Adam1 Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Ugyanez a cipő. Valvo-ra cseréltem a castrolt. Eddigi tapasztalat: picit kevesebb fogy belőle....kb 5000 km-re eddig fél liter. Castrolból 1lityi már elment eddigre :o Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott. Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
feri05 Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott. Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság. Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott. Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság. Minden motor eszi az olajat, ha máshogyan nem hát a kartergázokkal is távozik olajpára. :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október31, 2010 Megoszt Elküldve Október31, 2010 Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak) A rövidtávnak ne tudd be az olajfogyást! Attól inkább növekszik az olajszint! Ugyanis a karterban lecsapódó vízpára növeli az olajszintet. Ha ezek után kimész az autópályára és jól megkergeted, no akkor bizony rögtön lecsökken az olajszinted! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak) Nálam a nem fogy, azt jelenti, hogy nem fogy. Tehát nem megy le az olajszint. Se maxról, se középről, sehonnan. Ha maxról leeszi a 3/4-ig akkor is fogy valamennyire. Ha meg a maxról lement a min-re, az testvérek közhött is 1 liter, mindegy hogy milyen körülmények között... Több olaj inkább akkor fogy, hogyha hosszabb távon magas fordulaton pörgeted a motort, például autópályázás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :o Ezt valahogy én is így tartom. Pl most HF javítás után beletettem az átmosás kedvéért MOL 10w40et egyet kerültem vele, utána bele a "vita tárgya" olaj :D és kb 300km után is színtelen, szagtalan stb Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoollanderhu Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Néztem a hozzászólásokat, de akkor egy 200e+ futott motorba 5W-40 is jó lenne? Nem ajánlottabb egy 10W-40? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Néztem a hozzászólásokat, de akkor egy 200e+ futott motorba 5W-40 is jó lenne? Nem ajánlottabb egy 10W-40? Attól függ, milyen távokon használod. Ha sok rövid, akkor 10, ha inkább hosszabb, akkor 5. Ez nem ajánlás, hanem pénztárca kérdése. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Néztem a hozzászólásokat, de akkor egy 200e+ futott motorba 5W-40 is jó lenne? Nem ajánlottabb egy 10W-40? Elég bőven van leírás a témáról itt :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Néztem a hozzászólásokat, de akkor egy 200e+ futott motorba 5W-40 is jó lenne? Nem ajánlottabb egy 10W-40? Szerintem a Nagy könyben 10W40-van előírva a motorba kilométertől függetlenül, pont. :o Jobben értene egy szerelő a motorhoz mint azok a mérnökök akik megtervezték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Szerintem a Nagy könyben 10W40-van előírva a motorba kilométertől függetlenül, pont. :o Jobben értene egy szerelő a motorhoz mint azok a mérnökök akik megtervezték? Így van,a gyári előírás 10W40.Nem pedig pénztárca kérdése.Szerintem.. :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Így van,a gyári előírás 10W40.Nem pedig pénztárca kérdése.Szerintem.. :o :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 http://img295.imageshack.us/img295/261/oliv.jpg Hülye vagyok a táblázathoz, elmondod a lényeget? :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Hülye vagyok a táblázathoz, elmondod a lényeget? :o Röviden arról szól, hogy vannak ásványi, fél szintetikus és full szintetikus olajok. Te választod ki a viszkozitást annak függvényében, hogy milyen körülmények között használod az autód. Persze a szabványoknak megfelelő olajból, ami nem a XW-Y, hanem a... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Attól függ, milyen távokon használod. Ha sok rövid, akkor 10, ha inkább hosszabb, akkor 5. Ez nem ajánlás, hanem pénztárca kérdése. Nem fordítva gondoltad? Az 5w előnyeit éppen hogy sok rövidtávnál tudja a motorod kamatoztatni, mert akkor sokszor megy üzemi hőfok alatt, gyakori a hidegindítás, stb. A hosszabb utaknál nagyon leegyszerűsítve úgy is a meleg oldali viszkozitás számít, ami ugye mindkettőnél egyforma. Attól meg nem kell félni, hogy az 5w-t hidegen jobban eszi, mert ekkor a viszkozitása még mindig sokkal nagyobb, mint melegen, és az illesztési hézagok változása sem olyan jelentős. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Nem fordítva gondoltad? De. :o Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zoollanderhu Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Csak azért kérdeztem, mert egyik cartárs :o mondta hogy a hidrónak jobbat tett a 5w40 az első pár mp üzemnél, magyarán nem kopog úgy. Nekem is van egy kis kopogás, nem vészes, csak ha kicsit is tudom kényeztetni 5W40-nel ( most 10W40 Valvolina Maxlife 270ekm van benne) akkor megéri sztem, mivel az árakban literenként nagyon kicsi a különbség 4L lebontva is max 1-2 ezer forint,annyit me sztem megér hogy télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :D vagy nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ambruzsg Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Csak azért kérdeztem, mert egyik cartárs :o mondta hogy a hidrónak jobbat tett a 5w40 az első pár mp üzemnél, magyarán nem kopog úgy. Nekem is van egy kis kopogás, nem vészes, csak ha kicsit is tudom kényeztetni 5W40-nel ( most 10W40 Valvolina Maxlife 270ekm van benne) akkor megéri sztem, mivel az árakban literenként nagyon kicsi a különbség 4L lebontva is max 1-2 ezer forint,annyit me sztem megér hogy télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :D vagy nem? de :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :o vagy nem? Jaja. Meg sztem az sem mindegy, hogy a delikvens a csillaggarázsból indul, vagy nem. Ha csillaggarázs, akkor valszeg jobban jár az 5W40-el. Aztán hogy ez csak libidó egy 200e+ km-es autónál, az lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November1, 2010 Megoszt Elküldve November1, 2010 Attól függ, milyen távokon használod. Ha sok rövid, akkor 10, ha inkább hosszabb, akkor 5. Ez nem ajánlás, hanem pénztárca kérdése. Pont fordítva! Ha sokat jársz hideg motorral, akkor az 5W (de inkább 0W) a jobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve November12, 2010 Megoszt Elküldve November12, 2010 Egyesületünknek van két F Astrája és támogatásként kaptunk pár kanna Mogul Optimal 10w-40-es olajat. Annyit lehet róla tudni, cseh gyártású olaj és kb. 1000 Ft-ra jön ki litere. Valakinek van valamilyen tapasztalata ezzel az olajjal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rpeti Elküldve November14, 2010 Megoszt Elküldve November14, 2010 Sziasztok! Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November14, 2010 Megoszt Elküldve November14, 2010 Sziasztok! Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata? Egy frankó olaj többet ér szerintem, mint a különféle csodaadalékok. (azt már el se mondom, hogy valahol olvastam egy tesztet, ahol UHT tejjel hasonló értékeket tudtak elérni a TV-ben látott tesztekben, mint amit prolong tudott :( :excl: :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Sziasztok! Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata? Én csak két dolgot nem értek. 1.) Miért ilyen szar (bocs a kifejezésért) olajat használsz, turbos motorhoz (15W) 2.) Ha nincs vele semmi baj pillanatnyilag akkor mi a fenének motorolaj adalék, milyen pluszt vársz tőle? (hosszú távon szerintem majd várható, 15W olaj+autópályázás megteszi a hatását) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pebe Elküldve November15, 2010 Megoszt Elküldve November15, 2010 Sokféle "szak"véleményt olvastam már az olajfogyással kapcsolatban. Legutóbbi olajcserénél 5 liter (10W40) ment az autómba, azóta mentem vele 3000 km-et, és most van a nívópálca min. jelzésénél, tehát kb. 1 litert kell utántöltenem. 1,7 szívódízel motor, óra szerint 258e km van benne. Ez jó olajfogyási adat??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts