Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sokféle "szak"véleményt olvastam már az olajfogyással kapcsolatban. Legutóbbi olajcserénél 5 liter (10W40) ment az autómba, azóta mentem vele 3000 km-et, és most van a nívópálca min. jelzésénél, tehát kb. 1 litert kell utántöltenem. 1,7 szívódízel motor, óra szerint 258e km van benne. Ez jó olajfogyási adat???

Nekem a DR, (ha nem történik semmi extra) akkor kihúzza a csereperiódust :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nem. Ezt vedd úgy hogy többet eszik mint az enyém :(

Végülis a GYIK-ben az vagyon írva, hogy 1 l/1000 km lehet a max fogyás, ami még normális. nekem kb. 3 dl/1000 km. Akkor ezt még jónak veszem. Persze a GYIK-ból nem derül ki, hogy ez a DR motorra is igaz-e. És persze attól még irígylem a Te mocidat :excl: . Egyszermajd az éj leple alatt lehet, hogy jól kicserélem a Te mocidat az enyémmel :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Végülis a GYIK-ben az vagyon írva, hogy 1 l/1000 km lehet a max fogyás, ami még normális. nekem kb. 3 dl/1000 km. Akkor ezt még jónak veszem. Persze a GYIK-ból nem derül ki, hogy ez a DR motorra is igaz-e. És persze attól még irígylem a Te mocidat :excl: . Egyszermajd az éj leple alatt lehet, hogy jól kicserélem a Te mocidat az enyémmel :lol: :lol: :lol:

Érdekelne a technikád, mert nekünk tovább tartott a csere :( :o Az olajzabálóm, az 1 hét alatt megevett egy vagy 2,5 litert :lol: (800-1200 km között volt általában akkor egy hetem)

Link to comment
Megosztás:

Én csak két dolgot nem értek.

1.) Miért ilyen szar (bocs a kifejezésért) olajat használsz, turbos motorhoz (15W)

2.) Ha nincs vele semmi baj pillanatnyilag akkor mi a fenének motorolaj adalék, milyen pluszt vársz tőle? (hosszú távon szerintem majd várható, 15W olaj+autópályázás megteszi a hatását)

Bocsanat elirtam. Szoval ott csereltetem amugy castrol magnatecet teszek bele fekete kupakost! Hogy miert 15W mert igy max fel litert ontok utana, 10000km alatt majd csere! 10W szerintem mar tul vekony egy ilyen idos kocsinak igy valoszinuleg joval tobbet enne... jolgondolom? De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ?

Nem varok tole pluszt, csupan ajanlottak, kivancsi lettem volna , hogy van e estleg markatars aki hasznalja vagy hasznalta es van valami tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

...De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ?

Tedd csak bele a 10w-st, jó az neki. :lol:

És nem, télen jobb neki a vékonyabb oil, nekem most van benne 260000, nem versenyzek, jó a vasnak, nem hisztizik miatta. Olvass vissza kicsit (pár oldal) és frankón le van írva+ linkelve az olajról minden, amit tudni érdemes.

És és-sel nem kezdünk mondatot... :( :excl: (ez nekem szól... :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Bocsanat elirtam. Szoval ott csereltetem amugy castrol magnatecet teszek bele fekete kupakost! Hogy miert 15W mert igy max fel litert ontok utana, 10000km alatt majd csere! 10W szerintem mar tul vekony egy ilyen idos kocsinak igy valoszinuleg joval tobbet enne... jolgondolom? De amugy varom az ervet , hogy miert tegyek 10W-t amugy telen vastagabb olajat szoktak tenni a motorba nyaron meg vekonyabbat nem ?

Nem varok tole pluszt, csupan ajanlottak, kivancsi lettem volna , hogy van e estleg markatars aki hasznalja vagy hasznalta es van valami tapasztalata?

Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb"

Ez meg f.szság :excl:

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb"

Ez meg f.szság :excl:

Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :(

Link to comment
Megosztás:

Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :excl:

Mégis, millyen pluszt vársz tőle?

Ezek a löttyök egyébként úgy vannak kitalálva, hogy ha lehet semmiképpen ne ártsanak a motornak. Mivel nem károsítanak, minden hiszékeny vásárló azt hiszi, hogy húde jó, közben bemagyarázzák maguknak, hogy kevesebbet fogyaszt, jobban megy, kevésbé füstől, és hozzá hasonló marhaságok.

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt nem, mert amit "vastagságnak" csúfolnak, az a hideg oldali viszkozitása. Hidegen, kevésbé folyik, tehát gyengébben is ken, üzemmelegen, amikor használod az autót, akkor pedig qrvamindegy, mert a melegoldali 40 mindkettőnél. A 15w40 annyira "jó" hogy hidegindítások után, egy darabigmég sz.rabbul ken, mint egy "vékonyabb"

Ez meg f.szság :excl:

Nem csak ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a hőt kevésbé bírja, mert ásványi.

A turbo-nál meg van hő gazdagon.

Rövid távon egyébként nem fog kijönni a szar olaj hatása. Csak több 10 ezer, esetleg 100 ezer km alatt, amikor az autótulajok meg szerelők hajlamosak arra fogni, hogy ez a korral jár.

Link to comment
Megosztás:

Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :lol:

A kézikönyv mit ír, olvastad? :excl:

Csakmert ha én nem igazán konyítok valamihez, akkor inkább utánna olvasok, mintsem a szóbeszédnek higyjek :(

Link to comment
Megosztás:

Igen igazatok van kozben utana olvastam itt is meg mashol is. Mivel meg nem vettem olajat hat legyen meglatjuk mit tud a 10W-s belefogok viszont a prolongot mostmar ha cigany gyerekek potyognak az egbol akkor is bele fogom tenni mert a polcon allashoz draga :(

Egy dologban biztos lehetsz. A motorféked drasztikusan csökkenni fog! Hogy tényleg védi-e a motort és tovább fog élni azt szerintem senki se tudja. Az biztos, hogy a surlódást csökkenti, mert pl rotakapa hajtóműve és a régi ladám diffijébe töltve jelentősen csökkent annak hőmérséklete. (nem konkrétan a prolongot használtam de ugyanilyen hatásút)

Értelme akkor lenne ha állandóan tudnád bele töltögetni, de akkor mire eléred a 300ekm futást amit adalék nélkül is el lehet már kifizetted adalékra egy új motor árát :excl:

Link to comment
Megosztás:

Kb. 25 éve volt nagy divat a teflonbevonat a motorba. Valami lötyit öntöttek bele aranyáron, és attól egy állítólagos teflonbevonat képződött a motor belsejében.

Az akkori munkatársaim nagyon beindultak, és a legszarabb Wartburgokba is beletették. Persze esküdtek rá hogy mennyivel más. :excl: :(

Link to comment
Megosztás:

Kb. 25 éve volt nagy divat a teflonbevonat a motorba. Valami lötyit öntöttek bele aranyáron, és attól egy állítólagos teflonbevonat képződött a motor belsejében.

Az akkori munkatársaim nagyon beindultak, és a legszarabb Wartburgokba is beletették. Persze esküdtek rá hogy mennyivel más. :excl: :(

Nem is kell bele olaj :D Prolonggal kell feltölteni az egészet :lol: :lol: :lol: Autósboltban is mutogattak valami kis üveges sz.rt amit ha beleöntök a tankba, akkor szerintük 100 km-el többet tudok menni egy tankkal :lol: :o Megkérdeztem a csávót hogy ha ezzel tankolom tele akkor mennyit megyek el, de nagyon csúnyán nézett rám :D

Link to comment
Megosztás:

Nem is kell bele olaj :o Prolonggal kell feltölteni az egészet :excl: :( :lol: Autósboltban is mutogattak valami kis üveges sz.rt amit ha beleöntök a tankba, akkor szerintük 100 km-el többet tudok menni egy tankkal :lol: :lol: Megkérdeztem a csávót hogy ha ezzel tankolom tele akkor mennyit megyek el, de nagyon csúnyán nézett rám :lol:

Há nem tudom... Én második tank óta használok Spurit. Fogyiban nem vettem észre (még) változást, de határozottan csendesebb, kultúráltabb lett a motor, és sokkal dinamikusabb is. Saját tapasztalat, nem hallottam!!!

Link to comment
Megosztás:

Nem csak ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a hőt kevésbé bírja, mert ásványi.

A turbo-nál meg van hő gazdagon.

Rövid távon egyébként nem fog kijönni a szar olaj hatása. Csak több 10 ezer, esetleg 100 ezer km alatt, amikor az autótulajok meg szerelők hajlamosak arra fogni, hogy ez a korral jár.

Akkor az én motorom főtengelye a szar olajtól kotyog?

Link to comment
Megosztás:

Akkor az én motorom főtengelye a szar olajtól kotyog?

Hogyha eddig varrógépolajjal hajtottad, akkor valószínűleg attól :excl:

Ha rendszeresen használtál volna prolongot, akkor még mindig jó lenne, sőt, olaj és hűtővíz nélkül is üzemelne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.