Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Akkor hol is beszélünk itt 30 ezres dízel motorolajról? B) Ugye kompressziótűrés kell -motor szempontjából extrém használatban is- és ha ezt figyelembe se vesszük akkor ott az olajban szállított ki nem szűrt korom valamint a kopásból eredő mikron méretű szemcsék és ezek így együttesen kifejezetten jót tesznek az egész blokknak mert ugye ez nem mint koptató hanem kenő tulajdonságokkal rendelkezik.. -_-

Akkor még1x: nagyjából mennyi km megtételére is képes bármilyen jó állapotú dízelmotor egy olajjal egészségesen? :rolleyes: Mert ha te vagy bárki más folyamatosan 30 ezrenként cseréli abban a szerencsétlen traktorban (motor minőségétől függetlenül -gondolok itt a felhasznált anyagok minőségére) akkor az már nem olajra hanem motorra (és ha egyáltalán lehet alkatrészeket kapni hozzá mivel itt szó esett az E4-5 kategóriáról is) való pocsékolás. Bár fogyasztó társadalomban élünk így teljesen fölösleges ez az egész: "de akkor is...". :D Nagyon nem egyről beszélünk ezek szerint... :)

Na ez egy majdnem 9 ezres Fina First 400 5W-40 olaj:

%7Boption%7Dhttp://s6.images.www.tvn.hu/2010/07/10/09/24/www.tvn.hu_a80a92092963644bc34a59f699864929.jpg[/img

Biztos kibírna 25-30 ezret csak a motor nem díjazná.. <_<

5W40 esélytelen, hogy kibírjon ennyit, ezt senki sem mondta. Max 15 ezer.

A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes.

Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak. Erre én azt mondom, mért nem cseréled le negyed annyi, vagy nyolcad annyi km után, mert az még jobb a motornak? Ezzel az eszmefuttatással oda jutunk, hogy ne is menjünk az autóval, csak cseréljük az olajat folyamatosan.

Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort.

Van arany középút is: használjunk olyan olajat, amit az autóhoz előírnak, és tartsuk be az előírt csereperiódust. Ha sokat használjuk az autót rövid távokra, sok indítással, akkor kicsit rövidítsük le. Évente egy olajcsere mindeképp kötelező a megtett km-ektől függetlenül (kivéve ahol megengednek 2 évet is).

Link to comment
Megosztás:

Akkor hol is beszélünk itt 30 ezres dízel motorolajról? <_< Ugye kompressziótűrés kell -motor szempontjából extrém használatban is- és ha ezt figyelembe se vesszük akkor ott az olajban szállított ki nem szűrt korom valamint a kopásból eredő mikron méretű szemcsék és ezek így együttesen kifejezetten jót tesznek az egész blokknak mert ugye ez nem mint koptató hanem kenő tulajdonságokkal rendelkezik.. :rolleyes:

Melyik jobb,

Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira,

vagy

az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból.

Na?

Link to comment
Megosztás:

Melyik jobb,

Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira,

vagy

az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból.

Na?

A harmadik. Ha tiszta a moci, és tiszta az olaj, mert nem lebegtet semmit. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Melyik jobb,

Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira,

vagy

az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból.

Na?

Nekem a Metabond 10W40 + Metabond C 10 ezrenként! :rolleyes:

Immáron 80 ezer km óta.....

Link to comment
Megosztás:

5W40 esélytelen, hogy kibírjon ennyit, ezt senki sem mondta. Max 15 ezer.

A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes.

Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak. Erre én azt mondom, mért nem cseréled le negyed annyi, vagy nyolcad annyi km után, mert az még jobb a motornak? Ezzel az eszmefuttatással oda jutunk, hogy ne is menjünk az autóval, csak cseréljük az olajat folyamatosan.

Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort.

Van arany középút is: használjunk olyan olajat, amit az autóhoz előírnak, és tartsuk be az előírt csereperiódust. Ha sokat használjuk az autót rövid távokra, sok indítással, akkor kicsit rövidítsük le. Évente egy olajcsere mindeképp kötelező a megtett km-ektől függetlenül (kivéve ahol megengednek 2 évet is).

Aláírom,amit írsz,de próbáld majd ezt egy kicsit marketinges fejjel is átgondolni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes.

Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak.

Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort.

