az enyém :( Végülis a GYIK-ben az vagyon írva, hogy 1 l/1000 km lehet a max fogyás, ami még normális. nekem kb. 3 dl/1000 km. Akkor ezt még jónak veszem. Persze a GYIK-ból nem derül ki, hogy ez a DR motorra is igaz-e. És persze attól még irígylem a Te mocidat :excl: . Egyszermajd az éj leple alatt lehet, hogy jól kicserélem a Te mocidat az enyémmel :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Végülis a GYIK-ben az vagyon írva, hogy 1 l/1000 km lehet a max fogyás, ami még normális. nekem kb. 3 dl/1000 km. Akkor ezt még jónak veszem. Persze a GYIK-ból nem derül ki, hogy ez a DR motorra is igaz-e. És persze attól még irígylem a Te mocidat :excl: . Egyszermajd az éj leple alatt lehet, hogy jól kicserélem a Te mocidat az enyémmel :lol: :lol: :lol: Érdekelne a technikád, mert nekünk tovább tartott a csere :( :o Az olajzabálóm, az 1 hét alatt megevett egy vagy 2,5 litert :lol: (800-1200 km között volt általában akkor egy hetem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Érdekelne a technikád, mert nekünk tovább tartott a csere :excl: :lol: Az olajzabálóm, az 1 hét alatt megevett egy vagy 2,5 litert :( (800-1200 km között volt általában akkor egy hetem) Egyszerűen csak rendszámot cserélek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpeti Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Én csak két dolgot nem értek. 1.) Miért ilyen szar (bocs a kifejezésért) olajat használsz, turbos motorhoz (15W) 2.) Ha nincs vele semmi baj pillanatnyilag akkor mi a fenének motorolaj adalék, milyen pluszt vársz tőle? (hosszú távon szerintem majd várható, 15W olaj+autópályázás megteszi a hatását) Bocsanat elirtam. Szoval ott csereltetem amugy castrol magnatecet teszek bele fekete kupakost! Hogy miert 15W mert igy max fel litert ontok utana, 10000km alatt majd csere! 10W szerintem mar tul vekony egy ilyen idos kocsinak igy valoszinuleg joval tobbet enne... jolgondolom? De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ? Nem varok tole pluszt, csupan ajanlottak, kivancsi lettem volna , hogy van e estleg markatars aki hasznalja vagy hasznalta es van valami tapasztalata? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Pont télen kellene a vékonyabb olaj, mert hidegen az olaj amúgy is viszkózusabb, és nem biztos, hogy elegendő kenést biztosít. Nemdebár? Nekem logikusabbnak tűnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 ...De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ? Tedd csak bele a 10w-st, jó az neki. :lol: És nem, télen jobb neki a vékonyabb oil, nekem most van benne 260000, nem versenyzek, jó a vasnak, nem hisztizik miatta. Olvass vissza kicsit (pár oldal) és frankón le van írva+ linkelve az olajról minden, amit tudni érdemes. És és-sel nem kezdünk mondatot... :( :excl: (ez nekem szól... :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Olvass vissza kicsit (pár oldal) és frankón le van írva+ linkelve az olajról minden, amit tudni érdemes. Pár oldalt? 1-et! :excl: És ez nem neked szólt! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Bocsanat elirtam. Szoval ott csereltetem amugy castrol magnatecet teszek bele fekete kupakost! Hogy miert 15W mert igy max fel litert ontok utana, 10000km alatt majd csere! 10W szerintem mar tul vekony egy ilyen idos kocsinak igy valoszinuleg joval tobbet enne... jolgondolom? De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ? Nem varok tole pluszt, csupan ajanlottak, kivancsi lettem volna , hogy van e estleg markatars aki hasznalja vagy hasznalta es van valami tapasztalata? Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb" Ez meg f.szság :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpeti Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb" Ez meg f.szság :excl: Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :excl: Mégis, millyen pluszt vársz tőle? Ezek a löttyök egyébként úgy vannak kitalálva, hogy ha lehet semmiképpen ne ártsanak a motornak. Mivel nem károsítanak, minden hiszékeny vásárló azt hiszi, hogy húde jó, közben bemagyarázzák maguknak, hogy kevesebbet fogyaszt, jobban megy, kevésbé füstől, és hozzá hasonló marhaságok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb" Ez meg f.szság :excl: Nem csak ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a hőt kevésbé bírja, mert ásványi. A turbo-nál meg van hő gazdagon. Rövid távon egyébként nem fog kijönni a szar olaj hatása. Csak több 10 ezer, esetleg 100 ezer km alatt, amikor az autótulajok meg szerelők