Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

A sikamikában már király vagyok! Minden alkalommal kikaparga meg bőven féktisztító stb, csontszáraz zsírmentes a fedél is a hengerfej is! Nem hiszem hogy jobban el lehetett volna mosni. Megpróbálom a csergőt is. Köszönöm addig is!

Valahogy síkolni kéne azt a szelepfedelet. Ha van marós ismerősöd, az lenne a legjobb, de házilag is meg lehet próbálni: veszel egy nagy darab 80-100-as csiszolóvásznat, ráerősíted a sarkainál egy tutira sík lapra, és meghúzkodod rajta párszor a szelepfedelet. Rögtön látni fogod, hol nem ér le a szelepfedél a csiszolóvászonra. Addig kell így csiszolni, míg mindenhol látszik a tömítőfelületen a csiszolóvászon nyoma. Ezután jó alaposan letisztogatod a szelepfedélet, ne maradjon benne csiszolópor, és egy új tömítéssel, meg pasztával összerakod. Én Hening tanácsára beszereztem ilyen pasztát, és nagyon jól bevált, lassan 2 éve tettem fel vele egy új tömítést, és azóta se ereszt. Ja, és figyelj a csavarok meghúzási sorrendjére is: belülről kifelé haladj csigavonalban.

Link to comment
Megosztás:

Valahogy síkolni kéne azt a szelepfedelet. Ha van marós ismerősöd, az lenne a legjobb, de házilag is meg lehet próbálni: veszel egy nagy darab 80-100-as csiszolóvásznat, ráerősíted a sarkainál egy tutira sík lapra, és meghúzkodod rajta párszor a szelepfedelet. Rögtön látni fogod, hol nem ér le a szelepfedél a csiszolóvászonra. Addig kell így csiszolni, míg mindenhol látszik a tömítőfelületen a csiszolóvászon nyoma. Ezután jó alaposan letisztogatod a szelepfedélet, ne maradjon benne csiszolópor, és egy új tömítéssel, meg pasztával összerakod. Én Hening tanácsára beszereztem ilyen pasztát, és nagyon jól bevált, lassan 2 éve tettem fel vele egy új tömítést, és azóta se ereszt. Ja, és figyelj a csavarok meghúzási sorrendjére is: belülről kifelé haladj csigavonalban.

Pasztából is megvolt kb 10 féle de amit linkeltél még nem, megpróbálom beszerezni. A marás megoldható mert van marógép műhelyben csak ez egy műanyag vacak és szerintem el fog pattanni a maráskor de megpróbálom. Az új horror drága. A nyomaték és a sorrend is szakszerű volt ráadásul hagytam sokáig száradni, nem egyből indít.

Link to comment
Megosztás:

Pasztából is megvolt kb 10 féle de amit linkeltél még nem, megpróbálom beszerezni. A marás megoldható mert van marógép műhelyben csak ez egy műanyag vacak és szerintem el fog pattanni a maráskor de megpróbálom. Az új horror drága. A nyomaték és a sorrend is szakszerű volt ráadásul hagytam sokáig száradni, nem egyből indít.

Akkor inkább a csiszolóvásznas módszert próbáld ki.

Nekem kb. másfél órát száradt összeszerelés után, és már mentem is. Én Ebay-ről szereztem be ezt a pasztát, nálunk elég ritka.

Egyébként nem létezik ahhoz a motorhoz fém szelepfedél is? Mintha Omegások is szokták volna cserélni hasonló okok miatt, de lehet, hogy keverem a V6-osokkal :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten egyik kollégám megkért, hogy B Corsa-jában cseréljük már le az olajat. Megbeszéltük, hogy valamilyen márkás 10W-40-es olajat vegyen. Mondta, hogy valószínűleg Castrolt fog venni, mert -ha jól tudja- eddig is az volt benne és meg van vele elégedve. Jött is, mutatta mit vett. GM olaj... Javasoltam, hogy vigye vissza és vegyen inkább valami mást. Mondtam neki, nincs ezzel az olajjal személyes tapasztalatom, de sokan szidják gyatra minőségéért. Ő erre azt válaszolta, nem ül fel az ilyenféle netes szóbeszédeknek és csak azért is öntsem bele. Hát beleöntöttem. Azért megegyeztünk kis idő múlva azért nézzünk rá a szintjére és a színére. Szerintem nemsokára megint aláfekhetünk a vasnak...

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten egyik kollégám megkért, hogy B Corsa-jában cseréljük már le az olajat. Megbeszéltük, hogy valamilyen márkás 10W-40-es olajat vegyen. Mondta, hogy valószínűleg Castrolt fog venni, mert -ha jól tudja- eddig is az volt benne és meg van vele elégedve. Jött is, mutatta mit vett. GM olaj... Javasoltam, hogy vigye vissza és vegyen inkább valami mást. Mondtam neki, nincs ezzel az olajjal személyes tapasztalatom, de sokan szidják gyatra minőségéért. Ő erre azt válaszolta, nem ül fel az ilyenféle netes szóbeszédeknek és csak azért is öntsem bele. Hát beleöntöttem. Azért megegyeztünk kis idő múlva azért nézzünk rá a szintjére és a színére. Szerintem nemsokára megint aláfekhetünk a vasnak...

Nem fog szétesni tőle az autó, de azért nem egy castrol :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Múlt héten egyik kollégám megkért, hogy B Corsa-jában cseréljük már le az olajat. Megbeszéltük, hogy valamilyen márkás 10W-40-es olajat vegyen. Mondta, hogy valószínűleg Castrolt fog venni, mert -ha jól tudja- eddig is az volt benne és meg van vele elégedve. Jött is, mutatta mit vett. GM olaj... Javasoltam, hogy vigye vissza és vegyen inkább valami mást. Mondtam neki, nincs ezzel az olajjal személyes tapasztalatom, de sokan szidják gyatra minőségéért. Ő erre azt válaszolta, nem ül fel az ilyenféle netes szóbeszédeknek és csak azért is öntsem bele. Hát beleöntöttem. Azért megegyeztünk kis idő múlva azért nézzünk rá a szintjére és a színére. Szerintem nemsokára megint aláfekhetünk a vasnak...

Abszolút nem gáz az _IGAZI_ GM olaj. Bátyám is azt használja az MV6-ban immáron sok éve, és semmi gond vele.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Következő a kérdésem hozzátok:

92 Fastra c16nz motorkód 170 000 km mg amennyit az előző visszatekerhetett annó.

3 havonta elérem az olajcsere periódust(10000 km). 10w40-esből mit tegyek bele, ha 3 havonta cserélem? Mert tudom így meg úgy a castrol de baromi húzós 3-4 havonta az ára.

Konkrét ötleteket várok ha lenne megköszönném.

üdv

balázs

Üdv! A www.autoteka2000.hu-n még mindig csak 4750Ft a 4 literes 10W-40-es castrol magnatec...:rolleyes: Én pl. ennél jobbat nem tudok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már elolvastam vagy 45 oldalt ebből a témából de nem igazán tudom behatárolni a problémámat. Tavaly vettem egy Astra F-et, 15 éves és 190 ezer kilométer van benne. Akkor a szerelő GM 10w 40-es olajt tett bele. Azóta kb 6000 kilométert mentem vele. Eleinte az olajfogyasztás 0,6 liter volt 1000 kilométeren, az utóbbi hónapokban viszont egyre nagyobb lett. Kipróbáltam egy Sonax nevű olajadalékot is de az csak rontott a helyzeten, még több fogyott az olajból. Valaki azt írta, hogy üzemmeleg motort túrázzam kicsit álló helyzetben. Eddig se vettem észre füstöt és ekkor sem volt semmilyen füstkibocsátás pedig kb 4000-ig pörgettem. Most akkor hova tűnik el az olaj?

Természetesen nem azt várom, hogy látatlanban választ adjatok csak, hogy nagyjából behatároljuk a problémát, úgyis a szerelőhöz kell vigyem. Nagyjából mire számíthatok?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már elolvastam vagy 45 oldalt ebből a témából de nem igazán tudom behatárolni a problémámat. Tavaly vettem egy Astra F-et, 15 éves és 190 ezer kilométer van benne. Akkor a szerelő GM 10w 40-es olajt tett bele. Azóta kb 6000 kilométert mentem vele. Eleinte az olajfogyasztás 0,6 liter volt 1000 kilométeren, az utóbbi hónapokban viszont egyre nagyobb lett. Kipróbáltam egy Sonax nevű olajadalékot is de az csak rontott a helyzeten, még több fogyott az olajból. Valaki azt írta, hogy üzemmeleg motort túrázzam kicsit álló helyzetben. Eddig se vettem észre füstöt és ekkor sem volt semmilyen füstkibocsátás pedig kb 4000-ig pörgettem. Most akkor hova tűnik el az olaj?

Természetesen nem azt várom, hogy látatlanban választ adjatok csak, hogy nagyjából behatároljuk a problémát, úgyis a szerelőhöz kell vigyem. Nagyjából mire számíthatok?

Köszönöm.

Aláírásba ledobhatnád az autó pontos típusát és motorkódját, mert most még azt se tudni hogy dízel vagy benzines :D

Link to comment
Megosztás:

Elnézést. Benzines a motor, X16xel, 1600 köbcentis és 16 szelepes.

