Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Épp benéztem a raktárba és mit látok? Magnatec 5w-30 és 10w-40 5 literes kiszerelésben kannaszámra <_< eddig tartott a dinamic őrület :) és így kénytelen leszek kocsival visszamenni lecsekkolni azt a feljavított hajtóművet.. :icon13: :lol:

Nem kell kísérő? -_- Segítenék megvizsgálni azt a hajtóművet. :D

Elküldve
Hy

X17DTL f Astrába mennyi motorolaj megy bele, mert van ahol 5,5L-t írnak, máshol meg 4,5L-t

Üdv

Cserénél nem megy bele több 4 nél.

Elküldve
Cserénél nem megy bele több 4 nél.

:D 5.2-5.3 körül szoktam utána tölteni.. :)

Elküldve
:D 5.2-5.3 körül szoktam utána tölteni.. :)

Ez érdekes. Három hete volt utoljára olajcserém. Összes kicsöpögött, a szűrő helyén is. Uj szűrő fel, és pont 4 literrel volt a felső jel alatt egy picivel.

Sosem ment bele több 4 liternél.

Persze ha minden csövet levennék, biztos menne bele több is. Szerintem az olajhűtőben marad valamennyi.

Elküldve

Sziasztok!

Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php

Elküldve
Sziasztok!

Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php

Vagy olyan sz?r minőségű, hogy nem fogja meg a koszt, ezért nem fekete. :D Pedig az a jó ha fekete... :)

Elküldve
Sziasztok!

Opel Astra F 1.4 16V-be, Divinol (Formula 3000) olajat töltök évek óta. Ez egy német rallyolaj : Divinol Syntholight 5W50 Nagyteljesítményű szintetikus motorolaj a gyorsasági és rally versenyekre, valamint az igényes járművezetők számára. Nagyobb teljesítmény a csökkentett motorsurlódásnak köszönhetően. Védelem a lerakódások ellen, azonnali kenés hidegindításnál. Igaz, borsos áron adják (itthon kb 1700.- HUF/liter), de kint németben nem ilyen drága. Szépen muzsikál tőle a motor, és az olajcserét kihúzza a gépkönyvben ajánlott 15.000-es cseréig. A fő tapasztalat, cserénél is csupán karamellszínű az olaj, és nem fekete. Akit érdekel, nézzen utánna : http://www.divinol.com.ro/lubrifianti-auto.php

Kicsit marketing szagú. :D

Nem ezekbe az autókba való, ezt beláthatod. Nem versenyautóink vannak. Vagy csak nem vagyunk igényes járművezetők? :)

Elküldve
az igényes járművezetők számára.

Mindig letaglóz amikor szembesítenek az igénytelenségemmel.

Na megyek és bánatomban eliszom az árát.... X14NZ-vel gyorsasági versenyre XD

Elküldve

Nem marketing ... Hoztak németből pár hordóval és ingyé volt. Nekem bejött ... Szépen ketyeg a motor, amúgy tényleg nem ebbe való, nem versenyzek.

Elküldve
Nem marketing ... Hoztak németből pár hordóval és ingyé volt. Nekem bejött ... Szépen ketyeg a motor, amúgy tényleg nem ebbe való, nem versenyzek.

Jóbarátom

A motor meg is hálálja a jó baráti társaságot, és szerintem nagyon sokan így vagyunk ezzel itt a fórumon. :)

Elküldve
Vagy olyan sz?r minőségű, hogy nem fogja meg a koszt, ezért nem fekete. :D Pedig az a jó ha fekete... :)

Nem akarok okoskodni, de szerintem ha egy autó mindig jóminőségű olajjal jár, aminek magas a tisztításfoka, sokkal világosabb a csereperiódus végén. Tehát ha váltasz egy sz@rról jobbra, nyilván pár ezer után koromfekete, de ha ugyanahoz a minőséghez és helyes csereperiódushoz tartod magad, egy idő után nem lesz teljesen fekete leengedéskor.

Ez személyes tapasztalat, és nem kelet európai olajokkal, autókkal.