hajlamosak arra fogni, hogy ez a korral jár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :lol: A kézikönyv mit ír, olvastad? :excl: Csakmert ha én nem igazán konyítok valamihez, akkor inkább utánna olvasok, mintsem a szóbeszédnek higyjek :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :( Egy dologban biztos lehetsz. A motorféked drasztikusan csökkenni fog! Hogy tényleg védi-e a motort és tovább fog élni azt szerintem senki se tudja. Az biztos, hogy a surlódást csökkenti, mert pl rotakapa hajtóműve és a régi ladám diffijébe töltve jelentősen csökkent annak hőmérséklete. (nem konkrétan a prolongot használtam de ugyanilyen hatásút) Értelme akkor lenne ha állandóan tudnád bele töltögetni, de akkor mire eléred a 300ekm futást amit adalék nélkül is el lehet már kifizetted adalékra egy új motor árát :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Kb. 25 éve volt nagy divat a teflonbevonat a motorba. Valami lötyit öntöttek bele aranyáron, és attól egy állítólagos teflonbevonat képződött a motor belsejében. Az akkori munkatársaim nagyon beindultak, és a legszarabb Wartburgokba is beletették. Persze esküdtek rá hogy mennyivel más. :excl: :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Kb. 25 éve volt nagy divat a teflonbevonat a motorba. Valami lötyit öntöttek bele aranyáron, és attól egy állítólagos teflonbevonat képződött a motor belsejében. Az akkori munkatársaim nagyon beindultak, és a legszarabb Wartburgokba is beletették. Persze esküdtek rá hogy mennyivel más. :excl: :( Nem is kell bele olaj :D Prolonggal kell feltölteni az egészet :lol: :lol: :lol: Autósboltban is mutogattak valami kis üveges sz.rt amit ha beleöntök a tankba, akkor szerintük 100 km-el többet tudok menni egy tankkal :lol: :o Megkérdeztem a csávót hogy ha ezzel tankolom tele akkor mennyit megyek el, de nagyon csúnyán nézett rám :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Nem is kell bele olaj :o Prolonggal kell feltölteni az egészet :excl: :( :lol: Autósboltban is mutogattak valami kis üveges sz.rt amit ha beleöntök a tankba, akkor szerintük 100 km-el többet tudok menni egy tankkal :lol: :lol: Megkérdeztem a csávót hogy ha ezzel tankolom tele akkor mennyit megyek el, de nagyon csúnyán nézett rám :lol: Há nem tudom... Én második tank óta használok Spurit. Fogyiban nem vettem észre (még) változást, de határozottan csendesebb, kultúráltabb lett a motor, és sokkal dinamikusabb is. Saját tapasztalat, nem hallottam!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Nem csak ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a hőt kevésbé bírja, mert ásványi. A turbo-nál meg van hő gazdagon. Rövid távon egyébként nem fog kijönni a szar olaj hatása. Csak több 10 ezer, esetleg 100 ezer km alatt, amikor az autótulajok meg szerelők hajlamosak arra fogni, hogy ez a korral jár. Akkor az én motorom főtengelye a szar olajtól kotyog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jürgen Elküldve November16, 2010 Megoszt Elküldve November16, 2010 Ezt a prolongos oldalon találtam... csak szerintem vicces egy kicsit? :excl: "úgy gondoltam, hogy a városba kevés az a gyári 252 LE" "elkezdtem rendesen, üzemszerűen használni (városban max. 280)" Nem semmi... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November17, 2010 Megoszt Elküldve November17, 2010 Akkor az én motorom főtengelye a szar olajtól kotyog? Hogyha eddig varrógépolajjal hajtottad, akkor valószínűleg attól :excl: Ha rendszeresen használtál volna prolongot, akkor még mindig jó lenne, sőt, olaj és hűtővíz nélkül is üzemelne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November17, 2010 Megoszt Elküldve November17, 2010 Hogyha eddig varrógépolajjal hajtottad, akkor valószínűleg attól :excl: Ha rendszeresen használtál volna prolongot, akkor még mindig jó lenne, sőt, olaj és hűtővíz nélkül is üzemelne. Betonmixert rendezzek? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November17, 2010 Megoszt Elküldve November17, 2010 Akkor az én motorom főtengelye a szar olajtól kotyog? Vagy nem kéne a lámpánál végig állni a kuplungon, hanem egyszerűen kitenni üresbe, és lelépni róla :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve November17, 2010 Megoszt Elküldve November17, 2010 Vagy nem kéne a lámpánál végig állni a kuplungon, hanem egyszerűen kitenni üresbe, és lelépni róla :excl: Nem szoktam. De mivel használt volt már mikor hozzámkerült.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts