zotya975 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Nem azért vettem dízelt, hogy spóróljak, hanem menjen mikor odalépek neki. Ha számolgatunk egy keveset az olajra kidobott pénzösszeg jóval kevesebb mint egy elhanyagolt motor javítási költsége. Hát csak ezért kár volt trakit venni: :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Hát csak ezért kár volt trakit venni: <_< Brutálisat gyorsul 100ról :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Akkor hol is beszélünk itt 30 ezres dízel motorolajról? B) Ugye kompressziótűrés kell -motor szempontjából extrém használatban is- és ha ezt figyelembe se vesszük akkor ott az olajban szállított ki nem szűrt korom valamint a kopásból eredő mikron méretű szemcsék és ezek így együttesen kifejezetten jót tesznek az egész blokknak mert ugye ez nem mint koptató hanem kenő tulajdonságokkal rendelkezik.. -_- Akkor még1x: nagyjából mennyi km megtételére is képes bármilyen jó állapotú dízelmotor egy olajjal egészségesen? :rolleyes: Mert ha te vagy bárki más folyamatosan 30 ezrenként cseréli abban a szerencsétlen traktorban (motor minőségétől függetlenül -gondolok itt a felhasznált anyagok minőségére) akkor az már nem olajra hanem motorra (és ha egyáltalán lehet alkatrészeket kapni hozzá mivel itt szó esett az E4-5 kategóriáról is) való pocsékolás. Bár fogyasztó társadalomban élünk így teljesen fölösleges ez az egész: "de akkor is...". :D Nagyon nem egyről beszélünk ezek szerint... :) Na ez egy majdnem 9 ezres Fina First 400 5W-40 olaj: http://s6.images.www.tvn.hu/2010/07/10/09/24/www.tvn.hu_a80a92092963644bc34a59f699864929.jpg[/img Biztos kibírna 25-30 ezret csak a motor nem díjazná.. <_< 5W40 esélytelen, hogy kibírjon ennyit, ezt senki sem mondta. Max 15 ezer. A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes. Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak. Erre én azt mondom, mért nem cseréled le negyed annyi, vagy nyolcad annyi km után, mert az még jobb a motornak? Ezzel az eszmefuttatással oda jutunk, hogy ne is menjünk az autóval, csak cseréljük az olajat folyamatosan. Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort. Van arany középút is: használjunk olyan olajat, amit az autóhoz előírnak, és tartsuk be az előírt csereperiódust. Ha sokat használjuk az autót rövid távokra, sok indítással, akkor kicsit rövidítsük le. Évente egy olajcsere mindeképp kötelező a megtett km-ektől függetlenül (kivéve ahol megengednek 2 évet is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Akkor hol is beszélünk itt 30 ezres dízel motorolajról? <_< Ugye kompressziótűrés kell -motor szempontjából extrém használatban is- és ha ezt figyelembe se vesszük akkor ott az olajban szállított ki nem szűrt korom valamint a kopásból eredő mikron méretű szemcsék és ezek így együttesen kifejezetten jót tesznek az egész blokknak mert ugye ez nem mint koptató hanem kenő tulajdonságokkal rendelkezik.. :rolleyes: Melyik jobb, Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira, vagy az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból. Na? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Melyik jobb, Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira, vagy az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból. Na? A harmadik. Ha tiszta a moci, és tiszta az olaj, mert nem lebegtet semmit. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 Melyik jobb, Ha tiszta az olaj, cserében lerakódik a korom és a szennyződés a motor egyes pontjaira, vagy az olaj lebegésben tartja a szennyeződéseket, a nagyobbakat az olajszűrő kiszűri, a kisebbek pedig az olajcserénél távoznak a motorból. Na? Nekem a Metabond 10W40 + Metabond C 10 ezrenként! :rolleyes: Immáron 80 ezer km óta..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július10, 2010 Megoszt Elküldve Július10, 2010 A harmadik. Ha tiszta a moci, és tiszta az olaj, mert nem lebegtet semmit. :rolleyes: Hát, sajna olyan nincs, főleg nem egy trakinál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Hát, sajna olyan nincs, főleg nem egy trakinál. De rossz nekik. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 5W40 esélytelen, hogy kibírjon ennyit, ezt senki sem mondta. Max 15 ezer. A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes. Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak. Erre én azt mondom, mért nem cseréled le negyed annyi, vagy nyolcad annyi km után, mert az még jobb a motornak? Ezzel az eszmefuttatással oda jutunk, hogy ne is menjünk az autóval, csak cseréljük az olajat folyamatosan. Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort. Van arany középút is: használjunk olyan olajat, amit az autóhoz előírnak, és tartsuk be az előírt csereperiódust. Ha sokat használjuk az autót rövid távokra, sok indítással, akkor kicsit rövidítsük le. Évente egy olajcsere mindeképp kötelező a megtett km-ektől függetlenül (kivéve ahol megengednek 2 évet is). Aláírom,amit írsz,de próbáld majd ezt egy kicsit marketinges fejjel is átgondolni. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 De rossz nekik. <_< Ja, biztos. :rolleyes: De miért is? Ez a természetes üzem. Valvoline 10W40 tizezrenként. Olaj fekete mikor leengedjük. Na és? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Ja, biztos. :rolleyes: De miért is? Ez a természetes üzem. Valvoline 10W40 tizezrenként. Olaj fekete mikor leengedjük. Na és? Az a jó olaj, amelyik a csereperiódus végén fekete, mint a korom és hasonló állagú, mint újkorában volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 A kamionokban, teherautókban, buszokban 60-80 de néha 100 ezer km-enként cserélik az olajat, attól függően, a gyártó milyen periódist és olajat ír elő. Mégse motorhibás az összes. Részedről van itt egy hibás megközelítés: Te, mint laikus, azt mondod, cseréljük le az olajat fele annyi km után, mint amit a gyártó előír, mert hallottad valahol, hogy ez jobb a motornak. Van egy másfajta hibás megközelítés is. Nem vesszük meg a motorba a bele való olajat, mert az drága, hanem veszünk olcsóbbat, és majd gyakrabban cseréljük. Na ezek az akciók szoktak oda vezetni, hogy 100.000 km után generálozni kell a motort. A kamionok meg az egyéb hasonló járművek motorjai az életben nem forognak 3 ezer felett mivel azok alacsony fordulatra ugyanakkor nyomatékra vannak tervezve és kivitelezve -ezt jobb ha tudod mivel ezek szerint nem én vagyok a laikus ha már ezt megemlítetted :P másik: pl Man motoroknál 40 ezrenként cserélik az olajat -az általad említett gyártói előírás szerint :rolleyes: na akkor milyen 100 ezer? :D Nem öntisztulós Kamaz ez :P :P és azért megköszönném ha nem akarnál a továbbiakban tanítani mert a végén még én is elhiszem amiket állítasz :) B) B) kössze -_- És egyúttal a magam részéről befejeztem a vitát.. <_< A harmadik. Ha tiszta a moci, és tiszta az olaj, mert nem lebegtet semmit. :D És használj prolongot mert az jobb mint bármilyen olajnak nevezett sütőlé és még a homok se eszi meg az alkatrészeket.. :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 A kamionok meg az egyéb hasonló járművek motorjai az életben nem forognak 3 ezer felett mivel azok alacsony fordulatra ugyanakkor nyomatékra vannak tervezve és kivitelezve -ezt jobb ha tudod mivel ezek szerint nem én vagyok a laikus ha már ezt megemlítetted :P másik: pl Man motoroknál 40 ezrenként cserélik az olajat -az általad említett gyártói előírás szerint :rolleyes: na akkor milyen 100 ezer? B) Nem öntisztulós Kamaz ez :D :P és azért megköszönném ha nem akarnál a továbbiakban tanítani mert a végén még én is elhiszem amiket állítasz B) :D :D kössze :) És egyúttal a magam részéről befejeztem a vitát.. <_< Na meg egy kamionban nem 5 liter olaj van. -_- :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 8 Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! :rolleyes: <_< -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! :rolleyes: <_< -_- A 7500-8000 periódus dízelre vonatkozik,a német