beligrom Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Ez még nem hangos szerencsére (Castrol ^_^), de a kipufogó úgyis elnyomná a hangját. ;) :D magnatec :P én azért 10k-ként cserélem, kell a versenyzéshez ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opeles90 Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 magnatec ^_^ én azért 10k-ként cserélem, kell a versenyzéshez :P Ez megnyugtató hogy nem csak én vagyok vele jóbarátságban ;) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Ez megnyugtató hogy nem csak én vagyok vele jóbarátságban :P :D Szerinted nekem mi van benne? ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
beligrom Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Szerinted nekem mi van benne? :D szerintem elég sokunknak ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 ^_^ Sose lehet tudni :D Sztem utánna lesz cserélve. Bár szivesen cserélném előtte, de....Legalább a hosszú úton még használja a "régebbi" olajat, aztán utánna meg kap újat. :P Aztán kikormolva, időszakos szervizesen fogja koptati debrecen utcáit. A tiédben még turbo sincs, ami szétcseszi az olajat. szóval elmehetsz vele 10 ezret is nyugodtan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Sztem utánna lesz cserélve. Bár szivesen cserélném előtte, de.... De én is inkább előtte cserélném ;) nem tudom a tiéd mennyire veszi észre de én a legutóbbi csere után is körforgó 3 padló azt még vicsorogtak a papucsok kifele is :D azt meg taposhattam a féket mert tudod milyen mélyárok meg betojglik vannak a cora felé ^_^ míg használt 6 ezres olajjal még 2-ben se nagyon nyikkantak volna meg.. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 De én is inkább előtte cserélném :P nem tudom a tiéd mennyire veszi észre de én a legutóbbi csere után is körforgó 3 padló azt még vicsorogtak a papucsok kifele is ^_^ azt meg taposhattam a féket mert tudod milyen mélyárok meg betojglik vannak a cora felé ;) míg használt 6 ezres olajjal még 2-ben se nagyon nyikkantak volna meg.. :D Érett a nagygenerálra. :D :P ;) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csücsök Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Érett a nagygenerálra. :D ^_^ :P ;) Vagy ideje feltenni a nyári papucsokat... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Június29, 2010 Megoszt Elküldve Június29, 2010 Vagy normális minőségű gumikat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június29, 2010 Megoszt Elküldve Június29, 2010 Vagy normális minőségű gumikat :D Vagy nem térdig érő homokon próbálni ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június30, 2010 Megoszt Elküldve Június30, 2010 Én véletlenül 13ezret mentem az előzővel (Meta 10W40), hát mit mondjak, érezhetően halkabb lett a motor a csere után. Szintén zenéééész! ^_^ Nekem is legutóbb 12 futott bele a Meta 10W40-be + Meta C, de csere után nekem is halkabb lett. Lehet tán a szint is feljebb lett mint vóóót! :D (osztás közepéig) Nem szoktam max-ra tölteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Üdv! Valvoline SynPower 5W-40 olaj mellett döntöttem, nem szerepel rajta a GM-LL-B-025 (5W30 ellenben tartalmazza) minősítés de az ACEA A3/B3/B4/C3 és API SL/SM/CF kritériumoknak megfelel, amit a szervízkönyv is említ. Olvastam valahol, hogy akkor kell a GM-LL... minősítést figyelembe venni ha a LongLife (30.000km) csereciklust választom. Akkor ez most mekkora gáz? Még nem töltöttem bele de az eladó haver elmondása szerint ha ugyanezen olaj 5W30 tudja a GM besorolást akkor ezt is beletölthetem mert olyan parányi a különbség, hogy észre sem vevődik, ráadásul a nagy melegekben jobb a 40-es. Akkor most mi van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Üdv! Valvoline SynPower 5W-40 olaj mellett döntöttem, nem szerepel rajta a GM-LL-B-025 (5W30 ellenben tartalmazza) minősítés de az ACEA A3/B3/B4/C3 és API SL/SM/CF kritériumoknak megfelel, amit a szervízkönyv is említ. Olvastam valahol, hogy akkor kell a GM-LL... minősítést figyelembe venni ha a LongLife (30.000km) csereciklust választom. Akkor ez most mekkora gáz? Még nem töltöttem bele de az eladó haver elmondása szerint ha ugyanezen olaj 5W30 tudja a GM besorolást akkor ezt is beletölthetem mert olyan parányi a különbség, hogy észre sem vevődik, ráadásul a nagy melegekben jobb a 40-es. Akkor most mi van? A GM-LL.. szabvány valóban (ahogyan a nevéven is benne van az LL=Long Life) hosszú csereperiódusra vonatkozik, de nem ilyen egyszerű. Sok dolog van még ezen kívül (mert a csereperiódus csak egy dolog!), pl. ez garantálja ezen motor tömítéseivel a legjobb összeférhetőséget, stb... Nem teheted meg azt hogy teszel bele gyári minősítés nélküli olajat, mondván hogy gyakrabban cseréled. A felsorolt teljesítmény-kritériumokat nagyon sok olaj teljesíti, de ezek nem mind rendelkeznek GM gyári minősítéssel (nem véletlenül!!), tehát innentől kezdve nincs miről beszélni! A haverodnak van ám humorérzéke... Szerk: Ha az 5w-40-es SynPower is megfelelne a GM minősítés speciális követelményeinek, akkor az is megkapta volna, úgy mint a 5w-30-as testvére (hiszen a b-025-ös minősítésbe a paraméterei alapján beleférne, de valamiért mégsem kapta meg...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 A GM-LL.. szabvány valóban (ahogyan a nevéven is benne van az LL=Long Life) hosszú csereperiódusra vonatkozik, de nem ilyen egyszerű. Sok dolog van még ezen kívül (mert a csereperiódus csak egy dolog!), pl. ez garantálja ezen motor tömítéseivel a legjobb összeférhetőséget, stb... Nem teheted meg azt hogy teszel bele gyári minősítés nélküli olajat, mondván hogy gyakrabban cseréled. A felsorolt teljesítmény-kritériumokat nagyon sok olaj teljesíti, de ezek nem mind rendelkeznek GM gyári minősítéssel (nem véletlenül!!), tehát innentől kezdve nincs miről beszélni! A haverodnak van ám humorérzéke... Szerk: Ha az 5w-40-es SynPower is megfelelne a GM minősítés speciális követelményeinek, akkor az is megkapta volna, úgy mint a 5w-30-as testvére (hiszen a b-025-ös minősítésbe a paraméterei alapján beleférne, de valamiért mégsem kapta meg...) Értem. Ez kellett, egy pontos válasz. Köszi :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Értem. Ez kellett, egy pontos válasz. Köszi :rolleyes: A két olaj melegoldali viszjkozitása jelentősen különbözik. Már csak emiatt sem használható az 5W40 az 5W30 helyett. És akkor a minősítésekről még nem is szóltam! Az 5W40 oda túl "sűrű". Link to comment Megosztás: More sharing options...
Iceastra Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Ez igaz bár ha nagyon sűrű ugyis észre veszi az ember! Meg azért valjuk be összintén ezek az opel motorok nem egy nagyon durva finyás motorok, szerintem semmi baja nem lesz! Meg mondjuk rakhatnának bele inspekció-t mint a BMW - k be és akkor láttnád mikor kéne az olajakat cserélni! A két olaj melegoldali viszjkozitása jelentősen különbözik. Már csak emiatt sem használható az 5W40 az 5W30 helyett. És akkor a minősítésekről még nem is szóltam! Az 5W40 oda túl "sűrű". Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Ez igaz bár ha nagyon sűrű ugyis észre veszi az ember! Meg azért valjuk be összintén ezek az opel motorok nem egy nagyon durva finyás motorok, szerintem semmi baja nem lesz! Meg mondjuk rakhatnának bele inspekció-t mint a BMW - k be és akkor láttnád mikor kéne az olajakat cserélni! Ja. Lejár a csereperiódus, és csak max. 80-al közlekedhetsz. Aztán még párszáz km, és teljesen letilt a rendszer. :rolleyes: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július6, 2010 Megoszt Elküldve Július6, 2010 Ez igaz bár ha nagyon sűrű ugyis észre veszi az ember! Meg azért valjuk be összintén ezek az opel motorok nem egy nagyon durva finyás motorok, szerintem semmi baja nem lesz! Meg mondjuk rakhatnának bele inspekció-t mint a BMW - k be és akkor láttnád mikor kéne az olajakat cserélni! Ez már nem az a 90-es évekbeli igénytelen (jó értelemben véve) Opel motor, hanem 1.9 CDTI, Fiat fejlesztés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Iceastra Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Hát mondjuk ez hiedelem, de nyugi nem tilt le semmit csak égnek a ledek! Ja. Lejár a csereperiódus, és csak max. 80-al közlekedhetsz. Aztán még párszáz km, és teljesen letilt a rendszer. :rolleyes: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Iceastra Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Ezt nem tudtam, de szerintem a FIAT se olyan nagy penge motorokat gyárt. Megaztán ha lesz benne 200.000 km akkor mit öntesz bele? Havernak van egy kia k2500 TCI és simán meta 10w40 nel használja és 200.000 fellett van benne a km. és ez az olaj csak félszinti. Ez már nem az a 90-es évekbeli igénytelen (jó értelemben véve) Opel motor, hanem 1.9 CDTI, Fiat fejlesztés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Az 5W30 és 5W40 közt talán nem is mérhető különbség van....szvsz csak biznisz az egész "fizess paraszt" alapon. Számomra banálisnak tűnik, hogy az 5W30 tudja a GM besorolást, a 40 nem. Most legyünk őszinték, mennyivel "sűrűbb" a 40 mint a 30..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Iceastra Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Láttom érted a lényeget. Akkor most melyiket öntöd a gépbe? A másik dolog egy kolléga irta feljebb hogy FIAT motor akkor szerintem meg lehet nézni a FIAT milyen min. ir. Vagy vegyél bele Selénia-t az olcsó is meg olasz darálonak való. Az 5W30 és 5W40 közt talán nem is mérhető különbség van....szvsz csak biznisz az egész "fizess paraszt" alapon. Számomra banálisnak tűnik, hogy az 5W30 tudja a GM besorolást, a 40 nem. Most legyünk őszinték, mennyivel "sűrűbb" a 40 mint a 30..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Láttom érted a lényeget. Akkor most melyiket öntöd a gépbe? A másik dolog egy kolléga irta feljebb hogy FIAT motor akkor szerintem meg lehet nézni a FIAT milyen min. ir. Vagy vegyél bele Selénia-t az olcsó is meg olasz darálonak való. Megrendeltem a 5W40 helyett az 5W30...azt töltök bele amit kell, nem fogok az olajon spórólni csakhát mint mondottam biznisz szaga van ennek az egész olaj dolognak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Az 5W30 és 5W40 közt talán nem is mérhető különbség van....szvsz csak biznisz az egész "fizess paraszt" alapon. Számomra banálisnak tűnik, hogy az 5W30 tudja a GM besorolást, a 40 nem. Most legyünk őszinték, mennyivel "sűrűbb" a 40 mint a 30..... Hidd el, hogy jóval nagyobb különbség van, mint az 5W40 és 10W40 között. Amúgy 12 cSt az 5W30-as melegoldali viszkozitása, 14-14,5 pedig az 5W40 melegoldali viszkozitása. 15-20% különbség. Nézőpont kérdése, hogy ez jelentős vagy sem. Szerintem az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Július7, 2010 Megoszt Elküldve Július7, 2010 Ez már nem az a 90-es évekbeli igénytelen (jó értelemben véve) Opel motor, hanem 1.9 CDTI, Fiat fejlesztés. Csak épp a vezérlője más :rolleyes: akárcsak a muzukinak.. -_- Megrendeltem a 5W40 helyett az 5W30...azt töltök bele amit kell, nem fogok az olajon spórólni csakhát mint mondottam biznisz szaga van ennek az egész olaj dolognak. Az 5w-40nek nagyobb a terheléstűrése de tulajdonképp a 30 az igazi ezekbe ha nem versenytempóban használod. Mondjuk én 5w-40-es Fina First 400-at borítok a maciba.. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts