Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Már megint a 16 szelepesek... Ha lehet kikérném, hogy minden baja van. Ez így nem igaz. Érzékenyebbek, de odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni.

Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Link to comment
Megosztás:

Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Akkor nekem szerencsém van.Olajcsere óta 8-ezer és még nem kellett tőtikézni!

Pedig van benne km bőven. (160fölött)

Link to comment
Megosztás:

Az olajjal kapcsolatban nekem a Castrol Magnatec 10w40 az bevált.

Én nem ájultam el tőle ^_^

Ma bementem egy autósboltba csavarlazítóért, közbe megláttam a polcon a Valvo Maxot. Kérdezem a srácot, van-e dieselhez is? A válasz: Csak ilyet gyártanak belőle, jó ez benzineshez is meg dieselhez is. :D

Nem vitatkoztam vele......

Link to comment
Megosztás:

Én nem ájultam el tőle ^_^

Ma bementem egy autósboltba csavarlazítóért, közbe megláttam a polcon a Valvo Maxot. Kérdezem a srácot, van-e dieselhez is? A válasz: Csak ilyet gyártanak belőle, jó ez benzineshez is meg dieselhez is. :D

Nem vitatkoztam vele......

Biztos van jobb is. Hát szekere válogatja.

Ezt a Valvo Maxot nem ismerem.

Link to comment
Megosztás:

Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Ezért írtam, hogy odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni. Nekem még most sem kell utántölteni, pedig ez a 268e km már nem kevés, főleg, hogy pörgetni kell és szoktam is. Úgy érzem, hogy mellettem nem lustul el a kocsi. Az 1,6 16V-ről nem tudok nyilatkozni. Már párszor leírtam, hogy biztos azért van ez, mert eleve nem egy selejtet fogtunk ki a gyárból, másrészt pontosan ki volt cserélve az olaj 10e-ként, normális minőségű olajra. Tény. hogy ezekkel a motorokkal már nem lehet azt megcsinálni, mint a régebbi 8 szelepesekkel, mert annyira nem "toleránsak".

Hallottam egy elméletet a 16V-esek olajzabálásáról: Miszerint méretezési probléma volt a lehúzó gyűrűkkel és ezért az olaj könnyebben bejutott az égéstérbe. Ha ez igaz, akkor a legnagyobb visszahívást sumákolta el az Opel.

Link to comment
Megosztás:

Hallottam egy elméletet a 16V-esek olajzabálásáról: Miszerint méretezési probléma volt a lehúzó gyűrűkkel és ezért az olaj könnyebben bejutott az égéstérbe. Ha ez igaz, akkor a legnagyobb visszahívást sumákolta el az Opel.

Ennél jóval egyszerűbb volt megadni a 7,5 decis maximális megengedhető olajfogyasztást 1000 km-re :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kicsit túlmisztifikáljátok ezt az olajkérdést. Ezek a tizen, közel húsz éves autók nem annyira érzékenyek az olajra. Ha tízezrenként cseréljük, szerintem annyira mindegy melyiket öntjük bele. Persze a viszkozitást figyelembe véve. Értetlenül olvasom itt a sok hezitálást, hogy na most melyiket vegyem meg bele? Melyiket? Szerintem tökmindegy, csak időben legyen cserélve. Persze itt nem a Tescos olajokra gondolok. De a többi mind megfelel ezeknek a motoroknak. Az meg hogy 1, vagy 1.5 litert eszik meg tízezer alatt, szerintem egyáltalán nem jelent semmit. Az enyém óra szerint 230 ezernél, szerintem bőven közel a 400 hoz, egyáltalán nem eszik mérhető mennyiséget. Sem a Valvoline, sem a multkor motormosás céljából beleöntött, és 3000 km.t futott VIP olajjal. Azota megint a Valvoline van benne. Amugy engem nem érdekelt sosem mit önt bele a szerelőm. Új olaj, és kész. Hogy ő pont a Valvolinet használja, akkor azt kapja az autóm. Pár éve a sokat szidott GM olajat használtam az Omegámban. Azzal sem volt semmi gondom. A betartott csereperiódus többet számít.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem kicsit túlmisztifikáljátok ezt az olajkérdést. Ezek a tizen, közel húsz éves autók nem annyira érzékenyek az olajra. Ha tízezrenként cseréljük, szerintem annyira mindegy melyiket öntjük bele. Persze a viszkozitást figyelembe véve. Értetlenül olvasom itt a sok hezitálást, hogy na most melyiket vegyem meg bele? Melyiket? Szerintem tökmindegy, csak időben legyen cserélve. Persze itt nem a Tescos olajokra gondolok. De a többi mind megfelel ezeknek a motoroknak. Az meg hogy 1, vagy 1.5 litert eszik meg tízezer alatt, szerintem egyáltalán nem jelent semmit. Az enyém óra szerint 230 ezernél, szerintem bőven közel a 400 hoz, egyáltalán nem eszik mérhető mennyiséget. Sem a Valvoline, sem a multkor motormosás céljából beleöntött, és 3000 km.t futott VIP olajjal. Azota megint a Valvoline van benne. Amugy engem nem érdekelt sosem mit önt bele a szerelőm. Új olaj, és kész. Hogy ő pont a Valvolinet használja, akkor azt kapja az autóm. Pár éve a sokat szidott GM olajat használtam az Omegámban. Azzal sem volt semmi gondom. A betartott csereperiódus többet számít.

Anno a 70-es években vettem egy 16 éves Octavia Supert. Na és mit mondott a szerelő akinél javíttattam egyszer-kétszer? "csak arra vigyázzon, hogy mindig legyen benne elég olaj!" :D Más nem is számított...... :P

Viszkozitás? Márka? (ÁFOR olaj) Ugyanmááá! ^_^

8 évig használtam még, és tök működőképesen, vizsgával adtam el 24 éves korában. ;) Igaza volt!

Link to comment
Megosztás:

Gyó lesz, nem kell variálni ^_^

Akkor okés :P Úgy vagyok vele...bejáratásnak is ezt kapta, utánna is ezt kapta...most is akkor ezt fogja, meg sztem akkor ezentúl mindíg. Csak tényleg nemtom eldönteni kb 1000 kilóméteres útnak nekimenjek így? 1000 kilóméter mulva lesz ez az olaj 7ezer kilaméteres. Vagy cseréljem le előtte a pichába? Szerinted? :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor okés ;) Úgy vagyok vele...bejáratásnak is ezt kapta, utánna is ezt kapta...most is akkor ezt fogja, meg sztem akkor ezentúl mindíg. Csak tényleg nemtom eldönteni kb 1000 kilóméteres útnak nekimenjek így? 1000 kilóméter mulva lesz ez az olaj 7ezer kilaméteres. Vagy cseréljem le előtte a pichába? Szerinted? :D

Papíron 7500 a csereperiódus, de ha 7800-nál esel be olajcserélni attól még nem fog fölrobbanni ^_^ :P

Link to comment
Megosztás:

Papíron 7500 a csereperiódus, de ha 7800-nál esel be olajcserélni attól még nem fog fölrobbanni :D ^_^

;) Sose lehet tudni :P

Sztem utánna lesz cserélve. Bár szivesen cserélném előtte, de....Legalább a hosszú úton még használja a "régebbi" olajat, aztán utánna meg kap újat. ;)

Aztán kikormolva, időszakos szervizesen fogja koptati debrecen utcáit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.