dízelre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! <_< -_- :D Az enyémbe meg a 4 liter helyből kevés is, és az előírt periódusa is hétfél. :rolleyes: Castrol-nemCastrol, lecserélem. Ennyit megér az hogy a "nincs egy éves" motoromat rendben tartsam. Van használva rendesen, ezen már nem múlik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július11, 2010 Megoszt Elküldve Július11, 2010 Ja, biztos. :rolleyes: De miért is? Ez a természetes üzem. Valvoline 10W40 tizezrenként. Olaj fekete mikor leengedjük. Na és? Csak piszkálom a trakisokat. B) Nem kötekedésből de néhány cartárs túlzásba viszi, 7500km után egy castrol olajat lecserélni hát nem tudom. Én pl 2 hónapja cseréltem 15ezret mentem vele 4L Q8-as olaj és még maradt belőle! Jah és motorhangon semmit nem vettem észre! -_- :D :) Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilóméter vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július12, 2010 Megoszt Elküldve Július12, 2010 Végigolvasván az utolsó oldalt arra a következtetésre jutottam, hogy traktor-nem traktor, mindenki maga döntse el mennyit ér neki az autója állapota. Nem azért, hogy pofázzak de egy 14.000 eurós autó esetében nem fogok 100 eurón spórólni (itt most eltekintek attól, hogy szutyok olasz motor van-e benne vagy sem) mert annó a 2000 euró értékű autóm esetében is eképp jártam el. Adjuk meg az autónak amit kell és ne zsugori módon spóróljunk az olajon, mert nem éri meg. Másik dolog, hogy sajnos manapság a méregdrága olajokban sem lehet 100% megbízni...szóval.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Július12, 2010 Megoszt Elküldve Július12, 2010 Csak piszkálom a trakisokat. <_< Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilóméter vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. :rolleyes: Csak halkan jegyzem meg, hogy még ha "részedről" annyi is, akkor is valójában 15 ezer kilométer! -_- Az más kérdés, hogy én is a 10 ezret tartom.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Július12, 2010 Megoszt Elküldve Július12, 2010 ... Részemről meg a gyári előírás 10 ezer kilométer vagy 1 év, 10W40, slussz, passz, ennyi. :rolleyes: Csak halkan jegyzem meg, hogy még ha "részedről" annyi is, akkor is valójában 15 ezer kilométer! <_< Az más kérdés, hogy én is a 10 ezret tartom.... Úgya". -_- Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július12, 2010 Megoszt Elküldve Július12, 2010 Úgya". <_< Biztos így van, de mivel nekem nincs meg a 10.000 Kilométer :rolleyes: sem egy évben, ezért évente cserélem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Digger Elküldve Július12, 2010 Megoszt Elküldve Július12, 2010 A 7500-8000 periódus dízelre vonatkozik,a német dízelre. A cégemnek van vagy 40 autója, szerte az országban. Másik fajta német (vagy amerikai?) autók. Nekünk 15000-ként kell cserére menni. Mindig Pestre kell vinni, ugyanoda. Leadom az autót és már ott sem vagyok, majd csörögnek ha kész van. Azt ne kérdezzétek, hogy mit öntenek bele, még soha nem kérdeztem. Nem jellemző, hogy sok gond lenne velük, bár rémlik valami, hogy a közelmúltban vitt egy Connect-et föl Zalaegerszegről és közben beleöntött néhány liter pótlást, míg fölért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Július17, 2010 Megoszt Elküldve Július17, 2010 Sziasztok most cserélek olajat gm 10w-40 félszintetikus 1.6 8 v-be menyit mehetek egy ilyen olajal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július17, 2010 Megoszt Elküldve Július17, 2010 Sziasztok most cserélek olajat gm 10w-40 félszintetikus 1.6 8 v-be menyit mehetek egy ilyen olajal? 15000Kilométert, ha ennél kevesebbet mész egy év alatt akkor évente. Link to comment Megosztás: More sharing options...
beligrom Elküldve Július17, 2010 Megoszt Elküldve Július17, 2010 15000Kilométert, ha ennél kevesebbet mész egy év alatt akkor évente. én azért nem használnék se gm-et, se nem mennék egy olajjal 15k-t, max 10-et :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts