Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Szerintem egy pesti 1-2 órás dugózás több gondot okoz a motornak és egyben az olajnak is mint ha pályán 130-al kimennél a világból. Pályán ugyen van menetszél ami ilyenkor nem is csekély, de amikor a városban rohad szegény motor a saját hőjében? Na szerintem ezen kell elgondolkodni inkább. Nekem anno volt olyan tapasztalatom, hogy a cc 5e km-t futott nem nevesincs olajam az araszolásban feloldott valamit és szépen meg is szineződött tőle.

Saját vélemény és tapasztalat a kút fejemből!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy most VIP CAR :rolleyes: <_< olaj van a kocsiban, de közeledik az olajcsere (kb 1500km), viszont kevesellem az olajat mert csak a nívópálca legalján látszik, és tölthetek-e utána másfajta olajat szerintetek, mert nincs már az eredetiből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy most VIP CAR :rolleyes: <_< olaj van a kocsiban, de közeledik az olajcsere (kb 1500km), viszont kevesellem az olajat mert csak a nívópálca legalján látszik, és tölthetek-e utána másfajta olajat szerintetek, mert nincs már az eredetiből.

Örülj neki. Az nem a legjobb olaj. Nyugodtan előrehozhatod az olajcserét 1500 km.-el. De ha lehet ne ilyet tegyél bele. Mindegy melyiket, de ne ilyen nagyon olcsót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy most VIP CAR :rolleyes: <_< olaj van a kocsiban, de közeledik az olajcsere (kb 1500km), viszont kevesellem az olajat mert csak a nívópálca legalján látszik, és tölthetek-e utána másfajta olajat szerintetek, mert nincs már az eredetiből.

Ha még szeretnéd használni az autód "egészségesen", akkor goto teszkómetró (mert ahogy kivettem, irritál autósboltba menni), és urambocsá valvolinet, de ha azt nem is, legalább GM olajat venni, és le is cserélni. De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.

Istenem, amelyik szerencsétlen feltalálta ezt az olajat, azt kívánnám, hogy a saját autójába is azt használja!

Link to comment
Megosztás:

Örülj neki. Az nem a legjobb olaj. Nyugodtan előrehozhatod az olajcserét 1500 km.-el. De ha lehet ne ilyet tegyél bele. Mindegy melyiket, de ne ilyen nagyon olcsót.

Ha még szeretnéd használni az autód "egészségesen", akkor goto teszkómetró (mert ahogy kivettem, irritál autósboltba menni), és urambocsá valvolinet, de ha azt nem is, legalább GM olajat venni, és le is cserélni. De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.

Istenem, amelyik szerencsétlen feltalálta ezt az olajat, azt kívánnám, hogy a saját autójába is azt használja!

Egyébként nem irritál , csak ez sikerült. Most Mol Essential :rolleyes: olajat teszek bele, és akkor megejtem most.

Link to comment
Megosztás:

Ha még szeretnéd használni az autód "egészségesen", akkor goto teszkómetró (mert ahogy kivettem, irritál autósboltba menni), és urambocsá valvolinet, de ha azt nem is, legalább GM olajat venni, és le is cserélni. De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.

Istenem, amelyik szerencsétlen feltalálta ezt az olajat, azt kívánnám, hogy a saját autójába is azt használja!

Amúgy nem azért nekem is volt benne Vip olaj de semmi különbséget nem éreztem rajta és nem is ette 1xer sem töltöttem rá 10k km alatt, most Castrol van benne és ugyan olyan. (lehet pont valami hamisítványt sikerült kifognom) -_- :D De azért a VIp car csak maradjon meg a tesconak es a haszongépjárműknek. :rolleyes: <_<

Link to comment
Megosztás:

Kis véleményt kérnék Mol motorolajokkal kapcsolatban, hogy használt-e már valaki turbódízelben? Ugyanis a cégünk okosai kitalálták, hogy jóval olcsóbb mint a Shell, Fina és egyéb márkának nevezett olajok :rolleyes: na most ahogy az árlistát elnézegettem ez nekem is előnyös lenne mert lényegesen olcsóbban jutnék hozzá mint a Finához :) magamat ismerve valszeg akár ingyé is.. :D

Szal valakinek tapasztalata? -_- Sajnos mi még munkagépekben nem alkalmaztuk így nem ismerem őket.. <_<

Link to comment
Megosztás:

Adott egy 94es A vectra X20XEV motorral, és 195ezer km-rel. Olajcsere előtt állok, eddig Fuch Titan Syn MC 10w40 es olajat használtam(csipeget belőle sajna:(). Gondolkodtam 10w60, vagy 5w50 olajon is) de olvastam a fórumot, hogy valakinek sokat kerepel hidegen a hidrotőke a 10w60as olajtól:) Meg a télre való tekintettel gondoltam az 5w50 es olajra is, de az csak Mannol márkában van, amit nem ismerek, és nem tudom hogy mennyire lehet jó. Milyen olajat ajánlanátok bele?:rolleyes: Néha kicsit pörgősen vezetek, de általában kímélem az autót(nagyon jó motorja van, gondos gazditól vettem, aki folyamat Opel márkaszervizben szervizelte, és én is ott szervizelem:))

Link to comment
Megosztás:

Kis véleményt kérnék Mol motorolajokkal kapcsolatban, hogy használt-e már valaki turbódízelben? Ugyanis a cégünk okosai kitalálták, hogy jóval olcsóbb mint a Shell, Fina és egyéb márkának nevezett olajok

A kérdés feltevés rossz. A molnak is vannak Turbo Diesel motorba való alajai, azokat lehet TD-be önteni, és vannak olyanok, amelyeket nem.

Vannak PD TDI-be és DPF szűrős autóba való olajai is.

Link to comment
Megosztás:

Adott egy 94es A vectra X20XEV motorral, és 195ezer km-rel. Olajcsere előtt állok, eddig Fuch Titan Syn MC 10w40 es olajat használtam(csipeget belőle sajna:(). Gondolkodtam 10w60, vagy 5w50 olajon is) de olvastam a fórumot, hogy valakinek sokat kerepel hidegen a hidrotőke a 10w60as olajtól:) Meg a télre való tekintettel gondoltam az 5w50 es olajra is, de az csak Mannol márkában van, amit nem ismerek, és nem tudom hogy mennyire lehet jó. Milyen olajat ajánlanátok bele?:rolleyes: Néha kicsit pörgősen vezetek, de általában kímélem az autót(nagyon jó motorja van, gondos gazditól vettem, aki folyamat Opel márkaszervizben szervizelte, és én is ott szervizelem:))

Most őszintén, miért vennél egy utcai autóba verseny olajat? Mert a 10W60 és az 5W50 kb az. Nincs semmi értelme.

Maradj a 10W40-nél. Ha ezt csipegeti, annak nem az olaj az oka. Amúgy mit jelent a "csipegeti"? Mennyit eszik meg 10 ezer km alatt?

Link to comment
Megosztás:

Most őszintén, miért vennél egy utcai autóba verseny olajat? Mert a 10W60 és az 5W50 kb az. Nincs semmi értelme.

Maradj a 10W40-nél. Ha ezt csipegeti, annak nem az olaj az oka. Amúgy mit jelent a "csipegeti"? Mennyit eszik meg 10 ezer km alatt?

10.000km nél olyan 1,2liter max.

Link to comment
Megosztás:

De nem nálam :rolleyes: tessék értelmezni.. <_<

Bőven belefér ennyi olajfogyás B)

Én használtam már MOL-t de igazán véleményt nem tudnék mondani róla mivel 15w40-ben kapta a gép, és még azt is megzabálta -_- :D (a vip-tecsó vonalnál azért jobb, azt még akkor is lehetett érezni-hallani rajta.) :)

Link to comment
Megosztás:

Ha már olaj. Volt egy kis bemelegító 2*200km -e autópályázásom a hétvégén a 2*400 as nagyobb út előtt.

Ami érdekes: egy mm-el sem ment lejjebb az olajszint. Bezzeg városi használatnál megeszi a 0,5l/1000km -t is. Na most akkor hol fogy az olajam?

Kíváncsi leszek a "nagy útnál" fog-e fogyni az olajból.

Amugy meta olajat használok.

Ja és megnéztem pontosan és benne van már 12ekm eben az olajban, szóval eldöntöttem és cserélem az út előtt.