Ez a motor sajna hírhedten szereti enni az olajat, főleg ennyi kilométerrel. Meg lehet próbálni szelepszár-szimmeringeket cserélni, úgy tudom, ehhez még a hengerfejet se kell levenni, de lelkiekben (meg anyagilag) lassan felkészülhetsz sztem egy motorgenerálra.

Link to comment
Megosztás:

Nincsmit :D

Esetleg próbálkozhatsz többféle olajjal, előfordul, hogy a Valvolin, vagy Castrol Magnatec olajból kevesebbel is beéri.

Nekem C14NZ evett eleinte elég sok olajat. Majd jött a csere. Nekem Valvoline Max Life került bele. Kb 4000 kmig nem történt változás, majd ezt követően lecsökkent az étvágy. Szerintem jó olaj. Még most is szép a színe, pedig már lassan csereérett.

Link to comment
Megosztás:

Nekem C14NZ evett eleinte elég sok olajat. Majd jött a csere. Nekem Valvoline Max Life került bele. Kb 4000 kmig nem történt változás, majd ezt követően lecsökkent az étvágy. Szerintem jó olaj. Még most is szép a színe, pedig már lassan csereérett.

A Max Life nekem is bevált! :D (248.000 km-s a bivaly)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma voltam a szerelőnél és kompressziót mérettem. Azt mondta, hogy a kompresszióval nincs probléma. Mivel az autóm 15 éves és ette a GM-et javasolta, hogy próbáljam ki a Valvoline Maxlife 15w40-es motorolajat. Le is cseréltettem a régi GM-et. Mi a véleményetek? Van aki már próbálta a 15w40-es olajat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma voltam a szerelőnél és kompressziót mérettem. Azt mondta, hogy a kompresszióval nincs probléma. Mivel az autóm 15 éves és ette a GM-et javasolta, hogy próbáljam ki a Valvoline Maxlife 15w40-es motorolajat. Le is cseréltettem a régi GM-et. Mi a véleményetek? Van aki már próbálta a 15w40-es olajat?

Nyáron jó lesz, de télre sűrű. Nem hiszem, hogy ettől javul meg a motorod.

A kompressziómérés csak összehasonlító mérés, de diagnosztikára a nyomásveszteség mérés alkalmas.

http://webcache.googleusercontent.com/sear...=clnk&gl=hu

vagy:

http://webcache.googleusercontent.com/sear...=clnk&gl=hu

Itt jól csinálják:

http://teljesitmenymeres.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma voltam a szerelőnél és kompressziót mérettem. Azt mondta, hogy a kompresszióval nincs probléma. Mivel az autóm 15 éves és ette a GM-et javasolta, hogy próbáljam ki a Valvoline Maxlife 15w40-es motorolajat. Le is cseréltettem a régi GM-et. Mi a véleményetek? Van aki már próbálta a 15w40-es olajat?

Azt kár volt. 10W40 való bele maximum, vagy minimum, ki honnan nézi.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat. Ezek szerint mellé fogtam. Most akkor mit csináljak, télen cseréljem le az olajat 10W-40-esre? Ha már ugy is eszi az olajat utántöltsem 10w-40-essel vagy ez lenne a legnagyobb melléfogás?

Én bele se tettem volna. De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ma voltam a szerelőnél és kompressziót mérettem. Azt mondta, hogy a kompresszióval nincs probléma. Mivel az autóm 15 éves és ette a GM-et javasolta, hogy próbáljam ki a Valvoline Maxlife 15w40-es motorolajat. Le is cseréltettem a régi GM-et. Mi a véleményetek? Van aki már próbálta a 15w40-es olajat?

Nekem a 10W-40 -es bevált ebből a fajtából! :D (250e+)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat. Ezek szerint mellé fogtam. Most akkor mit csináljak, télen cseréljem le az olajat 10W-40-esre? Ha már ugy is eszi az olajat utántöltsem 10w-40-essel vagy ez lenne a legnagyobb melléfogás?

Semmiképpen se keverd 10W-ssel, mostmár használd azzal, de legközelebb 10-es olajat tegyél bele :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat. Ezek szerint mellé fogtam. Most akkor mit csináljak, télen cseréljem le az olajat 10W-40-esre? Ha már ugy is eszi az olajat utántöltsem 10w-40-essel vagy ez lenne a legnagyobb melléfogás?

Keverni semmiképp nem kéne, de belerakni is kár volt. A kinyomott szemű, füst-okádó tri-brid (víz-olaj-gázolaj keveréket evett 1:1:1-es keverésben) motoromba öntöttem 15w40-et, mert az volt olcsóbb, és feltölteni, egy "kukázásra ítélt motorba már mindegy" alapon kapta azt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.