Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Nekem Valvoline Maxlife Diesel van benne most már másodszor. 10ezer km alatt alig csökkent az olajszint.

Az előző valamilyen Castrol volt de ha 5ezret mentem vele mert faternak nem tetszett(olcsó volt akkor, de azt hallotta hogy nem igazi Castrol csak valami olcsó utánzat).

A Valvolineal simán kibírt nekem már 1x10ezret utántöltés nélkül.

Dízelbe 7500-nál többet nem kéne kibírnia :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor most én is cseréljem? 7000 km

Te kussojáá' :D ;) Majd amikor kompjúútered kiírja 3 nyelven, és 5 szimbólummal hogy mikor kell elvinned a márkaszervizbe ahol majd jól megcserélik ^_^

(asszem a tied amúgy 15e, de nem mászok bele az újak dolgába ;) :P )

Link to comment
Megosztás:

Mikor a zöldön cseréltük eloldottuk a motortartó bakok egy részét és lennebb engedtük a soför felöli részt. Utána váltó le stb stb. Nem kell egészen kivenni a mocit.

Úgy uncsiiiii! :P

Váltó le.

Csak ez mióta olaj téma. ^_^

Olajszivárgás a motornál? Végülis éppen annyira olaj, mint motor. Szerintem. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom....lehet, hogy igazatok van, de sztem a mai modern olajak már simán kibírnak 10000-et egy dieselbe is.

Nem hiszem, hogy bármelyik jó nevű márka is 10 év alatt annyival "modernebbé" vált volna, hogy egy öreg autóban ezt indokolná! :D

Link to comment
Megosztás:

A 10W40 nem minőségi kategória, hanem a viszkozitásé! ^_^

Igazad van, mert azt kellett volna írjam, hogy a legalább félszintetikus kibírja :D

De: a 10W40nél kezdődik a félszintetikus minőségi kategória, az alatt (15W40) pedig az asványi kategória van.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hogy bármelyik jó nevű márka is 10 év alatt annyival "modernebbé" vált volna, hogy egy öreg autóban ezt indokolná! ^_^

Nem vitatkozni akarok, de akkor mi indokolja az újabb autókban a 30.000-es szervízintervallumot?

A céges 206-os-ban annyi a kötelező periódus, de főnököm diesel Teepejében is 20.000 van megadva és ahogy elnéztem a márkaszervíz sem valami hiper-szuper csúcsvalamit locsol bele :D (csak jóval drágábban, mint a bolti ár) :P

Link to comment
Megosztás:

Pont ma vettünk a Boxerba olajat a tecsóba, Vip Car néven fut a cuccos, akciósan 2300-körül adják. Nézem a polcon, 10W40, 15W40, kérdem melyik kell bele? A főnököm: hát melyik olcsóbb? :D ^_^

Én is vettem egy pár hete VIP Car 15W40-et, akciósan 1800-ért :P

Persze nem az opelba.

Link to comment
Megosztás:

Nem vitatkozni akarok, de akkor mi indokolja az újabb autókban a 30.000-es szervízintervallumot?

A céges 206-os-ban annyi a kötelező periódus, de főnököm diesel Teepejében is 20.000 van megadva és ahogy elnéztem a márkaszervíz sem valami hiper-szuper csúcsvalamit locsol bele :D (csak jóval drágábban, mint a bolti ár) ^_^

Sajnos az első dolog, ami indokolja az a környezetvédelem. Fele annyi fáradtolaj keletkezzen, ami ugye veszélyes hulladék.

Aztán a második dolog az, hogy jobb az olaj is mint régen volt, de ilyen hosszú periódust csak fullszintetikus 0W30-as vagy 5W30-as olaj bír ki.

Link to comment
Megosztás:

Meg a mai "modern korban" olyan autót nem lehet eladni amibe havonta bele kell nézni egy szerelőnek vagy tulajnak, ma minden a marketing, de semmivel nem jobb semmi mint régen. Ezzel nem a maradiságom hangsulyozom, de a bunkó juzernek ma olyan kell amibe csak az üzemanyagot tölti és a kulcsot fordítja. Én azt vallom, egyre erőteljeseben, hogy sem az autók nem lettek annyival jobbak, sem az olajak, ja és a toyota sem jobb autó mint a többi vagy a vw, csak amennyivel esetleg többet kibír azt már a vételárban meg is fizeted.

a témánál maradva, szerintem olajra nem szabad sajnálni a pénzt, bár ez autó függő, van amelyikbe már felesleges. A gyári előíráshoz pedig csak annyiban szolnék hozzá, hogy 85-ben mikor a 8v-s motorok uralkodtak a piacon magyarországon 2 féle olaj volt 15v 20v és kinek mi volt a szinpatikus.

Link to comment
Megosztás:

Meg a mai "modern korban" olyan autót nem lehet eladni amibe havonta bele kell nézni egy szerelőnek vagy tulajnak, ma minden a marketing, de semmivel nem jobb semmi mint régen. Ezzel nem a maradiságom hangsulyozom, de a bunkó juzernek ma olyan kell amibe csak az üzemanyagot tölti és a kulcsot fordítja. Én azt vallom, egyre erőteljeseben, hogy sem az autók nem lettek annyival jobbak, sem az olajak, ja és a toyota sem jobb autó mint a többi vagy a vw, csak amennyivel esetleg többet kibír azt már a vételárban meg is fizeted.

a témánál maradva, szerintem olajra nem szabad sajnálni a pénzt, bár ez autó függő, van amelyikbe már felesleges. A gyári előíráshoz pedig csak annyiban szolnék hozzá, hogy 85-ben mikor a 8v-s motorok uralkodtak a piacon magyarországon 2 féle olaj volt 15v 20v és kinek mi volt a szinpatikus.

Pedig mennyire ez lenne a lelke egy autónak, hogy néha az ember belenéz, tanulmányozza neadj isten megjavítja. Én egy koppanás és futok a szerelőmhöz. Multkor megálltam az autóval egy dombon (az orra jóval fennebb volt) aztán mikor indítottam hallottam valami kopogást. Megismételtem vagy 3x csak kopogtat. Felhívtam a szerelőt, megnézte, meghallgatta majd arra a következtetésre jutott, hogy a motor a hátsó motortartó bakra nehézkedett és az ütött indításkor.

Link to comment
Megosztás:

Én azt vallom, egyre erőteljeseben, hogy sem az autók nem lettek annyival jobbak, sem az olajak, ja és a toyota sem jobb autó mint a többi vagy a vw, csak amennyivel esetleg többet kibír azt már a vételárban meg is fizeted.

A csoda se tudja, egy helybeli "bunkónak" 106 ezret futott a Puntoja olajcsere nélkül ^_^ mégcsak az 1000 km-es szervízre se vitte be :D ha azt nézzük, hogy pl az enyém 20-25 ezer után motorcserés lenne nem is olyan rossz az az E4-es motor.. ;)

Multkor megálltam az autóval egy dombon (az orra jóval fennebb volt) aztán mikor indítottam hallottam valami kopogást. Megismételtem vagy 3x csak kopogtat. Felhívtam a szerelőt, megnézte, meghallgatta majd arra a következtetésre jutott, hogy a motor a hátsó motortartó bakra nehézkedett és az ütött indításkor.

Ennyi idősen motortartó csere? :P Nem vágyik vissza a szíved a jó öreg F TD-hez? ;) :D

Link to comment
Megosztás:

A csoda se tudja, egy helybeli "bunkónak" 106 ezret futott a Puntoja olajcsere nélkül ^_^ mégcsak az 1000 km-es szervízre se vitte be :D ha azt nézzük, hogy pl az enyém 20-25 ezer után motorcserés lenne nem is olyan rossz az az E4-es motor.. :P

Nem vagyok én ebben biztos...

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Olajcsere óta, megtettem az autóval több mint 3200 km-ert, és a 4 literes kiszerelésböl még van 2.5 dl olaj.

Szerintem olajcserénél, maradt egy pár deci a motorban a régi olajból, mert a kannában kb 7-8 dl olaj maradt.

Szoval több mint 3200 km alatt, kb 0.5 liter olajat fogyasztott a motor.

Hali.

Mérem továbbra is az olajzabáló, olajfogyasztását.

Olajcsere óta 7000 km-ert mentem vele, és azóta a feltöltési mennyiséghez, ~1.2 liter olajat öntöttem.

Mintha a Castrolból nem fogyasztana annyit.

Link to comment
Megosztás:

Nem vitatkozni akarok, de akkor mi indokolja az újabb autókban a 30.000-es szervízintervallumot?

A céges 206-os-ban annyi a kötelező periódus, de főnököm diesel Teepejében is 20.000 van megadva és ahogy elnéztem a márkaszervíz sem valami hiper-szuper csúcsvalamit locsol bele :D (csak jóval drágábban, mint a bolti ár) ^_^

Az indok a gépkocsigyártók koncepció váltása. Adnak a kocsira 5 év garanciát (kb. max 150000 km) és a motorok is kb. erre az élettartamra vannak tervezve. Annyit 30000-es olajcsere periódussal is kibír egy motor, azután meg dobd el, vegyél újat!

Lásd a különbséget a régi 8 szelepes és a 16 szelepes motorok között az Opelnál! Egy 16 szelepesnek 200 ezer után már minden baja van. A nyolcszelepesek még 300 ezret is megfutnak motorbontás nélkül, sőt ha jó gazdája van akár sokkal többet is!

Link to comment
Megosztás:

Az indok a gépkocsigyártók koncepció váltása. Adnak a kocsira 5 év garanciát (kb. max 150000 km) és a motorok is kb. erre az élettartamra vannak tervezve. Annyit 30000-es olajcsere periódussal is kibír egy motor, azután meg dobd el, vegyél újat!

Lásd a különbséget a régi 8 szelepes és a 16 szelepes motorok között az Opelnál! Egy 16 szelepesnek 200 ezer után már minden baja van. A nyolcszelepesek még 300 ezret is megfutnak motorbontás nélkül, sőt ha jó gazdája van akár sokkal többet is!

Már megint a 16 szelepesek... Ha lehet kikérném, hogy minden baja van. Ez így nem igaz. Érzékenyebbek, de odafigyeléssel sok mindent meg lehet előzni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.