Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

köszi anno volt letöltve egy használati utmutatóm abban megvoltak a szernizelési adatok csak nem voltam benne biztos viszont a GM olajat nem sokat használtam csak utántöltésre

Elküldve
én azért nem használnék se gm-et, se nem mennék egy olajjal 15k-t, max 10-et :rolleyes:

Jó-jó, de nem a minőséget kérdezte, amúgy én sem megyek vele 15 ezret, mert nem jön össze egy év alatt még a 10-se. Dev én si GM-et teszek bele ősszel, nem láttam-éreztem a különbséget a Castrol-nál, ezt kapja ezt kell szeretni. Viszont lehet elviszem ismerős szerelőhöz, nála hordós kiszerelésű van. Ha megcsinálja pár ezerért, akkor nem nyűglődök vele.

Elküldve
én azért nem használnék se gm-et, se nem mennék egy olajjal 15k-t, max 10-et :)

Ez te vagy. :rolleyes: <_< B)

De ezt senki nem kérdezte. -_- :D B)

Elküldve

Én pont ma cseréltem olajat. Kicsit túlfutottam (kb 250 km-rel) a 10 ezres periódust, de talán nem lesz baj. <_< :rolleyes:

Ja, és ROWE ment bele.

Elküldve
Én pont ma cseréltem olajat. Kicsit túlfutottam (kb 250 km-rel) a 10 ezres periódust, de talán nem lesz baj. -_- :rolleyes:

Ja, és ROWE ment bele.

Nem is hallottam még róla..hol, és mennyiért? <_<

Elküldve
akkor használjatok GMet 15k-ként <_< -_- :rolleyes:

A GM jogos. De 15 ezrenként miért nem jó? Egy nem GM olaj tuti kibirja ezt a gyári csereperiódust.

Elküldve
A GM jogos. De 15 ezrenként miért nem jó? Egy nem GM olaj tuti kibirja ezt a gyári csereperiódust.

nekem mind1 hogy hány ezrenként cserélitek, 10 15 vagy 20 :rolleyes: :D

az enyém már régi szar ( <_< ), 10k-nél már nem húz úgy mint újkorában és a hangja is szebb csere után. mondjuk az is igaz h nekem nem egy évbe telik mire kiautózom a csereperiódust -_-

Elküldve

Ti hogyan csinálnátok?

Olajcsere közeledik és egy hosszabb több 100km-es autópályás út előtt állok.

verziók:

1. lecserélem az olajat kicsit idő előtt, hogy az autópályás hajtásnál már az új olajjal menjen

2. csere ez út után, hogy ne az új olaj "égjen" meg és még úgyis csereperióduson belül van

Ki hogy csinálná?

Elküldve
Ti hogyan csinálnátok?

Olajcsere közeledik és egy hosszabb több 100km-es autópályás út előtt állok.

verziók:

1. lecserélem az olajat kicsit idő előtt, hogy az autópályás hajtásnál már az új olajjal menjen

2. csere ez út után, hogy ne az új olaj "égjen" meg és még úgyis csereperióduson belül van

Ki hogy csinálná?

Micsoda problémák :rolleyes:

100km az baromi sok <_<

De hogy válaszoljak is valamit, ne foglalkozz vele, majd cseréld le ha vége a periódusnak (ami gondolom egyébként is sokkal rövidebb, mint amennyit rendben el lehetne menni azzal az olajjal -_- )

Szerk: Amennyiben Te nem vagy olajpazarló, úgy a ()-es részt ne vedd figyelembe.

Elküldve
Ti hogyan csinálnátok?

Olajcsere közeledik és egy hosszabb több 100km-es autópályás út előtt állok.

verziók:

1. lecserélem az olajat kicsit idő előtt, hogy az autópályás hajtásnál már az új olajjal menjen

2. csere ez út után, hogy ne az új olaj "égjen" meg és még úgyis csereperióduson belül van

Ki hogy csinálná?

hát szerintem ha még a mostani olaj "csereidejét" nem lépted túl nagymértékben akkor utána is lehet! <_< :rolleyes:

Elküldve
Micsoda problémák :rolleyes:

100km az baromi sok <_<

De hogy válaszoljak is valamit, ne foglalkozz vele, majd cseréld le ha vége a periódusnak (ami gondolom egyébként is sokkal rövidebb, mint amennyit rendben el lehetne menni azzal az olajjal -_- )

Szerk: Amennyiben Te nem vagy olajpazarló, úgy a ()-es részt ne vedd figyelembe.

nem 100 hanem több 100 pontosabban 400 oda és 400 vissza ennek 90%-a autópálya ahol nem fogom kímélni.

Elküldve
nem 100 hanem több 100 pontosabban 400 oda és 400 vissza ennek 90%-a autópálya ahol nem fogom kímélni.

Akkor cseréld le az olajat. De minek kérdezed meg, ha úgyis le akarod cserélni? :rolleyes: Mert a szavaidból ezt veszem ki. <_<

Elküldve
nem 100 hanem több 100 pontosabban 400 oda és 400 vissza ennek 90%-a autópálya ahol nem fogom kímélni.

Háttő, a pályán való hajtás sokkal kímélőbb, mint pl. városban. Kímélni mit jelent? Merthogy már 130-nál forog 3500-at, 140-nél 4000-et, 180-nál meg 5000-et (ha jól emlékszem). Én nem cserélném le, mert akkor a maradék 9200 km-t égett olajjal tenném meg! :rolleyes:

De komolyan is utána cserélném le, de azt úgy intézném, hogy ahogy hazaérek, teknő alá és olaj meg le, így valszeg több kosz is lejön azzal együtt.

Elküldve
nem 100 hanem több 100 pontosabban 400 oda és 400 vissza ennek 90%-a autópálya ahol nem fogom kímélni.

X16XEL utántöltögetésből egy olajcsereperiódus alatt majd 2x cserélsz benne olajat, ráérsz utána cserélni.... :rolleyes:

Elküldve
Háttő, a pályán való hajtás sokkal kímélőbb, mint pl. városban. Kímélni mit jelent? Merthogy már 130-nál forog 3500-at, 140-nél 4000-et, 180-nál meg 5000-et (ha jól emlékszem). Én nem cserélném le, mert akkor a maradék 9200 km-t égett olajjal tenném meg! <_<

De komolyan is utána cserélném le, de azt úgy intézném, hogy ahogy hazaérek, teknő alá és olaj meg le, így valszeg több kosz is lejön azzal együtt.

Kicsit üldözési mániád van az olajjal kapcsolatban, én úgy érzem :rolleyes:

Miért égne meg az olaj pályán való hajtáskor? Ilyen baromságot még nem hallottam. Normális olajat kell bele tenni, aztán kész, nem lesz semmi gondja. Egy TD-ben sem ég meg az olaj, pedig elhiheted, hogy nagyobb hőterhelést kap, mint a benzinesben.

Elküldve
Kicsit üldözési mániád van az olajjal kapcsolatban, én úgy érzem :rolleyes:

Miért égne meg az olaj pályán való hajtáskor? Ilyen baromságot még nem hallottam. Normális olajat kell bele tenni, aztán kész, nem lesz semmi gondja.

Lehet arra gondolt, hogy laza városi használatban nem olyan sokáig forró a motor/olaj, mint egy huzamosabb pályás padlózáskor, a lerakódott olajsár jobban fel tud oldódni.

Elküldve
Lehet arra gondolt, hogy laza városi használatban nem olyan sokáig forró a motor/olaj, mint egy huzamosabb pályás padlózáskor, a lerakódott olajsár jobban fel tud oldódni.

Te pályán végig padlózol? Szerinted akkora a különbség 90 es, és a 130-140 es tempó között? <_<

Amugy meg milyen lerakódott olajsár lehet a motorban, amiben rendszeresen cserélik az olajat? :rolleyes:

Elküldve
Ti hogyan csinálnátok?

Olajcsere közeledik és egy hosszabb több 100km-es autópályás út előtt állok.

verziók:

1. lecserélem az olajat kicsit idő előtt, hogy az autópályás hajtásnál már az új olajjal menjen

2. csere ez út után, hogy ne az új olaj "égjen" meg és még úgyis csereperióduson belül van

Nno, húzunk le balcsira de nagyjából 800 km híja a csereperiódusnak úgyhogy inkább előtte cserélném le, érezhető (lenne) rajta :rolleyes: de mivel a kicsin most volt nemrég és cuccot se nagyon akarunk vinni így azzal megyünk inkább :D úgyhogy a caravanon ráér majd valamikor október környékén <_< amennyit járok vele.. -_-

Elküldve
Te pályán végig padlózol? Szerinted akkora a különbség 90 es, és a 130-140 es tempó között? -_-

Amugy meg milyen lerakódott olajsár lehet a motorban, amiben rendszeresen cserélik az olajat? :rolleyes:

Kösz, hogy leszólod a verda teljesítményét. <_< :D

Passz, amikor megvettem, és szétszedtük a Karcsival a szíjszakadás miatt elég trutyis volt, előtte 2000Km-rel cseréltem olajat, azt ugye nem tudom, hogy az előző gazdi mikor. De szerintem is kár felfújni, eljön az x-edik kilóméter, ki mennyit gondol helyesnek-olajcsere, és kész.

Elküldve
Kicsit üldözési mániád van az olajjal kapcsolatban, én úgy érzem :rolleyes:

Miért égne meg az olaj pályán való hajtáskor? Ilyen baromságot még nem hallottam. Normális olajat kell bele tenni, aztán kész, nem lesz semmi gondja. Egy TD-ben sem ég meg az olaj, pedig elhiheted, hogy nagyobb hőterhelést kap, mint a benzinesben.

Ha jól emlékszem - és miért nem tenném - nem én kezdtem el példálózni az égett olajjal. Igaz, az előttem szóló idézőjelesen írta, én azt különböző, de legfőképp kényelmi okokból elhagytam. Ezúton szeretnék elnézést kérni ezért. Én se halottam még égett olajról, max. a lángososnál, de az az olaj teljesen más igénybevételnek van kitéve, valamint a viszkozitása is eltér a motorban lévőtől. <_<

Hát még egy gázos autóban mekkora hőtermelést kap szerencsétlen motorolaj!

Elküldve
Amugy meg milyen lerakódott olajsár lehet a motorban, amiben rendszeresen cserélik az olajat? :rolleyes:

Passz. Olyan, ami egy nem kifejezetten hosszú távokra használt autóban. Ott van ideje a sárnak lerakodni, majd nem feloldódni egy félórás melegítés után. Szerintem.

No meg egy 300k-t futott motorban vhaj milyen sár lehet? <_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.