Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Már megint a 16 szelepesek... Ha lehet kikérném, hogy minden baja van. Ez így nem igaz. Érzékenyebbek, de odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni.

Oké-oké, ne hagyd magad, de azért nyugodj meg, és ledd le szépen azt a szikét! :D ^_^

Elküldve
Már megint a 16 szelepesek... Ha lehet kikérném, hogy minden baja van. Ez így nem igaz. Érzékenyebbek, de odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni.

Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Elküldve
Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Akkor nekem szerencsém van.Olajcsere óta 8-ezer és még nem kellett tőtikézni!

Pedig van benne km bőven. (160fölött)

Elküldve
Akkor nekem szerencsém van.Olajcsere óta 8-ezer és még nem kellett tőtikézni!

Pedig van benne km bőven. (160fölött)

Biztos kipótolja hűtővízből. :D ^_^

Elküldve
Az olajjal kapcsolatban nekem a Castrol Magnatec 10w40 az bevált.

Én nem ájultam el tőle ^_^

Ma bementem egy autósboltba csavarlazítóért, közbe megláttam a polcon a Valvo Maxot. Kérdezem a srácot, van-e dieselhez is? A válasz: Csak ilyet gyártanak belőle, jó ez benzineshez is meg dieselhez is. :D

Nem vitatkoztam vele......

Elküldve
Én nem ájultam el tőle ^_^

Ma bementem egy autósboltba csavarlazítóért, közbe megláttam a polcon a Valvo Maxot. Kérdezem a srácot, van-e dieselhez is? A válasz: Csak ilyet gyártanak belőle, jó ez benzineshez is meg dieselhez is. :D

Nem vitatkoztam vele......

Biztos van jobb is. Hát szekere válogatja.

Ezt a Valvo Maxot nem ismerem.

Elküldve
Ezer bocsánat! :D Nem akartalak megsérteni, biztosan igazad van, és tényleg egyetértek veled.

Amit én hallottam a kollégáimtól akiknek anno 1,6-os és 1,8-as 16 szelepes Astrájuk, Vectrájuk volt az az, hogy már új korában is (30000 km alatt) nem győzték az olajat dönteni beléjük. Értsd: 1000 km-ként kellett valamennyit, mondjuk 3-4-5 deci olajat rátölteni. Én meg C14NZ-be szerviztől szervizig semmit, még 150 ezer után sem!

Amikor nekem volt 1,4-es 16 szelepes Astrám a második 30 ezres intervallumban már nekem is kellett rátölteni kétszer 1 litert.

A mostani ősmotorom (legalább) 250 ezerrel a gyomrában nem fogyaszt 1 liternél többet 10 ezren.

Ezért írtam, hogy odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni. Nekem még most sem kell utántölteni, pedig ez a 268e km már nem kevés, főleg, hogy pörgetni kell és szoktam is. Úgy érzem, hogy mellettem nem lustul el a kocsi. Az 1,6 16V-ről nem tudok nyilatkozni. Már párszor leírtam, hogy biztos azért van ez, mert eleve nem egy selejtet fogtunk ki a gyárból, másrészt pontosan ki volt cserélve az olaj 10e-ként, normális minőségű olajra. Tény. hogy ezekkel a motorokkal már nem lehet azt megcsinálni, mint a régebbi 8 szelepesekkel, mert annyira nem "toleránsak".

Hallottam egy elméletet a 16V-esek olajzabálásáról: Miszerint méretezési probléma volt a lehúzó gyűrűkkel és ezért az olaj könnyebben bejutott az égéstérbe. Ha ez igaz, akkor a legnagyobb visszahívást sumákolta el az Opel.

Elküldve
Hallottam egy elméletet a 16V-esek olajzabálásáról: Miszerint méretezési probléma volt a lehúzó gyűrűkkel és ezért az olaj könnyebben bejutott az égéstérbe. Ha ez igaz, akkor a legnagyobb visszahívást sumákolta el az Opel.

Ennél jóval egyszerűbb volt megadni a 7,5 decis maximális megengedhető olajfogyasztást 1000 km-re :D

Elküldve
Biztos kipótolja hűtővízből. ^_^ :D

Gonosz vagy! :D Amúgy a tied igy csinálja,mert akkor nem sokat költessz olajra :P ;) ;) :P

Elküldve

Szerintem kicsit túlmisztifikáljátok ezt az olajkérdést. Ezek a tizen, közel húsz éves autók nem annyira érzékenyek az olajra. Ha tízezrenként cseréljük, szerintem annyira mindegy melyiket öntjük bele. Persze a viszkozitást figyelembe véve. Értetlenül olvasom itt a sok hezitálást, hogy na most melyiket vegyem meg bele? Melyiket? Szerintem tökmindegy, csak időben legyen cserélve. Persze itt nem a Tescos olajokra gondolok. De a többi mind megfelel ezeknek a motoroknak. Az meg hogy 1, vagy 1.5 litert eszik meg tízezer alatt, szerintem egyáltalán nem jelent semmit. Az enyém óra szerint 230 ezernél, szerintem bőven közel a 400 hoz, egyáltalán nem eszik mérhető mennyiséget. Sem a Valvoline, sem a multkor motormosás céljából beleöntött, és 3000 km.t futott VIP olajjal. Azota megint a Valvoline van benne. Amugy engem nem érdekelt sosem mit önt bele a szerelőm. Új olaj, és kész. Hogy ő pont a Valvolinet használja, akkor azt kapja az autóm. Pár éve a sokat szidott GM olajat használtam az Omegámban. Azzal sem volt semmi gondom. A betartott csereperiódus többet számít.

Elküldve
Szerintem kicsit túlmisztifikáljátok ezt az olajkérdést. Ezek a tizen, közel húsz éves autók nem annyira érzékenyek az olajra. Ha tízezrenként cseréljük, szerintem annyira mindegy melyiket öntjük bele. Persze a viszkozitást figyelembe véve. Értetlenül olvasom itt a sok hezitálást, hogy na most melyiket vegyem meg bele? Melyiket? Szerintem tökmindegy, csak időben legyen cserélve. Persze itt nem a Tescos olajokra gondolok. De a többi mind megfelel ezeknek a motoroknak. Az meg hogy 1, vagy 1.5 litert eszik meg tízezer alatt, szerintem egyáltalán nem jelent semmit. Az enyém óra szerint 230 ezernél, szerintem bőven közel a 400 hoz, egyáltalán nem eszik mérhető mennyiséget. Sem a Valvoline, sem a multkor motormosás céljából beleöntött, és 3000 km.t futott VIP olajjal. Azota megint a Valvoline van benne. Amugy engem nem érdekelt sosem mit önt bele a szerelőm. Új olaj, és kész. Hogy ő pont a Valvolinet használja, akkor azt kapja az autóm. Pár éve a sokat szidott GM olajat használtam az Omegámban. Azzal sem volt semmi gondom. A betartott csereperiódus többet számít.

Anno a 70-es években vettem egy 16 éves Octavia Supert. Na és mit mondott a szerelő akinél javíttattam egyszer-kétszer? "csak arra vigyázzon, hogy mindig legyen benne elég olaj!" :D Más nem is számított...... :P

Viszkozitás? Márka? (ÁFOR olaj) Ugyanmááá! ^_^

8 évig használtam még, és tök működőképesen, vizsgával adtam el 24 éves korában. ;) Igaza volt!

Elküldve
Szerintetek Castrol Magnatech 10W-40 jó lesz újra? Most az volt benne. Sztem facás olaj. Bár ha van szerintetek jobb 1.7DR-be akkor várom az ötleteket. :D

Gyó lesz, nem kell variálni ^_^

Elküldve
Gyó lesz, nem kell variálni ^_^

Akkor okés :P Úgy vagyok vele...bejáratásnak is ezt kapta, utánna is ezt kapta...most is akkor ezt fogja, meg sztem akkor ezentúl mindíg. Csak tényleg nemtom eldönteni kb 1000 kilóméteres útnak nekimenjek így? 1000 kilóméter mulva lesz ez az olaj 7ezer kilaméteres. Vagy cseréljem le előtte a pichába? Szerinted? :D

Elküldve
Akkor okés ;) Úgy vagyok vele...bejáratásnak is ezt kapta, utánna is ezt kapta...most is akkor ezt fogja, meg sztem akkor ezentúl mindíg. Csak tényleg nemtom eldönteni kb 1000 kilóméteres útnak nekimenjek így? 1000 kilóméter mulva lesz ez az olaj 7ezer kilaméteres. Vagy cseréljem le előtte a pichába? Szerinted? :D

Papíron 7500 a csereperiódus, de ha 7800-nál esel be olajcserélni attól még nem fog fölrobbanni ^_^ :P

Elküldve
Papíron 7500 a csereperiódus, de ha 7800-nál esel be olajcserélni attól még nem fog fölrobbanni :D ^_^

;) Sose lehet tudni :P

Sztem utánna lesz cserélve. Bár szivesen cserélném előtte, de....Legalább a hosszú úton még használja a "régebbi" olajat, aztán utánna meg kap újat. ;)

Aztán kikormolva, időszakos szervizesen fogja koptati debrecen utcáit.

Elküldve
^_^ Sose lehet tudni :D

Sztem utánna lesz cserélve. Bár szivesen cserélném előtte, de....Legalább a hosszú úton még használja a "régebbi" olajat, aztán utánna meg kap újat. ;)

Nekem tegnap ment bele a 12 ezredik kilométer az olajba, semmi baja még. :P

Elküldve
Nekem tegnap ment bele a 12 ezredik kilométer az olajba, semmi baja még. :D

Egy volkswagenes haver 15ezer kilóméterenként szokta cserélni, meg időszakos szervizelni.

Elküldve
Nekem tegnap ment bele a 12 ezredik kilométer az olajba, semmi baja még. :D

Én véletlenül 13ezret mentem az előzővel (Meta 10W40), hát mit mondjak, érezhetően halkabb lett a motor a csere után.

Elküldve
Én véletlenül 13ezret mentem az előzővel (Meta 10W40), hát mit mondjak, érezhetően halkabb lett a motor a csere után.

Ez még nem hangos szerencsére (Castrol ^_^), de a kipufogó úgyis elnyomná a hangját. :P :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.