Tiv. Elküldve Október21, 2010 Megoszt Elküldve Október21, 2010 Épp benéztem a raktárba és mit látok? Magnatec 5w-30 és 10w-40 5 literes kiszerelésben kannaszámra <_< eddig tartott a dinamic őrület :) és így kénytelen leszek kocsival visszamenni lecsekkolni azt a feljavított hajtóművet.. :icon13: :lol: Nem kell kísérő? -_- Segítenék megvizsgálni azt a hajtóművet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocee Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Hy X17DTL f Astrába mennyi motorolaj megy bele, mert van ahol 5,5L-t írnak, máshol meg 4,5L-t Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Hy X17DTL f Astrába mennyi motorolaj megy bele, mert van ahol 5,5L-t írnak, máshol meg 4,5L-t Üdv Cserénél nem megy bele több 4 nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Cserénél nem megy bele több 4 nél. :D 5.2-5.3 körül szoktam utána tölteni.. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 :D 5.2-5.3 körül szoktam utána tölteni.. :) Ez érdekes. Három hete volt utoljára olajcserém. Összes kicsöpögött, a szűrő helyén is. Uj szűrő fel, és pont 4 literrel volt a felső jel alatt egy picivel. Sosem ment bele több 4 liternél. Persze ha minden csövet levennék, biztos menne bele több is. Szerintem az olajhűtőben marad valamennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Noe7 Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Sziasztok! Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Sziasztok! Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php Vagy olyan sz?r minőségű, hogy nem fogja meg a koszt, ezért nem fekete. :D Pedig az a jó ha fekete... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Sziasztok! Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php Kicsit marketing szagú. :D Nem ezekbe az autókba való, ezt beláthatod. Nem versenyautóink vannak. Vagy csak nem vagyunk igényes járművezetők? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fori23 Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 az igényes járművezetők számára. Mindig letaglóz amikor szembesítenek az igénytelenségemmel. Na megyek és bánatomban eliszom az árát.... X14NZ-vel gyorsasági versenyre XD Link to comment Megosztás: More sharing options...
Noe7 Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Nem marketing ... Hoztak németből pár hordóval és ingyé volt. Nekem bejött ... Szépen ketyeg a motor, amúgy tényleg nem ebbe való, nem versenyzek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opeles90 Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Nem marketing ... Hoztak németből pár hordóval és ingyé volt. Nekem bejött ... Szépen ketyeg a motor, amúgy tényleg nem ebbe való, nem versenyzek. Jóbarátom A motor meg is hálálja a jó baráti társaságot, és szerintem nagyon sokan így vagyunk ezzel itt a fórumon. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Vagy olyan sz?r minőségű, hogy nem fogja meg a koszt, ezért nem fekete. :D Pedig az a jó ha fekete... :) Nem akarok okoskodni, de szerintem ha egy autó mindig jóminőségű olajjal jár, aminek magas a tisztításfoka, sokkal világosabb a csereperiódus végén. Tehát ha váltasz egy sz@rról jobbra, nyilván pár ezer után koromfekete, de ha ugyanahoz a minőséghez és helyes csereperiódushoz tartod magad, egy idő után nem lesz teljesen fekete leengedéskor. Ez személyes tapasztalat, és nem kelet európai olajokkal, autókkal. Persze persze... mindenhol olvasni a lebegtetett szennyeződésekről. Tudom... <_< Én tapasztaltam mást :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Nem akarok okoskodni, de szerintem ha egy autó mindig jóminőségű olajjal jár, aminek magas a tisztításfoka, sokkal világosabb a csereperiódus végén. Tehát ha váltasz egy sz@rról jobbra, nyilván pár ezer után koromfekete, de ha ugyanahoz a minőséghez és helyes csereperiódushoz tartod magad, egy idő után nem lesz teljesen fekete leengedéskor. Ez személyes tapasztalat, és nem kelet európai olajokkal, autókkal. Persze persze... mindenhol olvasni a lebegtetett szennyeződésekről. Tudom... :) Én tapasztaltam mást :D Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
bb-16v Elküldve Október23, 2010 Megoszt Elküldve Október23, 2010 Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. <_< Igen, igaz. ezt ki is felejtettem :) sok dízelnek már 100km után koromfekete :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. :D Kicsit odaégetett karamellnek is fekete a színe :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
h.adam92 Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Igen, igaz. ezt ki is felejtettem :) sok dízelnek már 100km után koromfekete :D Faterom Renaultjába 2.5dci, 10perc járás után korom fekete az olaj:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Faterom Renaultjába 2.5dci, 10perc járás után korom fekete az olaj:) Az a jó... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Az a jó... :) Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :D A tied nem dízel... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Noe7 Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Szia! Én általában 6-10e után cserélek olajat, és az olaj leengedése után töltök a motorba motortisztító kencét, amivel 12 percet kell járatni alapjáraton, majd ez is leenged, és jöhet a friss olaj. Cseréknél sötétbarna (karamell) az olajam, de nem fekete. 50e-enként szoktam az olajhoz kopogásgátló adalékot tenni. És hozzáteszem, 297.000-et mutat a kilóméterszámlálóm :-))) A másik, tervezem kipróbálni a Katona Misi által forgalmazott CataClean-t (http://www.cataclean.hu/shop/index.php?pkat=1). Majd beszámolok róla, mit tapasztaltam (minden marketing nélkül). X14XE, 1997.07. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október24, 2010 Megoszt Elküldve Október24, 2010 Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :) És honnan tudod mennyit ment 10 perc alatt? :D Szia! Én általában 6-10e után cserélek olajat, és az olaj leengedése után töltök a motorba motortisztító kencét, amivel 12 percet kell járatni alapjáraton, majd ez is leenged, és jöhet a friss olaj. Cseréknél sötétbarna (karamell) az olajam, de nem fekete. 50e-enként szoktam az olajhoz kopogásgátló adalékot tenni. És hozzáteszem, 297.000-et mutat a kilóméterszámlálóm :-))) A másik, tervezem kipróbálni a Katona Misi által forgalmazott CataClean-t (http://www.cataclean.hu/shop/index.php?pkat=1). Majd beszámolok róla, mit tapasztaltam (minden marketing nélkül). X14XE, 1997.07. Ez konkrétan mit tud? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Október28, 2010 Megoszt Elküldve Október28, 2010 Hi! Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa... Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan. Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opeles90 Elküldve Október28, 2010 Megoszt Elküldve Október28, 2010 Hi! Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa... Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan. Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna. :o Nekem eddig minden olajjal felvillant. Úgytudom az azért van mert indítás után van 1 "kritikus" időszak (nagyon rövid) amíg a motor szinte kenés nélkül jár. Legalábbis ezt hallottam. Igaz-e vagy sem, nemtudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Október28, 2010 Megoszt Elküldve Október28, 2010 :o Nekem eddig minden olajjal felvillant. Úgytudom az azért van mert indítás után van 1 "kritikus" időszak (nagyon rövid) amíg a motor szinte kenés nélkül jár. Legalábbis ezt hallottam. Igaz-e vagy sem, nemtudom. Utána, nem előtte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október28, 2010 Megoszt Elküldve Október28, 2010 Hi! Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa... Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan. Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna. Ha leveszem a gyújtást, akkor tutira nem villan fel, akkor sem, ha nincs benne olaj :D :) :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts