Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Megint rámtört az olajpara,és keményen forgatom az agyam. Ki mire szavazna? Adott egy 70ezret futott 1.4 NZ-s Astra és sok városi használat. Jelenleg Agip Racing 10W60 szinti olaj van benne, de nem tetszik, mert sokáig kopog a hidrotőke... Az Edge Sport 10w60 jobb volt sztem. Új ötlet: vagy valami 5w40-es hogy ne kopogjon és hamar elérje a kenési pontokat az oil, és amúgy is jobb a városban a vékonyabb olaj...

Vagy Liqui Moly molygen 10w50 csili-vili kenőcs, vagy a MOS2-es "grafitos", vagy vissza a Castrolhoz vagy mittudomén...

Szerintetek mi legyen?

Remélem lesz legalább vagy 2-3 építő jellegű hsz, vagy letolás:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Megint rámtört az olajpara,és keményen forgatom az agyam. Ki mire szavazna? Adott egy 70ezret futott 1.4 NZ-s Astra és sok városi használat. Jelenleg Agip Racing 10W60 szinti olaj van benne, de nem tetszik, mert sokáig kopog a hidrotőke... Az Edge Sport 10w60 jobb volt sztem. Új ötlet: vagy valami 5w40-es hogy ne kopogjon és hamar elérje a kenési pontokat az oil, és amúgy is jobb a városban a vékonyabb olaj...

Vagy Liqui Moly molygen 10w50 csili-vili kenőcs, vagy a MOS2-es "grafitos", vagy vissza a Castrolhoz vagy mittudomén...

Szerintetek mi legyen?

Remélem lesz legalább vagy 2-3 építő jellegű hsz, vagy letolás:)

Sima 10w40-nel sem kellene kopogni, szerintem válassz azok közül. Nekem már nem először van beletöltve Shell Helix Premium 10w40. És úgy üzemel vele, ahogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Megint rámtört az olajpara,és keményen forgatom az agyam. Ki mire szavazna? Adott egy 70ezret futott 1.4 NZ-s Astra és sok városi használat. Jelenleg Agip Racing 10W60 szinti olaj van benne, de nem tetszik, mert sokáig kopog a hidrotőke... Az Edge Sport 10w60 jobb volt sztem. Új ötlet: vagy valami 5w40-es hogy ne kopogjon és hamar elérje a kenési pontokat az oil, és amúgy is jobb a városban a vékonyabb olaj...

Vagy Liqui Moly molygen 10w50 csili-vili kenőcs, vagy a MOS2-es "grafitos", vagy vissza a Castrolhoz vagy mittudomén...

Szerintetek mi legyen?

Remélem lesz legalább vagy 2-3 építő jellegű hsz, vagy letolás:)

Most őszintén, mi a jó fenének egy 14NZ-be utcai használatra 10W60-as olaj? :devlish: Még ha egy C20XE-be, vagy egy turbós motorba öntenéd, azt megérteném. Benne van a nevében, hogy az versenyolaj, kifejezetten nagy hőterhelésre van kitalálva, így elég nevetségesen hangzik beleölnteni egy 60 LE-s gépbe :lol: Nem mondom, hogy nem jó bele, de pazarlásnak, pénzkidobásnak tartom (még akkor is, ha áron alul vagy ingyen jutottál hozzá).

A második észrevételem az, hogyha a hideg motornál fellépő hidrotőke kelepelést akarod csökkenteni, megszüntetni, kifejezetten rossz úton jársz akkor, ha a melegoldali viszkozitásban keresel más típust. (azaz a W utáni számban 40, 50, vagy 60). Ennek semmi köze hozzá. Ahhoz a hidegoldalit kell csökkentsd, azaz a W előtti számot.

A harmadik, hogy egy 70 ezret futott motorba miért szeretnél önteni grafitos cuccot - magyarul maxlife olajat? Ez direkt sokat futott motorokhoz van kifejlesztve hasonlóan a valvoline maxlife olajhoz, hogy csökkentse az olajfogyasztást, regenereálja a tömítéseket meg minden egyebet. Ezt plusz adalékolással érik el, amit bizonyos adalékok rovására lehet csak elérni. Én még egy autógyártót sem láttam, aki ezeket az olajokat ajánlotta volna a motorjaiba. Ezek az olajok egyértelműen rosszabbak egy fiatal motorhoz, általában meg sem kapják azokat a minősítéseket, amit a normál olajok. Az olajfogyasztás ugyanis messze nem minden!

Legjobb, ha a gyári előírást követed, ami szerintem egy egyszerű 10W40es olaj, a márka kiválasztása rajtad áll, amiben megbízol.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Megint rámtört az olajpara,és keményen forgatom az agyam. Ki mire szavazna? Adott egy 70ezret futott 1.4 NZ-s Astra és sok városi használat. Jelenleg Agip Racing 10W60 szinti olaj van benne, de nem tetszik, mert sokáig kopog a hidrotőke... Az Edge Sport 10w60 jobb volt sztem. Új ötlet: vagy valami 5w40-es hogy ne kopogjon és hamar elérje a kenési pontokat az oil, és amúgy is jobb a városban a vékonyabb olaj...

Vagy Liqui Moly molygen 10w50 csili-vili kenőcs, vagy a MOS2-es "grafitos", vagy vissza a Castrolhoz vagy mittudomén...

Szerintetek mi legyen?

Remélem lesz legalább vagy 2-3 építő jellegű hsz, vagy letolás:)

Most őszintén, mi a jó fenének egy 14NZ-be utcai használatra 10W60-as olaj? :devlish: Még ha egy C20XE-be, vagy egy turbós motorba öntenéd, azt megérteném. Benne van a nevében, hogy az versenyolaj, kifejezetten nagy hőterhelésre van kitalálva, így elég nevetségesen hangzik beleölnteni egy 60 LE-s gépbe :lol: Nem mondom, hogy nem jó bele, de pazarlásnak, pénzkidobásnak tartom (még akkor is, ha áron alul vagy ingyen jutottál hozzá).

...

Legjobb, ha a gyári előírást követed, ami szerintem egy egyszerű 10W40es olaj, a márka kiválasztása rajtad áll, amiben megbízol.

Úgy bizony. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Egyetértek abban, hogy teljesen fölösleges a 10w60-as, ez tény. Viszont az 5w40-es vagy 30-as olajokat sem nagyon említitek, pedig mind a castrol, mind a moly olajtanácsadója általában 0w-s vagy 5w-s olajokat ajánl NZ motoros Opelbe. Na jó a 0w az lehet túlzás, na de egy 5w-s egy 70ezres kocsiba az talán nem az, és jobb hidegindításnál meg városi forgalomban is talán...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Egyetértek abban, hogy teljesen fölösleges a 10w60-as, ez tény. Viszont az 5w40-es vagy 30-as olajokat sem nagyon említitek, pedig mind a castrol, mind a moly olajtanácsadója általában 0w-s vagy 5w-s olajokat ajánl NZ motoros Opelbe. Na jó a 0w az lehet túlzás, na de egy 5w-s egy 70ezres kocsiba az talán nem az, és jobb hidegindításnál meg városi forgalomban is talán...

Talán. De azért elmennek ezek a motorok 2-3-400 ezreket normális 10w40-el is. Ennél tovább tervezel a tiéddel? :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Egyetértek abban, hogy teljesen fölösleges a 10w60-as, ez tény. Viszont az 5w40-es vagy 30-as olajokat sem nagyon említitek, pedig mind a castrol, mind a moly olajtanácsadója általában 0w-s vagy 5w-s olajokat ajánl NZ motoros Opelbe. Na jó a 0w az lehet túlzás, na de egy 5w-s egy 70ezres kocsiba az talán nem az, és jobb hidegindításnál meg városi forgalomban is talán...

Nem véletlenül 10w40 a gyári ajánlás. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem értelmetlen azon vitatkozni, hogy melyik a gyári előírt viszkozitás. (5w-s, vagy 10w-s)

Még az EPC is többféle viszkozitást ajánl ugyan arra az égövi használatra. Mindenki eldönti, hogy Mo.-on melyiket választja. Jelen esetben konkrétan mindkettőt ajánlja a gyártó.

És sokszor hangsúlyoztam már, hogy minden motornak más olaj a legjobb (még ha egyforma motorokról van is szó), mert mások a használati körülményeik, más az állapotuk, stb. Csak tapasztalati úton lehet eldönteni, kinek mi válik be a jobban (a gyári ajánlások betartása mellett).

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a válaszokat!

Egyetértek abban, hogy teljesen fölösleges a 10w60-as, ez tény. Viszont az 5w40-es vagy 30-as olajokat sem nagyon említitek, pedig mind a castrol, mind a moly olajtanácsadója általában 0w-s vagy 5w-s olajokat ajánl NZ motoros Opelbe. Na jó a 0w az lehet túlzás, na de egy 5w-s egy 70ezres kocsiba az talán nem az, és jobb hidegindításnál meg városi forgalomban is talán...

Látom még mindig nem érted, hogy mit jelent az olajoknál a W előtti és a W utáni szám. Az előtte lévő a hidegoldali, az utánna lévő pedig a melegoldali viszkozitást jelenti. A hidegoldalit 40 fokon, a melegoldalit meg 100 fokon mérik. Annál jobb egy olaj, minél kevésbé változtatja a viszkozitását hő hatására, azaz a W előtti szám minél kisebbm a W utáni pedig minél nagyobb. Előbbinél jelenleg 0, utóbbinál 60 a csúcs. Az xW50, xW60as olajok versenyautókhoz valók, extra magas hőterhelést bírnak ki az elvárt viszkozitás megtartása mellett. Az utcai autókba nincs szükség ilyen olajokra,

Persze nem mindig van szükség rá, hogy egy olaj kellően sűrű maradjon, az új fejlesztésű motorkba hidegen-melegen nagyon híg olajat ajánlanak, ezekbe 5W30-as, vagy 0W30-as olajat kell tölteni. Na ez az, ami nem ajánlott - témánál maradva - a 90-es évek opel motorjaiba. Azokba 40-es kell.

Látom, néhányan szeretnek lovagolni itt az 5W40es olajon.

Attól, hogy egy 0W40-es olajat hígabbnak érzel a flakonban, mint például egy 10W40-eset, még nem következik az, hogy üzemmeleg állapotban is vékonyabb! A két olaj szinte teljesen egyforma. Annyi a történet, hogy a 0W40-es kevésbé változtatja a viszkozitását hő hatására.

100 fokon nagyjából ugyanúgy viselkedik egy 0W40-es, 5W40-es, 10W40-es és 15W40es olaj is. Túl nagy különbség nincs közöttük. Hidegen viszont nagyon is sok különbség van közöttük, nem véletlenül ajánlják az olajtársaságok olajválasztói a 0 és 5W-seket.

Link to comment
Megosztás:

Fejtágítás fanyalgóknak motorolajokról

"Több oka is van a paradigmaváltásnak. Az egyik ok, hogy elég nagy káosz van a fejekben a viszkozitási osztályok pontos jelentésével kapcsolatban, még a szervizekben is. Sokan úgy gondolták, gondolják, hogy az a tény, hogy egy motor olajfogyasztását vissza lehet fogni egy vastagabb olajjal, az azt jelenti, hogy akkor töltsünk bele 0W helyett 5W-t, aztán 10W-t stb., mert ezek egyre vastagabbak. Csakhogy az olaj vastagsága nem állandó, sőt. Egy 10W40-es olaj például -25 fokon akár 7000 mPa*s viszkozitású is lehet, míg 100 fokon (ami leginkább hasonlít egy üzemmeleg motor hőmérsékletéhez) legfeljebb 16,3 mm2/s (azaz kb. 14 mPa*s) (l. a SAE J 300-as táblázatot). Ha azt mondjuk, hogy a motor azért eszi az olajat, mert az vékony, akkor mikor fogja enni? Akkor, amikor az olaj hideg és sűrű vagy akkor amikor forró és vékony? Nyilvánvalóan az utóbbi esetben."

Link to comment
Megosztás:

Látom még mindig nem érted, hogy mit jelent az olajoknál a W előtti és a W utáni szám. Az előtte lévő a hidegoldali, az utánna lévő pedig a melegoldali viszkozitást jelenti. A hidegoldalit 40 fokon, a melegoldalit meg 100 fokon mérik. Annál jobb egy olaj, minél kevésbé változtatja a viszkozitását hő hatására, azaz a W előtti szám minél kisebbm a W utáni pedig minél nagyobb. Előbbinél jelenleg 0, utóbbinál 60 a csúcs. Az xW50, xW60as olajok versenyautókhoz valók, extra magas hőterhelést bírnak ki az elvárt viszkozitás megtartása mellett. Az utcai autókba nincs szükség ilyen olajokra,

Persze nem mindig van szükség rá, hogy egy olaj kellően sűrű maradjon, az új fejlesztésű motorkba hidegen-melegen nagyon híg olajat ajánlanak, ezekbe 5W30-as, vagy 0W30-as olajat kell tölteni. Na ez az, ami nem ajánlott - témánál maradva - a 90-es évek opel motorjaiba. Azokba 40-es kell.

Látom, néhányan szeretnek lovagolni itt az 5W40es olajon.

Attól, hogy egy 0W40-es olajat hígabbnak érzel a flakonban, mint például egy 10W40-eset, még nem következik az, hogy üzemmeleg állapotban is vékonyabb! A két olaj szinte teljesen egyforma. Annyi a történet, hogy a 0W40-es kevésbé változtatja a viszkozitását hő hatására.

100 fokon nagyjából ugyanúgy viselkedik egy 0W40-es, 5W40-es, 10W40-es és 15W40es olaj is. Túl nagy különbség nincs közöttük. Hidegen viszont nagyon is sok különbség van közöttük, nem véletlenül ajánlják az olajtársaságok olajválasztói a 0 és 5W-seket.

