Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ugyanez a cipő. Valvo-ra cseréltem a castrolt. Eddigi tapasztalat: picit kevesebb fogy belőle....kb 5000 km-re eddig fél liter. Castrolból 1lityi már elment eddigre :o

Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott.

Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság.

Link to comment
Megosztás:

Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott.

Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság.

Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak)

Link to comment
Megosztás:

Az 10.000-re lebontva 1 liter. Nekem is kb ennyit eszik az Isuzu motor B Vekiben. 5W40ból és a 10W40-ből is ennyi fogyott.

Néhány ismerősöm azt mondja, neki nem fogy észrevehető mértékben. Nemtudom, mi az igazság.

Minden motor eszi az olajat, ha máshogyan nem hát a kartergázokkal is távozik olajpára. :o

Link to comment
Megosztás:

Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak)

A rövidtávnak ne tudd be az olajfogyást! Attól inkább növekszik az olajszint!

Ugyanis a karterban lecsapódó vízpára növeli az olajszintet. Ha ezek után kimész az autópályára és jól megkergeted, no akkor bizony rögtön lecsökken az olajszinted!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is valvoline maxlife diesel 10w40 van benne. De nem fogy, ha felöntöm a felső szintig akkor leeszi a 3/4-éig, de onnan semmi fogyás nem volt a legutóbbi 10e km-en. Most viszont a nyáron kellett önteni bele. Szeptember elején megnéztem és az alsó szinten volt. De ezt letudom a sok rövidtávnak.(kb5, 10km -es utak voltak csak)

Nálam a nem fogy, azt jelenti, hogy nem fogy. Tehát nem megy le az olajszint. Se maxról, se középről, sehonnan.

Ha maxról leeszi a 3/4-ig akkor is fogy valamennyire. Ha meg a maxról lement a min-re, az testvérek közhött is 1 liter, mindegy hogy milyen körülmények között...

Több olaj inkább akkor fogy, hogyha hosszabb távon magas fordulaton pörgeted a motort, például autópályázás.

Link to comment
Megosztás:

Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :o

Ezt valahogy én is így tartom. Pl most HF javítás után beletettem az átmosás kedvéért MOL 10w40et egyet kerültem vele, utána bele a "vita tárgya" olaj :D és kb 300km után is színtelen, szagtalan stb

Link to comment
Megosztás:

Néztem a hozzászólásokat, de akkor egy 200e+ futott motorba 5W-40 is jó lenne? Nem ajánlottabb egy 10W-40?

Szerintem a Nagy könyben 10W40-van előírva a motorba kilométertől függetlenül, pont. :o Jobben értene egy szerelő a motorhoz mint azok a mérnökök akik megtervezték?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a Nagy könyben 10W40-van előírva a motorba kilométertől függetlenül, pont. :o Jobben értene egy szerelő a motorhoz mint azok a mérnökök akik megtervezték?

Így van,a gyári előírás 10W40.Nem pedig pénztárca kérdése.Szerintem.. :D :)

Link to comment
Megosztás:

Hülye vagyok a táblázathoz, elmondod a lényeget? :o

Röviden arról szól, hogy vannak ásványi, fél szintetikus és full szintetikus olajok. Te választod ki a viszkozitást annak függvényében, hogy milyen körülmények között használod az autód. Persze a szabványoknak megfelelő olajból, ami nem a XW-Y, hanem a...

oliv2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, milyen távokon használod. Ha sok rövid, akkor 10, ha inkább hosszabb, akkor 5. Ez nem ajánlás, hanem pénztárca kérdése.

Nem fordítva gondoltad?

Az 5w előnyeit éppen hogy sok rövidtávnál tudja a motorod kamatoztatni, mert akkor sokszor megy üzemi hőfok alatt, gyakori a hidegindítás, stb. A hosszabb utaknál nagyon leegyszerűsítve úgy is a meleg oldali viszkozitás számít, ami ugye mindkettőnél egyforma. Attól meg nem kell félni, hogy az 5w-t hidegen jobban eszi, mert ekkor a viszkozitása még mindig sokkal nagyobb, mint melegen, és az illesztési hézagok változása sem olyan jelentős.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdeztem, mert egyik cartárs :o mondta hogy a hidrónak jobbat tett a 5w40 az első pár mp üzemnél, magyarán nem kopog úgy. Nekem is van egy kis kopogás, nem vészes, csak ha kicsit is tudom kényeztetni 5W40-nel ( most 10W40 Valvolina Maxlife 270ekm van benne) akkor megéri sztem, mivel az árakban literenként nagyon kicsi a különbség 4L lebontva is max 1-2 ezer forint,annyit me sztem megér hogy télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :D vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdeztem, mert egyik cartárs :o mondta hogy a hidrónak jobbat tett a 5w40 az első pár mp üzemnél, magyarán nem kopog úgy. Nekem is van egy kis kopogás, nem vészes, csak ha kicsit is tudom kényeztetni 5W40-nel ( most 10W40 Valvolina Maxlife 270ekm van benne) akkor megéri sztem, mivel az árakban literenként nagyon kicsi a különbség 4L lebontva is max 1-2 ezer forint,annyit me sztem megér hogy télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :D vagy nem?

de :)

Link to comment
Megosztás:

télen jobban kenjen az első pár km-n utána meg úgy is mindegy :o vagy nem?

Jaja. Meg sztem az sem mindegy, hogy a delikvens a csillaggarázsból indul, vagy nem. Ha csillaggarázs, akkor valszeg jobban jár az 5W40-el. Aztán hogy ez csak libidó egy 200e+ km-es autónál, az lehet.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata?

Egy frankó olaj többet ér szerintem, mint a különféle csodaadalékok. (azt már el se mondom, hogy valahol olvastam egy tesztet, ahol UHT tejjel hasonló értékeket tudtak elérni a TV-ben látott tesztekben, mint amit prolong tudott :( :excl: :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erdekeset olvas az ember, en pl 15w-t hasznalok liqui molybol utantolteni alig szoktam sokat palyazom nagyon...nade mas - rabeszeleltek a prolong motorolajadalekra egyszer elunk hat kiprobalom ugyis heten kell cserelni. Van valakinek valami tapasztalata?

Én csak két dolgot nem értek.

1.) Miért ilyen szar (bocs a kifejezésért) olajat használsz, turbos motorhoz (15W)

2.) Ha nincs vele semmi baj pillanatnyilag akkor mi a fenének motorolaj adalék, milyen pluszt vársz tőle? (hosszú távon szerintem majd várható, 15W olaj+autópályázás megteszi a hatását)

Link to comment
Megosztás:

Sokféle "szak"véleményt olvastam már az olajfogyással kapcsolatban. Legutóbbi olajcserénél 5 liter (10W40) ment az autómba, azóta mentem vele 3000 km-et, és most van a nívópálca min. jelzésénél, tehát kb. 1 litert kell utántöltenem. 1,7 szívódízel motor, óra szerint 258e km van benne. Ez jó olajfogyási adat???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.