A kamionok meg az egyéb hasonló járművek motorjai az életben nem forognak 3 ezer felett mivel azok alacsony fordulatra ugyanakkor nyomatékra vannak tervezve és kivitelezve -ezt jobb ha tudod mivel ezek szerint nem én vagyok a laikus ha már ezt megemlítetted :P másik: pl Man motoroknál 40 ezrenként cserélik az olajat -az általad említett gyártói előírás szerint :rolleyes: na akkor milyen 100 ezer? :D Nem öntisztulós Kamaz ez :P :P és azért megköszönném ha nem akarnál a továbbiakban tanítani mert a végén még én is elhiszem amiket állítasz :) B) B) kössze -_-

És egyúttal a magam részéről befejeztem a vitát.. <_<

A harmadik. Ha tiszta a moci, és tiszta az olaj, mert nem lebegtet semmit. :D

És használj prolongot mert az jobb mint bármilyen olajnak nevezett sütőlé és még a homok se eszi meg az alkatrészeket.. :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

A kamionok meg az egyéb hasonló járművek motorjai az életben nem forognak 3 ezer felett mivel azok alacsony fordulatra ugyanakkor nyomatékra vannak tervezve és kivitelezve -ezt jobb ha tudod mivel ezek szerint nem én vagyok a laikus ha már ezt megemlítetted :P másik: pl Man motoroknál 40 ezrenként cserélik az olajat -az általad említett gyártói előírás szerint :rolleyes: na akkor milyen 100 ezer? B) Nem öntisztulós Kamaz ez :D :P és azért megköszönném ha nem akarnál a továbbiakban tanítani mert a végén még én is elhiszem amiket állítasz B) :D :D kössze :)

És egyúttal a magam részéről befejeztem a vitát.. <_<

Na meg egy kamionban nem 5 liter olaj van. -_- :D

Link to comment
Megosztás:

Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! :rolleyes: <_< -_-

Link to comment
Megosztás:

Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! :rolleyes: <_< -_-

A 7500-8000 periódus dízelre vonatkozik,a német dízelre.

Link to comment
Megosztás:

Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! <_< -_- :D

Az enyémbe meg a 4 liter helyből kevés is, és az előírt periódusa is hétfél. :rolleyes: Castrol-nemCastrol, lecserélem. Ennyit megér az hogy a "nincs egy éves" motoromat rendben tartsam. Van használva rendesen, ezen már nem múlik.

Link to comment
Megosztás:

Ja, biztos. :rolleyes:

De miért is? Ez a természetes üzem. Valvoline 10W40 tizezrenként. Olaj fekete mikor leengedjük. Na és?

Csak piszkálom a trakisokat. B)

Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! -_- :D :)

Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilóméter vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. <_<

Link to comment
Megosztás:

Végigolvasván az utolsó oldalt arra a következtetésre jutottam, hogy traktor-nem traktor, mindenki maga döntse el mennyit ér neki az autója állapota. Nem azért, hogy pofázzak de egy 14.000 eurós autó esetében nem fogok 100 eurón spórólni (itt most eltekintek attól, hogy szutyok olasz motor van-e benne vagy sem) mert annó a 2000 euró értékű autóm esetében is eképp jártam el. Adjuk meg az autónak amit kell és ne zsugori módon spóróljunk az olajon, mert nem éri meg.

Másik dolog, hogy sajnos manapság a méregdrága olajokban sem lehet 100% megbízni...szóval....

Link to comment
Megosztás:

Csak piszkálom a trakisokat. <_<

Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilóméter vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. :rolleyes:

Csak halkan jegyzem meg, hogy még ha "részedről" annyi is, akkor is valójában 15 ezer kilométer! -_-

Az más kérdés, hogy én is a 10 ezret tartom....

Link to comment
Megosztás:

...

Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilométer vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. :rolleyes:

Csak halkan jegyzem meg, hogy még ha "részedről" annyi is, akkor is valójában 15 ezer kilométer! <_<

Az más kérdés, hogy én is a 10 ezret tartom....

Úgya". -_-

Link to comment
Megosztás:

A 7500-8000 periódus dízelre vonatkozik,a német dízelre.

A cégemnek van vagy 40 autója, szerte az országban. Másik fajta német (vagy amerikai?) autók.

Nekünk 15000-ként kell cserére menni. Mindig Pestre kell vinni, ugyanoda. Leadom az autót és már ott sem vagyok, majd csörögnek ha kész van.

Azt ne kérdezzétek, hogy mit öntenek bele, még soha nem kérdeztem.

Nem jellemző, hogy sok gond lenne velük, bár rémlik valami, hogy a közelmúltban vitt egy Connect-et föl Zalaegerszegről és közben beleöntött néhány liter pótlást, míg fölért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.