Misi csomagtartóajtó-szárnyán, és Laci tetősín-nélküliségén is szeretünk lovagolni :lol: Nem kell ennyire szívre venni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Ha azt mondjuk, hogy a motor azért eszi az olajat, mert az vékony, akkor mikor fogja enni? Akkor, amikor az olaj hideg és sűrű vagy akkor amikor forró és vékony? Nyilvánvalóan az utóbbi esetben."

Ez nem ennyire egyértelmű, mert a hideg motornál nagyobbak az illesztési hézagok amig nincsenek az alaktrészek üzemi hőfokon és amiatt is eheti egy motor az olajat. Már nem egyszer hallottam, hogy egy autó télen sokszor indítgatva több olajat zabál mint nyáron nagy melegben amikor "vékonyabb" az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem ennyire egyértelmű, mert a hideg motornál nagyobbak az illesztési hézagok amig nincsenek az alaktrészek üzemi hőfokon és amiatt is eheti egy motor az olajat. Már nem egyszer hallottam, hogy egy autó télen sokszor indítgatva több olajat zabál mint nyáron nagy melegben amikor "vékonyabb" az olaj.

Ez is igaz, de a motorok jó esetben életük kis százalékát töltik hidegen.

De akkor hadd mondjak ellenkező példát is. Egy jó állapotú motornál akár kisebb olajfogyasztás is előállhat egy jó minőségű 0W40, vagy 5W40től, mint mondjuk 10W40től. Azért mert előbbi kettő fullszintetikus, jobban bírja a hőt, kevésbé illékony, ezért a kartergázzal kevesebb olajpára jut be a szívótérbe.

Link to comment
Megosztás:

Ez is igaz, de a motorok jó esetben életük kis százalékát töltik hidegen.

De akkor hadd mondjak ellenkező példát is. Egy jó állapotú motornál akár kisebb olajfogyasztás is előállhat egy jó minőségű 0W40, vagy 5W40től, mint mondjuk 10W40től. Azért mert előbbi kettő fullszintetikus, jobban bírja a hőt, kevésbé illékony, ezért a kartergázzal kevesebb olajpára jut be a szívótérbe.

Lehet ezen napokig vitatkozni. Mindenkinek más a vélemlnye és mindenkinek van némi igaza. Csak nem minden passzol. Én pl hónapok óta nem alszom rendesen mert nem tudom eldönteni milyen olajat töltsek majd az autóba. Mindezt azért mert ahányszor rákérdeztem minden válaszban más márkanév szerepelt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet ezen napokig vitatkozni. Mindenkinek más a vélemlnye és mindenkinek van némi igaza. Csak nem minden passzol. Én pl hónapok óta nem alszom rendesen mert nem tudom eldönteni milyen olajat töltsek majd az autóba. Mindezt azért mert ahányszor rákérdeztem minden válaszban más márkanév szerepelt.

Vegyé' nónémet, kannából. Akkor legalább nem te döntesz :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Lehet ezen napokig vitatkozni. Mindenkinek más a vélemlnye és mindenkinek van némi igaza. Csak nem minden passzol. Én pl hónapok óta nem alszom rendesen mert nem tudom eldönteni milyen olajat töltsek majd az autóba. Mindezt azért mert ahányszor rákérdeztem minden válaszban más márkanév szerepelt.

Mindekinek más márkanév áll közel a szívéhez, és azt fogja ajánlani. Másik dolog lehet, hogy egy kereskedő ajánl neked valamit, neki pedig üzleti haszna származik belőle. Akinek elsődleges kérdés az olaj márkavene, az nem ért hozzá, ezért ne is hallgass rá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Megelőztelek :lol: Péntek este cseréltem le. Pont ilyenre :lol:

Te nyertél :lol:

Amikor ma vettem Fehérváron, csak néztem, hogy nem olyan a kanna, mint amit eddig láttam (ilyen), de elég friss olaj lehet, mert 22.04.10.-i dátummal gyártották.

Amúgy lehet csak hülyeség, de úgy éreztem hazafele, mintha kicsit könnyebben járna a motor- de mondom lehet csak az új olaj tudata... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Te nyertél :lol:

Amikor ma vettem Fehérváron, csak néztem, hogy nem olyan a kanna, mint amit eddig láttam (ilyen), de elég friss olaj lehet, mert 22.04.10.-i dátummal gyártották.

Amúgy lehet csak hülyeség, de úgy éreztem hazafele, mintha kicsit könnyebben járna a motor- de mondom lehet csak az új olaj tudata... :devlish:

Új kenőanyag és a nem eltömődött szűrők miatt könnyen lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.