Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Ha már olaj, most (kb. egy hónapja) Castrol Magnatec 10W40 került a kocsiba, és azt tapasztalom, hogy indításkor sokkal hangosabbak a hidrotőkék, mint régebben, mikor Metabond Speed 10W40 volt a motorban. Sőt, ma dél körül indítottam, kopogott valamelyik hidrotőke, és csak 3 henger ment pár mp-ig, aztán mikor a kopogás alábbhagyott, akkor beindult a 4. henger is. Létezhet, hogy ennyivel rosszabb a motornak ez az olaj?

Link to comment
Megosztás:

Ha már olaj, most (kb. egy hónapja) Castrol Magnatec 10W40 került a kocsiba, és azt tapasztalom, hogy indításkor sokkal hangosabbak a hidrotőkék, mint régebben, mikor Metabond Speed 10W40 volt a motorban. Sőt, ma dél körül indítottam, kopogott valamelyik hidrotőke, és csak 3 henger ment pár mp-ig, aztán mikor a kopogás alábbhagyott, akkor beindult a 4. henger is. Létezhet, hogy ennyivel rosszabb a motornak ez az olaj?

Rászokott a Metára, és más már nem kell neki :o :D

Link to comment
Megosztás:

Ha már olaj, most (kb. egy hónapja) Castrol Magnatec 10W40 került a kocsiba, és azt tapasztalom, hogy indításkor sokkal hangosabbak a hidrotőkék, mint régebben, mikor Metabond Speed 10W40 volt a motorban. Sőt, ma dél körül indítottam, kopogott valamelyik hidrotőke, és csak 3 henger ment pár mp-ig, aztán mikor a kopogás alábbhagyott, akkor beindult a 4. henger is. Létezhet, hogy ennyivel rosszabb a motornak ez az olaj?

Már az első Castrol-os beindításkor is jobban szóltak? Mondjuk én nem hallom, csak azt az egyet. :o Az is lehet, hogy a Metától is szólnának már, bár erre kicsi az esély.

Link to comment
Megosztás:

Azért ebben van némi igazság.

Nemááár....megfejelem a falat :o

Mind1..lényegtelen az üzemanyag.

Régebben még volt ilyen téma, hogy a BC tudja-e érzékelni vagy sem az olaj minôségét és a válasz többnyire nemleges volt. A BMW-nél használt mutató is csak elôre beállított periódusokban változik, akárcsak nálam az INSP felirat stb. Ha ez nem igy lenne akkor nem kéne olajcserekor nullázni meg különbözô modszerekkel törölni a szervizintervallumra való emlékeztetôt.

Link to comment
Megosztás:

Ha már olaj, most (kb. egy hónapja) Castrol Magnatec 10W40 került a kocsiba, és azt tapasztalom, hogy indításkor sokkal hangosabbak a hidrotőkék, mint régebben, mikor Metabond Speed 10W40 volt a motorban. Sőt, ma dél körül indítottam, kopogott valamelyik hidrotőke, és csak 3 henger ment pár mp-ig, aztán mikor a kopogás alábbhagyott, akkor beindult a 4. henger is. Létezhet, hogy ennyivel rosszabb a motornak ez az olaj?

Faterom kocsijában is Castrol Magnatec 10W40 van csak a Diesel verzió, semmi probléma nincs vele, lehet egyszerűen csak véletlen egybeesésről lehet szó. én meg Edge 5W-40 használok és azzal sincs semmi gond, azért annyira nem rossz olaj a Castrol :o

Link to comment
Megosztás:

Faterom kocsijában is Castrol Magnatec 10W40 van csak a Diesel verzió, semmi probléma nincs vele, lehet egyszerűen csak véletlen egybeesésről lehet szó. én meg Edge 5W-40 használok és azzal sincs semmi gond, azért annyira nem rossz olaj a Castrol :o

Nem is mondta senki, csak az ő autója lázad mindenre ami nem Meta :D

Link to comment
Megosztás:

Megegyezünk abban hogy ez a visszajelzőből olajminőség megállapítás baromság? :o

(ha nem akkor jössz egy sörrel. Ha nem, és még be is szósz, akkor meg kettővel)

:D

Megegyeztünk!

Végzős vegyészként csak egy fél évig tanultam petrolkémiát,laborban is csak néhány alkalommal elemeztem különböző olajok viszkozását,klórtartalmát,jód-brómszámát,hőtűrését stb....

Nem akarok én bizonyítani semmit...főleg nem ingyen :)

Azért a gyerek vicces volt,(nem akarok neveket írni),hogy 3 hozzászólásban sikerült neki elmagyarázni a bejegyzésem tartalmát. Funkcionális analfabetizmus rulez! :)

Link to comment
Megosztás:

Megegyeztünk!

Végzős vegyészként csak egy fél évig tanultam petrolkémiát,laborban is csak néhány alkalommal elemeztem különböző olajok viszkozását,klórtartalmát,jód-brómszámát,hőtűrését stb....

Nem akarok én bizonyítani semmit...főleg nem ingyen :D

Azért a gyerek vicces volt,(nem akarok neveket írni),hogy 3 hozzászólásban sikerült neki elmagyarázni a bejegyzésem tartalmát. Funkcionális analfabetizmus rulez! :o

hehe...szintén zenész. Na mi az a cetánszám? :( Nem tán a debreceni EGT-n vagy végzős? :) Na jó folytatás az egyéb csevegésben... mert Dáwid köp :)

Link to comment
Megosztás:

Erősen azon gondolkozok, hogy olajat kellene váltani -több szempontból is, konkrétan 10w-40-ről 5w-40-re :o más kérdés mennyire díjazná a traktorblokk.. :D

Link to comment
Megosztás:

Erősen azon gondolkozok, hogy olajat kellene váltani -több szempontból is, konkrétan 10w-40-ről 5w-40-re :o más kérdés mennyire díjazná a traktorblokk.. :D

örülne neki, csak a pénztárcád nem :)

gondolom pl a turbónak mocskosul nem mindegy hogy -20-ban kap e rendes kenést.

egy 5W-s olaj meg hígabb -20-on mint a 10W-s.

az igazi a 0W40 lenne :)

aztán hogy mondjuk akár 300k km futás alatt számít e ez annyit hogy megérje? na ez egy másik kérdés....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.