Persze persze... mindenhol olvasni a lebegtetett szennyeződésekről. Tudom... <_< Én tapasztaltam mást :icon13:

Elküldve
Nem akarok okoskodni, de szerintem ha egy autó mindig jóminőségű olajjal jár, aminek magas a tisztításfoka, sokkal világosabb a csereperiódus végén. Tehát ha váltasz egy sz@rról jobbra, nyilván pár ezer után koromfekete, de ha ugyanahoz a minőséghez és helyes csereperiódushoz tartod magad, egy idő után nem lesz teljesen fekete leengedéskor.

Ez személyes tapasztalat, és nem kelet európai olajokkal, autókkal.

Persze persze... mindenhol olvasni a lebegtetett szennyeződésekről. Tudom... :) Én tapasztaltam mást :D

Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. <_<

Elküldve
Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. <_<

Igen, igaz. ezt ki is felejtettem :) sok dízelnek már 100km után koromfekete :D

Elküldve
Tény. Az is, hogy a dízel motorokban az olaj feketébb, mint benzinesbe. Enyém sem szokott tök fekete lenni, de azért elég durva színkülönbség van a friss és a leengedett között, ami közelít a feketéhez, mint a karamella színhez. Végülis az lényeg, hogy legyen sötét színe és ne friss olaj színe 10000km után. :D

Kicsit odaégetett karamellnek is fekete a színe :)

Elküldve
Az a jó... :)

Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :D

Elküldve
Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :D

A tied nem dízel... :)

Elküldve

Szia! Én általában 6-10e után cserélek olajat, és az olaj leengedése után töltök a motorba motortisztító kencét, amivel 12 percet kell járatni alapjáraton, majd ez is leenged, és jöhet a friss olaj. Cseréknél sötétbarna (karamell) az olajam, de nem fekete. 50e-enként szoktam az olajhoz kopogásgátló adalékot tenni. És hozzáteszem, 297.000-et mutat a kilóméterszámlálóm :-)))

A másik, tervezem kipróbálni a Katona Misi által forgalmazott CataClean-t (http://www.cataclean.hu/shop/index.php?pkat=1). Majd beszámolok róla, mit tapasztaltam (minden marketing nélkül).

X14XE, 1997.07.

Elküldve
Azért a 10 perc járatás a fekete olajhoz ez kicsit rövid idő szerintem, ha 150-200 km-t ír azt elfogadom. Ha nekem 10 perc után fekete lenne az olajam benne, akkor azt savnak hívják szerintem :)

És honnan tudod mennyit ment 10 perc alatt? :D

Szia! Én általában 6-10e után cserélek olajat, és az olaj leengedése után töltök a motorba motortisztító kencét, amivel 12 percet kell járatni alapjáraton, majd ez is leenged, és jöhet a friss olaj. Cseréknél sötétbarna (karamell) az olajam, de nem fekete. 50e-enként szoktam az olajhoz kopogásgátló adalékot tenni. És hozzáteszem, 297.000-et mutat a kilóméterszámlálóm :-)))

A másik, tervezem kipróbálni a Katona Misi által forgalmazott CataClean-t (http://www.cataclean.hu/shop/index.php?pkat=1). Majd beszámolok róla, mit tapasztaltam (minden marketing nélkül).

X14XE, 1997.07.

Ez konkrétan mit tud?

Elküldve

Hi!

Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa...

Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan.

Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna.

Elküldve
Hi!

Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa...

Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan.

Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna.

:o

Nekem eddig minden olajjal felvillant. Úgytudom az azért van mert indítás után van 1 "kritikus" időszak (nagyon rövid) amíg a motor szinte kenés nélkül jár. Legalábbis ezt hallottam. Igaz-e vagy sem, nemtudom.

Elküldve
:o

Nekem eddig minden olajjal felvillant. Úgytudom az azért van mert indítás után van 1 "kritikus" időszak (nagyon rövid) amíg a motor szinte kenés nélkül jár. Legalábbis ezt hallottam. Igaz-e vagy sem, nemtudom.

Utána, nem előtte.

Elküldve
Hi!

Szerelőm mondta,hogy akkor jó egy motorolaj,ha a gyújtás levétele után nem villan fel az olajnyomás-lámpa...

Nem tudtam megnézni a régi castrol 10w-40-el,mert már le volt cserélve,de mintha úgy emlékeznék,hogy a castrol-al felvillan.

Most Shell van benne+metabond és nem villan fel az olajoskanna.

Ha leveszem a gyújtást, akkor tutira nem villan fel, akkor sem, ha nincs benne olaj :D :) :o

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.