Link to comment
Megosztás:

Ha már olaj. Volt egy kis bemelegító 2*200km -e autópályázásom a hétvégén a 2*400 as nagyobb út előtt.

Ami érdekes: egy mm-el sem ment lejjebb az olajszint. Bezzeg városi használatnál megeszi a 0,5l/1000km -t is. Na most akkor hol fogy az olajam?

Kíváncsi leszek a "nagy útnál" fog-e fogyni az olajból.

Amugy meta olajat használok.

Ja és megnéztem pontosan és benne van már 12ekm eben az olajban, szóval eldöntöttem és cserélem az út előtt.

Én is hasonlókat tapasztaltam.

Nekem sem hosszú pályázáskor zabálja az olajat, hanem inkább a városi tötymörgésben.

Voltunk a Balcsin, autóztuk jócskán a tó nyugati részén, sokat pályázva, majdnem 1000 km volt hazaúttal együtt, és nem fogyott szinte semmi belölle.

Link to comment
Megosztás:

...inkább a városi tötymörgésben.

Ha jól tévedek, akkor azért, mert alapjáraton az olajlehúzó gyűrű nem működik egészen jól, és átengedi az olaj kis részét, ami aztán elég. Persze ez nem hiba, hanem általános kopottságból eredő probléma.

Nagyobb fordulaton nincs ilyen gond a gyűrűvel, olyankor más viszonyok vannak a motorban.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tévedek, akkor azért, mert alapjáraton az olajlehúzó gyűrű nem működik egészen jól, és átengedi az olaj kis részét, ami aztán elég. Persze ez nem hiba, hanem általános kopottságból eredő probléma.

Nagyobb fordulaton nincs ilyen gond a gyűrűvel, olyankor más viszonyok vannak a motorban.

Én eddig a szelepszár szimeringnek tudtam be a dolgot, mondván motorféknél meg alapjáraton nagyobb a vákuum szívó oldalon és beszipkázza a rossz szimeringnél az olajat. motorfék meg alapjárat nem sok van autópályázáskor. Persze lehet ebben az olalehúzó gyűrűben is valami...

Link to comment
Megosztás:

Én eddig a szelepszár szimeringnek tudtam be a dolgot, mondván motorféknél meg alapjáraton nagyobb a vákuum szívó oldalon és beszipkázza a rossz szimeringnél az olajat. motorfék meg alapjárat nem sok van autópályázáskor. Persze lehet ebben az olalehúzó gyűrűben is valami...

"Padló gáznál" meg nagyobb a hőmérséklet a motorban, így az olaj nagyobb mennyiségben válik gőzzé, és távozik a kartergázzal, mint kisebb fordulatszámon, vagy alapjáraton.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon,de még az opeles társadalomban is, mivel most készülök megvenni életem első Opeljét, ami egy Astra F 1.6 16v Sedan.

Szeretném megkérdezni a hozzáértőbbeket, hogy egy ilyen motornak mennyire sok, vagy kevés a 210000 km? Nagyon szép az autó, de kicsit sokallom a km-t.Bár ha az évjáratot nézzük (1998.05) akkor lehet hogy pont "ideális" ?

Szóval kellene némi tanács és vélemény. Na és persze mire kell még odafigyelnem vásárláskor.

Üdv mindenkinek, és szép napot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon,de még az opeles társadalomban is, mivel most készülök megvenni életem első Opeljét, ami egy Astra F 1.6 16v Sedan.

Szeretném megkérdezni a hozzáértőbbeket, hogy egy ilyen motornak mennyire sok, vagy kevés a 210000 km? Nagyon szép az autó, de kicsit sokallom a km-t.Bár ha az évjáratot nézzük (1998.05) akkor lehet hogy pont "ideális" ?

Szóval kellene némi tanács és vélemény. Na és persze mire kell még odafigyelnem vásárláskor.

Üdv mindenkinek, és szép napot!

Szerintem ugorj át "egyébbe" ezzel a kérdéssel, és majd jól kidumálják a népek. :wacko: Amúgy autót nem km-óra állás szerint veszünk. :D Úgysem azt mutatja ami van, de ha azt mutatná is... egy autót lehet használni 300e km-en keresztül is kímélve, meg 5ezer alatt is ki lehet nyomni a szemét :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.